PDA

Bekijk Volledige Versie : ZyXEL



megaroot
01/11/03, 14:31
Gisteren heb ik een behoorlijk merkwaardig iets meegemaakt. Mijn adsl modem (ZyXEL Prestige 650R-31 Series), stopte er ineens mee.. Ik heb hier zowel kabel als adsl, en met kabel heb ik geen enkele problemen.

Nadat het modem 3 weken en 1 hele dag gewerkt had, viel mn connection weg. Uiteraard ben ik gaan kijken, en tot mn verbazing brandde er geen enkel lampje meer op het modem. Powerbutton gechecked, adapter geckecked, ander stopcontact, geen resultaat.

ZyXEL is als merk niet echt bekend, maargoed. Toen maar eens bellen met Nijhof Automatisering, de gasten die het modem voor Concepts ICT geleverd hadden. Ik moest maar een mailtje naar Valadis sturen. En mijn vraag: "Wat is Valadis". De uiterst vriendelijke helpesk medewerker antwoordde "Dat weet ik niet, maar u krijgt binnen 1 dag antwoord en dan hebt u binnen 3 dagen een nieuw modem".

"Valadis is jullie distributeur" was mijn antwoord. "En ik zit nu dus zeker 1 week zonder adsl?".. Anyway, het gesprek eindige vrijwel nergens, ik was net zover als dat ik was na het bestuderen van de zeer uitgebreide - kuch - manual.


Heeft iemand ervaring met die ZyXEL dingen? Ik weet dat ze in Duitsland vrij populair zijn, en ik vraag me met name af of er meer van deze problemen bekend zijn.

m@rcel
03/11/03, 01:07
Zyxel spul is 'an sich' toch goede kwaliteit materiaal. Ware het niet dat 3 weken geleden m'n Zyxel Prestige 314 er ook 'opeens' mee stopte. In mijn geval deden de lampjes wel gewoon branden, maar via Telnet/Webinterface/Serial port kwam ik er niet meer op.

Weird ;)

Leandros
03/11/03, 14:07
valadis is de distributeur. Wij leveren zelf bij ADSL ook altijd zyxel modems, maar nog nooit problemen gehad...

- Heb je de reset al geprobeerd?
- bel zyxel 0900-zyxel als ik het goed heb

En anders kan je hem altijd terug sturen en krijg je als er iets verkeerd is een nieuwe. Maar concepts-ict of wij mocht je in nooit zitten hebben ze altijd wel op voorraad.

m@rcel
03/11/03, 14:21
Na de garantie valt er weinig terug te sturen he :P

Leandros
03/11/03, 19:26
ja maar hij heeft hem net 3 weken dus lijkt me dat er nog wel garantie op zit :)

pwiersema
07/11/03, 16:12
Dat geeneen lampje het meer doet heb ik nog nooit gehad, wel dat ie ongeveer elke week crasht als ik druk bezig ben en dat ik soms op geen enkele manier meer kan inloggen op de router... Nogal slecht apparaat als je het mij vraagt. Ik heb zelf de Prestige 650H-31

Cybafish
07/11/03, 17:00
Speedtouch Home Ethernet (L) ;)

megaroot
07/11/03, 17:15
Ik heb em inmiddels teruggestuurd en krijg een nieuwe binnen 3 dagen als ik de mensen bij Nijhof Automatisering moet geloven.

Ik vind het erg vaag allemaal, maar ik zit tijdelijk weer op mn oude vertrouwde kabelmodem, maar ben zeker blij als mn adsl weer werkt (is 2 Mbit/sec down, 700 Kbps up, wel een verbetering lijkt me, t.o.v. Kabel).

Bedankt voor de reacties!

Raptor
07/11/03, 19:33
Origineel geplaatst door Cybafish
Speedtouch Home Ethernet (L) ;)
Hebben wij hier ook, werkt fantastisch!