PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaling direct automatisch afschrijven



Rick L.
02/11/03, 11:47
Beste concullega's,

Wij hebben een systeem ontwikkeld waarnee pakketten direct besteld kunnen worden. Nu zijn er mogelijkheden die ik op internet ben tegengekomen waarbij het bedrag direct van de bank- of girorekening werd afgeschreven.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ze die mogelijkheid gebruiken? Het zou voor ons natuurlijk ideaal zijn om bedragen direct af te schrijven zodat alles snel geregeld kan worden. Ik heb gezoch bij banken maar hierover kon ik echter geen informatie vinden.

Alvast heel erg bedankt!

MrGlass
02/11/03, 11:50
Geef eens een voorbeeld van zo'n site... Is wel makkelijk denk ik...
Ik heb het namelijk nog nooit gezien...

RobbertC
02/11/03, 12:45
Rabobank Internet Kassa?

Tripledeal?

Bibit?

Keus genoeg :)

Rick L.
02/11/03, 13:11
Zo, dat is duurder dan ik dacht :|

Toch bedankt ;)

Rik
02/11/03, 13:19
Origineel geplaatst door Cyberboy
Beste concullega's,

Wij hebben een systeem ontwikkeld waarnee pakketten direct besteld kunnen worden. Nu zijn er mogelijkheden die ik op internet ben tegengekomen waarbij het bedrag direct van de bank- of girorekening werd afgeschreven.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ze die mogelijkheid gebruiken? Het zou voor ons natuurlijk ideaal zijn om bedragen direct af te schrijven zodat alles snel geregeld kan worden. Ik heb gezoch bij banken maar hierover kon ik echter geen informatie vinden.

Alvast heel erg bedankt!

Je kunt iedere bank vragen om een incassocontract...
Meestal is een eis dat je al enkele maanden een zakelijke rekening hebt bij ze...

RobbertC
02/11/03, 13:22
De eis voor een incassocontract bij de Rabobank is dat je bedrijf 2 jaar staat ingeschreven bij de KvK, en 1 jaar klant is bij de bank. Zoiets zal ook wel gelden bij andere banken.

Of deze eis nog omlaag gaat in sommige gevallen (BV, investering van de bank in je bedrijf) weet ik niet.

Rik
02/11/03, 13:35
Origineel geplaatst door RobbertC
De eis voor een incassocontract bij de Rabobank is dat je bedrijf 2 jaar staat ingeschreven bij de KvK, en 1 jaar klant is bij de bank. Zoiets zal ook wel gelden bij andere banken.

Of deze eis nog omlaag gaat in sommige gevallen (BV, investering van de bank in je bedrijf) weet ik niet.

Dat bedoel ik...
Bij mijn bank (SNS) is het toevallig wat minder, 3 maanden klant zijn en ingeschreven staan is voldoende, maar er zijn eisen aan verbonden inderdaad.

Rick L.
02/11/03, 13:43
Hebben jullie het nu over de tarieven die staan op http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=196584?

Mog
02/11/03, 15:22
Dit zoek je

Rabo Telebankieren Extra kost éénmalig € 50,- inclusief pas, (USB) paslezer en software. Plus een abonnement van € 5,- per maand inclusief helpdesk, geen kosten voor de module Buitenland, de module Incasso en de module Rekeningbeheer.

Let wel (staat er niet bij) per incassobatch die je doet 25,- euro!
Bijvoorbeeld een week lang iedere dag incasso's doen kost je dan 5x 25 euro = 125 euro.
Max incasso batch van interpay-rabo is meen ik 2500,- euro
lullig dus als je b.v een totaal van 10000 moet incasseren :/
Uiteraard kun je dat zelf inplannen maar vermelden doen ze dit niet op de site ;)


Moet je wel een zakelijke rekening hebben bij de rabobank en een beetje aanzicht (geld op de rekening als in minimaal paar duizend euro)
anders gaat de interpay authorisatie niet door (dat waar je normaal 2 jaar voor moet bestaan en een jaar bij de rabo zitten)


Ik raad je ING aan, die zijn wat soepeler, maar jan en alleman laten ze niet zomaar incasseren dus je moet wel een beetje bedrijf hebben.

Bibit is rommel! te duur voor wat het is.

Rick L.
02/11/03, 15:48
Dat is een duidelijk verhaal, bedankt!

En de module incasso, dat is gewoon per incasso-opdracht neem ik aan? En daar gelden dan gewoon de standaardtarieven voor?

Mog
02/11/03, 16:05
Klopt,

Wat ik er nog wat van weet heb ik hieronder neergetikt voor meer info kun je beter bij de bank aankloppen dan bij mij ^^

Rick L.
02/11/03, 16:09
Dat begrijp ik :) Bedankt voor de info, ik kan er zeker wat mee!

Ik zal eens contact opnemen met de Rabobank. Klopt het trouwens dat ING alleen een Engelstalige site heeft?

ultranetworkz
03/11/03, 13:09
Maar het is toch alleen mogelijk om met automatische incasso te werken als de klant er toestemming voor heeft gegeven?

Rik
03/11/03, 13:12
Origineel geplaatst door ultranetworkz
Maar het is toch alleen mogelijk om met automatische incasso te werken als de klant er toestemming voor heeft gegeven?

