PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar snel een domeinnaam registreren als particulier?



Freddyme
31/10/03, 20:37
Als ik een domeinnaam laat registreren moet ik erg lang wachten, en ondertussen staat die domein gewoon 'vrij'.
Ergens vind ik dat het sneller moet kunnen. Op zijn minst 'vasthouden' totdat alles in orde is.

Betekent dit dan voor particulieren dat ze nooit snel een goede domein kunnen registreren?

BeNeWS
31/10/03, 20:41
Dat heeft alleen te maken met bij WIE je de domeinnaam registreert.

Bij ons worden zowel bedrijven als particulieren even snel geholpen.

Jozke
31/10/03, 20:49
Dit hangt inderdaad af van de partij waar je je domeinnaam besteld.
Er zijn genoeg bedrijven waar je enkel een bestelling moet indienen en de formulieren doorfaxt, waarna ze meteen je domeinnaam vastleggen. Facturatie gebeurt dan achteraf.

Freddyme
31/10/03, 21:03
Bedankt voor jullie antwoord.

@Jozke
Welke formulieren zijn er dan nodig voor een domeinnaam? Ik heb tot nu toe nog geen formulier gezien. Ik bestel online, moet een tijdje wachten en betaal dan. Verder geen formulier.
Het is die wachttijd dat ik bij toekomstige domeinnamen wil vermijden, dus aan jullie antwoord heb ik al wat. :)

WebBizz
31/10/03, 21:23
Voor een .nl registratie dient u een registratiecontract in te vullen.

Wanneer wij van onze klanten een overeenkomst met het bijbehorend registratiecontract retour ontvangen gaan wij direct over tot registratie, van wachttijden heb ik nog nooit gehoord.

xserve
31/10/03, 22:33
Misschien via Ladot ofzo? Die mensen hebben volgens mij ook nooit gehoord van een registratiecontract. Of tegenwoordig wel?

funny
31/10/03, 23:57
.com/.net/.org/ etc... kunnen bij een heleboel partijen direct online geregistreerd worden..dus zonder wachttijden. .nl heb je inderdaad een registratie contact voor nodig en dat kan dus wat langer duren.

®on
01/11/03, 01:13
Origineel geplaatst door xserve
Misschien via Ladot ofzo? Die mensen hebben volgens mij ook nooit gehoord van een registratiecontract. Of tegenwoordig wel?
Ongeveer een 8 maanden geleden wel ja. Of ze het nu nog weten hoe zoiets werkt :huh:

lifeforms
01/11/03, 01:19
Wachttijden zijn absoluut onnodig, de meeste domeinproviders verwerken een order dezelfde dag. In geval van nl-domeinen zal het domein dan de volgende ochtend om 7:00 beschikbaar zijn op Internet.

Tegenwoordig is een KvK niet meer vereist dus particulier of zakelijk maakt niet meer uit!

ultranetworkz
02/11/03, 22:30
Origineel geplaatst door WebBizz
Voor een .nl registratie dient u een registratiecontract in te vullen.

Wanneer wij van onze klanten een overeenkomst met het bijbehorend registratiecontract retour ontvangen gaan wij direct over tot registratie, van wachttijden heb ik nog nooit gehoord.

Ja, en als je de domein dan bijv vandaag besteld en over een week ontvangen wij het regestratie formulier pas dan ligt het natuurlijk niet aan het bedrijf, maar wij doen gewoon zodra we het reg form hebben dan nemen we het meteen in behandeling :)

jolleenisabel
21/12/03, 12:05
Rik-edit: Geen links naar (eigen??) sites plaatsen AUB, verkeerde forum daarvoor....

clesoft
21/12/03, 18:50
Origineel geplaatst door jolleenisabel
Ladot zou ik niet nemen! Dat zijn oplichters.

Kijk eens naar: yournamewebhosting.nl Goed, goedkoop, ondersteunen veel en tot nu toe heb ik geen klachten.

Sluikreclame? Kijk eens goed rond voor de prijs/kwaliteitverhouding en je ziet dat er altijd "betere" zijn.

ez internet ser
22/12/03, 12:55
Rik-edit:Wil jij eerst de regels gaan doornemen en GEEN plaatje meer toevoegen bij je posts indien dit niet noodzakelijk is...!

ez internet ser
22/12/03, 12:56
Rik-edit: Nu stoppen met namen e.d. plaatsen, last warning ;)

xserve
22/12/03, 13:04
Lees de regels eens, dit is niet de bedoeling!!!

ez internet ser
22/12/03, 13:07
OKE SORRY