PDA

Bekijk Volledige Versie : Website Monitoring



Arjanvt
31/10/03, 02:19
Ik ben op zoek naar bedrijven die website monitoring aanbieden (NL bedrijven). Tot nu toe alleen i-check gevonden (http://www.i-check.nl).

Heeft iemand ervaringen hiermee en ken je misschien nog meer NL site monitoring bedrijven?

Dignistar
03/12/03, 12:08
euhm ik heb er nog ergens 1 , je hoort het vanavond

PlugInInfo
03/12/03, 17:23
Watchmouse (http://www.watchmouse.com/)

Watchmouse is een Nederlandse monitoringservice. Een bedrijf in Utrecht exploiteert Watchmouse als dé monitoringservice van Europa. De monitoring vindt plaats vanuit Orlando, Amsterdam en Singapore. Watchmouse kan bijna alle services controleren en biedt een scripttaal aan, waarmee webmasters bezoekers kunnen simuleren. Uw server kan om de vijf minuten worden gecontroleerd. Het bedrijf verzorgt on-line rapportages en grafieken en een wekelijkse rapportage per e-mail. Gevonden fouten worden drie maal geverifieerd vanaf twee locaties waarna een melding per e-mail, SMS of ICQ wordt verstuurd. De status van uw server kan ook via WAP en i-mode worden bekeken. Watchmouse controleert kosteloos één URL per uur. Als u vaker gecontroleerd wil worden, meerdere of andere diensten wilt laten controleren, moet u betalen.

Bron: HostWise, Webmonitoring: Is uw server altijd online? (http://www.hostwise.nl/hostwise.php?page=artikelen&id=24)

Digiover
03/12/03, 20:28
Nagios (http://www.nagios.org) is geen remote dienst maar een script dat je op je eigen (of andere) server kan installeren. Ik gebruik het zelf voor prive doeleinden en ben er zeer tevreden over.

Arjanvt
07/12/03, 00:42
Hoi, bedankt voor de reacties!

Digi, ik heb geen eigen server, moet ik het dan aan m'n provider vragen of kan het gewoon op een shared account geinstalleerd worden?

host3000
07/12/03, 01:03
Origineel geplaatst door Arjanvt
Hoi, bedankt voor de reacties!

Digi, ik heb geen eigen server, moet ik het dan aan m'n provider vragen of kan het gewoon op een shared account geinstalleerd worden?
@Arjanvt:

Het heeft niet zoveel zin om een monitor te plaatsen op een server die zelf gecontroleerd moet worden door de software (ik neem aan dat je geen twee providers hebt).

Als die server namelijk down gaat, werkt je monitor ook niet meer. Die software plaats je dus op een andere server dan diegene die je wilt controleren. Je hebt dan wel een permanente internet verbinding nodig (kabel/adsl). Daarom zijn die monitoringservices zo handig, ook al omdat ze voor één website vaak gratis zijn.

Watchmouse is een hele aardige.

Arjanvt
07/12/03, 02:01
host3000, bedankt voor je reactie.

Je hebt gelijk, stom dat ik daar niet eens aan heb gedacht...

Digiover
07/12/03, 12:51
@host3000


Als die server namelijk down gaat, werkt je monitor ook niet meer. Die software plaats je dus op een andere server dan diegene die je wilt controleren. Je hebt dan wel een permanente internet verbinding nodig (kabel/adsl). Daarom zijn die monitoringservices zo handig, ook al omdat ze voor één website vaak gratis zijn.

Heb je helemaal gelijk in, maar vergeet niet dat er remote gemonitored wordt. Je wil niet weten van hoeveel klanten wij te horen krijgen dat hun website down is geweest omdat ze van Interseer een rapportje hebben gekregen.
Wij monitoren op de webservers zelf (is bijvoorbeeld HTTP down, dan verstuurd deze server een mail en sms) en op 2 dedicated servers binnen het netwerk (met verschillende tools/scripts worden verschillende zaken gemonitored, wederom mail/sms als er wat down is).
De stats zijn niet publiek maar als het aan mij ligt gaat dit wel komen. Zie bijvoorbeeld WideXS voor hun Nagios statistieken.

Zeer onbetrouwbare service, en zeer bekende spammers. Pas op voor deze lui :)

Edit: typo :$

chester
07/12/03, 14:17
Origineel geplaatst door host3000

Watchmouse is een hele aardige.
...Daar had je me laatst ook al eens op gewezen ;) Vreemd genoeg displayed deze dienst een ander resultaat om de 2 minuten. Soms resolvde de betreffende server/domein in de us en nl, 2 min alleen in nl, 2min nergens en 2 min later weer op beide....

is dat normaal?

Arjanvt
08/12/03, 01:53
Origineel geplaatst door Digiover
Zeer onbetrouwbare service, en zeer bekende spammers. Pas op voor deze lui :)[/B]

Ik ben inderdaad zogenaamd "lid" van internetseer. Opeens begonnen ze mij monitor-statistieken te sturen, maar het begint nu echt op SPAM te lijken. Weet niet hoe ik er vanaf kan komen.

Digiover
08/12/03, 08:05
Origineel geplaatst door Arjanvt


Ik ben inderdaad zogenaamd "lid" van internetseer. Opeens begonnen ze mij monitor-statistieken te sturen, maar het begint nu echt op SPAM te lijken. Weet niet hoe ik er vanaf kan komen.

Blocken ;)

Cyberfreak
10/12/03, 15:14
Origineel geplaatst door Arjanvt


Ik ben inderdaad zogenaamd "lid" van internetseer. Opeens begonnen ze mij monitor-statistieken te sturen, maar het begint nu echt op SPAM te lijken. Weet niet hoe ik er vanaf kan komen.

ik ben daar ook lid van, ze sturen inderdaad wel wat veel mails
bij mij komen ze allemaal in junk e-mail.

McRox
11/12/03, 01:30
Zelf maken we gebruik van alertra met SMS notificatie.

Verder hebben we een aparte (lege) server die wij ook voor het monitoren gebruiken met behulp van Nagios en sinds kort een zelfgeschreven script.

Deze meet cpu/memory en nog veel meer aangesloten op een SMS gateway :)

Het monitoren van een servers via zichzelf is niet aan te raden tenzij er een backup monitoring service is ;)

vaplu
11/12/03, 01:50
Origineel geplaatst door PlexTeam
... en nog veel meer aangesloten op een SMS gateway :)

Gebruik je dan een externe SMS gateway (3rd party) of heb je zelf de hardware/connectivity hiervoor gefixed?