PDA

Bekijk Volledige Versie : Provider, Datacenter ?



reneovertoom
26/10/03, 21:45
Hai !
Zoals sommig al weten, wil ik over enkele maanden mijn doorstart maken als hostingbedrijf. In welke vorm (eigen server/Reseller) hangt af of ik een familielid kan overtuigen tot het worden van mijn compagnon ;)
Maar goed, ik wil dus alles eerst op een rijtje hebben, velen van jullie hebben al antwoorden gegeven op mijn vragen waardoor mijn dank dan ook groot is.

Goed, mijn vraag dan eindelijk :)
Ik wil gewoon 'kwaliteit' aanbieden, een groot en breed woord. Waar zit hem het verschil in wat betreft Datacenters, en providers ?
Qua snelheid/kwaliteit dan? Ik bedoel....kunnen er dan 20 gebru7ikers tegelijkertijd downloaden met 200KB, en in de andere 10 ?
Kan iemand mij hierover uitleg geven :) ?

Bij voorbaat dank !

Rik
26/10/03, 22:01
Ik zou zeggen begin de topics eens door te nemen op dit forum, zeer veel informatie, en van zeer veel mensen ;)

Ook is de zoekfuntie een handige tool, stel daar korte vragen, en je krijgt bergen info.
Veel sterkte ermee in ieder geval, !

Start je wel een "serieuze" onderneming ?

reneovertoom
26/10/03, 22:54
Origineel geplaatst door Rik

Start je wel een "serieuze" onderneming ?

? Sorry maar dit begrijp ik ff niet? Ik wil eerst informatie hebben alvorens ik wil beginnen Rik ;)

Enne...ik zal de zoekfunctie eens doorspitten! Offe...als jij dat voor me zou kunnen doen, en de topiclinks hier kan posten waar ik de informatie uit kan vissen GRAAG ! :)

Dentist
26/10/03, 23:01
Die optie zit alleen in het luxe pakket.. Je moet denk ik zelf maar even op zoek gaan :D

Savvas
27/10/03, 07:15
haha, ja zo kan ik het ook, makkelijker dan dit kan het niet voor je worden, en dan moet Rik het ook nog gaan doen :lol:

Met serieuze onderneming bedoelt Rik wellicht een KVK nummer, btw en dergelijke, gewoon de vereiste dingetjes..

Rik
27/10/03, 10:44
Origineel geplaatst door NetRouting
haha, ja zo kan ik het ook, makkelijker dan dit kan het niet voor je worden, en dan moet Rik het ook nog gaan doen :lol:

Ben er wel vaak, en soms ben ik ook gek, maar zo gek :D

Met serieuze onderneming bedoelt Rik wellicht een KVK nummer, btw en dergelijke, gewoon de vereiste dingetjes..

Dat is inderdaad wat ik bedoelde, de zaken die gewoon MOETEN gebeuren als je start met een onderneming.
Natuurlijk wil je je eerst oriënteren en je laten informeren, maar dat zijn juist de zaken die je al snel moet weten, je rechtsvorm, en hoe de belastingdienst jou gaat zien (wel/geen ondernemer)....

Veel sterkte ermee ! en als ik kan helpen hoor ik het wel ;)

faisj
27/10/03, 11:12
Ons netwerk is verbonden met de Amsterdam Internet Exchange door een 1Gbit verbinding.

Daarnaast hebben wij meerdere transit verbindingen met een totale capaciteit van 2800 Mbit.
Wanneer er plotseling een transit provider zou uitvallen kunnen wij u nog steeds goede snelheden en verbinding garanderen.

Netwerk verbindingen:

· 1000 Mbit AMS-IX

· 2000 Mbit Level3

· 100 Mbit Sprint

· 100 Mbit Infonet

· 100 Mbit Carrier1

· 100 Mbit Lambdanet

· 100 Mbit Bnix

· 100 Mbit Decix

· 100 Mbit Freeix

Routering:
Ons netwerk is op basis van het BGP4 protocol opgebouwd en zo zal altijd de snelste verbinding gekozen worden ook wanneer er 1 of onverhoopt meerdere verbindingen wegvallen.

Wij maken gebruik van Juniper Networks M20/M40 routers.
Alle routers hebben een redundante gigabit verbinding met onze coreswitches van het merk Foundry BigIron type 4000 en 8000.



