PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosten zonder officieel een bedrijf te zijn



gtog
31/10/03, 11:54
Is het toegestaan om een webhoster te zijn, zonder jezelf te registreren bij de KvK en zo? Ik overweeg een reselleraccount te nemen ergens, en webhosting aan te bieden aan een paar kennissen met een eigen bedrijfje, een aantal kerken die ik ken met een eigen website, en een aantal partikulieren. Maar als ik me dan moet aanmelden bij de KvK dan haal ik me zoveel kosten op de hals dat ik de boel nooit rendabel zou kunnen krijgen.

Cereal
31/10/03, 11:58
e111 per jaar 'zoveel kosten' ?

InstantXs
31/10/03, 12:01
Wat denk je zelf?

gtog
31/10/03, 12:04
KvK is 60 euro per jaar, maar als ik maar een paar sites host is dat al veel, en bovendien komen er denk ik nog wel meer kosten zodra je je hebt geregistreerd bij de KvK: onroerend zaakbelasting, de belastingdienst, boekhouding, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Maar goed, laten we bij mijn vraag blijven en niet gaan discussiëren over de kosten bij registratie bij de KvK en alles wat er bij komt kijken, daar begin ik dan indien nodig wel een andere discussie over.

gtog
31/10/03, 12:07
Origineel geplaatst door InstantXs
Wat denk je zelf?
Wat ik zelf denk is dat het niet hoeft als ik hosting aanbied aan partikulieren en wel als ik het aanbied aan kerken en bedrijven. Maar ik weet het niet zeker dus vraag ik het hier.

BeNeWS
31/10/03, 12:12
Van zodra je aan handel doet (aan partikulieren, bedrijven, verenigingen, kerken, moskeen ,....) ben je VERPLICHT aan KvK aan te vragen.

Eender wat je ook maar verkoopt.

Zou je nu bv een reseller pakket nemen en de kost van dit pakket delen/betalen met een aantal vrienden, dan is er volgens mij niets aan de hand. (zolang je maar geen paketten gaat verkopen)

gtog
31/10/03, 12:25
OK bedankt BeNeWS. En als ik een inschrijving bij de KvK aanvraag, wat komen er dan nog meer voor kosten bij kijken, behalve de KvK zelf?

Cereal
31/10/03, 12:28
Origineel geplaatst door BeNeWS
Van zodra je aan handel doet (aan partikulieren, bedrijven, verenigingen, kerken, moskeen ,....) ben je VERPLICHT aan KvK aan te vragen.

Eender wat je ook maar verkoopt.

Zou je nu bv een reseller pakket nemen en de kost van dit pakket delen/betalen met een aantal vrienden, dan is er volgens mij niets aan de hand. (zolang je maar geen paketten gaat verkopen)
Voor zover ik weet is dit in Nederland niet verplicht, wel aan te raden overigens..

Santario
31/10/03, 12:30
De kosten voor het boek 'Hoe wordt ik een ondernemer' ;)

Serieus, check eerst de KVK eens en de belastingdienst. Beetje vooronderzoek kan geen kwaad...

gtog
31/10/03, 12:38
Er zijn er hier al zoveel die dit makkelijk even kunnen opsommen voor me. Ik hoef geen details, gewoon dingen waar ik rekening mee moet houden, en hoeveel het ongeveer kost. Misschien begin ik er dan al niet eens aan. Als ik alles zelf uit moet gaan lopen zoeken zie ik hoogstwaarschijnlijk zaken over het hoofd, en kost het nog veel meer tijd ook.

Dreas
31/10/03, 12:41
Ik dacht ook niet dat een KvK inschrijving in eerste instantie verplicht is hoor .. wel aan te raden inderdaad.

Belasting moet uiteraard wel bijgehouden worden en eventueel afgedragen maar voor iets kleins valt daar vaak wel goed met ze over te praten.

gtog
31/10/03, 12:49
O kijk, nu wordt het interessant :-)

host3000
31/10/03, 12:53
Origineel geplaatst door gtog
O kijk, nu wordt het interessant :-)

George
Gaat het er om wat je het liefst hoort, of hoe het werkelijk is? ;)

In de andere threads hierover (en die zijn er geweest) vind je een link naar de site van de Kamers van Koophandel. Zij zijn beheerder van het register en je kunt het dus het beste hen vragen. Zij zullen je niet willen inschrijven als het niet hoeft, dus daarvoor hoef je niet bang te zijn.

Dreas
31/10/03, 12:55
Jah bel ze gewoon even op. En laat hier dan het officiele antwoord weten dan is daar ook duidelijkheid over.

gtog
31/10/03, 12:56
Het gaat er om hoe het werkelijk is, maar ik hoor het liefst dat inschrijven niet hoeft in mijn geval natuurlijk :). Nou misschien moet ik toch maar zelf eens wat (meer) op onderzoek gaan.

Santario
31/10/03, 13:10
Mag ik vragen waarom je plannen hebt maar geen kapitaal? Tenminste, als je de kosten voor een KVK al hoog vind.

gtog
31/10/03, 13:37
Zoals ik al schreef wil ik in eerste instantie maar een paar sites hosten (via reseller account) (als ik het al ga doen), en wil ik er niet op verliezen natuurlijk. En ik denk dat als ik me inschrijf bij de KvK en weet ik wat er allemaal niet meer komt kijken, dan kost het meer dan dat het opbrengt. Mocht het dan gaan groeien, dan kan ik me altijd nog wel een keer inschrijven.

Bestlevel
31/10/03, 15:15
Omdat niemand het zeker weet en niemand de moeite neemt om even op de kvk site te kijken zal ik hier even een stukje neer planten.

7. Wanneer moet ik mijn bedrijf inschrijven?
Als u een onderneming heeft, moet u deze binnen een week na de start daarvan inschrijven bij de kamer van koophandel. Bij de inschrijving moeten een aantal bewijsstukken worden overgelegd. Een geldig legitimatiebewijs en een maximaal één maand oud bankafschrift of uittreksel van het bevolkingsregister is altijd nodig. De andere bewijsstukken die nodig zijn, hangen onder andere af van het soort onderneming. Het beste kunt u vooraf even bellen met de kamer van koophandel zodat u weet waar u allemaal aan moet denken. Zodra u ingeschreven wordt, ontvangt u een inschrijfnummer.

Het is dus gewoon verplicht om als bedrijf een kvk inschrijving te hebben.

Dreas
31/10/03, 16:11
Dat heb ik ook gelezen maar de vraag is wat er exact onder "onderneming" valt. Zoals al eerder gezegd zijn er bepaalde vrijstellingen.

Bestlevel
31/10/03, 20:06
Je bent een onderneming zodra je producten aan particulieren, ondernemingen etc levert. Hierop zijn geen uitzonderingen je hebt altijd een kvk nodig. Pas bij de belastingdienst zijn er andere eisen aan een onderneming.

host3000
31/10/03, 20:38
Origineel geplaatst door PPaul
Je bent een onderneming zodra je producten aan particulieren, ondernemingen etc levert. Hierop zijn geen uitzonderingen je hebt altijd een kvk nodig. Pas bij de belastingdienst zijn er andere eisen aan een onderneming.
Helaas, maar dat is niet helemaal waar ;)
Vrije beroepsbeoefenaren (artsen, juristen) leveren diensten, maar zijn vrijgesteld van inschrijving. Een assurantiekantoor levert ook diensten, maar moet zich wel inschrijven. Het onderscheid produkten/diensten gaat niet altijd op.

