PDA

Bekijk Volledige Versie : Interesse 'Hosters Only' forum ?



Domenico
29/10/03, 10:55
Wij willen voordat we het forum openen even bekijken of dat er echte interesse bestaat in een sectie waar alleen maar hosting bedrijven toegang tot hebben. Ik denk dat we ondanks de uitslag toch overgaan tot openen om te kijken wat er eventueel uit gaat komen.

We zullen voordat we overgaan tot het verlenen van toegang wel een soort van controle uit moeten voeren en wel die van de bekende KvK inschrijving. Als een 'bedrijf' die niet bezit dan zal er ook zeker geen toegang worden verleend.

Als je stemt is het ook wel fijn om te weten wat en waarom je een bepaalde keuze hebt gemaakt.

electric
29/10/03, 11:03
Al ben ik sins kort uit de hosting wereld gestapt ( met eigen zaak ) lijkt het me idd verstandig dat er een Hosters only board komt zodat bepaalde zaken waar (potentiele-) klanten verder niets mee te maken hebben.
ik hoop dat op die manier samen met de keurmerk de kwaliteit van de hosting wereld omhoog zal gaan :)

InstantXs
29/10/03, 11:08
Ik denk dat het ook wel fijn is. Zeker het benodigde kvknummer zie ik wel zitten :)

Pantsy
29/10/03, 11:10
En dan kan je elkaar misschien wat beter helpen zonder andere mensen die over je nek lopen te hijgen? :P

RobbertC
29/10/03, 11:17
Origineel geplaatst door TrancePitt
En dan kan je elkaar misschien wat beter helpen zonder andere mensen die over je nek lopen te hijgen? :P Onder andere, maar het is uiteraard niet de bedoeling dat het "runnen van" forum uit gaat sterven.

Het wordt ook een beetje een algemeen forum, waarin je over van en alles en nog wat kan praten en discussiëren. Zie het als de lounge, maar dan voor hosters :)

Misschien is het ook een leuk idee om met z'n allen een leuke naam te verzinnen. Hosters Hok (HH) ofzo?

InstantXs
29/10/03, 11:21
Ik vraag me af hoe die kvk controle gaat.
Krijg je ook toegang als je een kvknummer van een ander bedrijf, en jou bedrijfnaam daar een handelsnaam van is?

Want dat zie je tegenwoordig ook steeds meer..

RobbertC
29/10/03, 11:24
Als dat gewoon controleerbaar is (oftewel, als de handelsnaam ook geregistreerd is bij de KvK): ja :)

Overigens is een KvK-inschrijving niet genoeg, het bedrijf dient uiteraard wel iets met hosting te doen ;)

AlfaHosting
29/10/03, 11:38
Even de Belgen niet vergeten ... daar is geen kvk nummer maar een ondernemingsnummer :p

Domenico
29/10/03, 11:48
KvK is gewoon te checken maar de belgische situatie is mij onbekend. Ik denk niet dat de controle een probleem zal zijn.

Pinocchi
29/10/03, 12:26
En hoe zit het met de bedrijven die bezig zijn om richting hoster te gaan. Krijgen die ook toegang of niet. Bedoel, we zitten in de aanloop en hebben ook al jaren een kvk inschrijving. Waar leg je de grens precies, die lijkt me namelijk erg moeilijk te bepalen.

Natuurlijk is het prettig als je een afgescheiden gebeuren hebt waar je niet met concurrentie werkt omdat er mogelijk klanten te werven zijn, maar aan de andere kant haal je daarmee een groot gedeelte van de huidige wht.nl onderuit omdat ik niet denk dat er dubbel gepost gaat worden in zowel het hosters forum als hier. Dan hou je hier eigenlijk alleen nog maar de marktplaats over en dat lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Niet dat ik nu de oplossing weet, maar wel iets waar goed over nagedacht moet worden lijkt me.

Grumpy
29/10/03, 13:13
In het runnen van een webhostingbedrijf kunnen beginners nog altijd hun vragen plaatsen.

mdf
29/10/03, 14:00
Het lijkt mij over het algemeen een goed idee; een afgescheiden gedeelte heeft zeker voordelen tov. een openbaar forum aangezien je daar ook dingen kunt besrpreken die voor klanten niet direct interessant zijn of die nog niet openbaar zijn voor de consument.
Ik heb dus Ja gestemd...

FSCJasper
29/10/03, 14:57
Ik ben zeker eens met een 'Hosters only' board..maar dat dan wel apart buiten deze..ze mogen wel connectie met elkaar hebben,maar mag dit forum niet overlappen. Sinds ik nog met kvk bezig ben, en ik hier veel informatie kan opvragen over allerlei zaken, zou ik het jammer vinden dat ik voor een bepaalde tijd niet in het forum kan, en wanneer ik kvk heb, weer als beginner bij het forum moet beginnen,terwijl ik nu toch zeker erg minstens bij de middengroep hoor.

InstantXs
29/10/03, 15:00
Niet het hele forum gaat dicht, er komt alleen een extra catagory

FSCJasper
29/10/03, 15:05
Dan is het goed;)

wdv
29/10/03, 15:09
Goed plan!