( tsja het is heel wat maar het ligt er puur aan wat je klanten graag willen hebben... Maar goed hoeft niet altijd duur te zijn! )

InstantXs
27/10/03, 11:43
Origineel geplaatst door faisj

Routering:
Ons netwerk is op basis van het BGP4 protocol opgebouwd en zo zal altijd de snelste verbinding gekozen worden ook wanneer er 1 of onverhoopt meerdere verbindingen wegvallen.



Herstel: de kortste route :p

faisj
27/10/03, 11:44
Origineel geplaatst door InstantXs


Herstel: de kortste route :p

:) sorry mijn fout

Rik
27/10/03, 11:49
hahaha, LOL ;)

reneovertoom
27/10/03, 14:30
Jaja, aanmelden bij KvK, en belastingtechnisch komt dik in orde ;)
Verder...faisj, bedankt voor de Info, tis nogal wat :D
Jij zit dus aangesloten bij meerdere providers? Of moet ik Datacenters zeggen ? Stel ik wil een Private Server huren (technische uitbesteden) hoe kan ik weten welke providers een datacenter aangesloten zit ?

faisj
28/10/03, 10:52
Origineel geplaatst door reneovertoom
Jaja, aanmelden bij KvK, en belastingtechnisch komt dik in orde ;)
Verder...faisj, bedankt voor de Info, tis nogal wat :D
Jij zit dus aangesloten bij meerdere providers? Of moet ik Datacenters zeggen ? Stel ik wil een Private Server huren (technische uitbesteden) hoe kan ik weten welke providers een datacenter aangesloten zit ?

heel wat na bellen en tracen hahahaha LOL


Private Server huren ?? je wilt dus een dedi?
ik denk dat een Evibe SH pakket beter voor je is.
Wegens het feit dat je geen zorgen meer heb van de gehele tech
kant van de server en het feit dat je niet veel betaald voor de CP

reneovertoom
28/10/03, 10:55
Ehh....ja heette dat Dedicated? Ik wil indd niet het technische hebben, iets wat je niet kunt (kun je leren) maar kan ik beter uitbesteden.
Wat is precies een Evibe SH pakket ?

faisj
28/10/03, 11:12
Origineel geplaatst door reneovertoom
Ehh....ja heette dat Dedicated? Ik wil indd niet het technische hebben, iets wat je niet kunt (kun je leren) maar kan ik beter uitbesteden.
Wat is precies een Evibe SH pakket ?

Ik weet niet als ik dat mag plaatsen hier.
( ik wil niet op zo een manier reclame maken en dan iets van de moderators iets horen dat het niet mag... )

MOD EDIT: lees de regels nog eens rustig door. Daar zal je ook kunnen terug vinden waarom ik het een en anders gewist heb van je bericht.

reneovertoom
28/10/03, 11:21
Ow, das jouw pakket :) ok dan snap ik het ;)

Rik
28/10/03, 11:35
:D lost zichzelf al op ....

Helaas mag je hier inderdaad geen pakketten gaan "aanbieden" onder het mom van "kijk mij eens ..... hebben :D"

Dus niet in dit Forum inderdaad...

reneovertoom
04/11/03, 17:00
Nog even een vraagje,

True server quote "Zo heeft het TrueServer netwerk een totale capaciteit naar het internet van meer dan 9 Gbit/s."

Leaseweb "AMS-IX: 1Gbit
TeliaSonera: 1Gbit
Abovenet: 1Gbit
Interoute: 1Gbit "

Misschien een domme vraag, maar in hoeverre heb je hier wat aan als je een 100Mb poort hebt? Zit er dan een groot verschil tussen Leaseweb en TrueServer ?

Rik
04/11/03, 17:02
Origineel geplaatst door reneovertoom
Nog even een vraagje,

True server quote "Zo heeft het TrueServer netwerk een totale capaciteit naar het internet van meer dan 9 Gbit/s."

Leaseweb "AMS-IX: 1Gbit
TeliaSonera: 1Gbit
Abovenet: 1Gbit
Interoute: 1Gbit "

Misschien een domme vraag, maar in hoeverre heb je hier wat aan als je een 100Mb poort hebt? Zit er dan een groot verschil tussen Leaseweb en TrueServer ?

Het TrueServer netwerk wordt wel als 1 van de betere gezien... inderdaad een vrij grote aanbieder in vergelijking met de meeste anderen....

reneovertoom
04/11/03, 17:08
Bedankt Rik, zoiets had ik indd al te horen gekregen, alleen kun je het onderbouwen? Niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ik niet begrijp waarom ;)

Rik
04/11/03, 17:13
Tja, dat laat ik aan de heren aanbieders over.... die hebben er veel meer ervaring mee (zo ook hun klanten).. ik weet alleen dat wij alles via Trueserver netwerk doen, en daarover super tevreden zijn....

reneovertoom
04/11/03, 17:20
Rik, ik zie hier bijna allemaal aanbieders van het Rotterdamse Leaseweb, ik kom eigenlijk nooit TrueServer tegen. Heb jij wat namen van aanbieders? (of mag dat niet?)