Er is maar één advies: ga naar de Kamer van Koophandel.

Bestlevel
31/10/03, 20:44
We hebben het hier over hosting diensten dus vrije beroepen heb ik niet meegenomen. Maar ik kan je garanderen dat je voor een onderneming gewoon een kvk papiertje nodig hebt, ook als je klein begint (behalve vrij beroep dus ).

Rik
01/11/03, 02:58
Origineel geplaatst door gtog
Is het toegestaan om een webhoster te zijn, zonder jezelf te registreren bij de KvK en zo? Ik overweeg een reselleraccount te nemen ergens, en webhosting aan te bieden aan een paar kennissen met een eigen bedrijfje, een aantal kerken die ik ken met een eigen website, en een aantal partikulieren. Maar als ik me dan moet aanmelden bij de KvK dan haal ik me zoveel kosten op de hals dat ik de boel nooit rendabel zou kunnen krijgen.


Wanneer ben ik voor de Belastingdienst een ondernemer?

De Belastingdienst beschouwt u als ondernemer als u aan bepaalde eisen voldoet. Als ondernemer kunt u gebruik maken van speciale regelingen voor ondernemers. Voor de inkomstenbelasting gelden daarbij andere eisen dan voor de BTW. Voor de BTW bent u ondernemer als u 'zelfstandig een bedrijf of beroep uitoefent'. Voor de inkomstenbelasting bent u ondernemer als u 'winst uit onderneming' behaalt.

Bij de beoordeling of u ondernemer bent voor de inkomstenbelasting, let de Belastingdienst op de volgende punten: omvang (in tijd en geld) van de werkzaamheden, hoogte van de bruto-omzet en winst, de tijd die u aan de onderneming besteedt, de presentatie naar buiten, het aantal opdrachtgevers, het lopen van financieel risico en eventueel uw ‘Aangifte inkomstenbelasting’.

Misschien bent u voor de BTW wel ondernemer, maar voor de inkomstenbelasting niet. Dan moet u uw klanten wel BTW in rekening brengen, maar u kunt geen gebruik maken van de ondernemersregelingen voor de inkomstenbelasting. Bent u echter voor de inkomstenbelasting ondernemer, dan bent u dat in het algemeen ook voor de BTW. Neem bij twijfel contact op met de Belastingdienst.

Of kijk gewoon even op de belastingdienst.nl (http://www.belastingdienst.nl) ;)

Aangezien je dus belasting gaat vragen aan jouw klanten, ook nog maar even dit stukje:

Of u uw klanten BTW moet laten betalen, is afhankelijk van de goederen die u levert en de diensten die u verricht. Sommige goederen en diensten zijn vrijgesteld van BTW, bijvoorbeeld financiële diensten en medische hulpverlening. Als uw onderneming uitsluitend in vrijgestelde goederen en diensten handelt, dan mag u nooit BTW berekenen aan uw klanten. De BTW die u zelf heeft betaald aan uw leveranciers, mag u in dat geval niet aftrekken.

Hoeveel BTW u uw klanten in rekening brengt, hangt af van de producten die u levert of de diensten die u verricht. De BTW kent drie verschillende tarieven voor goederen en diensten. Het 0%-tarief geldt voor transacties met afnemers in het buitenland. Dus als u goederen uitvoert naar het buitenland, brengt u 0% BTW in rekening. Hiervoor gelden wel speciale voorwaarden. Meer informatie kunt u krijgen bij de Belastingdienst. Het 6%-tarief geldt, kort samengevat, voor voedingsmiddelen, geneesmiddelen, agrarische producten en culturele zaken. Voor alle overige goederen en diensten geldt het tarief van 19%.
Dus ook voor webhosting ;)

host3000
01/11/03, 10:21
Origineel geplaatst door PPaul
Je bent een onderneming zodra je producten aan particulieren, ondernemingen etc levert. Hierop zijn geen uitzonderingen je hebt altijd een kvk nodig. Pas bij de belastingdienst zijn er andere eisen aan een onderneming.

Ik reageerde op bovenstaande quote, en dat is wat anders dan deze:


Origineel geplaatst door PPaul
We hebben het hier over hosting diensten dus vrije beroepen heb ik niet meegenomen. Maar ik kan je garanderen dat je voor een onderneming gewoon een kvk papiertje nodig hebt, ook als je klein begint (behalve vrij beroep dus ).

De eerste, algemene, stelling is dus niet geheel juist.

IVX Internet
01/11/03, 10:35
jeetje ligt het nu aan mij of wat!!

neem zelf eens wat initiatief!
bel gewoon naar het dichtsbijzijnde Kamer van Koophandel kantoor en maak een afspraak! Zo simpel als wat, kun je alles vragen wat je wilt en hoef je niet eindeloos te discussieren over allemaal dingen, die ze je daar in een paar minuten vertellen..

www.kvk.nl en zoek het kantoor op wat het dichtste in de buurt is.. zo simpel als wat..

ivx.nl


(p.s. waarom vragen mensen alsmaar hetzelfde, als ze gewoon even veel andere threads bekijken dan krijgt men ook al antwoord hierop!)

Rik
01/11/03, 11:37
Origineel geplaatst door IVX Internet
jeetje ligt het nu aan mij of wat!!

neem zelf eens wat initiatief!
bel gewoon naar het dichtsbijzijnde Kamer van Koophandel kantoor en maak een afspraak! Zo simpel als wat, kun je alles vragen wat je wilt en hoef je niet eindeloos te discussieren over allemaal dingen, die ze je daar in een paar minuten vertellen..

www.kvk.nl en zoek het kantoor op wat het dichtste in de buurt is.. zo simpel als wat..

ivx.nl


(p.s. waarom vragen mensen alsmaar hetzelfde, als ze gewoon even veel andere threads bekijken dan krijgt men ook al antwoord hierop!)

Mede daarom zijn we maar een soort van cursus begonnen, in de hoop dat daar alles eens definitief wordt uitgesproken zodat we dit soort vragen/opmerkingen voortaan DIRECT kunnen verwijzen naar een Topic uit "de cursus"

"De cursus" (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35283)

Savvas
01/11/03, 18:48
Inschrijving is niet verplicht zolang je onder een bepaald bedrag per maand aan inkomsten blijft, het preciese bedrag durf ik je niet te zeggen. Je dient wel netjes bij de belastingdienst alles te melden en dan word het als bijverdiensten gezien :)

FSCJasper
01/11/03, 18:53
Netrouting,dat heb je fout. KvK heb je altijd nodig...wat jij bedoelt is het btw ..als je onder bepaald bedrag zit( dacht €1888.- euro..zoiets) hoef je geen btw af te dragen. KVK is ALTIJD verplicht bij elk webhostingbedrijf.

