PDA

Bekijk Volledige Versie : Traffic meten per IP - Windows



dotnetjunkie
29/10/03, 16:52
Zelfde vraag als Meuli, maar dan voor Windows servers.
Hoe kan je dus per IP afzonderlijk de traffic meten, net zoals WideXS doet voor diegenen die daar bekend mee zijn!

LeaseWeb
29/10/03, 21:50
Dit kan direct bij de router(s) worden gemeten.

Harry
04/12/03, 21:53
Tenzij je meerdere ip's op één server hebt draaien. Dan zie je alleen t totaal van die server op je router.

Dennis
05/12/03, 11:59
DotNetJunkie,

Vertel eens wat meer, waarom moet het per se per ip? Is per server ook goed? Is het per ip voor gameservers die op aparte ip's draaien?

dotnetjunkie
05/12/03, 12:04
Wel, zoals ik reeds zei: WideXS doet het netjes per IP, in een mooie overzichtstabel. Elke server heeft daar 10 IP-adressen en er staat helemaal niets geconfigureerd op de server of zo, blijkbaar kunnen zij dat via hun router of switch per ip zien!
Waarom per IP? Omdat er bepaalde diensten op een apart IP adres gehost worden (bvb. alle websites horende bij een grote klant), en we graag een overzicht willen hebben van het trafficgebruik per zo'n groep.

JKW
05/12/03, 14:40
Misschien is PRTG Wat voor je???
Kun je per netwerkkaart verkeer meten

http://www.paessler.com/index_eng.html

dotnetjunkie
05/12/03, 14:45
Voor traffic meting per switch/netwerkpoort hebben we reeds MRTG, maar ik zoek dus een manier om te meten per ip adres van een netwerkkaart waarop meerdere ip's geconfigureerd zijn...

BlkRaven
16/12/03, 12:58
Ik had eigenlijk dezelfde vraag, is er iemand die hier een antwoord op weet te geven?

electric
16/12/03, 15:26
Ik heb al wel zo iets geschreven onder Linux, maar ik heb zelf geen flauw idee hoe dat onder windows zou moeten... helaas

Phretorian
17/12/03, 11:14
Hoe heb je dat onder Linux gedaan dan? Denk dat het princiepe hetzelfde kan.

Mannekino
27/12/03, 21:47
Ik ben hier ook heel lang mee bezig geweest en uiteindelijk een perfect programma gevonden. Niet gratis maar zeker de moeite waard.

http://lastbit.com/trafmeter/

Met dit programma kun je per IP de traffic meten. Je kunt eigen rules maken en het mooite is je kunt het laten wegschrijven in een database. Ik meet voor vijf IP's traffic en laat deze per IP om de 5 minuten wegschrijven naar de database. Hier kun je dan met PHP o.i.d. makkelijk grafieken van maken.

electric
27/12/03, 21:53
Origineel geplaatst door Phretorian
Hoe heb je dat onder Linux gedaan dan? Denk dat het princiepe hetzelfde kan.

Ik heb dat gedaan door middel val Iptables. ik weet niet of daar ook een windows versie van is :)