PDA

Bekijk Volledige Versie : Systeem en netwerkbeheerder.



luser
28/10/03, 14:49
Beste mensen,

Zins er toch een groot intresse blijkt te zijn wil ik me ook maar eens "aanbieden".

Momenteel heb ik +-4 tot 5 jaar ervaring met linux waarvan de laatste 3 jaar zeer intesief. Ook beschik ik over 2 jaar ISP ervaring (het samenbouwen van low tot high end servers en opbouwen van kleine colocation netwerken.)
Ik probeer zo veel mogelijk zelf bij te leren (vooral aan de hand van google, boeken, howto's), dus het intresse in linux en netwerken is zeer groot en blijft maar groeien.

Een kleine greep uit waar ik ervaring mee heb:
3com superstack II en superstack III, alliedtelesyn, hp switches, zebra, cabletron, riverstone, cisco (kleine beetje 7200), sendmail, qmail (met spamfilter, relay dingen, vpopmail, qmailadmin), ipac-ng (met mrtg), apache (met mod_throttle, mod_watch (voor mrtg's per site), chilisoft asp, php,...), perl, mysql, BIND dns, powerdns, openssh, radius (ik dacht Cistron), proftpd, pmfirewall, bridge bsd firewalls met ipfw (met ratelimiting per ip), enz...

De systemen waar ik momenteel mee werk: Slackware, freebsd, openbsd. Bijleren of configureren van andere systemen zoals redhat en debian is geen probleem.

Referenties zijn ook te verkrijgen maar dan neemt u best eens contact met me op.

Het liefst werk ik op freelance basis, prijs is verhandelbaar van case tot case. Normaal werk ik niet per uur maar per afgewerkte case natuurlijk is voor support per uur ook mogelijk.

Ik hoop van jullie te horen.

PimEffting
28/10/03, 18:35
Hoe zie je die freelancebasis voor je? Heb je een KvK inschrijving, bijvoorbeeld?

luser
28/10/03, 21:37
Wel om ff wat duidelijkheid in de zaak te brengen:
- Ik ben Belg (kwa remote installs + configs maakt dat toch niet veel uit)
- Studeer nog (wat ook nog ff zal duren, wil toch nog iets van degelijk diploma behalen)
- Doe momenteel nog extra lessen bedrijfsbeheer (voor later btw nr te hebben)

Feitelijk zoek ik waarschijnlijk meer iets zoals weekend werk ofzo, misschien kunnen jullie me meer info geven hoe dit het beste af te handelen is.

timmeh
29/10/03, 10:18
hallo luser.

Ik heb eventueel wel iemand als jouw nodig. De vraag is, wat jij ongeveer per klus rekend. Bijvoorbeeld: het instellen van benodigde programmas en updates voor een veilige webserver draaiend op slackware. Dus slackware is al geinstalleerd in het DC.

Groeten, Tim

luser
31/10/03, 04:14
Beste mensen,

Ik ga tot maandag op vakantie en ben dus dit weekende niet echt bereikbaar. De PM's worden zo snel mogelijk verwerkt.

Dank bij voorbaat,

luser
26/07/04, 07:01
*schop*

Sorry voor deze hele oude thread boven te halen maar ik zou er ff verder op in willen gaan.

Ik begin binnekort met dit alles aan te bieden, de geleverde diensten zullen ook mooi gefactureert worden. Maar hierop wou ik eigenlijk niet ingaan.

Wat me intreseert is:
- Wat jullie handig/nodig zouden vinden kwa services, wat zoeken jullie en hebben jullie nog nergens gevonden (kwa systeem/netwerk beheer taken dan)?
- Wat zouden jullie uitgeven per maand om al je servers up-to-date te houden door een extern bedrijf?
- Vertrouwen...?
- Is er intresse bij de providers die dedicated servers leveren voor eenmalige installatie's als zij een nieuwe machine aan een klant moeten leveren?

sleeps
26/07/04, 13:00
vanwaar ben je in belgië ?

Dennis
26/07/04, 13:05
Origineel geplaatst door sleeps
vanwaar ben je in belgië ? Hij is een Belg uit België en woont daar gewoon.

@luser:
Aan wat voor bedrag dacht jij per maand? Wat doe jij bij eenmalige installaties van dedicated-servers behalve de installatie van het panel?

En waar dacht je aan bij servers up2date houden? Steeds wachten op de updates van Plesk of ook echt zelf OpenSSL, OpenSSL, Apache, PHP, MySQL, etc. updaten?

sleeps
26/07/04, 13:07
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hij is een Belg uit België en woont daar gewoon.

zover was ik ook al, ik zou graag weten in welke gemeente hij woont.

Dennis
26/07/04, 13:09
Origineel geplaatst door sleeps

zover was ik ook al, ik zou graag weten in welke gemeente hij woont. Ow... dan betekent vanwaar iets anders in het Belgisch dan in het Nederlands. Ik dacht dus "om welke reden". Mijn fout.

luser
27/07/04, 00:02
Origineel geplaatst door sleeps

zover was ik ook al, ik zou graag weten in welke gemeente hij woont.

In de buurt van Sint-niklaas

luser
27/07/04, 00:07
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hij is een Belg uit België en woont daar gewoon.

@luser:
Aan wat voor bedrag dacht jij per maand? Wat doe jij bij eenmalige installaties van dedicated-servers behalve de installatie van het panel?

En waar dacht je aan bij servers up2date houden? Steeds wachten op de updates van Plesk of ook echt zelf OpenSSL, OpenSSL, Apache, PHP, MySQL, etc. updaten?

Voor het beheer en installaties van control panels sta ik niet in, dat kan iedereen. Ik richt me vooral op bedrijven die het zonder een algemeen control panel willen doen, stabiele en veilige systemen dus.

Het wilt niet zeggen omdat je geen control panel runt dat je klanten geen beheer hebben over hun spullen. Mail gaat leuk via qmailadmin, mysql via phpmyadmin, dns kan via powerdns of via een tooltje dat mysql naar .hosts files genereert per 5min (kan je zelf iets in php schrijven).