Savvas
01/11/03, 19:05
Origineel geplaatst door FSCJasper
Netrouting,dat heb je fout. KvK heb je altijd nodig...wat jij bedoelt is het btw ..als je onder bepaald bedrag zit( dacht €1888.- euro..zoiets) hoef je geen btw af te dragen. KVK is ALTIJD verplicht bij elk webhostingbedrijf.

Mij is anders verteld, heb bij de KvK toen destijds geïnformeerd hoe het nou moest als ik het geld voor een design wilde ontvangen en een factuur moest sturen, toen heb ik opgebeld en werd mij verteld dat dit alleen netjes bij de belastingdienst gemeld hoefde te worden. Dit gold voor alle bijverdiensten onder een bepaald bedrag...

FSCJasper
01/11/03, 19:09
belastingdienst ja..niet kamer van koophandel :) . Ik vind opzich de KvK in Nederland raar doen, sommige hebben andere regels dan andere kvk's . Volgens mij moet je altijd kvk hebben...Rik,help eens een beetje? :D

Savvas
01/11/03, 19:12
Origineel geplaatst door FSCJasper
belastingdienst ja..niet kamer van koophandel :) . Ik vind opzich de KvK in Nederland raar doen, sommige hebben andere regels dan andere kvk's . Volgens mij moet je altijd kvk hebben...Rik,help eens een beetje? :D

Ja idd op zo'n moment moet je Rik er weer bij roepen :D

Of het nou zo is of niet, het is mij zo letterlijk verteld, geen kvk nodig, slechts belasting over betalen.

Rik
01/11/03, 19:33
Origineel geplaatst door FSCJasper
belastingdienst ja..niet kamer van koophandel :) . Ik vind opzich de KvK in Nederland raar doen, sommige hebben andere regels dan andere kvk's . Volgens mij moet je altijd kvk hebben...Rik,help eens een beetje? :D

Het is allemaal al zo vaak besproken, in al die Topics...
Ik beloof jullie dat het volgende onderdeel van " De cursus " (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35283) de vraag gaan behandelen over de K.v.K. ;)

xserve
01/11/03, 19:59
KvK is NIET verplicht. Belastingdienst wel, heel simpel. Ook al blijf je onder een bepaald bedrag, je zult je altijd moeten melden bij de belastingdienst en die kijken zelf ieder jaar weer of jij belasting moet afdragen. Als je jezelf een bedrijf vind zonder KvK dan kan dat, is volgens de wet niet verplicht. Om jezelf aan te geven bij de belastingdienst wel.

FSCJasper
01/11/03, 20:07
Dus ik hoef geen kvk te hebben, als ik het maar bij de belastingdienst aangeef? Raar geval,als dit klopt doe ik vanavond nog mail verzenden naar de belastingdienst

Cybafish
01/11/03, 20:24
Origineel geplaatst door xserve
KvK is NIET verplicht. Belastingdienst wel, heel simpel. Ook al blijf je onder een bepaald bedrag, je zult je altijd moeten melden bij de belastingdienst en die kijken zelf ieder jaar weer of jij belasting moet afdragen. Als je jezelf een bedrijf vind zonder KvK dan kan dat, is volgens de wet niet verplicht. Om jezelf aan te geven bij de belastingdienst wel.

En nu is het genoeg geweest met die Mod edit: Doe ff normaal AUB:mad:... van iedereen.

IEDERE ONDERNEMING _MOET_ ZICH INSCHRIJVEN IN HET HANDELSREGISTER, MAXIMAAL ÉÉN WEEK NA OPRICHTING.

IEDERE ONDERNEMING DIENT ZIJN INKOMSTEN TE VERANTWOORDEN TEGENOVER DE BELASTINGDIENST, NO MATTER WHAT.

Hou nu toch eens op met die eindeloze nutteloze discussies, al deze informatie is te vinden op de website van de kvk en belastingdienst.

*boos is*

TMourik
01/11/03, 20:36
aanvulling:

7. Wanneer moet ik mijn bedrijf inschrijven?
Als u een onderneming heeft, moet u deze binnen een week na de start daarvan inschrijven bij de kamer van koophandel. Bij de inschrijving moeten een aantal bewijsstukken worden overgelegd. Een geldig legitimatiebewijs en een maximaal één maand oud bankafschrift of uittreksel van het bevolkingsregister is altijd nodig. De andere bewijsstukken die nodig zijn, hangen onder andere af van het soort onderneming. Het beste kunt u vooraf even bellen met de kamer van koophandel zodat u weet waar u allemaal aan moet denken. Zodra u ingeschreven wordt, ontvangt u een inschrijfnummer.

zie ook:

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=35759#vraag7

FSCJasper
01/11/03, 20:37
Wat Cybafish klopt ook, want je moet altijd kvk hebben..ben al 4 weken ofzo fanatiek bezig informatie over het kvk en btw te krijgen. En ik heb geleerd; Kvk is altijd nodig, btw hoef je pas te betalen als je onder €5000,- p/j zit..maar ook een btw nummer is verplicht.

TMourik
01/11/03, 20:42
en om een BTW nummer aan te vragen, heb je een KvK inschrijving nodig.

ik denk dat de TS wel genoeg info heeft momenteel

Rik
02/11/03, 02:56
Origineel geplaatst door FSCJasper
btw hoef je pas te betalen als je onder €5000,- p/j zit..

Daarboven ook hoor :D

Savvas
02/11/03, 08:52
Ik geloof dat ons Cybervisje het allemaal iets te letterlijk opvat. Wat is er mis met een discussie?

Denk dat ik vandaag nog maar eens de KvK bel, gewoon voor eigen weet :)

WebBizz
02/11/03, 10:42
Origineel geplaatst door NetRouting
Denk dat ik vandaag nog maar eens de KvK bel, gewoon voor eigen weet :)

KvK is dicht op zondag :D

FSCJasper
02/11/03, 10:55
Origineel geplaatst door Rik


Daarboven ook hoor :D

Foutje.. ;)

Rik
02/11/03, 12:50
Origineel geplaatst door NetRouting
Ik geloof dat ons Cybervisje het allemaal iets te letterlijk opvat. Wat is er mis met een discussie?

Denk dat ik vandaag nog maar eens de KvK bel, gewoon voor eigen weet :)

HE HE.... EINDELIJK :D

Iemand met "eigen initiatief"....
Het kan zo makkelijk zijn... de KvK heeft meestal hele vriendelijke dames die je de goede antwoorden kunnen geven.
Ga uit van de info en bedragen die je van de KvK uit jouw eigen regio krijgt.
Je hebt met de anderen namelijk niets te maken ;)

jskaat
12/12/03, 10:39
Als je niet geregistreerd bent bij de KvK zou ik niet aan bedrijven pakketten aanbieden. De belasting weet dan niet waar het geld naartoe gaat, en dan kom je in de problemen... Het verstandigst is dus om toch bij de KvK gaan zitten.

Rik
12/12/03, 13:26
??

Dat is VERPLICHT hoor jskaat .... ook als je alleen aan particulieren gaat leveren...

