PDA

Bekijk Volledige Versie : plagieren



mulderpc
02/11/03, 19:05
hoi,

first of all: ik ben een n00b op gebied van webhosting.....

mijn vraag luidt: hoe kan je achterhalen of een site geplagieerd van een andere site, zijn daar foefjes voor?

Ik wil weten of de site http://www.kdis.nl , zelf gebouwd is, of dat deze is gekopieerd van een andere site..

groeten
peter

ELTino
02/11/03, 19:23
Jeetje, daar vraag je wat.

Volgens mij is plagieren sowieso niet een goed woord. Plagiaat bestaat, maar plagieren niet. Het zou dan nog altijd plagiƫren moet zijn volgens meneer van dale.

Maar ik zie niet echt het doel ervan in. Ben je een hoster en denk je dat een van jouw klanten plagiaat pleegt? Dan heb je weinig te zeggen, tenzij er iets over staat in je AV. Ben je degene van wie de site zou zijn overgenomen, dan moet je die site ook even vermelden.

Er zijn geen 'foefjes' of er dezelfde site/layout bestaat. Als je twee sites vergelijkt kan je bijvoorbeeld wel naar de benaming van images kijken of die gelijk is. Ook de source kan daarbij van belang zijn. Maar dan moet je wel een site hebben waarvan het zou zijn overgenomen....

ultranetworkz
03/11/03, 12:54
Ik denk niet dat er zoiets is.. het zou eventueel kunnen met het controleeren van de html codes maar mischien heeft een andere site die wel heel anders ofzo dus ik denk nie dat je er achter kunt komen doormiddel van een programma script o.i.d. , het beste wat je kunt doen is zelf het internet afspeuren :p

Freddyme
03/11/03, 16:16
De meeste sites zijn bewerkte copies van gratis templates of "geleende" websites. Het is eigenlijk niet te achterhalen omdat men alle gevoelige details in de code verwijdert.
Je kunt wel proberen om de structuur van de code te vergelijken, maar verder niets.

Die site heeft trouwens een lelijke kleur.

Grumpy
03/11/03, 16:23
De broncode ziet er in ieder geval niet netjes uit.

mulderpc
03/11/03, 17:16
in een andere topic is aandacht besteedt aan www.dewebhoster.nl de heren achter deze site hebben plagiaat gepleegd en zijn daarvoor op hun vingers getikt.

Nu bieden ze in het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom draadloos internet aan, via hun bedrijf: KDIS www.kdis.nl

Ik ben gewoon benieuwd of www.kdis.nl ook gecopieerd is....

Rik
04/11/03, 15:55
Origineel geplaatst door Freddyme
De meeste sites zijn bewerkte copies van gratis templates of "geleende" websites. Het is eigenlijk niet te achterhalen omdat men alle gevoelige details in de code verwijdert.
Je kunt wel proberen om de structuur van de code te vergelijken, maar verder niets.

Die site heeft trouwens een lelijke kleur.

Beetje designer herkent zo een template in de code....