PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke CC merchant's



Domenico
12/01/03, 17:11
Welke CC Merchant gebruiken jullie en waarom?

Misschien dat jullie wat ervaringen willen delen zodat het voor anderen makkelijker wordt om te kiezen tussen al die CC Merchant's.
PayPal werkt en is een leuk initiatief maar als je serieus wil doen aan buitenlandse hosting dan is een CC Merchant een must of denken jullie daar anders over...

almar
13/01/03, 00:37
Mmm, het zit in het pakket maar daar houdt het dan ook mee op.

Paypal vind ik wel zo walgelijk. We hebben hier niet voor niets credit-cards aangeschaft om dit soort betalingen te doen..


Mail me maar even. Ik heb niet zo veel zin om al mijn leverancier en public zichtbaar te maken.

ActiveDomain
30/01/03, 10:53
Wij gebruiken Worldpay - www.worldpay.com. Het werkt op zich vrij netjes, je krijgt gewoon een soort van virtuele rekening bij Worldpay. En na 4 weken schrijven ze het bedrag over op je rekening, als het hoger is dan 170 euro. Die 4 weken doen ze geloof ik om zeker te weten dat het geen gefraudeerde transactie was ofzo, die ze uitbetalen.
De opstartkosten zijn niet hoog, ik geloof iets van 500 euro (ja okee, het is niet weinig, maar vergelijk het eens met Bibit ofzo). Maandelijkse kosten heb je niet, de jaarlijkse kosten zijn ook iets van 200 euro, maar dat weet ik niet zeker. De transactiekosten zijn iets van 50 cent + 4,5% geloof ik. Vergeleken met anderen is dat vrij normaal.
Ik weet niet of ze braaf uitbetalen, zo lang zitten we er nog niet bij.

Verder heb je nog 2checkout - www.2checkout.com. Die schijnt ook door heel wat mensen gebruikt te worden. De transactiekosten zijn daar iets hoger (niet erg veel), maar de opstartkosten zijn beduidend lager. Alleen ik vind Worldpay er toch iets professioneler uit zien :)

[Elwin]
30/01/03, 11:32
Wij zijn bezig met :

- Visa
- Euro Card Master Card
- Rabo Direct

Dit ook omdat deze CC vaak gebruikt worden en een rechtstreeks contact beter is dan via een amerikaans bedrijf of dergelijke.

Domenico
30/01/03, 17:17
Origineel geplaatst door almar
Mmm, het zit in het pakket maar daar houdt het dan ook mee op.

Paypal vind ik wel zo walgelijk. We hebben hier niet voor niets credit-cards aangeschaft om dit soort betalingen te doen..


Mail me maar even. Ik heb niet zo veel zin om al mijn leverancier en public zichtbaar te maken.

PM me even met de gevraagde info. :)

Domenico
30/01/03, 17:19
Origineel geplaatst door [Elwin]
Wij zijn bezig met :

- Visa
- Euro Card Master Card
- Rabo Direct

Dit ook omdat deze CC vaak gebruikt worden en een rechtstreeks contact beter is dan via een amerikaans bedrijf of dergelijke.

Leveren zij API's voor de intregatie in het formulier of hoe ga je dat anders aanpakken dan?

[Elwin]
30/01/03, 17:20
Origineel geplaatst door Domenico


Leveren zij API's voor de intregatie in het formulier of hoe ga je dat anders aanpakken dan?

Daar ben ik dus nog mee bezig. Met de intergratie van het systeem. Wij gaan het namelijk ook gebruiken voor online shops. Dan is het makkelijk dat dat snel en eenvoudig gaat.

Domenico
30/01/03, 17:31
Origineel geplaatst door ActiveDomain
Wij gebruiken Worldpay - www.worldpay.com. Het werkt op zich vrij netjes, je krijgt gewoon een soort van virtuele rekening bij Worldpay. En na 4 weken schrijven ze het bedrag over op je rekening, als het hoger is dan 170 euro. Die 4 weken doen ze geloof ik om zeker te weten dat het geen gefraudeerde transactie was ofzo, die ze uitbetalen.
De opstartkosten zijn niet hoog, ik geloof iets van 500 euro (ja okee, het is niet weinig, maar vergelijk het eens met Bibit ofzo). Maandelijkse kosten heb je niet, de jaarlijkse kosten zijn ook iets van 200 euro, maar dat weet ik niet zeker. De transactiekosten zijn iets van 50 cent + 4,5% geloof ik. Vergeleken met anderen is dat vrij normaal.
Ik weet niet of ze braaf uitbetalen, zo lang zitten we er nog niet bij.

Verder heb je nog 2checkout - www.2checkout.com. Die schijnt ook door heel wat mensen gebruikt te worden. De transactiekosten zijn daar iets hoger (niet erg veel), maar de opstartkosten zijn beduidend lager. Alleen ik vind Worldpay er toch iets professioneler uit zien :)

We zijn druk bezig met een nieuwe site (ook engelstalig!) en we twijfelen nog tussen een paar van deze aanbieders maar 2checkout en worldpay horen ook daarbij.