HBCS
29/10/03, 15:16
is een goed plan
schakel je een aantal problemen mee uit denk ik

FSCJasper
29/10/03, 15:21
Goed idee is van het kvk nummer vereisd..waardoor je geen echte bedrijven buiten kunt houden. Haha, momenteel hoor ik daar ook nog bij, maar niet meer voor lang ;) . Zoals al aangegeven is het zeker een goed idee, en over het kvk is iets waar over nagedacht moet worden ja..

root
29/10/03, 18:34
Perfect, al eens aanwakkerd bij een niet al te lange mod :p

BeNeWS
29/10/03, 18:39
Ik vind dit ook een goed idee. (apart forum)

IPV die kvk controle kan je ook controleren of ze een website hebben over hosting.
Dus, door vermelding van de URL van hun hosting-site. Bezoek deze site en stuur een email naar het adres dat op die site vermeld staat.

Op die manier kan je beginnende hosters zonder kvk ook toegang tot het forum geven.

Bovendien hoef je de Belgische handelsregister nummers niet te controleren.

Zo los je ook het probleem op van mensen die een vals KvK nummer opgeven.

Pantsy
29/10/03, 21:14
Que? Nee slechte suggestie dus.... omdat je dan niet daadwerkelijk kan zien of die site/bedrijf van de aanvrager is.

FSCJasper
29/10/03, 21:20
Benews ; Dat denk ik niet...beginnende hosts zoals ik hebben dan nog altijd dit forum voor informatie. Wanneer de beginnende hosts 'volwassen' worden met kvk, krijgen ze ook meer toegang..met dus o.a naar 'het grote forum' . Ik vind dat wel goed idee

Booster
29/10/03, 21:36
Wat voor controle wordt er uitgevoerd? Alleen kijken of het nummer bestaat voldoet uiteraard niet ;) Want dan kan ik natuurlijk ieder willekeurig nummer opnoemen met bijbehorende bedrijfsnaam.

Desalniettemin (3x woordwaarde) ben ik voor zo'n forum ;)

BeNeWS
29/10/03, 21:57
Origineel geplaatst door TrancePitt
Que? Nee slechte suggestie dus.... omdat je dan niet daadwerkelijk kan zien of die site/bedrijf van de aanvrager is.

Zoals reeds in mijn vorige post stond:
Bezoek deze site en stuur een email naar het adres dat op die site vermeld staat.

In die email instructies hoe je kan activeren of iets dergelijks

Pantsy
29/10/03, 22:32
Hmm volgens mij moet je dan meer handelingen doen dan eventjes de KVK te checken online...

robvdw
30/10/03, 01:03
Alle reacties zijn blijkbaar van hosters, dus hier volgt mijn reactie, als klant bij enkele hosting-bedrijven.

Als klant vind ik dit niet zo'n goede ontwikkeling. Ik denk bijvoorbeeld aan sommige vragen in het "scripting" of "control panel" forum. Als ik daar een *ahum* "hoster" (domme) vragen zie stellen waaruit blijkt dat hij al heel veel moeite heeft om met zijn control panel overweg te kunnen (laat staan de server degelijk te beheren/beveiligen ;) ), dan kan ik die al snel van het lijstje schrappen. Ik vrees dat veel zulke vragen in het hosters-forum zullen terecht komen en daardoor het informatiegehalte van wht.nl voor potentiële klanten zal verminderen.

Uiteraard begrijp ik dat vele hosters dit als een pluspunt zien, eerder dan een minpunt, maar uiteindelijk zijn het jullie minst bekwame concullega's die er het meeste voordeel bij hebben.

Rik
31/10/03, 02:11
Ik heb op "ja" geklikt...

Zie het extra forum inderdaad als een lounge zoals Robbert het omschreef... puur branchegenoten onder elkaar, iets dat nooit slecht kan zijn.

Er zijn diverse checks waardoor we kunnen zien of de KvK klopt en of een bedrijf te maken heeft met webhosting.

Het lijkt me wel noodzakelijk dat er inderdaad die duidelijke afscheiding komt tussen wel/niet KvK... geen KvK = GEEN toegang...

RobbertC
31/10/03, 10:01
robvdw: Zulke vragen kunnen worden verplaatst naar het juiste (openbare) forum.

Grumpy
31/10/03, 13:04
Ik ben de enige die op de laatste optie heeft gestemd :D.

InstantXs
31/10/03, 13:19
Origineel geplaatst door BeNeWS


Zoals reeds in mijn vorige post stond:
Bezoek deze site en stuur een email naar het adres dat op die site vermeld staat.

In die email instructies hoe je kan activeren of iets dergelijks
Dat lijkt me absoluut geen goed idee.
Iemand die graag toegang wilt, die zet snel ff een site in elkaar, en dan mag hij erook in.
Nee een kvk controle lijkt me beter

paulmatthijs
31/10/03, 13:34
jullie gaan van elk bedrijf wat zich aanmeldt een kvk uittreksel opvragen? ik kan mn centjes toch wel beter besteden :)

- geen uittreksel opvragen heeft geen nut, dan weet je nog niet of iemand wel hoster is aangezien ik prima kan roepen dat ik van ben.

