PDA

Bekijk Volledige Versie : UK bedrijf starten, Is het zo makkelijk?



The MAzTER
29/10/03, 16:30
...

The MAzTER
29/10/03, 19:00
...

Dennis
29/10/03, 19:15
Tjah, volgens mij kun je hier niet veel mee. Lijkt me een bedrijfje die snel geld wilt verdienen. Reden genoeg om niet naar om te kijken.

LeaseWeb
29/10/03, 21:48
Bekend verhaal. Dit wordt ook wel Euro-BV genoemd.
Zie http://www.hjc.nl/eurobv.htm

Naast een aantal voordelen zitten hier juridische en fiscale nadelen aan. Tevens zullen weinig organisaties (bank, leverancier, etc) gecharmeerd zijn van een dergelijke constructie. Wordt veel gebruikt door partijen die geen NL-BV kunnen/willen oprichten.

Hou het simpel en neem een EZ, VOF of BV.

The MAzTER
29/10/03, 23:02
...

mdf
30/10/03, 01:30
In princiepe is het gewoon een BV alleen ben je in dit geval gevestigd in Engeland.
Voordelen zijn:
- geen controle van ministerie nodig of je, je BV wel mag oprichten,
- geen uitgebreide jaarcijfers publiceren zodat je collega's weten wat je precies doet,
- geen startkapitaal nodig.

En zo zijn er nog wel wat voordelen.
Je blijft natuurlijk in het geval van fraude wel gewoon aansprakelijk en zo zijn er nog wat nadelen.
Voordelen heeft het in mijn ogen wel als je de aansprakelijheid in wilt dammen, maar niet het startkapitaal voor een BV hebt...

MacLeod
30/10/03, 12:09
Origineel geplaatst door LeaseWeb
Naast een aantal voordelen zitten hier juridische en fiscale nadelen aan. <B>

Tevens zullen weinig organisaties (bank, leverancier, etc) gecharmeerd zijn van een dergelijke constructie. Wordt veel gebruikt door partijen die geen NL-BV kunnen/willen oprichten.

Hou het simpel en neem een EZ, VOF of BV.

Vertel me ff wat jij ervaren heb dan, praktijk ervaring? etc.

Zelf ben ik dus gestart in Juni 2003 met mijn Ltd. en heb erg goede ervaringen, een goede bank en boekhouder en aan de slag.

ik werk dan ook geregeld in de UK en het is mij tot nu toe erg goed bevallen, zelfs met de verschillende bedrijven, die ik nu heb opgezet.

een nl bv is niet altijd de juiste opzet. een eenmanszaak wel bij starten en het 'op de markt' zetten en vervolgens bekijken met je boek