PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen server + software



reneovertoom
31/10/03, 17:06
HAi !
Ik twijfelde of deze in Techniek moest of in software, het gaat namelijk om beiden ;)

Goed, ik zit nog steeds twijfelen tussen het type hosting wat ik wil aanbieden. Unmanaged Hosting, Reseller, of Dedicated server waar je alles zelf moet doen.
Om een keuze te maken heb je natuurlijk kostenspecificaties nodig :)
Mijn vraag aan jullie .
Wat kost de software die erop draait? RedHat was gratis dacht ik? Cpanel, en WHM e.d. wat kosten ze precies?
En dan natuurlijk de machine, en de "rack huur" (zeg ik dat goed?)
Een server zal allicht meer kosten dan een desktop PC, en ik denk ook niet dat ik dit eruit haal vandaar dat een server kopen geen optie zal zijn. Moet ik dan ook nog voor de software betalen? Nee toch?

Stel ik huur een Ded. server, en ik wil er geheugen bij, of ik wil een Raid config, of een grotere HD, kan dit geregeld worden?
Alvast bedankt :) !

BeNeWS
31/10/03, 17:16
Origineel geplaatst door reneovertoom

Stel ik huur een Ded. server, en ik wil er geheugen bij, of ik wil een Raid config, of een grotere HD, kan dit geregeld worden?
Alvast bedankt :) !

Alles hangt ervan af met wie je samenwerkt en wat je er voor wil betalen. Indien je een server wil met bladgoud kan je die krijgen.

Jouw vragen zijn zeer algemeen, het hangt er vanaf met wie je wil gaan werken.

Zoek eens op het net naar een aantal bedrijven die servers aanbieden en vraag wat de opties zijn.

Er zijn bedrijven die alleen maar de hardware leveren, anderen hardware & software, ...

reneovertoom
31/10/03, 22:06
Aha, hmm...ok dus er zit flink verschil in. Thanks!

rq
31/10/03, 23:35
Mijn hemel. U bent van plan hosting aan te bieden en u denkt dat RedHat gratis is. Lijkt me erg eenvoudig (http://www.redhat.com) om daar achter te komen. Hetgeen ook geldt voor CPanel/WHM.

Beetje eigen zoekwerk kan geen kwaad lijkt me. Of was u in de veronderstelling dat wij hier alles voorkauwen?

TMourik
01/11/03, 00:12
mbt redhat, de kosten van cpanel ed kan je de zoekfunctie gebruiken van het forum

en voor de rest kan je ook de zoekfunctie gebruiken...

reneovertoom
01/11/03, 12:47
Hmm, ik had toch echt het vermoeden dat die distributie gratis was, niet dus. Hmm, via de zoekfunctie heb ik indd meer kunnen vinden. Bedankt!

WebBizz
01/11/03, 13:04
Origineel geplaatst door reneovertoom
Hmm, ik had toch echt het vermoeden dat die distributie gratis was, niet dus. Hmm, via de zoekfunctie heb ik indd meer kunnen vinden. Bedankt!

RedHat is open source en gratis te downloaden.
http://www.redhat.com/download/products.html

chielsen
01/11/03, 14:22
Origineel geplaatst door rq
Mijn hemel. U bent van plan hosting aan te bieden en u denkt dat RedHat gratis is. Lijkt me erg eenvoudig (http://www.redhat.com) om daar achter te komen. Hetgeen ook geldt voor CPanel/WHM.

Beetje eigen zoekwerk kan geen kwaad lijkt me. Of was u in de veronderstelling dat wij hier alles voorkauwen?

De prijzen van cpanel verschillen erg waar je het haalt...