Keuningen
12/12/03, 13:50
Origineel geplaatst door host3000

Helaas, maar dat is niet helemaal waar ;)
Vrije beroepsbeoefenaren (artsen, juristen) leveren diensten, maar zijn vrijgesteld van inschrijving. Een assurantiekantoor levert ook diensten, maar moet zich wel inschrijven. Het onderscheid produkten/diensten gaat niet altijd op.

Er is maar één advies: ga naar de Kamer van Koophandel.

Je verdraait het, webhosting is namelijk GEEN vrij beroep. Het is het leveren van een dienst waarbij materialen en diensten benodigd zijn waardoor de diensten geleverd kunnen worden.

Een arts, jurist en dergelijke mogen dan ook alleen maar uren en onkosten vergoeding op dat moment vragen.

Voor de zekerheid, GA naar de KvK!!!

Update:



Samengevatte quote van de KvK:

Men is inschrijfplichting zogauw men met terugkerende regelmaat diensten en/of producten verkoopt. Ook als het maar 1 of 2 klanten betreft en ongeacht de omzet. Dit ivm. de registratieplicht in het handelsregister, te weten een Nederlandse wet.

Conclussie, je bent strafbaar als je je niet inschrijft!!!

jskaat
12/12/03, 16:36
Oh, ik dacht dat webhosting en webdesign nooit een beroep was. Maar dat schijnt dus veranderd te zijn...

Rik
12/12/03, 16:39
Origineel geplaatst door jskaat
Oh, ik dacht dat webhosting en webdesign nooit een beroep was. Maar dat schijnt dus veranderd te zijn...

Is nooit anders geweest hoor, zijn toch beroepen ???
Hehe..

woutertwisk
12/12/03, 16:51
Mijn reactie:
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als deze onder 18 is (geloof ik) dan vervalt kinderbijslag en studiefinanciering.
Ik dacht.. ik zeg het maar even..

Rik
12/12/03, 17:00
Origineel geplaatst door woutertwisk
Mijn reactie:
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als deze onder 18 is (geloof ik) dan vervalt kinderbijslag en studiefinanciering.
Ik dacht.. ik zeg het maar even..

Daar heb ik al ééuwen geen recht meer op :D

xserve
13/12/03, 15:15
Origineel geplaatst door woutertwisk
Mijn reactie:
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als deze onder 18 is (geloof ik) dan vervalt kinderbijslag en studiefinanciering.
Ik dacht.. ik zeg het maar even..
Voor zover ik weet is dat als je meer dan een bepaald bedrag per jaar winst maakt/verdient.
Maar dat is overal mee. Met elke vorm van inkomsten. Als je in de supermarkt werkt en over die grens heen komt krijgen je ouders ook geen bijdrage meer.

eMiz0r
22/12/03, 02:47
Origineel geplaatst door FSCJasper
Wat Cybafish klopt ook, want je moet altijd kvk hebben..ben al 4 weken ofzo fanatiek bezig informatie over het kvk en btw te krijgen. En ik heb geleerd; Kvk is altijd nodig, btw hoef je pas te betalen als je onder €5000,- p/j zit..maar ook een btw nummer is verplicht.

Ik wilde hier graag even kort op reageren:

Aub antwoordt niet met overtuiging op het moment dat je iets niet zeker weet. Wat hierboven staat is namelijk onzin en waar je het vandaan haalt..

Je hoeft geen BTW te betalen aan de belastingdienst op het moment dat je per jaar minder dan 1345 euro BTW hoeft af te dragen. Dat is onafhankelijk van je omzet per jaar. Voorbeeldje:

Je ontvangt 10.000.000 euro aan omzet. Hierover betaal je 19% BTW, dat maakt dan 1.900.000 euro BTW dat je zou moeten afdragen aan de Belasting.

Je investeert 9.999.000 euro per jaar (vaste en variabele kosten (gas, licht, water voor je kantoor, 5e auto van de zaak enz.). Hierover betaal je aan de leverancier 19% BTW maakt: 1.899.810 (dat is ook het bedrag wat je terugvraagt van de Belasting)

Het verschil: 190 euro BTW en dat is het bedrag wat je uiteindelijk zou moeten betalen aan de Belastingdienst. Dan zit je dus mooi ruim onder die 1345 euro en ben je voor dat jaar vrijgestelt van de omzetbelasting (BTW) :).

Die term is ook heel belangrijk: Belasting op de Toegevoegde Waarde. Oftewel: je betaald belasting over je winst (het verschil tussen je uitgaven en inkomsten). Het maakt niet uit hoeveel omzet je per jaar maakt, of je nou een omzet van miljarden per jaar hebt of een paar euro per jaar. Het draait puur om je winstmarge.

Over die kinderbijslag en de studiefinanciering: kinderbijslag ontvangen je ouders vanaf je 16e niet meer en je mag voor je studiefinanciering in totaal € 9847,22 in het jaar 2003 bijverdienen zonder dat je stufi in gevaar komt.

Nouja goed.. even kort is dus even lang geworden :) Maar waar het mij ff om ging: laat je in godsnaam eens goed informeren of ga zelf op onderzoek uit VOORDAT je mensen valse voorlichtingen geeft.

PS: bovenstaande info + bedragen heb ik allemaal met een paar muisklikken op het internet gevonden. Bronnen: www.ib-groep.nl en www.belastingdienst.nl

Dreas
22/12/03, 02:53
Netjes eMiz0r. Deze informatie komt inderdaad overeen met wat ik een tijd terug gevonden heb. Zeer duidelijk!

Rik
22/12/03, 02:55
En toch klopt er niet veel van, het is per persoon en situatie TE verschillend om dit zo als advies te kunnen geven en te beweren dat het klopt...

//edit: + wat dacht je van de inkomstenbelasting het 2e jaar ? jij kan niet een heel jaar niets aan je zaak overhouden en 100% investeren...

eMiz0r
22/12/03, 03:04
Origineel geplaatst door Rik
En toch klopt er niet veel van, het is per persoon en situatie TE verschillend om dit zo als advies te kunnen geven en te beweren dat het klopt...

//edit: + wat dacht je van de inkomstenbelasting het 2e jaar ? jij kan niet een heel jaar niets aan je zaak overhouden en 100% investeren...

Dat zijn extra aanvullingen Rik, die laat ik aan jou over en de cursus :) Het ging mij even puur om de BTW en de post waarop ik reageerde. Ik wil niet teveel werk uit je handen nemen :P

Rik
22/12/03, 03:09
Origineel geplaatst door eMiz0r


Dat zijn extra aanvullingen Rik, die laat ik aan jou over en de cursus :) Het ging mij even puur om de BTW en de post waarop ik reageerde. Ik wil niet teveel werk uit je handen nemen :P

Hehe, please do ;)

, Kijk, je hebt ongeveer ook wel gelijk, alleen ligt het wat ingewikkelder, zo gaat het bijvoorbeeld elke drie maanden... dus moet je soms wel betalen, soms krijg je terug, en dan moet je zorgen dat je op het einde goed uitkomt...

