PDA

Bekijk Volledige Versie : Virtan eigenschappen



rq
06/11/03, 15:10
L.S.

Ik zou graag van hosters op dit forum wat feedback willen horen over de eigenschappen per categorie voor Virtan (vergelijkingssite nog in ontwikkeling).

De categoriën:
- Webhosting (http://www.virtan.nl/zoek.php?cat=webhosting&advanced=1)
- Dedicated (http://www.virtan.nl/zoek.php?cat=dedicated&advanced=1)
- Co-locatie (http://www.virtan.nl/zoek.php?cat=colo&advanced=1)
- Gameservers (http://www.virtan.nl/zoek.php?cat=gameservers&advanced=1)

Ik zou graag jullie feedback willen horen op de volgende punten:
Welke eigenschappen ontbreken er nog?
Welke eigenschappen zijn overbodig?
Ontbreken er nog keuzes in een pull-down menu?
En evt. welke eigenschappen kunnen beter van simpel naar uitgebreid of andersom.


Ook wat betreft de bedrijfsinfo (http://www.virtan.nl/bedrijf.php?1) pagina hoor ik graag jullie mening. Op deze pagina worden binnenkort nog de eigenschappen SIDN, DNS en Keurmerk toegevoegd (alle 3 boolean). Een kvk nummer dient bij aanmelding van een bedrijf wel opgegeven te worden maar zal niet op deze pagina weergegeven worden als boolean aangezien ‘bedrijven’ zonder kvk niet toegelaten zullen worden.

Houd bij uw suggesties wel in gedachte dat het de bedoeling is de bezoeker te informeren en te helpen bij hun keuze. Men moet niet overspoeld worden met informatie. :)

NB: Graag alleen commentaar op de eigenschappen. Niet op het design aangezien dit al ‘uit ontwikkeld’ is.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties :)

roland
06/11/03, 15:35
Bij uitgebreid zoek op webhosting misschien wel leuk om een optie neer te zetten bij PHP in safe mode of niet. Zijn een aantal hosts die dus PHP in safe mode draaien.
Optie om te kiezen voor NL, VS of overal

Ik zou PHP bij de andere talen zetten, en niet bovenaan. Dat is beter georganiseerd

Bij simpel, niet alleen php en mysql neerzetten. Of zijn ASP.NET, Coldfusion, JSP, etc niet goed genoeg ofzo?
Als je onpartijdig wil zijn moet je niet de voorkeur gaan geven aan bepaalde talen.

rq
06/11/03, 16:18
Origineel geplaatst door roland
Bij uitgebreid zoek op webhosting misschien wel leuk om een optie neer te zetten bij PHP in safe mode of niet. Zijn een aantal hosts die dus PHP in safe mode draaien.
Optie om te kiezen voor NL, VS of overal

Ik zou PHP bij de andere talen zetten, en niet bovenaan. Dat is beter georganiseerd

Bij simpel, niet alleen php en mysql neerzetten. Of zijn ASP.NET, Coldfusion, JSP, etc niet goed genoeg ofzo?
Als je onpartijdig wil zijn moet je niet de voorkeur gaan geven aan bepaalde talen.
Standplaats toegevoegd met enum met locaties.

Ik geef geen voorkeur aan talen, PHP is nou eenmaal veel populairder dan die andere talen :) Maar je hebt wel een punt, nog even denken hoe het netter kan.

Trouwens, is ASP.NET backwards compatible? Dan zou (gewoon) ASP namelijk weg kunnen.

PlugInInfo
06/11/03, 17:05
[off topic]

Als ik het goed begrijp is Virtan een hosting-vergelijkingssite. Wat ik me dan afvraag is: wat heeft Virtan wat de andere twee hosting-vergelijkingssites (Webhosters en Webselect) niet hebben. Kortom waarom zouden bezoekers eerder op Virtan zoeken dan op Webhosters?

Waar staat Virtan trouwens voor?

[off topic]

rq
06/11/03, 17:17
PlugInInfo,

Dat wil ik je best vertellen maar ik denk niet dat dit topic daar zo geschikt voor is, omdat er dan misschien een discussie ontstaat van site x vs. site y. Wat niet de bedoeling is van dit topic. Ik zie dat je MSN hebt. :)

Trouwens Virtan staat net zoals bv. Google helemaal nergens voor ;)

Dennis
06/11/03, 17:22
Origineel geplaatst door roland
Bij uitgebreid zoek op webhosting misschien wel leuk om een optie neer te zetten bij PHP in safe mode of niet. Zijn een aantal hosts die dus PHP in safe mode draaien. Optie om te kiezen voor NL, VS of overalBeste Roland,

"Er zijn een aantal hosts die dus PHP in safemode draaien"
Waarom ben je tegen safe-mode? Hoe draai jij zelf PHP?

