PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturatie / adminstratie



TMourik
01/11/03, 17:59
Beste WHT-ers

onlangs deed ik de facturatie/administratie etc d.m.v. excel

maar er zitten vrij veel nadelen aan vind ik persoonlijk bijv:

goed overzicht wanneer weer een factuur weg moet van een klant
aanmaningen
etc etc

nu ben ik wezen zoeken naar een goed pakket (ADBplus, SnelStart etc)
vrij goede en simpele software, maar beide hebben 1 beperking en dat is niet het soort van "abbonnement service" (snelstart bied dit wel, ben je wel ruim 900 euro kwijt aan de software!) (dat is dan snelstart nota 5, boek 1 & abbo service)

Wie heeft naast deze pakketten nog enige (Goede) software hiervoor welke WEL abbo. service bieden.

TMourik
03/11/03, 00:36
niemand?

PimEffting
03/11/03, 01:01
Kijk eens naar zo'n Davilex Business Box?
Is niet zo duur en toch redelijk bruikbaar denk ik.

ultranetworkz
03/11/03, 13:06
ja die davilex box is goed :)

TMourik
03/11/03, 13:11
die heeft ook een soort abbonnement service?

PimEffting
03/11/03, 13:40
Nee, je koopt gewoon zo'n doos met een CD uit de schappen bij de Office Center (of waar dan ook) en je bent klaar.

wdv
03/11/03, 15:38
Hij bedoelt dat je periodieke facturen kunt invoeren.

woutertwisk
03/11/03, 15:39
Ik zelf zit eraan te denken om naar: www.reeleezee.nl te gaan. Die bieden ook abonnement-service.

RobbertC
03/11/03, 15:40
Origineel geplaatst door woutertwisk
Ik zelf zit eraan te denken om naar: www.reeleezee.nl te gaan. Die bieden ook abonnement-service.
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=33466&highlight=reeleezee :)

WelleKe
03/11/03, 15:41
Zelf heb ik mijn boekhouding in Access gemaakt. Het betekent wel dat je even werk hebt om alles te maken zoals jij het wilt, maar het resultaat is dat je een boekhouding hebt die helemaal op maat is. Het komt toch vaak voor dat je met een standaard pakket net niet kunt doen wat je wilt.

Dus als je met Access overweg kan zou ik zeker aanraden dat te proberen. Bij mij is het helemaal fijn doordat de mensen die zich op onze statistiekendienst aanmelden meteen in een SQL database worden ingevoerd. Koppeling met een Access project en je hebt een administratie door op de print knop te drukken :D

TMourik
03/11/03, 15:52
ja langzaam aan zit er ik er ook aan te denken om het mbv:

1. mssql - asp
2. mssql - vb
3. mysql - php

te doen en aangezien ik erg into mysql/php ben maak ik die keuze maar, want langzaam aan kan ik niet echt vinden wat ik wil...

WelleKe
03/11/03, 15:55
Origineel geplaatst door TMourik
ja langzaam aan zit er ik er ook aan te denken om het mbv:

1. mssql - asp
2. mssql - vb
3. mysql - php

te doen en aangezien ik erg into mysql/php ben maak ik die keuze maar, want langzaam aan kan ik niet echt vinden wat ik wil...

Tip: Denk wat sneller, misschien bereik ja dan meer! :P

TMourik
03/11/03, 17:05
ik hoef niet sneller te denken, nog niet begonnen ;)

ik ben juist opzoek geweest en had een X aantal producten cq mogelijkheden in me achterhoofd :)

Cybafish
03/11/03, 18:14
Wij maken sinds kort gebruik van modernbill.

Qweb
11/11/03, 21:43
Wij zelf gebruiken al bijna 2 jaren modernbill en zijn er zeer tevreden mee. Zie: www.modernbill.com

M-BahZ
11/11/03, 22:26
Origineel geplaatst door TMourik
(snelstart bied dit wel, ben je wel ruim 900 euro kwijt aan de software!) (dat is dan snelstart nota 5, boek 1 & abbo service)

Dit kost idd 957,- maar hierbij zit dan ook wel een goede support over het eerste jaar.
Verder krijgen bedrijven die oude software inruilen of die nog geen 1 jaar aktief zijn een behoorlijke korting van 25%.

Ik vraag me trouwens af of die abonnee service wel zo nuttig is.
Zo moeilijk is het immers niet om dit "met de hand" te doen en je voorkomt hiermee natuurlijk ook het "per ongeluk" faktureren in geval van beeindiging van een abonnement.

In principe zou je met snelstart boek1 en nota1 op zich ook toe kunnen komen, alhoewel ik zelf Snelstart boek2 wel een aangename telebankier module vind hebben.
Tel daarbij op dat je met snelstart boek2 het gemak hebt van de telebankier module, en de tijd die je kwijt bent aan het handmatig faktureren bespaar je dan weer op het telebankieren en de rest van je boekhouding. ;)

Je kan trouwens van veel boekhoud- en fakturatie programma's ook werkende demo's downloaden en/of bestellen dus ik raad je aan dit dan ook te doen.