- wel uittreksel opvragen is ook niet waterdicht, want hoe controleer jij dat ik wel pietje van bladiebla hosting ben zoals ik zeg?

kortom: verre van waterdicht... ik zou eerder pleiten voor een apart forum voor leden die er al een tijd zijn en op die manier bewezen hebben dat ze hosters zijn (uiteraard onderbouwen met een kvk inschrijving).

PlugInInfo
31/10/03, 15:51
Naar mijn mening is dit ronduit een slecht idee. Er gaat een soort elite groep ontstaan met daarnaast de klanten. Het is juist goed dat klanten inzicht krijgen in de bedrijfsvoering van hosters. Hoe doorzichtiger hoe beter. Bij mij (en ik denk ook bij meer mensen) gaat het idee ontstaan van “ Wat de klanten niet mogen zien wordt daar besproken, we worden genept.”

Ik weet niet precies wat er allemaal gaat veranderen, maar ik denk dat het ten koste gaat van WebhostingTalk. De kracht van WebhostingTalk is juist dat klanten en hosters door elkaar lopen!

Ook is er bij dit plan geen rekening gehouden met de mensen die niet tot de klanten en niet tot de hosters behoren.

Clearhosting
01/11/03, 00:05
Een forum hoort inderdaad open te zijn,
Ik heb een Kvk en ben denk ik actief genoeg hier geweest om waarschijnlijktoegelaten te worden tot deze "elite" maar ik ben er toch op tegen en voornamelijk door wat Pluginfo hierboven zei.

Rik
01/11/03, 03:19
Origineel geplaatst door Grumpy
Ik ben de enige die op de laatste optie heeft gestemd :D.

Altijd weer apart zijn he :D

Grumpy
01/11/03, 12:32
Als niet-hoster zijnde:
Mja,.. ik zie het nut er eigenlijk niet in. Gezien de hosters hier ook met elkaar kunnen forummen. Smoesjes als klanten die hier ook komen vind ik onzin. Heb je iets te verbergen voor je klanten?

Als WHT-mod zijnde:
Maar aan de andere kant, als er zoveel mensen zijn die het wel willen, laat ze dan.

Gezien ik EN een niet-hoster ben EN een WHT-mod ... is optie 3 het beste :).

Rik
01/11/03, 12:37
Origineel geplaatst door Grumpy
Als niet-hoster zijnde:
Mja,.. ik zie het nut er eigenlijk niet in. Gezien de hosters hier ook met elkaar kunnen forummen. Smoesjes als klanten die hier ook komen vind ik onzin. Heb je iets te verbergen voor je klanten?

Als WHT-mod zijnde:
Maar aan de andere kant, als er zoveel mensen zijn die het wel willen, laat ze dan.

Gezien ik EN een niet-hoster ben EN een WHT-mod ... is optie 3 het beste :).

Optie 3: Zoek het maar uit luitjes :D

Herbert
09/11/03, 23:21
Heb ook maar op de laatste gestemd :)
Ik bied wel webhosting aan maar zonder KVK
Voor de meeste hosters ben ik een zwartwerker en ik besta niet..
-
Zonder gekheid even:
Mijn plan is om me nog wel in te laten schrijven bij de kvk

Mijn idee is om ook gebruikers toe te laten die hebben bewezen dat ze seriuus bezig zijn.

Rik
09/11/03, 23:39
Origineel geplaatst door Herbert
Heb ook maar op de laatste gestemd :)
Ik bied wel webhosting aan maar zonder KVK
Voor de meeste hosters ben ik een zwartwerker en ik besta niet..
-
Zonder gekheid even:
Mijn plan is om me nog wel in te laten schrijven bij de kvk

Mijn idee is om ook gebruikers toe te laten die hebben bewezen dat ze seriuus bezig zijn.

Dat zal niet gaan, hoe moeten we in godsnaam gaan testen of iemand zich heeft bewezen ?
Zonder K.v.K gaan "verkopen", en o.a. BTW heffen is gewoon strafbaar in NL...

chester
10/11/03, 11:16
Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is, dat er een afgesloten deel komt. Sterker nog, welke bedrijf is volledig open tegen al zijn klanten? precies. (en zeg niet 'wij'...'k geloof je toch niet :p )

Er zijn nu éénmaal dingen die je niet direct aan de grote klok hangt, en liever bespreekt met ervaren collega's. Nu ben ik zelf een reseller met zeer goed kontakt met mijn provider, maar ik kan mij goed voorstellen dat een beginnende hoster met veel vragen zit die hij niet 1 2 3 in het openbaar gooit.

Als ik hier als klant zou komen op dit forum, zou het me geenzins storen dat er zo'n gedeelte is en het 'normaal' achten, net zoals ik begrijp dat ik niet bij Ahold achter de schermen kan kijken als klant....

Ik ben benieuwd....

Rik
11/11/03, 01:36
Een forum PUUR voor Webhosters = ALTIJD positief voor deze markt ;)

Denk daar maar eens over na :D