PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe pakketten ;



FSCJasper
25/10/03, 20:00
Ik heb na veel brainstormen ( :D ) eindelijk pakketten kunnen bedenken. Wat vinden jullie van de pakketten en van de prijs die erbij hoort..commentaar aub en wees kritisch

Url : http://www.hostics.com/index/webhosting.html

Mod,als ik link niet mag plaatsen,stuur even een pm, niet meteen strafpunten aub..heb ik al genoeg van :)

RobbertC
25/10/03, 20:11
Lounge? Nah.

FSCJasper
25/10/03, 20:19
was aant twijfelen welk topic..verkeerde dus :D
Mag link blijven trouwens?

keepow
25/10/03, 20:35
De pakketen vanaf middel zal ik zeker meer databases geven.
En het ziet er nu erg uit als: ik betaal alleen voor ruimte en dataverkeer.

ChemicalWH
25/10/03, 20:46
jasper.. er klopt gewoon helemaal niets van.. echt niet
25 mb= 3 euro
50 mb= 4 euro
75 mb= 7 euro
100mb= 8,50 ??? euro

100 mb = duurder als 2x 50 mb ???
dude... ff logisch denken bij het samenstellen van de pakketten...

ik wil echt niet lullig doen.. maar de verhouding KLOPT gewoon niet..

succes

FSCJasper
25/10/03, 20:52
@ Keepow; er staat bij gratis meer mysql op aanvraag, maar doe er wel wat bij ja..

@ CWM ; Er zit wel meer dan 2x meer dataverkeer bij he..niet alleen schjfruimte maar zeker ook dataverkeer telt..zeker in Nederland

Undo
25/10/03, 21:45
Prijzen en verhoudingen zijn perfect gevonden Jasper, ik zou alleen het Mini pakket veranderen van prijs, bijvoorbeeld 2,00 euro per maand, een lekker goedkoop pakket voor echte beginners, dat trekt erg veel klanten;)

rq
26/10/03, 02:16
Als u meer nodig heeft , en u heeft een goede reden , kunt u ons altijd bereiken via email. Wij zullen dan uw aantal geheel
kostenloos verhogen
Dit klinkt niet erg klantvriendelijk imo. Zeg dan gewoon dat ze voor x euro een extra MySQL database kunnen krijgen.

Trouwens, de algemeen gangbare manier van interpunctie is alleen een spatie na de komma ;)

ChemicalWH
26/10/03, 02:45
hey jasper,

nog iets wat niet helemaal duidelijk is.. en waar je misschien even naar wil kijken nog..

"*** Bij jaarbetaling een maand extra gratis "

de klant betaalt hier dus 12 maanden.. een krijgt 13 maanden hosting

een klant moet er tevens een domein bij kopen.. 15 euro

hoe ga je dat met die extra maand doen ?

stel de klant wil dus maar hosting voor 13 maanden.. (1 jaar betaald dus).. jij betaald in dit geval DUBBEL de domeinregistratiekosten
want het domein moet voor die 13de maand met 1 jaar verlengt worden

is het in dit geval niet makkelijker om bij een jaarbetaling de 12e maand gratis te geven.. en dus maar 11 maanden te rekenen ?

hoop dat je hier wat aan hebt :)

Met vriendelijke groet,
Ruud Goedhart

Cybafish
26/10/03, 02:17
The page cannot be displayed

roland
26/10/03, 02:28
Ik zou het woord "specs" toch even wijzigen in specificaties zodat een klant weet wat jij bedoel.

roland
26/10/03, 02:33
Ik vind de verhoudingen van de pakket best goed (ik ben zelf geen hoster, behalve voor klanten) maar in mijn ogen ziet het er goed uit.

Ik zou alleen de MySQL databases, pop3, etc aantallen hoger maken bij de grotere paketten.


"Klik hier voor de specs van de server".

Ik zou het woord "specs" toch even wijzigen in specificaties zodat een klant weet wat jij bedoel.




de klant betaalt hier dus 12 maanden.. een krijgt 13 maanden hosting

een klant moet er tevens een domein bij kopen.. 15 euro

hoe ga je dat met die extra maand doen ?

stel de klant wil dus maar hosting voor 13 maanden.. (1 jaar betaald dus).. jij betaald in dit geval DUBBEL de domeinregistratiekosten
want het domein moet voor die 13de maand met 1 jaar verlengt worden




hosting een maand gratis, betekend niet dat de domeinnaam dan ook gratis is....



@ChemicalWH,

ik zou maar even naar je beveiliging kijken want je bent wel ERG slordig... Altijd leuk om door de directories te zoeken en evt wachtwoorden en login namen binnenhalen :)

xserve
26/10/03, 10:53
Alle prijzen zijn exclusief domeinnaam.
Bij een hostingpakket is een domeinnaam verplicht.

Dit vind ik zo gigantisch flauw he. Beetje mensen lokken met een goedkoop pakketje, en dan komt er in dit geval bijna de helft nog bij!!! Zet de prijs van de domeinnaam dan gewoon bij het pakket in!