Maar, it's late, mijn hoofd is full, ik ga zo maar eens ko ;)

eMiz0r
22/12/03, 03:24
Origineel geplaatst door Rik


Hehe, please do ;)

, Kijk, je hebt ongeveer ook wel gelijk, alleen ligt het wat ingewikkelder, zo gaat het bijvoorbeeld elke drie maanden... dus moet je soms wel betalen, soms krijg je terug, en dan moet je zorgen dat je op het einde goed uitkomt...

Maar, it's late, mijn hoofd is full, ik ga zo maar eens ko ;)

Uiteraard ligt het allemaal net even iets ingewikkelder zoals ik het uitgelegd heb. Iedereen zal voor zijn eigen situatie toch hoe dan ook informatie moeten inwinnen bij de Belastingdienst. Ik heb even wat hoofd-richtlijnen aangegeven.

Trusten Rik ;)

Jan-Hein
23/12/03, 12:06
Hallo !

even een vraag voor de duidelijkheid .
ik ben verplan om een BTW nummer aantevragen maar ik ga nog niet registreren bij de Kvk , is dat verstandig ?

Rik
23/12/03, 12:25
Origineel geplaatst door Jan-Hein
Hallo !

even een vraag voor de duidelijkheid .
ik ben verplan om een BTW nummer aantevragen maar ik ga nog niet registreren bij de Kvk , is dat verstandig ?

Eerder -> niet mogelijk.....
Je kunt dat doen indien je een vrij beroep hebt, om wat voor "onderneming" gaat het ?

Jan-Hein
23/12/03, 12:40
Rik daar ben ik het niet met je mee eens,
want ik ken iemand die heeft een webhosting / webdesign bedrijf en die heeft een btw nummer aangevraagt en gekregen zonder dat hij heeft ingeschreven bij de kamer van koophandel .. als die ging inschrijven bij de kvk dan was hij meer kwijt omdat hij nog minder jarig is en zodra je minderjarig bent wilt NL ook dat je Recht van handeling gaat aan vragen via een rechtbank enzo en dat kost allemaal tijd en geld..


Dus heeft hij de belasting gebeldt en heeft zijn situatie uitgelegt en dat was gewoon mogelijk om BTW aftedragen.. zonder kvk inschrijving

Jan-Hein
23/12/03, 12:42
Origineel geplaatst door Rik


Eerder -> niet mogelijk.....
Je kunt dat doen indien je een vrij beroep hebt, om wat voor "onderneming" gaat het ?

Webhosting

Rik
23/12/03, 12:51
Origineel geplaatst door Jan-Hein
.. als die ging inschrijven bij de kvk dan was hij meer kwijt omdat hij nog minder jarig is en zodra je minderjarig bent wilt NL ook dat je Recht van handeling gaat aan vragen via een rechtbank enzo en dat kost allemaal tijd en geld..


En waarom is dat denk je ??, oftewel, hij krijgt nog WEL een probleempje indien er ook maar IETS fout gaat ;) geloof me, dit is niet wat de Belastingdienst heeft bedoeld, heeft hij met zijn hosting een website bijvoorbeeld ?

Rik
23/12/03, 12:53
Origineel geplaatst door Jan-Hein
.. als die ging inschrijven bij de kvk dan was hij meer kwijt omdat hij nog minder jarig is en zodra je minderjarig bent wilt NL ook dat je Recht van handeling gaat aan vragen via een rechtbank enzo en dat kost allemaal tijd en geld..


En waarom is dat denk je ??, oftewel, hij krijgt nog WEL een probleempje indien er ook maar IETS fout gaat ;) geloof me, dit is niet wat de Belastingdienst heeft bedoeld, heeft hij met zijn hosting een website bijvoorbeeld ?

Jan-Hein
23/12/03, 12:53
Uh nee hij doet meer webdesign en hij host zijn eigen klanten :)

Jan-Hein
23/12/03, 12:54
Ik heb altijd begrepen dat het gewoon vrij is om btw aftestaan zonder kvk inschrijving :)

waarom krijgt hij problemen dan ?

cridea
23/12/03, 12:55
Misschien wel een aardige link in deze discussie.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=418&i=7754&t=7754

Rik
23/12/03, 13:05
Origineel geplaatst door byh
Misschien wel een aardige link in deze discussie.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=418&i=7754&t=7754

Toch blijft het af en toe humoristisch hoe mensen het blijven proberen...

Rik
23/12/03, 13:07
Origineel geplaatst door Jan-Hein
Ik heb altijd begrepen dat het gewoon vrij is om btw aftestaan zonder kvk inschrijving :)

waarom krijgt hij problemen dan ?

Je geeft het zelf al aan "je MOET in NL naar de rechter als minderjarige..."

Denk je nu echt dat dan de belastingdienst heeft gezegd : " ach, weet je wat, dat gaat zo lang duren, en kost weer zoveel geld extra voor die mensen, we geven ze zo wel een BTW nummer..."

No way ;)

Jan-Hein
23/12/03, 13:09
Origineel geplaatst door Rik


Je geeft het zelf al aan "je MOET in NL naar de rechter als minderjarige..."

Denk je nu echt dat dan de belastingdienst heeft gezegd : " ach, weet je wat, dat gaat zo lang duren, en kost weer zoveel geld extra voor die mensen, we geven ze zo wel een BTW nummer..."

No way ;)


Nee rik hij heeft hem al :)
al een half jaar .. om je inteschrijven bij de kvk moet je naar de rechter dat staat los van de belasting dienst

Jan-Hein
23/12/03, 13:11
see anders Higherlevel.nl :)

Rik
23/12/03, 13:11
Origineel geplaatst door Jan-Hein



Nee rik hij heeft hem al :)
al een half jaar .. om je inteschrijven bij de kvk moet je naar de rechter dat staat los van de belasting dienst

ik WEET dat dat los staat, maar WEDDEN dat hij langs de KvK MOET voor de Nederlandse wetgeving ?

Jan-Hein
23/12/03, 13:13
Origineel geplaatst door Rik


ik WEET dat dat los staat, maar WEDDEN dat hij langs de KvK MOET voor de Nederlandse wetgeving ?


oke ik wil best wedden met je :) graag zelfs

€ 100 ?

Jan-Hein
23/12/03, 13:35
Kijk Rik ,

het gaat gewoon om de belasting dienst.
Dus zodra je een btw nummer hebt dan ben je ondernemer en draag je btw af dus ja dan ben je gewoon legaal bezig. zonder kvk nummer

Rik
23/12/03, 13:38
Origineel geplaatst door Jan-Hein



oke ik wil best wedden met je :) graag zelfs

€ 100 ?

Aha... dus hij blijft onder een bepaalde grens qua inkomsten, steekt er minder in als 20 uur per week aan werk en doet totaal niet aan promotie ?

Alleen dan ziet men je namelijk niet als ondernemer... blijft hij onder de grens waardoor hij geen BTW hoeft af te dragen en betaald hij de volle mep aan inkomstenbelasting...

* geen startersvoordelen
* geen investeringsaftrek
* geen BTW retour
* klanten nemen je niet serieus...
* leveranciers nemen je niet serieus...


