PDA

Bekijk Volledige Versie : Panel keuze...



Ghumpie
28/10/03, 15:56
Totaal nieuw hier? Nee, ik volg het al heel erg lang. Nog nooit een vraag hoeven stellen maar dan nu. Ons technisch wonder zal ons gaan verlaten, ik ben enkel commercieel ingesteld en deels technisch.

Ik heb een hostingbedrijf met 100+ domeinen, niet veel maar wel leuke bijverdienste met wat ik nu doe. Ik zou graag een panel uitkiezen, maar vindt het erg moeilijk vergelijken. Ben ook bereid te investeren in eigen ontwikkeling of eigen panel.

Eisen:

-SIDN koppeling voor nieuwe domeinen
-DNS beheer gekoppeld aan aanvraag nieuwe domein

Pre:

-Elke maand factuur mailen of generen aan de hand van ingevoerde prijzen per e-mailadres, GB etc.
-Automatisch deze facturen incasseren per bank

Verder moet ik eigenlijk zo veel mogelijk support vragen on-line kunnen afhandelen, nog beter als de klant dit zelf doet. Dit zal niet vaak gebeuren, meesten van de klanten vinden een panel toch nog te omslachtig.

Dit is de meest ideale situatie en ik denk dat ik niet de enige ben die deze eisen ooit voor zichzelf zo heeft gesteld; ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of eigen panel.

Een optie kan ook een speciale server met pre-installed panel zijn; te groot nadeel is denk ik dan het overzetten van de huidige accounts!

RobbertC
28/10/03, 16:09
Allereerst welkom Ghumpie :)

Ik vrees dat het juiste pakket voor je (nog) niet bestaat. Er zijn zeker panels die ook facturatie en dergelijke regelen, maar die zijn meer ontwikkeld voor de Amerikaanse situatie. Oftewel, automatische incasso zal er niet inzitten. Ook integratie met de SIDN zul je helaas niet snel vinden.

Het vergt veel tijd en een grote investering, maar een zelf ontwikkeld (of laten ontwikkelen) pakket voldoet precies aan je eisen en kan veel tijd en dus geld besparen voor je geld. Op d'n duur haal je de investering er zeker uit.

Ghumpie
28/10/03, 17:02
Handwerk dan maar he ;) dat verleer je nooit.
Is er een overzicht van de verschillende beschikbare panels?

Ghumpie
28/10/03, 18:49
http://providersoftware.com/

Dat lijkt er wel heel erg veel op! Iemand ervaring?

( http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35047 )