PDA

Bekijk Volledige Versie : Laten we eens eerlijk zijn!!! (KVK)



faisj
28/10/03, 15:59
Wie van jullie hier hebben nou een KVK?
Als ik soms door de sites aan het bladeren ben die hier in
de profielen staan zie ik soms helemaal geen vermelding van een
bank of kvk nummer.
Wanneer ik een paar mensen spreek van dit forum op MSN
hoor ik maar altijd hetzelfde en dat is, dat ze er over eens zijn
dat de meeste mensen hier niet officieel een bedrijf hebben.
Sorry, dat ik het zo vraag maar ik vroeg het me echt gewoon af...

wdv
28/10/03, 16:03
Wij hebben een KvK nr.

BeNeWS
28/10/03, 16:18
Wij hebben er ook een.
In België is dat een Handelsregister met BTW-nummer.

Ik vrees dat enkel de mensen met een KvK hier zullen posten.

InstantXs
28/10/03, 16:20
Natuurlijk hebben wij een kvk, btw en alle andere shit ;)

faisj
28/10/03, 16:21
Origineel geplaatst door BeNeWS
Wij hebben er ook een.
In België is dat een Handelsregister met BTW-nummer.

Ik vrees dat enkel de mensen met een KvK hier zullen posten.

dat klopt maar laten we hopen dat de mensen die het niet hebben
wel op de knop drukken zodat we wel kunnen zien wat de percentage
hier is. En tsja als iemand hier zegt: ja ik heb er één dan hoop ik
dat dat wel na te gaan is via een dossier nummer dat ze ergens
bekend maken

roland
28/10/03, 16:23
Ik ben helemaal legaal, staat gewoon vermeld op mijn website.

PlugInInfo
28/10/03, 16:29
Oke eerlijk en open: Nee ik heb geen KVK. Maar goed ik ben dan ook geen hoster. Aanmelden bij het KVK lijkt me voor mij ook geen goed idee. Ik heb namelijk geen winst, alleen maar kosten. Als het beter gaat denk ik er nog wel eens over.

OeliBoelie
28/10/03, 16:49
Ik heb geen KVK, maar dan heb ik ook geen bedrijf :)

Grumpy
28/10/03, 16:56
Nee ik heb geen kvk. Ook ben ik niet ingeschreven bij de KvK en heb ik geen KvK nummer.

Dentist
28/10/03, 17:09
Wat maakt het eigenlijk uit? Wil je legaal en conform wetgeving zaken doen lijkt het me geen kwestie van wat "de rest doet".

FSCJasper
28/10/03, 17:13
Denk dat de meeste mijn verhaal wel weten; nog geen kvk door onder andere 2x maal betalen en doordat mijn 'inkomsten' niet zo hoog nog zijn kan ik het moeilijk veroorloven; Trouwens gaan de zaken steeds beter,als het zo doorgaat heb ik rond de midden van volgende maand wel kvk, want dan kan ik dat wel veroorloven..ik hoop dus zo snel mogelijk te kunnen geregelen.

Pantsy
28/10/03, 17:26
Zoals op de TrancePitt site te vinden is:

BTW: NL1701.62.485.B01
KvK: 32096872 Hilversum

Rik
28/10/03, 17:28
Origineel geplaatst door InstantXs
.... en alle andere shit ;)

:D

Hier ook natuurlijk...

PimEffting
28/10/03, 17:31
Al vanaf mei 2001 ingeschreven bij de KvK.

Shr3d
28/10/03, 17:31
Hier ook KVK & BTW nr.

xserve
28/10/03, 17:51
Ook hier KvK en BTW nummer. Deze staan ook gewoon, zoals het hoort, op onze website vermeld.

mdf
28/10/03, 17:53
ben ook trotse bezitter van een KvK nummer, btw nummer, enz. :)

Cereal
28/10/03, 18:26
/me heeft ook kvk + btw

Dreas
28/10/03, 18:47
Uiteraard KvK + belastingnummer.

cridea
28/10/03, 19:39
Hier ook hoor, misschien even bij de thread vermelden dat het de bedoeling is dat alleen hosters reageren, dan krijg je een beetje duidelijk beeld.