Tja, het is inderdaad een manier om te starten, maar of het opschiet ?
De winst is dus netto enkele tientjes per maand...

Jan-Hein
23/12/03, 13:42
Rik.

KVK inschrijving is niet echt nodig als je begint het enigste wat nodig is de belasting want je moet je inkomen delen met hun..

eMiz0r
23/12/03, 13:43
De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister. Deze criteria zijn ontleend aan uitspraken, die een rechter in het verleden heeft gedaan.

- de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';

- de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;

- de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;

- de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;

- de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;

- er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heef gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.

------------------

Voldoe je hier aan -> inschrijving KvK verplicht. No matter what de Belastingdienst zegt of de tante van de oom van de achterneef zijn vrienden.

Rik
23/12/03, 13:56
Origineel geplaatst door eMiz0r
De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister. Deze criteria zijn ontleend aan uitspraken, die een rechter in het verleden heeft gedaan.

- de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';

- de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;

- de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;

- de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;

- de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;

- er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heef gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.

------------------

Voldoe je hier aan -> inschrijving KvK verplicht. No matter what de Belastingdienst zegt of de tante van de oom van de achterneef zijn vrienden.

JUIST: en zo is het :D

Rik
23/12/03, 13:57
Origineel geplaatst door Jan-Hein
Kijk Rik ,

het gaat gewoon om de belasting dienst.
Dus zodra je een btw nummer hebt dan ben je ondernemer en draag je btw af dus ja dan ben je gewoon legaal bezig. zonder kvk nummer

Kijk Jan-Hein, als je nu DENKT dat je gelijk hebt zeg dat dan, ik WEET dat ik gelijk heb, dat is het versachil ;)

Jan-Hein
23/12/03, 14:45
Ik ben er niet zeker van..
ik zou eens de belastingdienst bellen ..

en de kvk :)

Rik
23/12/03, 14:50
Origineel geplaatst door Jan-Hein
Ik ben er niet zeker van..
ik zou eens de belastingdienst bellen ..

en de kvk :)

Jan-hein, als ik zo vrij mag zijn: je weet niet waar je het over hebt, je komt hier met een vraag en wij adviseren jou.
Ik persoonlijk heb werkelijk DAGELIJKS met dit soort zaken te maken.
Ik werk veel samen met mensen binnen de Belastingdienst en de KvK, puur vanwege mijn eigen onderneming.
Ik heb er dus zeer veel, en goed contact mee.

Als je dan niet wilt accepteren wat 5-6 mensen jou hier proberen duidelijk te maken dan wordt het denk ik voor JOU eens tijd om ZELF contact op te nemen met de KvK en de Belastingdienst ;)

cridea
23/12/03, 15:04
Misschien bedoelt Jan-Hein:

Als je je BTW-nummer hebt en je draagt BTW af dan ben je BELASTINGTECHNISCH legaal bezig.

Rik heeft het echter over het geheel van eisen dat komt kijken bij het legaal ondernemer zijn en daar komt meer bij kijken dan een BTW-nummer.

Ik denk dus dat jullie verschillende definities van "legaal" hanteren en daardoor elkaar nu enigszins in de haren vliegen.

Rik
23/12/03, 15:08
Dat zou idd best wel eens kunnen, maar ik wil proberen duidelijk te maken dat je niet PUUR met een BTW nummer kunt starten... in totaliteit ;)....

Hij is nu inderdaad "belastingtechnisch" goed bezig, en kan in die zin nog geen problemen krijgen, maar het restje...

De Topic-starter vroeg of hij zo kon starten, en dan zeg ik : nee.

Jan-Hein
23/12/03, 16:12
Origineel geplaatst door byh
Misschien bedoelt Jan-Hein:

Als je je BTW-nummer hebt en je draagt BTW af dan ben je BELASTINGTECHNISCH legaal bezig.

Rik heeft het echter over het geheel van eisen dat komt kijken bij het legaal ondernemer zijn en daar komt meer bij kijken dan een BTW-nummer.

Ik denk dus dat jullie verschillende definities van "legaal" hanteren en daardoor elkaar nu enigszins in de haren vliegen.

Niels.

Jij begrijpt het :) bedankt voor je post :)

Jan-Hein
23/12/03, 16:14
Rik ,

Ik denk dat het nu na de post van Byh wel wat duidelijker is ?
of moet ik je echt in je haren vliegen :P

Rik
23/12/03, 16:15
Doe AUB niet zo koppig, je MOET dus naar de KvK, punt uit... dat blijkt toch wel aan alle posts hierboven...

Dat de Belastingdienst nu niet zal huilen is logisch, maar je hebt met de WETGEVING te maken... en als die gaan huilen....


//edit:

Jij vroeg:

Is het toegestaan om een webhoster te zijn, zonder jezelf te registreren bij de KvK en zo?

Antwoord: NEE

:D

//Nogmaals edit: het moet maar eens afgelopen zijn met dat gedoogbeleid :D

Jan-Hein
23/12/03, 16:33
aha Welke Wetgeving?

De grootste rol is de belastingdienst toch ?

Jij snapt me situati niet . jij weet blijkbaar ook niet waar ik heen wil.

Rik
23/12/03, 16:39
Origineel geplaatst door Jan-Hein
aha Welke Wetgeving?

De grootste rol is de belastingdienst toch ?

Jij snapt me situati niet . jij weet blijkbaar ook niet waar ik heen wil.

Je hebt met de Nederlandse wetgeving te maken, met uitspraken van rechters in het verleden en met bestaande regels.
Voldoe je daar niet aan ben je dus illegaal bezig.

Als jij hier een vraag komt stellen (omdat je zelf het antwoord niet weet), en men geeft jou duidelijke antwoorden, waarom ga je er dan toch tegen in?

JUIST: omdat je naar "jouw situatie" wilt, de situatie waarbij je lekker geen KvK gaat betalen, geen garanties gaat bepalen voor je toekomstige klanten waardoor die lekker de dupe zijn ;)

Ik weet dus heel goed waar jij heen wilt, ongeveer 99% van de resellers wil daar heen namelijk, je hebt het wiel niet opnieuw uitgevonden helaas...

Jan-Hein
23/12/03, 16:43
Origineel geplaatst door Rik


Je hebt met de Nederlandse wetgeving te maken, met uitspraken van rechters in het verleden en met bestaande regels.
Voldoe je daar niet aan ben je dus illegaal bezig.

Als jij hier een vraag komt stellen (omdat je zelf het antwoord niet weet), en men geeft jou duidelijke antwoorden, waarom ga je er dan toch tegen in?

JUIST: omdat je naar "jouw situatie" wilt, de situatie waarbij je lekker geen KvK gaat betalen, geen garanties gaat bepalen voor je toekomstige klanten waardoor die lekker de dupe zijn ;)

Ik weet dus heel goed waar jij heen wilt, ongeveer 99% van de resellers wil daar heen namelijk, je hebt het wiel niet opnieuw uitgevonden helaas...