Dat sowieso....

Rick L.
03/11/03, 18:27
Een akkoord via internet is toch ook gewoon geldig?

Rik
03/11/03, 19:03
Origineel geplaatst door Cyberboy
Een akkoord via internet is toch ook gewoon geldig?

Officieel moet je een handtekening hebben volgens mij...

xxlwebhosting
03/11/03, 19:11
Origineel geplaatst door Cyberboy
Een akkoord via internet is toch ook gewoon geldig?

Hangt ervan af wat er in je incasso-overeenkomst met je bank staat... Als je op deze manier wilt incasseren, moet je dit van te voren aangeven.

Rick L.
03/11/03, 19:49
Incasso is toch een standaard mogelijkheid via de bank? Het staat ten minste gewoon tussen de tarieven...

Of moet ik er speciaal een contract voor afsluiten met mijn bank?

Rik
03/11/03, 20:16
Origineel geplaatst door Cyberboy
Incasso is toch een standaard mogelijkheid via de bank? Het staat ten minste gewoon tussen de tarieven...

Of moet ik er speciaal een contract voor afsluiten met mijn bank?

Met de bank, en indirect ook met interpay...

Rick L.
03/11/03, 20:53
Dat zit ingewikkelder in elkaar dan ik had verwacht!

Ik zal wel contact opnemen met mijn bank, bedankt voor alle reacties!

Arjan
04/11/03, 18:49
Incasso is alleen rechtsgeldig wanneer je een handtekening op papier hebt, NAW gegevens en geboortedatum. En de persoon moet natuurlijk 18 of ouder zijn.

Alle banken doen de incasso's via 1 organisatie en dat is interpay wanneer je alle juridische aspecten wilt weten over incasso's dan kun je het beste bellen met Interpay (Tel. 030 - 283 51 11) om problemen te voorkomen.

Een incasso overeenkomst die gemaakt wordt doormiddel van internet is dus niet rechtsgeldig het zelfde gelt voor bellen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 10 a 20% van de incasso's mislukt omdat er vaak geen geld op de rekening staat van mijn klanten.

Rick L.
04/11/03, 20:02
Ingewikkeld allemaal :(

Hoe doen andere bedrijven dit dan? Er zijn meerdere bedrijven waarbij je via internet akkoort kunt gaan met een incasso. Eigenlijk zijn deze dus ook niet rechtsgeldig?

Arjan
04/11/03, 20:50
Klopt wij zijn ook een van deze bedrijven die het risico nemen dat een (nep)klant 30 dagen gebruikt maakt van onze dienst en deze op de dertigste dag het geld terug haalt (wat hij mag doen na 30 dagen kan hij het geld niet meer van de rekening halen) en daarna nooit meer betaalt. Bij ons gaat het niet om al te groten bedragen en valt de schade te overzien.

Het is ons pas 1 keer overkomen dat we te maken hadden met zo'n nep klant maar je kan er niks aan doen ik heb hier toen contact over gehad met de (digitale)politie en interpay.

Rick L.
04/11/03, 21:41
Maar opzich zou ik dus gewoon wel gebruik maken van automatische incasso via mijn bank, maar er zijn wel enige risico's aan verbonden? Of is het gewoon niet mogelijk en is er een contract nodig met interpay?

Greta
07/11/03, 10:13
Let wel (staat er niet bij) per incassobatch die je doet 25,- euro!


Waar heb jij deze bedragen vandaan? Ik heb net met de Rabobank gebeld en die kwamen met een geheel ander bedrag. Namelijk:

€ 2,04 per kwartaal en € 0,08 per incassobatch. Dit zijn toch hele andere bedragen dan die jij noemt.

Groetjes Greta.

reneovertoom
07/11/03, 11:37
Leek me ook aardig wat veel hoor :S ALs je een jaar vooruit moet betalen virtual/shared hosting van zeg 100 euro, dan gaat er meteen al 25 euries naar de bank. De bedragen van Greta lijken me ietwat redelijker :D Jij zit ook bij de Rabo Greta ?

Santario
07/11/03, 12:39
Hmmm, nu moet ik zeggen dat de tarieven van Greta wel erg goedkoop lijkt. Wat bedoel je met batch? Een verzmaling automatische incasso's die ineens worden uitgevoerd of per rekening? Anders ga ik direct de bank bellen :) Bij ons loopt het tot nu toe allemaal via Multipay en werkt perfect :)

WebBizz
07/11/03, 12:47
Bij ABN AMRO kost een batch 2 euro. Het loont dus om incassoppdrachten te bewaren en deze in een keer in te voeren en te versturen.

Santario
07/11/03, 12:54
Die tarieven lijken er meer op :)

Greta
07/11/03, 16:13
Wat bedoel je met batch?

Een batch is een verzameling opdrachten. En hoeveel opdrachten er in een batch zaten maakte niet uit. Er zat geloof ik wel verschil in of een vereniging of bedrijf de incasso opdracht doet. Er werd namelijk specifiek naar gevraagd.

Maar als je hiervan gebruik wilt maken stap dat gewoon naar een paar banken en vraag om informatie. Ze zijn je maar al te graag van dienst als denken een goede klant binnen te kunnen halen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Groetjes Greta.