PDA

Bekijk Volledige Versie : an.be



ddepuydt
05/11/03, 10:43
Wat zou an.Be waard zijn ?

InstantXs
05/11/03, 11:06
0

Rick L.
05/11/03, 14:26
Als je een bedrijf kunt vinden met de letters AN (bijvoorbeeld Actual News (ik zeg maar wat hoor)) kan het nog wel wat opleveren als je geluk hebt.

piponiels
06/11/03, 12:55
hoeveel moet je er voor hebben dan?

ddepuydt
06/11/03, 19:42
Niets het is niet te koop (mijn vriendin noemt An). Maar een 2 letter domein, ik wou gewoon eens weten wat het waard was ...

AN kan ook staan voor Algemeen Nederlands.

Heb ooit aanbieding gekregen van 500 euro, vroeg me af of dat beter kon.

paulmatthijs
06/11/03, 23:29
Algemeen Nederlands is niet, Algemeen Beschaafd Nederlands wel... abn.be zou in dat opzicht leuker zijn (voor van dale ofzo).

voor an.be moet je inderdaad een bedrijf vinden wat zo heet, anders is het niets waard.

fattee77
07/11/03, 13:05
Twee letter domeinen zijn altijd goed geld waard. Ik heb er een paar maanden geleden een verkocht voor 3000 euro.

zone
07/11/03, 15:44
Nou, ik denk dat als je dat aan ddepuydt bied, dat hij hem je graag verkoopt. Neemt ie zijn vriendin wel mee voor een dagje Londen of zo ;)

woutertwisk
07/11/03, 16:25
Kan je tussen de 1500 en 6000 euro voor vangen denk ik. 2 letters, en zeker niet de slechtste!

toppertje.

Wanneer geregistreerd:)?

InstantXs
07/11/03, 16:39
WHAHAHAHA 6000 eur...

sorry moet ff lachen...

Rik
07/11/03, 20:42
Origineel geplaatst door fattee77
Twee letter domeinen zijn altijd goed geld waard. Ik heb er een paar maanden geleden een verkocht voor 3000 euro.

Welke :D ?

Rik
07/11/03, 20:44
Origineel geplaatst door woutertwisk
Kan je tussen de 1500 en 6000 euro voor vangen denk ik. 2 letters, en zeker niet de slechtste!

toppertje.

Wanneer geregistreerd:)?

??? jullie begrijpen echt NIET hoe de waarde van domeinen bepaald worden he ?

Wat is dat nu voor een kreet "tussen de 1500 en 6000" ?
Sorry maar vindt dit de rare kant op gaan...

2 letterdomeinen zijn juist MINDER waard, omdat de twee letters te verwarren zijn met TLD's...
Het wordt zelfs afgeraden om een 2-letter-domein te nemen...

Waar baseren jullie je op als ik vragen mag ?

woutertwisk
07/11/03, 20:54
Ik baseer het op verkopen van internet-contacten, die ook dat soort bedragen hebben gekregen voor dit soort domeinen.

Rik
07/11/03, 20:58
Origineel geplaatst door woutertwisk
Ik baseer het op verkopen van internet-contacten, die ook dat soort bedragen hebben gekregen voor dit soort domeinen.

voor pa.be, ut.be pi.be dat soort namen, duizenden euro's ?

woutertwisk
07/11/03, 21:09
Als je een bedrijf vindt met die intialen, of die naam, zal je het er zeker voor kunnen krijgen.
Bedrijven zijn soms best 'gek'
Zo hoorde ik eens over betterbe (een bedrijf) dat be.nl voor VEEL GELD had gekocht, omdat dan www.better.be.nl naar hun website zou linken!!

Rik
07/11/03, 21:13
Origineel geplaatst door woutertwisk
Als je een bedrijf vindt met die intialen, of die naam, zal je het er zeker voor kunnen krijgen.
Bedrijven zijn soms best 'gek'


Best gek, maar niet ZO gek dat 6000 voor een domein betalen, omdat dat nooit eruit gehaald kan worden door die "extra"link naar de eigenlijke website...

Dat ze er misschien een 1000.- of 2000.- voor betaald hebben is al de vraag...

6000.- euro.... oftewel = 13.200 Gulden voor zo'n domein ?
Ik ben het in de afgelopen 10 jaar nog niet tegengekomen...

4EuroHosting
08/11/03, 16:46
2 letter domeinnamen kunnne best voor HEEL VEEL geld weg gaan.

Stel je zou de domein BP.COM hebben (Britisch Petroleum); zij hebben vestigingen in bijna elk land ter wereld.

Een dergelijke multiinational heeft daar 10 duizenden euro's voor over.

Domenico
08/11/03, 17:14
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
2 letter domeinnamen kunnne best voor HEEL VEEL geld weg gaan.

Stel je zou de domein BP.COM hebben (Britisch Petroleum); zij hebben vestigingen in bijna elk land ter wereld.

Een dergelijke multiinational heeft daar 10 duizenden euro's voor over.

Alleen is bp.com natuurlijk een slecht voorbeeld aangezien BP ook gelijk het handelsmerk is. ;)

woutertwisk
08/11/03, 18:48
Een 2 letter .com domein is nog veeel meer waard!

Rik
08/11/03, 19:08
Origineel geplaatst door woutertwisk
Een 2 letter .com domein is nog veeel meer waard!

Hehe... de waarde wordt niet bepaald doordat het maar twee letters zijn hoor ?...