Cybafish
06/11/03, 17:46
Safe mode met betaalde hosting, dat vind ik persoonlijk naaierij. Je kunt je server ook "dichttapen" zonder gebruik te maken van safe-mode.

http://www.futureflex.nl/phpinfo.php

Domenico
07/11/03, 00:35
Origineel geplaatst door rq
Trouwens Virtan staat net zoals bv. Google helemaal nergens voor ;)


Heh, het woord google heeft wel zeker een betekenis!
Google is een variant van het woord 'googol', dat gebruikt werd door Milton Sirotta, een neefje van de Amerikaanse wiskundige Edward Kasner, om te refereren naar een getal gerepresenteerd door 1 gevolgd door 100 nullen.

Google's gebruik van de term weerspiegelt de bedrijfsmissie om de immense hoeveelheid beschikbare informatie op het web en in de wereld te organiseren.

Slecht voorbeeld dus. ;)

[QWS]
09/11/03, 08:03
Origineel geplaatst door Domenico



Heh, het woord google heeft wel zeker een betekenis!
Google is een variant van het woord 'googol', dat gebruikt werd door Milton Sirotta, een neefje van de Amerikaanse wiskundige Edward Kasner, om te refereren naar een getal gerepresenteerd door 1 gevolgd door 100 nullen.

Google's gebruik van de term weerspiegelt de bedrijfsmissie om de immense hoeveelheid beschikbare informatie op het web en in de wereld te organiseren.

Slecht voorbeeld dus. ;)


En de vraag waarop het antwoord google was leverde iemand uit weekend miljonairs bijna een miljoen op. het is dat hij het spel niet eerlijk speelde ;)

Domenico
09/11/03, 12:44
Origineel geplaatst door [Liver]


En de vraag waarop het antwoord google was leverde iemand uit weekend miljonairs bijna een miljoen op. het is dat hij het spel niet eerlijk speelde ;)


Met die man in de tribune en dat kuchen?

Dennis
09/11/03, 12:54
Origineel geplaatst door Domenico
Met die man in de tribune en dat kuchen?
Op zich is het verhaal al wat ouder. Charles Ingram, een kandidaat van 'Who wants to be a millionaire' sleepte begin dit jaar een miljoen pondjes binnen. Op zich best mogelijk natuurlijk, ware het niet dat Charles bij de eerste paar makkelijke vragen niet echt een snuggere indruk maakte. Na bestudering van de beelden en geluid achteraf bleek dat hij hulp kreeg uit het publiek. Met het chronische hoesten en kuchen van vriend Tecwin Whittock leek het plannetje te gaan lukken. Maar 192 hoestgeluiden: tsja dat valt natuurlijk wel op.

Probeer nu zelf eens een miljoen te winnen met hulp van Mr. Whittock. (wel geluid aan..)

http://www.netlinkdata.co.uk/major/ :)

rq
09/11/03, 23:24
Zo, ik heb nu talen bij elkaar gezet en PHP/MySQL bij webhosting naar de Uitgebreid pagina verhuisd.

Als er nog andere dingen voor verbetering vatbaar zijn hoor ik het uiteraard graag :)

rq
04/12/03, 17:46
http://www.virtan.nl/virtanconcept/zoek.php?cat=dedicated&advanced=1

Kunnen jullie misschien even helpen me CPU type lijstje compleet te maken?
Of misschien dat er nog besturingsystemen of control panels ontbreken?

Edit: Uiteraard moeten ze wel gebruikt worden/bruikbaar zijn als server.

FSCJasper
04/12/03, 17:52
Je mist voor control panel Direct Admin ;)

Raptor
04/12/03, 18:54
Controlpanel : Webcp

roland
04/12/03, 20:13
Waarom ben je tegen safe-mode? Hoe draai jij zelf PHP?

