PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is nou handiger?



Wiljon
02/11/03, 18:04
Heyz allemaal,
wat is nou veel handiger... Colocated of Dedicated Server???
Mijn voorkeur gaat als eerst nog uit naar Dedicated Server...
Maar kaat jullie ervaringen ook eens horen...

Grtz Wiljon

rq
02/11/03, 18:11
Misschien handig te vermelden waarvoor je de server van plan bent te gebruiken.

Wiljon
02/11/03, 18:12
Origineel geplaatst door rq
Misschien handig te vermelden waarvoor je de server van plan bent te gebruiken. Als server, ik wil dus gaan hosten...

FSCJasper
02/11/03, 18:14
Colo en Dedi zijn 2 verschillende zaken.

Bij colocated lever je je eigen server, en regel je ook alle zaken met je server zoals updates, wanneer de server down is moet je zelf regelen en zelf configureren.

Bij een dedicated server huur je een server van een bedrijf, die zorgt dat alles erop geinstalleerd staat, een control panel bevat en gratis de hardware wordt vervangen wanneer er iets stuk ik. Dit zorgt voor minder grote risico's , maar je bent in tegenstelling tot colocated niet zelf bezig met de server want bij de meeste mag je niet met de server kloten,sinds het niet je eigendom is.

Als je geen verstand hebt ervan of je kan elke dag bij downtijden of updates naar het datacenter gaan raad ik je een dedicated server aan. Voor als je ervaring hebt, weet hoe alles moet en je kunt makkelijk met je auto naar het datacenter kan je beter een colocated server nemen.
Voor mij telt dus een dedicated server;)

Qweb
04/11/03, 20:59
Wat fscjasper zegt klopt zo ongeveer, 1 en ander hangt af van de definitie van dedicated. Er is ook nog zoiets als managed, maar goed, fscjasper heeft die maar meteen voor je meegenomen.

Digitux
11/11/03, 17:14
Aangezien hij wil hosten lijkt me colocating handiger.
Want ik neem aan dat hij dan wel verstand heeft van de machines, anders zou je er niet aan moeten beginnen.

kickuh
21/11/03, 17:25
Dedicated om te beginnen... en dan volledig managed zoeken....
nog een aantal servers erbij.... goed aantal clienten binnenhalen

Dan proberen een rack/cage te krijgen... met wat bandbreedte... en servers / hosting er op gaan verkopen... Dedi's afstoten, en alles colocaten :)

Natuurlijk een echter 24/7 tech op een stoel ernaast zetten voor als er eentje offline gaat :)

Dennis
21/11/03, 17:41
Beste Wiljon,

Ik denk niet dat je dit zou kunnen betalen, colocation beginnen kost al zeker 1000euro + een maandelijks bedrag. En een dedicated-server kost ook al 150/maand.

Ik dacht ooit eens gelezen te hebben op Wiljon.nl dat je 14 jaar oud was en zelf niet kunt designen en/of scripten (scripten misschien een beetje, maar niet echt goed). Misschien kun je beter eerst even wat meer leren van PHP/MySQL e.d.

Gooi bijvoorbeeld die *********.com-rip van je site af en begin met een lege pagina in Dreamweaver.

Verder heb je voor colocation een eigen server nodig, deze kosten al gauw 1000euro. Dit is dus al verplichten inleg.

Bij dedicated servers betaal je meestal ongeveer 100,- setup en een bedrag van 150,- per maand.

Vergeet overige kosten, zoals KVK (70euro) e.d. niet. Een webhosting bedrijf is wel een verantwoordelijkheid. Vind je het een probleem als je 's avonds om 22:30 wordt opgebeld door een man van 40 die problemen met zijn email heeft?