PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam Wazig :S



Thafusion
06/11/03, 15:10
Een klant op me server verstuurd volgens vele spam maar volgens mij is dat dus niet het geval heb al 2 mailtjes gehad van yourforum en va firstfind dat ze ook mailtjes krijgen van info@footballgames.nl allemaal zeer vervelend. Ik vind de actie van yourhosting wel erg snel gemaakt om meteen @home te mailen maar dat is mijn mening wat vinden jullie.
Ben trouwens bezig om de oorzaak te vinden
-----------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Wegens de grote hoeveelheid spam, afkomstig van info@footballgames.nl mail ik:

abuse@versatel.net, abuse@versatel.nl, info@footballgames.nl, w.braakman@yourhosting.nl, abuse@home.nl, ripe-athome@corp.home.nl, noc@corp.home.nl, info@hosting4life.nl, abuse@hosting4life.nl, support@hosting4life.nl,

Onderstaand én header van de vele emails verzonden naar o.a. info@yourforum.nl. Ik verwacht dat de betrokken partijen actie zullen ondernemen tegen de beklaagde. Ik wens vanaf heden geen berichten meer te ontvangen van info@footballgames.nl. Tevens wil ik @home vragen zijn internetverbinding te blokkeren en Hosting4life zijn site offline te halen tot verdere acties zullen volgen.

Het emailadres, server ip, client ip en webhostadres zijn aangemeld op internationale spamfilters door ons.



Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dhr. R.Brouns (support@yourforum.nl en/of r.brouns@yourforum.nl) of YourHosting op v.borstlap@yourhosting.nl
In afwachting op een reactie
W.Bontekoe
YourForum.nl
w.bontekoe@yourforum.nl / info@yourforum.nl

M-BahZ
06/11/03, 15:52
Ik vind het relatief normaal om abuse meldingen naar alle betrokken partijen te mailen, zoals herleid kunnen worden uit de headers van het bericht.
Maar dan wel naar de daarvoor bestemde abuse email adressen en niet naar lukraak elk email adres wat ik kan achterhalen, zoals die van de support, zoals in dit geval wel gebeurd is als ik het goed bekijk. ;)

Waarom ben jij er trouwens zo zeker van dat er geen spam verstuurd is?
Ze hebben toch het betreffende spam bericht wel even bijgevoegd ?

Overigens vind ik bovenstaande abuse melding niet erg verhelderend. ;)

Booster
06/11/03, 23:03
Terechte actie in principe. SPAM is evil.

Het mailtje had helderder gekunt moet ik toegeven. Ik begrijp de hele relatie tussen klant, hoster en jou als gebruiker nu niet ;)

YourForum.nl
18/11/03, 10:51
Met alle respect maar 1 spam mail is wat anders dan 115 berichten. Na 100 mailtjes werden wij zodanig gek van de mail dat wij actie hebben ondernomen. Lijkt me geen slechte stap?

Ik ben 100% tegen spam. Ik vind dat een website bezocht moet worden vanwege de goede content e.d. niet omdat men spam verzend naar iedereen.


W.Bontekoe
YourForum.nl

host3000
18/11/03, 11:02
Origineel geplaatst door YourForum.nl
Met alle respect maar 1 spam mail is wat anders dan 115 berichten. Na 100 mailtjes werden wij zodanig gek van de mail dat wij actie hebben ondernomen. Lijkt me geen slechte stap?

Ik ben 100% tegen spam. Ik vind dat een website bezocht moet worden vanwege de goede content e.d. niet omdat men spam verzend naar iedereen.


W.Bontekoe
YourForum.nl
Ik ben ook tegen spam (hoewel de definities kunnen verschillen), maar ik vind dat je ALTIJD (en dus altijd) eerst contact moet opnemen met de host, alvorens je zijn server en ip adres aanmeldt, voor iets waarvan hij niet op de hoogte hoeft te zijn. Je MOET (en ik vind dus echt moet) hem de gelegenheid geven dat in enkele dagen aan te pakken of tenminste te onderzoeken. Als je dat niet doet, dus als eerste actie naar buiten lukraak meldingen gaat versturen naar abuse instanties, ben je zeer onzorgvuldig bezig.

Heb je actie ondernomen naar de host, voordat de meldingen weg gingen? Zo ja, wat was het resultaat. Zo neen, waarom niet?

YourForum.nl
21/11/03, 16:06
Wij hebben contact opgenomen met onze hostingprovider, deze hebben een mail gestuurd naar hosting4u (de andere hosting provider). Na geen reactie hebben we deze stap genomen