Absoluut niet je moet niet zomaar conclussies trekken .
Ik wil gewoon kijken wat er komt kijken als je begint en ik stel vragen en geef gewoon comentaar wat ik weet. tevens over die btw is echt waar ik kan je eventueel in contact brengen met die gast.

Ik ben zelf ook verplan om een bedrijf te beginnen heb al een aardige klantenbestand. maar ik dacht "ik begin gewoon klein .. dus zonder kvk maar ik begin wel veilig met een btw "want anders kan er nogwel wat problemen opbrengen,

en daarna wil ik me registreren bij de KVK en officieel een bedrijf gaan beginnen maar momenteel ben ik er gewoon nog niet aan toe. en heb er een beetje angst voor.

Tevens gaat het echt niet om die 60 EUR kvk kosten

Rik
23/12/03, 16:53
Je kunt GEEN bedrijf "klein" beginnen met het gevolg dat je dan niet naar de KvK zou hoeven te gaan....

Ga jij naar de belastingdienst en geef je aan dat je 100 euro per maand winst gaat maken, dan krijg je ook een BTW nummer, en is de afdracht niet eens veplicht door de TE lage inkomsten...
Men ziet je ook pas als ondernemer nadat je aan een hele rits eisen voldoet, maar dat doe je vrij snel....

Zoals je het wilt is gewoon simpelweg niet mogelijk...



//Edit: M.a.w. je bent al bezig, hebt al een redelijke klantenkring, maar wilt wel klein blijven...

Vraagje, zijn dat allemaal bekenden en vrienden die klanten ?

Jan-Hein
23/12/03, 17:46
Origineel geplaatst door Rik
Je kunt GEEN bedrijf "klein" beginnen met het gevolg dat je dan niet naar de KvK zou hoeven te gaan....

Ga jij naar de belastingdienst en geef je aan dat je 100 euro per maand winst gaat maken, dan krijg je ook een BTW nummer, en is de afdracht niet eens veplicht door de TE lage inkomsten...
Men ziet je ook pas als ondernemer nadat je aan een hele rits eisen voldoet, maar dat doe je vrij snel....

Zoals je het wilt is gewoon simpelweg niet mogelijk...



//Edit: M.a.w. je bent al bezig, hebt al een redelijke klantenkring, maar wilt wel klein blijven...

Vraagje, zijn dat allemaal bekenden en vrienden die klanten ?

Nee het zijn geen bekende en ook geen vrienden
zijn gewoon klanten !

Rik
23/12/03, 17:50
Origineel geplaatst door Jan-Hein


Nee het zijn geen bekende en ook geen vrienden
zijn gewoon klanten !

Via promotie gevonden --> DUS KVK ! ;)

Dreas
23/12/03, 17:51
Enkele jaren terug was ook ik nog minderjarig ..

Belastingdienst geeft je dan gewoon een BTW nummer en KvK doet moeilijk. Strict gezien is het voeren van een bedrijf in die situatie waarschijnlijk niet legaal maar als de KvK jou als minderjarige weigert en je verder wel netjes belasting afdraagt enzo gaat niemand daar moeilijk over doen hoor. Noem het maar semi-legaal ;)

Als zij het de minderjarigen zo moeilijk willen maken is dat (SEMI-legaal) hun probleem.

Jan-Hein
23/12/03, 17:52
zie je Rik.

Je weet echter niet alles en begrijp uberhaupt niet waarom je het niet van me aanneemt ! nog ééntje erbij maxview en Blueyellow zijn wat helder dan rik

Dreas
23/12/03, 17:54
Rik heeft wel gelijk dat het wettelijk gezien niet legaal is. ;)

Ik denk inderdaad dat zoals eerder opgemerkt jullie het allebei over net iets andere betekenissen hebben.

Jan-Hein
23/12/03, 17:55
Maxview maar kan je daar problemen mee krijgen dan ?
want je draagt gewoon btw af :)

Rik
23/12/03, 17:55
Origineel geplaatst door MaxView
Enkele jaren terug was ook ik nog minderjarig ..

Belastingdienst geeft je dan gewoon een BTW nummer en KvK doet moeilijk. Strict gezien is het voeren van een bedrijf in die situatie waarschijnlijk niet legaal maar als de KvK jou als minderjarige weigert en je verder wel netjes belasting afdraagt enzo gaat niemand daar moeilijk over doen hoor. Noem het maar semi-legaal ;)

Als zij het de minderjarigen zo moeilijk willen maken is dat (SEMI-legaal) hun probleem.


Het gaat erom dat een 14-jarige NIET verantwoordelijk kan zijn voor zijn of haar handelen, je bent nog NIET volwassen volgens de wet...
Het "moeilijk maken" valt ook mee, gewoon even langs het gerecht en klaar !

Dreas
23/12/03, 17:56
Wettelijk gezien wel. Maar in de praktijk voor zover mij bekend niet.

Rik
23/12/03, 17:56
Weten jullie wat ?


.... juist ;)

Dreas
23/12/03, 17:57
Origineel geplaatst door Rik


Wil je niet binnen een quote repleyen Rik ;)

Dat wettelijk gezien valt enorm tegen. Zitten behoorlijke kosten aanverbonden etc. (in mijn tijd was dat iig zo)

Jan-Hein
23/12/03, 17:57
Origineel geplaatst door Rik




Ja dat ik snap daar heb ik het ook niet over RIK .
Ik hadt over de btw dat je dus een btw nummer kan aanvragen zonder een kvk nummer en dat je dan kan handelen ..

Dreas
23/12/03, 17:58
Hehe. Dit was meer een chat sessie ;) Denk dat het nu wel duidelijk is.

1. Het is wettelijk niet legaal zonder handlichting (met daaruit volgend KvK inschrijving) als minderjarige een bedrijf te voeren.
2. Of ze er in de praktijk moeilijk over gaan doen valt te betwijfelen.

Jan-Hein
23/12/03, 17:59
oke Einde discussie ..

Rik
23/12/03, 18:00
Ahum.... nee, ik houd mijn mond :D

Jan-Hein
23/12/03, 18:00
Rik anders gaan we één keer aan tafel zitten :D

Rik
23/12/03, 18:01
Origineel geplaatst door Jan-Hein
Rik anders gaan we één keer aan tafel zitten :D

Of erop :D

InstantXs
23/12/03, 18:02
Waarom ben je zo eigenwijs Jan-Hein?
Waarom vraag je uberhaubt of het mag, als je toch denkt het beter te weten?
Wat wil je daar mee bewijzen?

Je zit gewoon fout als je je niet aanmeld bij de kvk. Je bent illigaal bezig en je bent strafbaar.

Volgens ben je minderjarig en wil je graag van anderen horen dat je je niet hoeft in te schrijven bij de kvk omdat je ouders daar geen toestemming voor willen geven :p

Jan-Hein
23/12/03, 18:02
dat kan ook :P

Jan-Hein
23/12/03, 18:03
Origineel geplaatst door InstantXs
Waarom ben je zo eigenwijs Jan-Hein?
Waarom vraag je uberhaubt of het mag, als je toch denkt het beter te weten?
Wat wil je daar mee bewijzen?