Rik
04/11/03, 17:23
Ahum, ken er een hoop, maar het is niet aan mij om bezoekers naar bedrijven te verwijzen...

Ik denk dat als je even een paar uurtjes geduld hebt, je hier veel ervaringen / opmerkingen kunt verwachten.... of plaats een nieuw topic, doorzoek WHT eens (gebruik de zoekfunctie ;))

reneovertoom
04/11/03, 17:28
JA daar heb je gelijk in, ik wacht eerst ff af, en dan plaats ik morgen wel even een bericht (anders veroorzaak ik teveel traffic voor WHT ;) :D )
Wie weet wordt hier nog op gereageerd ;)

InstantXs
04/11/03, 17:30
ik heb ook meerdere aanbieders gezien van het true netwerke, tralalala

reneovertoom
04/11/03, 17:37
Ik vat hem InstantXs ;) Ik zet je alvast ff op papier neer. En Rik ook, alleen z'n site moet ff online komen :D
Mochten er Meerdere TrueServers aanbieders dit lezen, schroom niet om te reageren ;)

Rik
04/11/03, 17:44
Origineel geplaatst door reneovertoom
Ik vat hem InstantXs ;) Ik zet je alvast ff op papier neer. En Rik ook, alleen z'n site moet ff online komen :D


Mijn site ??

reneovertoom
04/11/03, 17:46
oh, je bent nu wel online, zonet had ik alleen een banner :) maar je doet geen hosting maar alleen advies, sorry

Jozke
04/11/03, 18:00
TrueServer? ook al wel vaker gezien ja....
En aanbiedingen kan je makkelijk op het bijbehorende forum aanvragen/vinden

Cybafish
04/11/03, 18:11
Ik vind trueserver niet zo erg byzonder eigenlijk. Ze hebben een paar leuke transits en een ams-ix verbinding, maar tegen welke prijs? Belachelijk als je het mij vraagt..

reneovertoom
04/11/03, 18:47
Maar dan ben ik benieuwd waarom ze dan als "beste" te boek staan? Een paar leuke transits? Wat zijn precies transits, en wat is nu het verschil met peering "openpeering" ?
Wat voor voordeel hebben zij, wat Leaseweb mij niet zou kunnen bieden? Heeft het te maken met snelheid, downtime of wellicht de service ?

InstantXs
04/11/03, 22:34
ik denk vooral het laatste...
Bij leaseweb betaal je als je hulp nodig hebt. bij true zit het erbij (dat verklaart gelijk ook een deel van het prijs verschil)

reneovertoom
04/11/03, 23:34
Aha, dus dan kan ik suggereren dat een probleem sneller verholpen zou moeten zijn. Hmm, ik kijk later wel wat voor mij het beste is :) Ik hoor geen slechte dingen over Leaseweb, dus het zal ook best wel goed zijn ( aangezien de aanbiedingen van Leaseweb leveranciers beter zijn:) )

Albert
05/11/03, 12:48
... Ik spot zonet dit forum en bij toeval bieden wij reseller pakketen aan op het Trueserver .... Ik meen als enige op dit forum.
Daarnaast ook dedicated/colocated uiteraard.

Maar goed, wellicht is het een leuk idee om wat aanbieden te vragen op het betreffende forum.

reneovertoom
05/11/03, 13:09
Voor een aanbieding zal ik later nog een bericht gaan plaatsen, ik vond zelf maar 2 personen die bij TrueServer zaten, daarom wilde ik even weten of er meerdere zijn.
Om een Plan te schrijven, wil ik alles op een rijtje hebben, zo ook het datacenter en providers ;)

timmeh
19/11/03, 09:44
Ik hang zelf met mijn servers in de GrafiX suite in rotterdam. Connected via we-dare, en sinds kort een eigen directe verbinding naar ams-ix. Ik ben er zeer tevreden over, en ik woon vlakbij rotterdam. Dus waarom naar Amsterdam gaan als je het in Rdam net zo snel kan krijgen.

reneovertoom
19/11/03, 15:58
Ben inmiddels al iets wijzer geworden, en heb ondervonden wat reacties betreft, dat We-dare net zo goed is. Dus daar zou ik ook wel accoord mee gaan ;)