PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS Vraagje



IT-worX
31/10/03, 02:34
Beste,

Ik zou graag op één en dezelfde server zowel persoonlijke site's hosten als site's die behoren tot de 2GO Services groep. Kan ik het volgende doen:

Persoonlijke sites (krisken.be, tamira.be, evelientje.be, on1arq.be, ...):
ns1.dsignweb.be
ns2.dsignweb.be

Site's 2GO Services groep (2goservices.net etc)
ns1.2goservices.net
ns2.2goservices.net

Op die manier weet de bezoeker niet dat ns1.2go eigenlijk doorverwijst naar ns1.dsign, en idem voor ns2. (OK tenzij men een ping doet :-))

BeNeWS
31/10/03, 02:52
Over hoeveel IP-adressen beschik je ?

Rudi
31/10/03, 09:36
De meeste bezoekers weten helemaal niets van nameservers. En mensen die echt weten hoe het zit, worden niet zomaar afgeleid door een naampje van de nameserver. Die zullen inderdaad verder gaan zoeken, ping, traceroute, lookups, whois registers, enz.

Wat wil je bereiken?

host3000
31/10/03, 10:02
Tuurlijk kan het. Het is het principe achter de dedicated IP's voor resellers. Het staat leuk in de whois voor de domeinnamen, verder heeft het geen nut.

Het heeft wel nadelen:
Het kost alles bij elkaar onnoemelijk veel IP adressen (althans in de resellersituatie) en sinds namebased hosting regel is, is RIPE hier niet blij mee.

electric
31/10/03, 14:03
Origineel geplaatst door Krisken
Beste,

Ik zou graag op één en dezelfde server zowel persoonlijke site's hosten als site's die behoren tot de 2GO Services groep. Kan ik het volgende doen:

Persoonlijke sites (krisken.be, tamira.be, evelientje.be, on1arq.be, ...):
ns1.dsignweb.be
ns2.dsignweb.be

Site's 2GO Services groep (2goservices.net etc)
ns1.2goservices.net
ns2.2goservices.net

Op die manier weet de bezoeker niet dat ns1.2go eigenlijk doorverwijst naar ns1.dsign, en idem voor ns2. (OK tenzij men een ping doet :-))

dat kan ja,

dan hebben ns1.dsignweb.be & ns1.2goservices.net gewoon 't zelfde IP adres ( zelfde geld ook voor de ns2 )
't enige is dan dat je 't in je zone's goed moet instellen. maar verder is dat zeer goed mogenlijk :)

IT-worX
31/10/03, 20:04
Euhm tnx electric en de rest ;)-

Heb vermoedelijk 3 ip's

BeNeWS
31/10/03, 20:07
Vier zou beter zijn, dan kan je voor elke nameserver een aparte IP gebruiken.

Met 2 kan je ook al toekomen. Dan laat je de nameservers telkens naar dezelfde IP verwijzen.

IT-worX
31/10/03, 20:25
Origineel geplaatst door BeNeWS
Vier zou beter zijn, dan kan je voor elke nameserver een aparte IP gebruiken.

Met 2 kan je ook al toekomen. Dan laat je de nameservers telkens naar dezelfde IP verwijzen. Wel dat was ik ook van plan (dat laatste dus)