Savvas
28/10/03, 19:50
hier ook KVK + BTW aanwezig :)

Pierre
28/10/03, 19:52
Origineel geplaatst door faisj
Wie van jullie hier hebben nou een KVK?
Als ik soms door de sites aan het bladeren ben die hier in
de profielen staan zie ik soms helemaal geen vermelding van een
bank of kvk nummer.
Wanneer ik een paar mensen spreek van dit forum op MSN
hoor ik maar altijd hetzelfde en dat is, dat ze er over eens zijn
dat de meeste mensen hier niet officieel een bedrijf hebben.
Sorry, dat ik het zo vraag maar ik vroeg het me echt gewoon af...

KVK, BTW nr, boekhouder secretaresse de hele zwik!

Groeten
Pierre

Grumpy
28/10/03, 20:02
Origineel geplaatst door FSCJasper
Denk dat de meeste mijn verhaal wel weten; nog geen kvk door onder andere 2x maal betalen en doordat mijn 'inkomsten' niet zo hoog nog zijn kan ik het moeilijk veroorloven; Trouwens gaan de zaken steeds beter,als het zo doorgaat heb ik rond de midden van volgende maand wel kvk, want dan kan ik dat wel veroorloven..ik hoop dus zo snel mogelijk te kunnen geregelen.
Als je je kvk inschrijving niet eens kan betalen is er echt iets mis met je "bedrijf".

WebBizz
28/10/03, 21:09
Uiteraard zijn wij ook voorzien van een KvK en BTW nummer, hetgeen ook op onze website staat aangegeven.

Wellicht is het een leukere poll om eens te vragen hoe lang mensen zonder KvK hebben gezeten :) Ik zie hier een aantal bedrijven die volgens mij vrij lang zonder KvK hebben geopereerd maar dit nu wel hebben en daar mee nu lopen te pronken terwijl het eigenlijk standaard is of zou moeten zijn...

Shr3d
28/10/03, 21:13
Origineel geplaatst door WebBizz
Uiteraard zijn wij ook voorzien van een KvK en BTW nummer, hetgeen ook op onze website staat aangegeven.

Wellicht is het een leukere poll om eens te vragen hoe lang mensen zonder KvK hebben gezeten :) Ik zie hier een aantal bedrijven die volgens mij vrij lang zonder KvK hebben geopereerd maar dit nu wel hebben en daar mee nu lopen te pronken terwijl het eigenlijk standaard is of zou moeten zijn...
Hmm...halfjaar denk ik.

Pronken? Neuh..standaard he

Rik
28/10/03, 21:15
Ik sta sinds 1999 ingeschreven met:

FLdesign : nummer: 20100784

Sinds kort (samenwerkingsverband):

NETadvice : nummer: 20112231

:D

FSCJasper
28/10/03, 21:20
Origineel geplaatst door Grumpy

Als je je kvk inschrijving niet eens kan betalen is er echt iets mis met je "bedrijf".

Kan het zeker betalen..ga proberen iets te regelen met het kvk spoedig,want 2x voor kvk betalen in twee maanden voel ik opzich niet veel voor..hoe dan ook, het begint beter te lopen en wanneer ik op goed saldo zit(komt eraan zo te zien) moet lukken spoedig nog te regelen..en ik denk dat ik het voor januari nog kan regelen.

m@rcel
28/10/03, 21:23
Uiteraard. Een bedrijf zonder KvK is geen bedrijf.

20106325
Nedzone Internet B.V.
Drukkerij 6, 4651SL Steenbergen NB
Hoofdvestiging

Cybafish
28/10/03, 21:42
http://futureflex.nl/?page=contact

Zo zeg, wat een mooie nummertjes :)

HBCS
28/10/03, 22:01
ik heb al de zooi die nodig is

Leandros
28/10/03, 22:31
wij ook kvk + btw nummer + alle nodige verzekeringen (OOK BELANGERIJK!!!!)

