PDA

Bekijk Volledige Versie : [SIDN] Nieuwe DRS versie



Cybafish
26/10/03, 23:06
[ Dit topic is dus enkel voor SIDN-deelnemers, andere mensen hebben er weinig aan ]

Hier (https://www.domain-registry.nl/nl/nieuws/Wijzigingen_in_DRS_per_26_oktober_2003/index.html) zag ik erg leuke functies en "bugfixes", echter na het uitlopen van het onderhoudsvenster zie ik alsnog geen wijzigingen. We worden morgen geïnformeerd over hoe en wat, ondertussen even fijn brabbelen over jouw ervaringen met DRS(-2) lijkt me wel interessant.

Wat vind jij nu dat er hoofdzakelijk verbeterd zou moeten worden?

Wat mij betreft mag er wel eens iets gedaan worden aan de manier waarop je domeinnamen kunt opzeggen. Want met het huidige systeem kan iemand een domeinnaam aanvragen bij een deelnemer, deze registreert hem en als de registrant vervolgens niet betaalt kan de deelnemer mooi doorbetalen. Let op: een technische opheffing is hiervoor ook totaal niet juridisch dekkend!

Ik zou zeggen, barst los :)

paulmatthijs
26/10/03, 23:48
automatische afhandeling van een foute ns opgave is een goede zaak, en ook het automatische formulier voor whois edits is een prima aanvulling.

meteen eens uittesten :)

Rudi
27/10/03, 00:11
Techn. opheffen is wel juridisch gedekt, tenminste als jij jezelf goed hebt ingedekt.

- klant betaalt niet
- jij sluit zijn diensten af, dus ook gooi je de zonefile weg
- domeinnaam voldoet niet meer aan technische eisen
- je kunt techn. opheffen

Stap 2 moet je juridisch goed afdekken, stap 3 + 4 zijn door SIDN vastgelegd (jij mag geen domeinnaam registeren of geregistreerd hebben als deze niet aan de techn. eisen voldoet).

paulmatthijs
27/10/03, 00:45
het nameserver correctie formulier werkt nog niet...

Cybafish
27/10/03, 00:48
Nee niets werkt nog :p Ze hebben het niet rond gekregen geloof ik, zie ook de mail die je van SIDN hebt gehad:


Geachte deelnemer,

[...]
Morgen, 27 oktober, zal u nader worden geinformeerd. Dank voor uw
geduld.

Met vriendelijke groet,

Stichting Internet Domeinregistratie Nederland

Duidt erop dat er more to come is? :)

paulmatthijs
27/10/03, 00:52
ik weet het, maar wilde het toch even proberen :)

Rudi
27/10/03, 09:31
Het was om te huilen. Ik zat tot 18.00 uur te wachten, verscheen plotseling de melding "22.00 uur"! Toen heb ik het maar opgegeven, verwacht vandaag inderdaad wel de mail van SIDN met de mededeling dat er a.s. zondag weer onderhoud plaatsvindt ;-)

Cybafish
27/10/03, 09:48
Geef maar toe, we hebben geen leven ;) :D

Cybafish
27/10/03, 11:39
Geachte deelnemer,

Gister, zondag 26 oktober 2003, heeft een onderhoudsvenster plaatsgevonden. Tijdens dit onderhoudsvenster zou een nieuwe versie van DRS met nieuwe functionaliteiten, wijzigingen en opgeloste fouten geïnstalleerd worden.

Wegens onvoorziene omstandigheden is het niet gelukt om deze nieuwe versie van DRS te installeren. Dit betekent voor u dat de versie van DRS zoals deze ook voor het onderhoudsvenster beschikbaar was nu operationeel is.

De oorzaak van het probleem wordt door ons onderzocht en wij zullen u informeren wanneer de nieuwe versie van DRS wel beschikbaar zal komen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Stichting Internet Domeinregistratie Nederland.

Tja, beetje jammer.. had wel graag even van de mogelijkheid tot mutatie van houdergegevens gebruik willen maken.

WebBizz
27/10/03, 13:51
Voor de deelnemers die gisteren nog aanvragen hebben ingediend bij de SIDN: deze zijn volgens mij allemaal spoorloos verdwenen.

Ik heb gisteren vier registraties en een verhuizing indiend en de vier registraties blijken nu ineens weer vrij te zijn. Dit terwijl ik keurig de beide bevestigingsmailtjes van de SIDN heb ontvangen en zelf in een whois heb gezien dat ze keurig geregistreerd waren. De SIDN kan echter niets van die aanvragen zien in het systeem dus simpelweg pech gehad. Helaas is nu een van de vier registraties door een ander bedrijf geregistreerd maar daar konden ze niets aan doen en excuses konden er ook niet vanaf.

WebBizz
27/10/03, 13:58
Ben trouwens benieuwd of er nog meer deelnemers zijn die hier last van hebben gehad... Meldt je even in dit topic, wellicht kunnen we samen iets doen.

paulmatthijs
28/10/03, 01:21
precies, hier is sidn verantwoordelijk voor.

WebBizz
28/10/03, 07:49
Paul, jij hebt ook aanvragen verloren zien gaan?