Beste dennisCitus,

als php in safe-mode draait zijn er veel limitaties waardoor veel dingen niet werken die ik gebruik in systemen. Hierdoor krijg ik regelmatig boze klanten die horen dat ze een andere host moeten nemen of mijn systemen niet kunnen gebruiken.

je kan php zo dicht timmeren dat je safe-mode uit hebt staan. Hier zijn al een aantal topics over.

ontopic:

misschien wel leuk om te kunnen kiezen welke locatie/datacenter des erver moet staan. Dit is niet echt nodig, leuke aanvulling.

Bij databases misschien nog Oracle en PostgreSql neer zetten. Zijn genoeg mensen die specifiek deze willen denk ik.

Deimos
04/12/03, 20:34
als php in safe-mode draait zijn er veel limitaties waardoor veel dingen niet werken die ik gebruik in systemen. Hierdoor krijg ik regelmatig boze klanten die horen dat ze een andere host moeten nemen of mijn systemen niet kunnen gebruiken.
Dit is in principe onzin, er zijn maar zeer weinig applicaties waarvoor het echt nodig is om safe_mode te disablen. Des al niet te min draai ik zelf ook liever PHP mbv suphp.

rq
04/12/03, 21:05
Origineel geplaatst door roland


misschien wel leuk om te kunnen kiezen welke locatie/datacenter des erver moet staan. Dit is niet echt nodig, leuke aanvulling.

Bij databases misschien nog Oracle en PostgreSql neer zetten. Zijn genoeg mensen die specifiek deze willen denk ik.
De webserver/rackspace standplaats is al bij dedicated en webhosting per land, en bij co-locatie per provincie ingedeeld. Of bedoel je het anders?

Databases voeg ik toe :)

Direct Admin en Web://cp zijn ook toegevoegd.

iFast
04/12/03, 21:06
Nogmaals echt vreselijke vette layout wie is de designer?

rq
04/12/03, 21:40
Origineel geplaatst door iFast
Nogmaals echt vreselijke vette layout wie is de designer?

Dank je. :) (Ik ben de designer.)

thema
04/12/03, 21:58
Control Panel (iets minder bekend - nog wel ;-) ): 42go ISP-Manager

roland
06/12/03, 13:21
De webserver/rackspace standplaats is al bij dedicated en webhosting per land, en bij co-locatie per provincie ingedeeld. Of bedoel je het anders?

ik bedoelde dat iemand bij webshosting kan kiezen waar de host moet staan. Stel, ik wil alleen een hoster waarvan de server in plaats x is, of alleen hosters die bij datacenter x zitten. Dit is natuurlijk niet echt nodig maar misschien wel handig voor sommige toekomstige bezoekers. Verder: uitstekend

xserve
06/12/03, 14:06
Is het trouwens misschien een idee om ook reseller pakketen op te kunnen nemen in de database. Zover ik weet is er nog nergens een site waarop je resellerpakketen kunt vergelijken terwijl daar, vooral op wht.nl behoorlijk veel vraag naar is.

rq
06/12/03, 15:38
Origineel geplaatst door xserve
Is het trouwens misschien een idee om ook reseller pakketen op te kunnen nemen in de database. Zover ik weet is er nog nergens een site waarop je resellerpakketen kunt vergelijken terwijl daar, vooral op wht.nl behoorlijk veel vraag naar is.
Het is zeker de bedoeling op in de loop van de tijd uit te breiden met meer categoriën, zoals resellers en ook breedband verbindingen (ADSL/kabel). Hetgeen het systeem ook erg geschikt voor is, aangezien de eigenschappen zelf ook weer in een aparte tabel staan waardoor het eenvoudig mogelijk is per categorie een eigenschap toe te voegen/te verwijderen of aan te passen. De zoekformulieren bestaan dus niet uit 'hardcoded' HTML, maar zijn ook dynamisch.

Maar voorlopig is mijn doel eerst de huidige categoriën goed te laten functioneren.

Momenteel is het verificatie systeem in ontwikkeling waarmee bedrijven pakketten kunnen toevoegen en wijzigen. Dit zal dus niet gebeuren door middel van een gebruikerssysteem (dus ook geen gedoe met wachtwoorden onthouden enzo ;)), maar via het mail adres (die bij aanmelding van een bedrijf opgegeven wordt) van de contact persoon. Een nieuw pakket of pakket's wijziging wordt dus eerst in een tijdelijk tabel opgeslagen en pas overgezet naar de daadwerkelijke tabel wanneer er op een verificatie-link geklikt is die toegemailed wordt naar het opgegeven e-mail adres van de contactpersoon. Uiteraard zullen hier de nodige checks worden ingevoerd om misbruik te voorkomen. Wanneer dit zover is zal ik het hier uiteraard komen melden :)

rq
30/12/03, 22:10
En 3 weekjes verder...