Pierre
28/10/03, 22:39
Origineel geplaatst door WebBizz
Uiteraard zijn wij ook voorzien van een KvK en BTW nummer, hetgeen ook op onze website staat aangegeven.

Wellicht is het een leukere poll om eens te vragen hoe lang mensen zonder KvK hebben gezeten :) Ik zie hier een aantal bedrijven die volgens mij vrij lang zonder KvK hebben geopereerd maar dit nu wel hebben en daar mee nu lopen te pronken terwijl het eigenlijk standaard is of zou moeten zijn...

Waarschijnlijk een domme vraag, maar mag dat eigenlijk wel opereren zonder kvk.

Groeten
Pierre

PimEffting
28/10/03, 23:56
Sommige bedrijfsvormen hoeven niet geregistreerd te worden bij de KvK. Als je aan hosting doet is het wél verplicht.

Mogelijk dat als je alleen webdesigned het niet noodzakelijk is, ik ken de exacte regelgeving niet.

AlfaHosting
29/10/03, 01:31
Natuurlijk gaat iedereen hier posten die wel in orde zijn. Natuurlijk kan je dat niet echt nagean. Want je kan wel posten 'wij zijn in orde' maar wie gaat dat natrekken ?

TheFast
Ondernemingsnummer BE 728.429.220

Rik
29/10/03, 01:50
Origineel geplaatst door Mario
Natuurlijk gaat iedereen hier posten die wel in orde zijn. Natuurlijk kan je dat niet echt nagean. Want je kan wel posten 'wij zijn in orde' maar wie gaat dat natrekken ?

TheFast
Ondernemingsnummer BE 728.429.220

Ik heb er al een hoop gechecked, dat kun jij ook via www.kvk.nl hoor ;)

Cybafish
29/10/03, 07:29
Uhm, onze website is 2 weken up geweest voordat we KvK hadden :p Maar toen verkochten we toch nog niets dus dat telt niet :D

ChemicalWH
29/10/03, 07:58
kvk: 17157055
btw: NL.1533.91.844.B01

ook allemaal aanwezig dus :)

mijn mening.. ALS je iets doet.. doe het dan goed :-p

faisj
29/10/03, 11:53
oh ik zal die van mij ook maar plaatsen wel zo eerlijk
ahahah

kvk: 24353769

GetHosted
29/10/03, 21:03
Ik heb sinds 1-1-2003 een KvK, maar deze had nog niet de correcte naam & omschrijvingen etc.

Dit is pas een paar maanden terug gebeurd...

Eerst heb ik een hele tijd als stichting gewerkt maar daar hoor je eigenlijk ook KvK voor te hebben, maar zover alle documenten die wij hebben gezien was er geen regel voor ons toepasselijk dat wij ergens op gepakt zouden kunnen worden...

Aangezien al het geld dat verdiend wordt niet wordt uitgedeeld aan de werknemers maar weer in het bedrijf wordt gestopt en geen intentie tot geld verdienen via het bedrijf...

Ik heb zowieso de documenten niet gelezen, maar een aantal juristen wel... :P

(Wat uitgebreider hier omdat er nog wat speculaties over mijn KVK waren!)

Andrew
29/10/03, 23:22
Hier ook kvk enzo :p

Cybafish
29/10/03, 23:23
Origineel geplaatst door Andrew
Hier ook kvk enzo :p

Ja nu nog je rekeningen voldoen ;)

Jozke
30/10/03, 07:38
Sinds het begin netjes in orde:
HR Antwerpen 343 917
BE 627 572 182

belookgratis
30/10/03, 09:22
Zelfde als de rest. KVK EN BTW

root
30/10/03, 10:15
KVK 20095240
BTW NL182857827B01

ach en maar aanvulllen al zie ik het nut hier niet van in.

