PDA

Bekijk Volledige Versie : [ Check ] Site



Bob_andringa
05/11/03, 08:18
Dit is even ter duidelijkheid niet mijn site, maar een site waar ik aan mee help

Design Web (http://www.design-web.nl)

Mijn vraag is of deze site een goed uiterlijk heeft voor zijn doelgroep
Ook in andere browsers er goed uitziet
En wat jullie zelf er natuurlijk van vinden

PS: Het is een webmaster site

Bvd.

TMourik
05/11/03, 08:53
mijn mening:

- menu te simpel (plat)
- in het midden, heb je de nieuwsberichten, met witte achtergrond en daarachter WEER een witte achtergrond, haal dat weg en maak er dus losse blokken van. (zodat de blokken zweven op je grijze achtergrond)
- zorg onderaan even voor ruimte tussen de website en de onderbalk van de browser (margin)

The MAzTER
05/11/03, 12:21
...

Grumpy
05/11/03, 13:32
Een typische ICT-er.... :D

Scripten en proggen lukt wel, maar desigen? Ho maar.

In principe kan je er niet echt veel aan doen. Wij ICT-ers staan bekend om het gebrek aan creativiteit. De beste oplossing: Zoek een designer.

TechXP
05/11/03, 15:08
Origineel geplaatst door Grumpy
In principe kan je er niet echt veel aan doen. Wij ICT-ers staan bekend om het gebrek aan creativiteit. De beste oplossing: Zoek een designer.

Ik kan ook wel redelijk goed designen. Dus gebrek aan creativiteit? En programmeurs moeten ook met creatieve oplossingen kunnen komen ;)

Cripton
05/11/03, 15:10
Origineel geplaatst door Grumpy
Een typische ICT-er.... :D

Scripten en proggen lukt wel, maar desigen? Ho maar.

In principe kan je er niet echt veel aan doen. Wij ICT-ers staan bekend om het gebrek aan creativiteit. De beste oplossing: Zoek een designer.

Maar ook scripters kunnen goed designen. Het is meer een kwestie van goed oefenen en praktisch veel doen met het design

Bob_andringa
05/11/03, 19:23
Even ter duidelijkheid, ik heb totaal niet meegedaan aan het design, nou alleen de header dan, maar verder ook niet

Ik stem volledig in met jullie meningen, het design is maar wat saai
En en mag nog veel gesleuteld aan worden, alleen daar wordt, zoals gewoonlijk, niet naar geluisterd

Verder speel ik geen rol bij die site, en ben maar wat blij dat hij niet van mij is

Grumpy
06/11/03, 01:04
Origineel geplaatst door Cripton
Maar ook scripters kunnen goed designen. Het is meer een kwestie van goed oefenen en praktisch veel doen met het design
Ja dat denken ze, net zoals ze denken dat ze kunnen desigen... ICT-ers in ontkenningsfase... ze moeten gewoon inzien dat hun designs LELIJK zijn.

rq
06/11/03, 01:12
De header (alle boven het menu) is leuk. De rest is wel erg basic. Misschien door werken in de stijl van de header?


Origineel geplaatst door Grumpy

Ja dat denken ze, net zoals ze denken dat ze kunnen desigen... ICT-ers in ontkenningsfase... ze moeten gewoon inzien dat hun designs LELIJK zijn.
:D Er zit wel een kern van waarheid in. Als de meeste scripters iets ontwerpen komt er zoiets als slashdot.org uit ;)

4EuroHosting
06/11/03, 01:59
Het menu werk bij mij niet.

Ik heb hier Linux op mijn PC en Mozilla als browser.
Ik zie de pull-down menu's maar als ik er op klik opent de pagina niet.

BV:
Ik klik op lessen, pull-down komt, ik wil PHP selecteren en er gebeurd niets.

Bob_andringa
06/11/03, 07:01
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Het menu werk bij mij niet.

Ik heb hier Linux op mijn PC en Mozilla als browser.
Ik zie de pull-down menu's maar als ik er op klik opent de pagina niet.

BV:
Ik klik op lessen, pull-down komt, ik wil PHP selecteren en er gebeurd niets.

Bedankt voor het testen
De jongen die hem heeft gescript en designed heeft hem dus duidelijk niet door een validator gehaald, ik zal hem erop aanspreken

reneovertoom
06/11/03, 09:11
Zo'n W3C tester bedoel je of niet ?

ELTino
06/11/03, 11:45
Je bedoelt

http://validator.w3.org

Daar komt ie niet echt doorheen (100 errors)

Het lijkt af en toe wel een mix van XHTML en HTML

Bob_andringa
06/11/03, 13:48
@ELTino, ja dat bedoel ik ook

Want naar mijn weten is het toch zo, dat als hij daar zonder errors doorheen knalt hij in elke browser te bezichtigen is?

ELTino
06/11/03, 20:08
Origineel geplaatst door Bob_andringa
@ELTino, ja dat bedoel ik ook

Want naar mijn weten is het toch zo, dat als hij daar zonder errors doorheen knalt hij in elke browser te bezichtigen is?

Nee, dat klopt niet helemaal.

Voorbeelden daarvan zijn dat IE6 bijv. box-borders met stijl niet goed pakt en bij Opera/Mozilla werken de layers en vooral de positioning qua marges niet altijd even goed mee. Ook netscape wil nog wel eens problemen geven met images en javascript.

Bob_andringa
06/11/03, 20:41
Is er dan ook iets waardoor hij wel door elke browser geslikt wordt?
Dat zou namelijk wel handig zijn, dan kan ik de beheerder is aan het werk zetten, ik kan me namelijk voorstellen dat een site die verkeerd wordt getoond frusterend kan werken voor een bezoeker

ELTino
06/11/03, 21:40
Gewoon universele HTML 4.01 gebruiken en de uitzonderingen kennen en die niet gebruiken.

Verder is het natuurlijk een kwestie van veel uitproberen met verschillende browsers...

Bob_andringa
06/11/03, 21:47
Ja zelf doe ik dat ook altijd, even vragen aan mensen met bijv. een MacOS, of de site daar goed mee te bezichtigen is, en ja wat jezelf zegt, hou het bij 1 code en niet meerdere door elkaar heen

Maar toch bedankt voor je reactie