Het 'verificatie-systeem' is net afgerond en te vinden op

http://www.virtan.nl/pakketupdate.php

Ik zou graag van hosters meningen horen, over wat er verbeterd kan worden. Missen er bijvoorbeeld nog eigenschappen of opties in de pull-down menus? Commentaar is welkom, bij voorbaat dank :)

Op de site worden hier en daar nog bugs opgelost en verbeteringen doorgevoerd maar ingevoerde gegevens zullen gewoon bewaard blijven.

xserve
31/12/03, 00:44
Volgens mij werkt het nog niet helemaal.
Heb ook net mijn bedrijf aangemeld, maar nu kan iedereen mijn gegevens wijzigen? Zo niet, waar moet ik dan inloggen, en ik kan ook nergens pakketen aanmaken. Help.

rq
31/12/03, 02:57
Origineel geplaatst door xserve
Volgens mij werkt het nog niet helemaal.
Zo niet, waar moet ik dan inloggen, en ik kan ook nergens pakketen aanmaken. Help.
Op http://www.virtan.nl/pakketupdate.php kan dit nu.

EDIT: Ik heb het één en ander beetje proberen te verduidelijken door wat tekst & uitleg toe te voegen :)

Raptor
31/12/03, 11:44
Bij het wijzigen van een pakket staat: MSSQL database, ik weet niet of dat mySQL moet zijn. Vergeef me als het niet zo is. :D

rq
31/12/03, 12:39
Origineel geplaatst door Raptor
Bij het wijzigen van een pakket staat: MSSQL database, ik weet niet of dat mySQL moet zijn. Vergeef me als het niet zo is. :D
Dat klopt gewoon hoor :) MySQL staat er iets boven. Veld-volgorde moet nog even toegepast worden op de wijzig pagina zoals bijv. op http://www.virtan.nl/zoek.php?cat=webhosting&advanced=1.

xserve
31/12/03, 12:55
Origineel geplaatst door Raptor
Bij het wijzigen van een pakket staat: MSSQL database, ik weet niet of dat mySQL moet zijn. Vergeef me als het niet zo is. :D
Micro$oft heet ook een SQL server, die heen MSSQL. Om het makkelijk te houden. :)

xserve
31/12/03, 12:58
Aha, rq ik zie al wat er fout is.
Bij het pakketupdate.php staat er als ik voor CQ kies geen button 'Pakket Wijzigen', daarom kan ik ze niet wijzigen of aanmaken.

rq
31/12/03, 13:37
Origineel geplaatst door xserve
Aha, rq ik zie al wat er fout is.
Bij het pakketupdate.php staat er als ik voor CQ kies geen button 'Pakket Wijzigen', daarom kan ik ze niet wijzigen of aanmaken.
Ai. Krijg je wel een knop 'selecteer' op de eerste pagina als je naar bedrijvensectie gaat?

Zo nee, welke browser gebruik je? Misschien dat het aan die 'plaatjes knop' ligt dan.

rq
31/12/03, 14:32
Ik zie t al, ik was een </select> vergeten te plaatsen. :)

xserve
31/12/03, 15:18
Ja nu werkt het wel. Ik vind het wel netjes.
Maar waarom kun je als je bijvoorbeeld RedHat hebt alleen maar kiezen voor Linux terwijl je bij Windows wel verschillende versies kunt kiezen? Misschien zou je daarin consequent moeten zijn om of van alle Windows versies gewoon één mogelijkheid Windows te maken of verschillende, veel gebruikte, Linux versies erbij te zetten.

Best een lange zin maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

rq
31/12/03, 17:05
Origineel geplaatst door xserve
Ja nu werkt het wel. Ik vind het wel netjes.
Maar waarom kun je als je bijvoorbeeld RedHat hebt alleen maar kiezen voor Linux terwijl je bij Windows wel verschillende versies kunt kiezen? Misschien zou je daarin consequent moeten zijn om of van alle Windows versies gewoon één mogelijkheid Windows te maken of verschillende, veel gebruikte, Linux versies erbij te zetten.

Best een lange zin maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
Goed punt :)

Ik heb de populairste Linux distributies toegevoegd met 'Andere Linux' als vangnet.

xserve
31/12/03, 20:55
Ja netjes, verder niks toe te voegen.