MacLeod
30/10/03, 12:16
Origineel geplaatst door faisj
Wie van jullie hier hebben nou een KVK?
bank of kvk nummer.
Wanneer ik een paar mensen spreek van dit forum op MSN
hoor ik maar altijd hetzelfde en dat is, dat ze er over eens zijn
dat de meeste mensen hier niet officieel een bedrijf hebben.
Sorry, dat ik het zo vraag maar ik vroeg het me echt gewoon af...

Yo, NL KvK & UK Kvk bank etc gegevens staan bij mij nooit op een website, wel op fakturen en correspondentie.

ik wil je wel een faktuurtje sturen
:D

ELTino
30/10/03, 16:40
Origineel geplaatst door MacLeod


Yo, NL KvK & UK Kvk bank etc gegevens staan bij mij nooit op een website, wel op fakturen en correspondentie.

ik wil je wel een faktuurtje sturen
:D

Hoezo niet op de website?

Ik denk dat toch een deel van je klanten via je website komt en de laatste tijd wordt er volgens mij veel op KVK gelet door potentiële klanten. Ikzelf kijk tegenwoordig ook altijd even bij 'contact' of 'adres' ofzo om te kijken of men KVK geregistreerd is.

Kan volgens mij geen kwaad om het op je website te zetten...

InstantXs
30/10/03, 16:44
Even ter aanvulling mijn nummertjes:

Kvk 09116460 (Centraal Gelderland)
BTW NL 1616.94.123.B01

MacLeod
31/10/03, 02:05
Yo,


Origineel geplaatst door ELTino
Hoezo niet op de website?
Kan volgens mij geen kwaad om het op je website te zetten...

Ik zal er eens over nadenken:D

Boxke
31/10/03, 09:16
Hoi,

tot enkele maanden geleden geen btw en hr nummer. Na een bezoekje van de Financiële overheid hebben we dan toch begonnen met de procedure een legaal bedrijf opstarten.
Dat zijn we nu al enkele maanden.

HR : Kortrijk 157 127
BTW : 795 073 564

Rik
31/10/03, 12:21
Origineel geplaatst door Boxke
Hoi,

tot enkele maanden geleden geen btw en hr nummer. Na een bezoekje van de Financiële overheid hebben we dan toch begonnen met de procedure een legaal bedrijf opstarten.
Dat zijn we nu al enkele maanden.

HR : Kortrijk 157 127
BTW : 795 073 564

Ik heb dat altijd zo'n rare werkwijze gevonden van onze zuiderburen...
Daar start je gewoon met je onderneming zonder inschrijvingen en vergunningen... pas daarna ga je kijken wat je nodig hebt, vaak vragen ze het pas aan nadat er "probleempjes" zijn...

Heb dit van ERG dichtbij meegemaakt toen wij een vrij grote telecomprovider een jaar lang hebben begeleid bij hun intrede in BE en NL... als je dat verschil ziet in werkwijze...
Als je in die twee landen tegelijk start met een onderneming snap je er helemaal niets meer van.
De ENORME berg regels en wetten in NL, en de "simpelheid" waarmee je in BE kunt starten... ongelofelijk, zo dicht bij elkaar, en toch zo verschillend :D

Boxke
31/10/03, 12:48
België is naar mijn gedacht toch het moeilijkste om op te startn. In Nederland kan je naar het schijnt gewon een btw nummer en kvk nummer registreren. Dit vanaf je 16 jaar heb ik ooit eens gehoord maar dit geloof ik totaal niet meer. Terwijl je in België minimum 18 jaar hoeft te zijn tenzij overname door een sterfgevale. En je hoeft een attest met zaken van kennis van bedrijfsbeheer voor te leggen. Tenzij je een heel bedrijf overneemt heb je dan x aantal maanden waarin je dat attest hoeft te behalen.

Dreas
31/10/03, 12:52
KvK is minimaal 18 jaar in NL.