We beginnen waarschijnlijk met Paypal (voor de engelstalige site) maar willen eigenlijk ook snel met credit card betalingen gaan werken en belangrijk is ook dat het gaat werken met onze software wat de meest gangbare aanbieders ook doen.

justonefee
02/02/03, 17:24
Wij gebruiken zelf ook worldpay, en ben er erg tevreden van, alhoewel ik hun tarieven toch hoog vind...

Wat me vooral stoort aan worldpay is dat zij onlangs een nieuwe vorm van "fraude alert" hebben gelanceerd, en je daar automatisch op hebben ingesschreven, met de daarbijhorende kosten (als ik mij niet vergis 0.10 euro per transactie...)

Op zich is dat niet erg, maar ik vind dat we als klant wel zelf het recht moeten hebben om daar alsnog op in te schrijven...

Een ander nadeel van worldpay is dat je niet zelf credit card gegevens kan bijhouden om deze maandelijks in een batch door te sturen; je moet dus elke maand je klanten vragen om de betaling te doen (of deze zelf manueel doen via hun virtuele terminal, maar ik ben niet echt van zin om elke maand 500 betalingen zelf in te voeren...)

superior-is
03/02/03, 14:24
Wij gaan hier binnenkort afstappen van Hostcharge.com aangezien dat geen betrouwbare partij blijkt te zijn. Zodra wij een geschikte aanbieder hebben gevonden, dan zullen wij die hier 'ns posten.

Domenico
03/02/03, 14:59
Origineel geplaatst door superior-is
Wij gaan hier binnenkort afstappen van Hostcharge.com aangezien dat geen betrouwbare partij blijkt te zijn. Zodra wij een geschikte aanbieder hebben gevonden, dan zullen wij die hier 'ns posten.

Niet betrouwbaar? Zou je dat een beetje willen toelichten?

Chow
03/02/03, 15:19
Check anders www.multipay.net. Klanten van ons gebruiken die.

superior-is
03/02/03, 15:48
Origineel geplaatst door Domenico

Niet betrouwbaar? Zou je dat een beetje willen toelichten?

Niet uitkeren van geld, niet reageren op mail. Verder hebben ze nu iets van drie nieuwsbrieven eruit gedaan waarin ze in elke nieuwsbrief vertellen dat iets niet is gelukt en dat ze naar een andere cc processor zijn gegaan.

Big no-no dus. Zonde, want het concept is goed alleen de uitwerking is nergens te vinden*.

* ik druk me zacht uit

Desmond
04/02/03, 12:51
https://www.2checkout.com/cgi-bin/crbuyers/recpurchase.2c?sid=24084&product_id=111

Qua interface ziet het er niet eens zo slecht uit ... NetNation heeft Bibit en dat is stukken lelijker!

[Elwin]
04/02/03, 14:29
Origineel geplaatst door Chow
Check anders www.multipay.net. Klanten van ons gebruiken die.

Op zich niet mis. Heb is wat informatie aangevraagd. Alleen ik zit er toch over te denken om voor visa / master rechtstreeks bij visa en master te gaan. Dat geeft je toch iets meer zekerheid.

Domenico
04/02/03, 14:59
Origineel geplaatst door Desmond
https://www.2checkout.com/cgi-bin/crbuyers/recpurchase.2c?sid=24084&product_id=111

Qua interface ziet het er niet eens zo slecht uit ... NetNation heeft Bibit en dat is stukken lelijker!

Mag je dat ook in een frame laden?

babak
08/04/03, 00:37
hoi,

En hoe zit het met uitbetaling van 2checkout? Moet je een rekening-nr in vs hebben? of wordt je tegoed op je bank (hier) gestort?

plugintools
08/04/03, 00:48
Is het niet zo dat als je rechtstreeks bij de CC bedrijven dit regelt je hogere tarieven betaalt wegens het gemis van bulk?

plugintools
08/04/03, 00:49
Origineel geplaatst door babak
hoi,

En hoe zit het met uitbetaling van 2checkout? Moet je een rekening-nr in vs hebben? of wordt je tegoed op je bank (hier) gestort?

Naar mijn weten wordt je een check opgestuurd...

WebBizz
08/04/03, 10:19
Da's lekker, heb je weer hoge kosten wanneer je die check bij de bank laat uitbetalen...

babak
08/04/03, 16:49
is er dan geen bedrijf hier in nl voor cc afhandelingen? ik heb mijn geld liever op mijn rekkening dan via een check.

superior-is
08/04/03, 22:46
Volgens mij heb je nu enkel Bibit en Ogone in Nederland.

babak
08/04/03, 23:17
ja ok, maar ze zijn nog lang niet zo goedkoep als 2checkout.

superior-is
08/04/03, 23:29
Inderdaad. Het wordt 'ns tijd voor concurrentie.

babak
09/04/03, 01:13
weet iemand wat de exchange kosten van zo een check is? Ik ben echt een leek op dit gebied:rolleyes:

wordt je checks gewoon per post opgestuurd?

ik zal morgen wat info vragen bij abnamro over openen van een rekening in het buitenland, jullie horen het mogen wel;)

WebBizz
09/04/03, 10:02
Heb enkele keren zo'n check ontvangen; wordt per post opgestuurd en de kosten bedragen ongeveer 10 tot 15 euro per keer, e.e.a. is geloof ik ook afhankelijk van het bedrag dat op de check staat.