Inderdaad zou BP.com zonder problemen geclaimed worden door BP... zo met alle handelsnamen die gedeponeerd zijn....

Als ik nu (ik noem maar iets) www.QP.com heb... waarom zou dat zoveel waard zijn dan ?

Jullie onderbouwen alleen maar met "twee letters zijn veel waard" , ik heb echter nog geen voorbeelden/teksten/sites gezien die dat bewijzen, en ik ga toch al aardig lang mee....

4EuroHosting
08/11/03, 19:31
QP.COM

Als je die voor mij kan kopen voor 1000$ dan koop ik hem meteen.

Er is wel ergens een groot bedrijf te wereld die die afkorting in hun bedrijfsnaam hebben.

Daar is altijd een koper voor te vinden.

Rik
08/11/03, 19:55
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
QP.COM

Als je die voor mij kan kopen voor 1000$ dan koop ik hem meteen.

Er is wel ergens een groot bedrijf te wereld die die afkorting in hun bedrijfsnaam hebben.

Daar is altijd een koper voor te vinden.

Dat domein is gewoon te registreren hoor... ga je gang :D

The MAzTER
08/11/03, 20:25
...

Rik
08/11/03, 20:30
Origineel geplaatst door The MAzTER
beetje domme zet rick..

QP.com

Qualety Products ;o

had je dus zelf moeten reggen :p

Waarom ???

Als ik hem zelf had willen reggen had ik dat wel gedaan toch ?
Geloof me nu dat je er nog geen euro winst mee gaat maken als je niet met een heel goed concept ervoor gaat komen...., registreer hem maar, ik kijk morgen wel even of je hem hebt ok ?

The MAzTER
08/11/03, 20:34
...

woutertwisk
08/11/03, 20:47
Tsja... ik zou 1250 hebben geboden :-)

Rik
08/11/03, 20:47
Origineel geplaatst door The MAzTER
hij was al geregt ;)

http://www.qp.com/

:D en wat denk je, 3000.- minimaal ....?

Domenico
09/11/03, 04:01
ALLE 2 letter domeinen zijn al jaren geleden geregistreerd hoor en niemand die ze weg doet vor weinig. Verder staan ze ook ALLEMAAL in een backorder dus vergeet die 2 letter .commetjes maar.

Overigens is dit ook het geval met de 3 letter domeinen.

fattee77
09/11/03, 15:08
Nogmaals, 2 letterdomeinen zijn een van de meest waardevolle domeinen naast de generieke uiteraard. KS.COM is onlangs verkocht voor $10000 (koopje trouwens). Ik doe regelmatig zaken met iemand die o.a. specifiek handelt in 2 letter .com domeinen en ik weet dat ze tot $70000 verkopen en soms nog wel meer. ME.NET is een paar maanden geleden vrijgegeven en en werd geveild bij Namewinner voor $12000.


Trouwens op dit moment zijn er geen zowel 2 letter als 3 domeinen beschikbaar in de extenties com/net/org. Dus uitspraken als reg hem maar zijn fabeltjes.

Cctlds brengen in het algemeen minder op, maar zijn desondanks toch nog goed geld waard.

fattee77
09/11/03, 15:26
Mensen die nog steeds twijfels hebben kunnen deze thread http://www.domainstate.com/showthread.php3?s=&threadid=3636&highlight=yakov op Domainstate.com eens lezen om een indruk te krijgen van 2 letter .com domeinen.

Rik
09/11/03, 15:34
:D 100 K voor MG.com, no way dat ze dat gaan betalen :D

woutertwisk
09/11/03, 20:38
Je blijft er bij dat het niets waard is zeker:S?

Rik
09/11/03, 21:06
Origineel geplaatst door woutertwisk
Je blijft er bij dat het niets waard is zeker:S?

Nee, ik heb nooit aangegeven dat het volgens mij NIETS waard was...
Echter niet de bedragen die jullie hier noemen... mede door de bescherming van merknamen e.d...

De links die ik daarstraks gezien heb zeggen me niet echt veel, ook een paar lui met loze kreten, "vraag 100K" , "vraag maar 200 K "

Er zijn (nogmaals) formules om de waarde te bepalen...

Als er een belachelijk bedrag gevraagd wordt is het heel makkelijk voor een bedrijf om gewoon nee te zeggen (ze hadden het domein toch al niet, en als ze hem zouden nemen wordt hij waarschijnlijk gewoon doorgelinkt...)

Denk je dat bijvoorbeeld een bedrijf als Sony-Ericsson, een domein als SE.com met alle geweld zou willen kopen, al moest het voor 100.000 euro ?
Weet wel zeker dat dat niet het geval is...

Ik heb zelf het domein euphony.nl gehad (telecombedrijf), en heb het aangeboden aan ze in 2000... dus ik weet wel een beetje hoe het met domeinen en bestaande bedrijven zit...

Cybafish
09/11/03, 21:18
Ach ja, het is gewoon erg simpel. Een domeinnaam moet meer geld opleveren dan dat hij kost, 100K voor mg.com? Hoe kom je erbij!?

Slechte marketeers hier op 't forum.

The MAzTER
09/11/03, 21:18
...

4EuroHosting
10/11/03, 15:59
Origineel geplaatst door Rik


Dat domein is gewoon te registreren hoor... ga je gang :D

2 letterdomeinnamen (.com) zijn NIET meer te registreren.

Vandaar dat ze zo veel geld waard zijn.