Rik
31/10/03, 12:56
Origineel geplaatst door Boxke
België is naar mijn gedacht toch het moeilijkste om op te startn. In Nederland kan je naar het schijnt gewon een btw nummer en kvk nummer registreren. Dit vanaf je 16 jaar heb ik ooit eens gehoord maar dit geloof ik totaal niet meer.

Je kunt in Nederland vanaf je 14e een bedrijf starten...
Geloof het maar ;)
Dan moet je wel beseffen dat je met je ouders eerst even langs meneer de rechter mag voor wat ontheffingen e.d.
Je krijgt ook niet "zomaar"een KvK en/of BTW nummer... de wetgeving is hier heel strikt.

Terwijl je in België minimum 18 jaar hoeft te zijn tenzij overname door een sterfgevale. En je hoeft een attest met zaken van kennis van bedrijfsbeheer voor te leggen. Tenzij je een heel bedrijf overneemt heb je dan x aantal maanden waarin je dat attest hoeft te behalen.

Nederland is veel meer op het ondernemen gericht, dat is nu eenmaal zo.
Als je ziet wat de subsidie- en startersregelingen in Nedeland allemaal voor voordelen brengen...
Verder investeerd de Nederlandse staat veel meer in bepaalde sectoren, waar onder de ICT.

Rik
31/10/03, 12:57
Origineel geplaatst door MaxView
KvK is minimaal 18 jaar in NL.

Ga nu AUB weer niet de hele discussie overnieuw voeren...
Als je 16 bent is een handtekening van één van je ouders voldoende, als je 14 of 15 bent moet je even langs de kantonrechter, geloof me... :(

Ben Woldring begon ook op zijn 14e weet u nog....

Dreas
31/10/03, 12:59
Ow pardon. Enkele jaren geleden was dat nog niet mogelijk want toen heb ik het zelf uitgezocht ..

Moest via de rechter worden gespeeld.

Rik
31/10/03, 13:05
Origineel geplaatst door MaxView

Moest via de rechter worden gespeeld.

;) dat zeg ik, via de rechter, maar het KAN wel ..

LinQ
31/10/03, 13:13
Origineel geplaatst door Leandros
wij ook kvk + btw nummer + alle nodige verzekeringen (OOK BELANGERIJK!!!!)

Hé welke verzekeringen?

paulmatthijs
31/10/03, 13:25
als ik nou niets vermeld, maakt dat mij dan meteen verdacht? ;)

Dreas
31/10/03, 13:26
Origineel geplaatst door Rik


;) dat zeg ik, via de rechter, maar het KAN wel ..

"Als je 16 bent is een handtekening van één van je ouders voldoende"

Dat was volgens mij enkele jaren geleden niet mogelijk. Toen moest je voor zover ik weet TOT 18 het via de rechter spelen. Daar doelde ik meer op. Maar wellicht dat dat veranderd is :)

vdx
31/10/03, 13:27
Ja, KvK: 09105417 / BTW: NL161995287B01

Rik
31/10/03, 13:33
Origineel geplaatst door LinQ


Hé welke verzekeringen?

Heb jij geen verzekeringen ? :D

Ik moest je btw de groeten doen van Guido...

Rik
31/10/03, 13:33
Origineel geplaatst door MaxView


"Als je 16 bent is een handtekening van één van je ouders voldoende"

Dat was volgens mij enkele jaren geleden niet mogelijk. Toen moest je voor zover ik weet TOT 18 het via de rechter spelen. Daar doelde ik meer op. Maar wellicht dat dat veranderd is :)

Klopt, vanaf je 16e moeten je ouders even mee naar de KvK, dat is voldoende....

LinQ
31/10/03, 14:18
Origineel geplaatst door Rik


Heb jij geen verzekeringen ? :D

Ik moest je btw de groeten doen van Guido...

Ik bedoelde naast de aansprakelijkheid voor bedrijven (AV-B).

