PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen van collega's



AlfaHosting
01/11/03, 21:42
Vandaag verscheen op mijn MSN iemand die enkele vragen had. Al gauw bleek dat het om een beginnende hoster ging met een site die nog niet half klaar was (ik zal de naam maar achterwege laten). Nu wil ik best anderen verder helpen met het geven van informatie en dat heb ik dan ook gedaan maar men moet toch kunnen begrijpen dat sommige informatie intern is.

Nu deze persoon niet en hij werd dan ook onbeschoft en ik heb dan ook het gesprek beeindigt waarna hij sprak van slechte service ?

Iemand nog ervaringen als deze en hoe ver gaan jullie in het geven van informatie ?

PimEffting
01/11/03, 22:03
Kleine dingetjes doe ik niet moeilijk over.
Als het complexe consultancy wordt, meld ik dat consultancy 50 Euro per uur kost. Meestal houdt het dan op.

netvictory
01/11/03, 22:30
Wat ben jij goedkoop ;) ....

Santario
02/11/03, 03:56
Idd, moet ook maar eens m'n tariefstelling opnieuw bijstellen schijnbaar ;)

//ontopic: kleine dingen inderdaad ook gewoon zo, wordt het complexer of diepgravender dan begint de meter toch echt te lopen :) Anders kan je wel bezig blijven.

The MAzTER
02/11/03, 03:58
...

tom
02/11/03, 04:51
Origineel geplaatst door The MAzTER

hmm... Unexplained, we zijn bijna buren ;)


Unexplained, Ik zou onmiddelijk verhuizen...

PimEffting
02/11/03, 12:51
Ik heb de verhuisdozen al ingepakt staan... Maar hoezo buren?

Dennis
02/11/03, 12:59
Mario,

Ik neem aan dat dit wel een van je klanten was?

FSCJasper
02/11/03, 13:06
Ik geef altijd graag informatie..zolang ik het maar zelf weet :) . Als ik niet ergens druk mee bezig ben heb ik er geen problemen mee,maar doe niets vragen voor geld ofzo. Als ik druk bezig ben , zeg ik gewoon dat ik het druk heb( behalve voor vragen van klanten oid) en dat we een andere keer wel zullen praten erover. Maar dus normaal gesproken help ik graag iemand ermee.

Rik
02/11/03, 13:17
Origineel geplaatst door Mario
Vandaag verscheen op mijn MSN iemand die enkele vragen had. Al gauw bleek dat het om een beginnende hoster ging met een site die nog niet half klaar was (ik zal de naam maar achterwege laten). Nu wil ik best anderen verder helpen met het geven van informatie en dat heb ik dan ook gedaan maar men moet toch kunnen begrijpen dat sommige informatie intern is.

Dit komt me heel erg bekend voor, TE erg...
Zeker sinds ik op WHT nogal actief ben i.v.m. het Keurmerk, krijgen wij op onze site veel hosters, waaronder een hoop startende mensen.

Nu deze persoon niet en hij werd dan ook onbeschoft en ik heb dan ook het gesprek beeindigt waarna hij sprak van slechte service ?

Een onbeschoft persoon kan bij mij Direct de boom in :D
Ik ben daar vrij makkelijk in....

Iemand nog ervaringen als deze en hoe ver gaan jullie in het geven van informatie ?

Als ze info willen kan dat bij ons tot een bepaalde hoogte altijd gratis, ook vaak via MSN...
Gaan er echter gegevens gegeven worden die bedoeld zijn om bijvoorbeeld een Marketingplan in elkaar te zetten, dan veranderd de zaak... dan komen er kosten bij kijken, en worden er ook daadwerkelijk gegevens verstrekt waar normaal lang naar gezocht moet worden...

Op dit moment laten we (extern) de gehele hostingmarkt in kaart brengen door middel van een marktonderzoek en een ênquete.
Om dit goed te doen is dat bureau wel +/- 10 weken bezig.
We doen dit o.a. vanwege de vele vragen uit deze groep ondernemers...
Het rapport dat wij na die periode in handen hebben is bedoeld ter ondersteuning van het WebHosting keurmerk straks...
Maar dat even terzijde...

Ik denk dat je duidelijk moet communiceren in welke mate je daadwerkelijk gratis werkt...