PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips gevraagd over contact informatie



chester
06/11/03, 15:26
Hoi allemaal,

Allereerst maar eens de complimenten van dit geweldige forum! Ik heb er in mijn korte tijd al een hoop van opgestoken. Toppie!

In een poging tot een serieus bedrijf uit te groeien heb ik al aardig wat opgepikt, m.b.t. het maken van de website, en de benodigde gegevens zoals KvK etc. Het is allemaal zo legaal als maar kan. (om sommigen gerust te stellen hier... ;) )

Maar nu het volgende. We zijn dit bedrijfje met z'n tweeën gestart, buiten onze huidige werkzaamheden om. Het is dus tot nu toe een 'bij-zaak'. De andere partner neemt de service op zich, en heeft een computerbedrijf. Beide zijn we dus veel onderweg. Ondanks dat pikken wij onze mail iedere zoveel uur op (verschillende keren per dag dus) dus tot op heden is er zowel in de service als in de aanvragen nog geen dag verloren gegaan.

Toch is mij duidelijk, en dat is hier ergens al ter sprake geweest, dat een telefoonnummer op de site wonderen doet. Hier hebben wij ook lang over nagedacht, maar dit is tot dusverre het probleem.

We zouden één van onze niet gebruikte isdn nummers kunnen nemen, en deze telefoon doorschakelen naar één van onze mobiele nummers, in geval van afwezigheid. Dit betekent echter dat we zelf voor de kosten van de telefoon opdraaien. De service is uiteraard gratis, maar om er op toe te leggen.....

De tweede optie is een mobiel nummer doorgeven. Dit maakt het echter lastig om te zien welke klant er belt. Is het voor hosting of voor het computer bedrijf, en hoe neem je dus op? (ook vervelend als je net bij een klant bent voor je andere werkzaamheden...)

De derde, en tevens mooiste oplossing is een 0900 nummer. Op deze manier zorg je er gewoon voor dat de telefoonkosten die de klant betaald precies quite (goed geschreven?) spelen. Echter, voor een 0900 nummer betaald men (met doorschakelnummer) zo'n slordige € 60 per maand (afzetterij :) ). Dit is wel erg veel voor een beginnend bedrijfje.

Mijn vraag is dus....wat zou jullie een goede oplossing kunnen lijken, om serieus genomen te worden? Zijn er misschien andere mogelijkheden of ideëen waar jullie ervaring mee hebben?

bij voorbaat dank!

Rik
06/11/03, 15:42
Ik zou zeggen, om het makkelijk te houden kun je gewoon een pre-paid nummer nemen, die kost je zo goed als niets, je kunt hem tussen opgegeven tijden aanzetten (wij hanteren bijvoorbeeld 11:00 uur tot 23:00 uur) en je kunt een toestel/nummer per onderdeel van jullie onderneming pakken...

Een 0900 kan wel goedkoper volgens mij, een 0800 zou nog mooier zijn natuurlijk ;)

Leuk dat je al veel aan het forum hebt gehad !

roland
06/11/03, 15:47
Als je een nummer door laat schakelen naar een mobiel nummer zal je ongetwijfeld boven de €60 per maand komen, dus duurder dan een 0900 nummer. Dit hangt natuurlijk af van een aantal variabelen maar onderschat het niet. (Ik heb bij een telecom provider gewerkt, ik ken de rekeningen)

Als je veel onderweg bent is een mobiel ideaal, dan heb je niet veel aan een vaste lijn (behalve voor doorschakelen).

Het handigste lijkt mij gewoon op de site te zetten:

Technische problemen: 06XXXXXXXX
Informatie, vragen, overig: 06XXXXXXXX

Dan weet de klant dat er verschillende afdelingen zijn (lijkt professioneler), jullie weten waarvoor er gebeld wordt en is voordeliger.

Dit lijkt mij de beste oplossing, wie weet zijn er nog betere oplossing die ik niet zie?

chester
08/11/03, 11:40
Bedankt voor jullie ideëen! We zijn nu inderdaad een tussenoplossing aan het zoeken aan de hand van jullie tips.

Nogmaals dank!

WebBizz
08/11/03, 17:37
Een (of twee) mobiele nummers op een website staat/staan niet echt professioneel. Een normaal vast nummer en dit doorschakelen oogt veel professioneler.

reneovertoom
08/11/03, 19:28
Wat WebBizz zegt klopt volgens mij ook. Alleen hoe pak je dan zoiets aan :( ?
Ik bedoel, je bent te klein om een vaste lijn aan te sluiten en de hele dag bereik baar kunnen zijn (telefonisch) voor de klant, maar 06 oogt weer onpro ...hmmm, moeilijke kwestie ;)