Je zit gewoon fout als je je niet aanmeld bij de kvk. Je bent illigaal bezig en je bent strafbaar.

Volgens ben je minderjarig en wil je graag van anderen horen dat je je niet hoeft in te schrijven bij de kvk omdat je ouders daar geen toestemming voor willen geven :p


Ten eerste waar bemoei je er mee . !

ten tweede ben al jaren niet meer minderjarig .

en ten derde hou je er buiten

Jan-Hein
23/12/03, 18:04
tevens ben je legaal bezig als je een btw nummer hebt..
Ik zal eens een folder halen en naar iedere eigenwijs sturen ..

InstantXs
23/12/03, 18:05
Ik ben hier op een forum en hou me dus nergens buiten.
en ZEKER niet als je zon reactie geeft.

Jan-Hein
23/12/03, 18:07
mooi :D

xserve
23/12/03, 18:09
Zeg Jan-Hein, als je wil dat mensen zich erbuiten houden moet je niet in een openbaar forum om de waarheid te vragen.

Als je geen KvK hebt of geen BTW nummer ben je gewoon illegaal bezig. Simpel!

Als je meerderjarig bent dan zie ik het probleem al helemaal niet!

Je bent dus nu gewoon strafbaar, simpel!!!

Rik
23/12/03, 18:09
Origineel geplaatst door Jan-Hein



Ten eerste waar bemoei je er mee . !

ten tweede ben al jaren niet meer minderjarig .

en ten derde hou je er buiten

Ik zou me maar een beetje koest houden mister, zo gaan we hier niet met elkaar om ;)

InstantXs
23/12/03, 18:10
Volgens mij kan hij niet tegen commentaar van mensen die hem ongelijk geven (dat is dus vrijwel iedereen hier ;))

Rik
23/12/03, 18:11
Nou Jan-Hein, nu zijn we allemaal wel heel nieuwsgierig wat jouw "bedrijfje" is, heb je een URL voor ons misschien ?

Jan-Hein
23/12/03, 18:38
dat is niet belangrijk..

nogmaals :

iedereen weet als je géén kvk hebt en géén btw nummer dat je niet legaal bent.. maar ik wil zeggen dat je een btw nummer kan aanvragen zonder een kvk nummer en dan kan je btw afdragen en dan krijg je geen gehuil van de belastingdient.
that zit dat alleen..

Rik
23/12/03, 19:00
u is illegaal bezig dus :D

xserve
23/12/03, 19:22
Lijkt mij ook.

tom
23/12/03, 22:50
wat een arrogante wijsneus.
Moest ik Rik zijn ik zou finishen met een post "GA NAAR DE KVK WIJSNEUS" en het topic sluiten.
Dit is een welles-nietes ruzie zoals de kleine kindjes :D

Dreas
23/12/03, 23:04
Beide hadden een goed punt alleen kregen de discussie niet dusdanig gestructureerd dat er een gezamelijk resultaat uit voorkwam ..

Maar ondanks zijn wellicht wat ontoepasselijke opmerkingen zou ik whatever zijn name was (niet Rik maar de andere) niet direct dusdanig denigrerend behandelen :)

Ik heb gezegd.

cridea
23/12/03, 23:09
Origineel geplaatst door Jan-Hein


Niels.

Jij begrijpt het :) bedankt voor je post :)

Kennen wij elkaar?

Of ben je helderziend (m.b.t. mijn naam?)

Zoja poets dan de glazen bol nog iets op want je schrijft het zonder E.

:)

Verder heb ik geloof ik weinig toe te voegen aan het topic. Ik vind het behoorlijk "steamy" zoals jullie discussieren...

Tip: benadruk waar de ander gelijk in heeft ipv waar hij ongelijk in heeft.



Ik lees nu de vorige post van MaxView, volgens mij zitten wij op 1 lijn

Rik
24/12/03, 03:22
Ik weet alleen dat ik op de lijn van de KvK zit :D en daar gaat het tenslotte om...
Sorry als sommige posts wat "grof" overkwamen, maar meneer kwam voor advies (dachten we) en wou dus eigenlijk gewoon een bevestiging van zijn al lopende praktijken (onder de noemer van een bedrijf).

Dat hij hiermee tegen de wet ingaat is verder ook niet mijn probleem (nu), maar eerder die van jullie (concurrent ?).

Mijn advies was goed bedoeld iig ;)

boomaugurk
30/12/03, 03:45
Heb een tijdje als freelance webdesigner gewerkt en het enige dat ik nodig had was een BTW-nummer. Heb KvK gebeld en het was niet nodig, kon als vrij beroep doorgaan vanwege het professionele en artistieke karakter.


Maar als je gaat webhosten heb je volgens mij wel een KvK nodig!

Rik
30/12/03, 04:59
Origineel geplaatst door boomaugurk
Heb een tijdje als freelance webdesigner gewerkt en het enige dat ik nodig had was een BTW-nummer. Heb KvK gebeld en het was niet nodig, kon als vrij beroep doorgaan vanwege het professionele en artistieke karakter.


Maar als je gaat webhosten heb je volgens mij wel een KvK nodig!

En heb jij over die werkzaamheden OOIT 38% afgestaan ?

boomaugurk
30/12/03, 13:54
Na aftrekken van kosten en afschrijvingen computers en auto kwam ik voor de IB inderdaad in de eerste schijf terecht ja.

Beetje raar dat jij dit van mij wilt weten overigens. Ook je vraagstelling vind ik niet normaal: je suggereert namelijk dat ik mijn inkomsten niet opgeef, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak!

paulmatthijs
30/12/03, 23:13
foei rik, niet flamen! :)

inkomsten uit overige werkzaamheden is ook nog altijd een post op de aangifte IB.

Rik
31/12/03, 03:35
Origineel geplaatst door boomaugurk
Na aftrekken van kosten en afschrijvingen computers en auto kwam ik voor de IB inderdaad in de eerste schijf terecht ja.

Beetje raar dat jij dit van mij wilt weten overigens. Ook je vraagstelling vind ik niet normaal: je suggereert namelijk dat ik mijn inkomsten niet opgeef, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak!

Ik vroeg dit omdat je overkwam alsof het heel makkelijk werkt allemaal.
Ik heb er zeker niet mee bedoeld te suggereren dat jij niets afstaat, als dat zo overkwam, sorry daarvoor.

Zeg je nu btw dat je ook gebruik kan/mag maken van de investeringsaftrek ?

boomaugurk
31/12/03, 06:49
Okee dan :)

Oef, I'm not sure, ik geloof van wel, maar dat zal ik aan mijn boekhouder moeten vragen.

joyce
07/01/04, 13:59
Bij edit:www.ikbeneenspammer.nl kun je zelf subprovider worden zonder investeringen.

Joyce

Grumpy
07/01/04, 14:02
Can you say SPAM?

BestHost
08/01/04, 19:58
Buiten dat je verplicht bent heb je ook aardig wat voordelen van de KVK Gratis Spamm en BTW aftrek enzv. Het heeft zo ze voordelen

BestHost
08/01/04, 20:05
Erg handig dus