Wie is Guido?

Rik
31/10/03, 14:23
Origineel geplaatst door LinQ


Ik bedoelde naast de aansprekelijkheid voor bedrijven (AV-B).

Wie is Guido?

Ah, ok, de verplichte verzekeringen....

U weet wel, Telenetwork ?

LinQ
31/10/03, 14:28
Nope zegt me niets...

Moet vast iemand anders zijn.

Rik
31/10/03, 16:18
Origineel geplaatst door LinQ
Nope zegt me niets...

Moet vast iemand anders zijn.

Ik dacht dat je de eigenaar van LinQ was :D, mijn fout

joske
31/10/03, 22:15
In België is het heel wat moeilijker om te starten, alleen al alle papieren in orde maken. Op tijd alle aangiftes doen, als je te laat bent zware boetes (2.000 EUR). Als je een betaling doet naar de BTW en het nummer in de mededeling klopt niet krijg je een berisping. Als je medewerkers hebt dien je een sociale balans te maken, enz ... leuk is anders.
Anderzijds kunnen de negatieve bedrijfsvermogens niet zoals in Nederland en kun je van je handelsrelatie gemakkelijk de financiële gegevens terugvinden (om te zien of hij het goed doet).

Zo zie je elk land zijn voor en nadelen!

Leandros
01/11/03, 10:39
Origineel geplaatst door Rik


Klopt, vanaf je 16e moeten je ouders even mee naar de KvK, dat is voldoende....

Je ouders hoeven niet mee, als je maar zegt dat ze het goed vinden....... :p

Rik
01/11/03, 10:57
Origineel geplaatst door Leandros


Je ouders hoeven niet mee, als je maar zegt dat ze het goed vinden....... :p


Ahum, als jij als 16-jarige binnenkomt, en aangeeft dat je een eigen zaak wilt "en dat je ouders het goed vinden" .... NO WAY dat ze je inschrijven :D

Wel je ouders meenemen of een ondertekende verklaring....

woutertwisk
01/11/03, 11:04
Origineel geplaatst door Rik


Ga nu AUB weer niet de hele discussie overnieuw voeren...
Als je 16 bent is een handtekening van één van je ouders voldoende, als je 14 of 15 bent moet je even langs de kantonrechter, geloof me... :(

Ben Woldring begon ook op zijn 14e weet u nog....
Ik ben 15 jaar en ik ga me deze week/volgende week/ deze maand/dit jaar inschrijven :)

Leandros
01/11/03, 11:13
Origineel geplaatst door Rik



Ahum, als jij als 16-jarige binnenkomt, en aangeeft dat je een eigen zaak wilt "en dat je ouders het goed vinden" .... NO WAY dat ze je inschrijven :D

Wel je ouders meenemen of een ondertekende verklaring....

Dit is me eigen ervaring, ik had eerst gebeld en vroeg of ik me ouders moest meenemen (was minderjarig) zeiden ze nee alleen als ze het maar goed vonden. Dus ik er heen en klaar. Gooi en eemland. Niks toestemming mee etc. Alleen bij belastingkantoor was het wat moeilijker.

Rik
01/11/03, 11:43
Origineel geplaatst door Leandros


Dit is me eigen ervaring, ik had eerst gebeld en vroeg of ik me ouders moest meenemen (was minderjarig) zeiden ze nee alleen als ze het maar goed vonden. Dus ik er heen en klaar. Gooi en eemland. Niks toestemming mee etc. Alleen bij belastingkantoor was het wat moeilijker.

Dat is wel apart, heb je goed gedaan ;)
Belastingdienst is ook wel iets belangrijker, veel belangrijker, volgens de wet is een KvK namelijk niet verplicht, en een BTW aanmelding wel ;)

Rik
01/11/03, 11:44
Origineel geplaatst door woutertwisk

Ik ben 15 jaar en ik ga me deze week/volgende week/ deze maand/dit jaar inschrijven :)

Ooit :D