PDA

Bekijk Volledige Versie : .com .net .org domeinen



AlfaHosting
27/10/03, 09:53
Ik vroeg me eigenlijk af wat de basisprijs van een .com domein is, zeg maar de inkoopprijs. Ik kwam op internet een site tegen waar je domeinen kan inkopen aan 5 dollar en taksen. Geen minimum inleg bedragen, geen minimum aantal ... enz ...

Cripton
27/10/03, 10:10
Veel Amerikaanse sites vragen weinig geld voor .COM domeinnen. Gebruik eens een WHOIS script en je zult zien waar de meeste domeinen zijn geregistreerd.

AlfaHosting
27/10/03, 11:38
Ok ... maar 5.41 dollar leek me wel echt weinig ...

Cripton
27/10/03, 11:44
Origineel geplaatst door Mario
Ok ... maar 5.41 dollar leek me wel echt weinig ...

Een .COM domein kost ook echter niet zo veel. Je moet alleen wel via Credit-Card betalen dacht ik, das het enige.

BeNeWS
27/10/03, 11:44
Die prijzen worden momentel aangeboden.

Maar ze gaan die niet kunnen blijven houden veronderstel ik, volgens mij moet je het volgende jaar (vernieuwing) dan een heel stuk meer betalen.

Ijsbox
27/10/03, 11:53
ja van wat ik via via heb gehoord moeten de registrars (zoals enom.com) aan verisign iets van $6 per domein betalen, maar het kan zijn dat die prijs verlaagd is...

Dennis
27/10/03, 14:52
Origineel geplaatst door Ijsbox
ja van wat ik via via heb gehoord moeten de registrars (zoals enom.com) aan verisign iets van $6 per domein betalen, maar het kan zijn dat die prijs verlaagd is... Er zijn bedrijven die 5.00 per domein vragen...

BeNeWS
27/10/03, 15:23
Wij kopen ze in aan 6.95$ via Enom.

Resellers-accounts aan 8.95 kan je gratis krijgen als je een beetje wil zoeken.

RobbertC
27/10/03, 15:36
Ik geloof inderdaad dat de kostprijs van een domeinnaam $6 (voor de officiƫle ICANN registrar dan). Rackshack verkoopt ze met verlies om bezoekers en dus eventuele klanten te lokken. Stel ze verkopen 5000 domeinen per maand, dat levert ze dan een verlies van $5000-$7500 op. Als je bedenkt dat Rackshack duizenden servers heeft staan, is $5000 helemaal niks en is het goedkope publiciteit.

Kortom, geweldig bedacht door Robert Marsh :)

ultranetworkz
27/10/03, 16:51
ja hosters in de v.s e.d. die kunnen het zo goedkoop aanbieden maar daar komen voor ons nogal eens wat probleem bij :

Betaling
Na 1 jaar word het duurder

ik kan ze echter niet goedkoop inkopen ik koop ze tijdelijk in voor 10 excl btw :s

paulmatthijs
28/10/03, 00:25
> ik kan ze echter niet goedkoop inkopen ik koop ze tijdelijk > in voor 10 excl btw :s

dan moet je gewoon eens een beetje zoeken in het adverteren forum, 10 euro kan een stuk beter.

funny
28/10/03, 00:38
Origineel geplaatst door ultranetworkz
ja hosters in de v.s e.d. die kunnen het zo goedkoop aanbieden maar daar komen voor ons nogal eens wat probleem bij :

Betaling
Na 1 jaar word het duurder

ik kan ze echter niet goedkoop inkopen ik koop ze tijdelijk in voor 10 excl btw :s

10 euro is inderdaad wel erg duur...

fattee77
28/10/03, 11:06
Ze zijn ook voor 6.95 beschikbaar als je wil

Rick L.
28/10/03, 18:14
Jullie noemen wel leuk prijzen enzo, maar hebben jullie ook adressen? ;)

BeNeWS
29/10/03, 00:20
Origineel geplaatst door Cyberboy
Jullie noemen wel leuk prijzen enzo, maar hebben jullie ook adressen? ;)

MOD EDIT: Dit is de laatste keer! Lees de regels of je wordt gewoon verbannen van het forum. Als je ergens problemen mee hebt dan verwacht ik een PM van je maar geen reactie hierover in deze thread.
:mad:

Domenico
29/10/03, 01:43
Cyberboy, lees jij ook nog even de regels aub? Als je wil dat er aanbiedingen worden gedaan moet je een aanvraag plaatsen in het advertentieforum.

De ZOEK funktie wil ook nog wel eens helpen aangezien deze vraag VAKER is gesteld.

paulmatthijs
31/10/03, 00:13
icann members die .com uitgeven betalen hiervoor 6 dollar aan verisign afaik.

Gerrit
03/11/03, 20:10
Origineel geplaatst door RobbertC
Ik geloof inderdaad dat de kostprijs van een domeinnaam $6 (voor de officiƫle ICANN registrar dan). Rackshack verkoopt ze met verlies om bezoekers en dus eventuele klanten te lokken. Stel ze verkopen 5000 domeinen per maand, dat levert ze dan een verlies van $5000-$7500 op. Als je bedenkt dat Rackshack duizenden servers heeft staan, is $5000 helemaal niks en is het goedkope publiciteit.

Kortom, geweldig bedacht door Robert Marsh :)


minder geweldig voor mensen die een domein bij Rackshack hebben als ze ooit failliet zouden gaan wegens geldgebrek :(


Om op de vraag terug te komen : GoDaddy en RegisterFly doen .COM aan 8.99 dollar per jaar, ScotReg doet zelfs nog goedkoper voor sommige extenties.

Ik heb een domein bij GoDaddy en tot nu toe geen klachten :)