FSCJasper
26/10/03, 10:58
Xserve, je hebt gelijk daarbij, maar dan moet alles per jaar betaald worden, anders na bijv. een maand hosting stoppen ze en heb ik nog meer kosten gehad aan domeinnaam dan aan inkomsten van Hostics. Moet ik dan per jaar laten rekenen of met setup kosten ofzo?

EDIT> Heb de pakketten veranderd, alleen mogelijk op jaarbasis..wat vinden jullie van deze?

Savvas
26/10/03, 12:32
Origineel geplaatst door roland


@ChemicalWH,

ik zou maar even naar je beveiliging kijken want je bent wel ERG slordig... Altijd leuk om door de directories te zoeken en evt wachtwoorden en login namen binnenhalen :)

Zeg uhm, waar hou jij je zoal mee bezig, dit is niet je eerste post gaarne dit....

Als jij goed bent in de beveiliging checken zonder er rare dingen mee te doen zou ik het fijn vinden als je ook eens kijkt hoe het bij mij zit ;)

AlfaHosting
26/10/03, 13:10
Hoi Jasper ...

Het is heel moeilijk om meningen te geven over prijzen want elke host hanteert weer andere tarieven en winstmarges.

Toch enkele opmerkingen :

- "Alleen betaing per jaar mogelijk" .. je vergat de L in betaling ...

- de mogelijkheid tot betaling in schijven voor de grote pakketten zou toch mogelijk moeten zijn vind ik, want 400 euro in één keer gaan toch heel wat mensen veel vinden

- de opmerking "Als u meer nodig heeft, kunt u ons altijd bereiken via email. Wij zullen dan geheel kostenloos het aantal verhogen" klinkt eigenlijk niet logisch, je legt een beperking op en dan zeg je erbij dat er geen beperking is ?

- alle paketten zijn domeinnaam inclusief, vermeld dan ook de korting die klanten krijgen als ze geen domeinnaam wensen bij hun pakket

- de berekening van GB dataverkeer (achteraf) dat je nu per jaar aanrekent is niet zo logisch denk ik ... ik denk eerder dat je dat beter per verbruikte GB aanrekent

- vermeld of de prijzen excl. of incl. btw zijn

FSCJasper
26/10/03, 13:18
@ Mario - Bedankt voor je opmerkingen, zal er zeker nog eens gaan kijken en zaken bijvoegen. Even wat weerwoorden;

- "Alleen betaing per jaar mogelijk" .. je vergat de L in betaling ...

- de mogelijkheid tot betaling in schijven voor de grote pakketten zou toch mogelijk moeten zijn vind ik, want 400 euro in één keer gaan toch heel wat mensen veel vinden
-----------------------
Deze zaken ga ik nu voor zorgen.


- de opmerking "Als u meer nodig heeft, kunt u ons altijd bereiken via email. Wij zullen dan geheel kostenloos het aantal verhogen" klinkt eigenlijk niet logisch, je legt een beperking op en dan zeg je erbij dat er geen beperking is ?
-----------------------
Ik kan onbeperkt erbij schrijven,maar heb ervaringen met hosters gehoord die negatieve ervaringen ermee hebben..of zou ik dan toch onbeperkt aanbieden?

- alle paketten zijn domeinnaam inclusief, vermeld dan ook de korting die klanten krijgen als ze geen domeinnaam wensen bij hun pakket
------------------------
Dat is misschien wel mogelijk ja. Zal ik over nadenken.

- de berekening van GB dataverkeer (achteraf) dat je nu per jaar aanrekent is niet zo logisch denk ik ... ik denk eerder dat je dat beter per verbruikte GB aanrekent
------------------
Daarom is het ook achteraf ;) . Ik heb het per jaar gedaan omdat de pakketten ook per jaar betaald moeten worden..maar ga het weer via maandelijkse som doen :)

- vermeld of de prijzen excl. of incl. btw zijn
------------------------
Ik heb nog geen btw nummer, en dus mag ik het woord btw niet op de site vermelden..dat is de reden waarom ik dat niet doe.

Bedankt voor je opmerkingen en ga zeker een paar over nadenken en sommige al nu uitvoeren..

AlfaHosting
26/10/03, 13:26
Lijkt me logisch dat klanten die geen domein wensen toch hun pakket wat goedkoper krijgen .. tenslotte heb jij ook kosten aan je domein ...

Dennis
26/10/03, 13:35
Beste FSCJasper,

Ik denk toch dat je de prijzen beter zonder domeinen kunt nemen. Ze zijn dat goedkoper, aantrekkelijker en dit geeft de klant meer keuze.

FSCJasper
26/10/03, 13:38
Dennis, dan moet ik erbij schrijven domeinnaam verplicht..en zoals al werd gezegt komt dat erg sneaky over..omdat de pakketten dan niet volledig zijn..

AlfaHosting
26/10/03, 13:50
waarom is een domein verplicht ?

FSCJasper
26/10/03, 13:52
Wat wil je zonder? Het domein wordt dan meteen aan site gekoppeld,en zonder domein kom je niet ver denk ik zo..ookal moet ik nog even kijken want er is voor te beginnen ook een http:// ip adres/~gebruikersnaam ..maar domeinnamen zijn altijd nodig lijkt me zo

ultranetworkz
26/10/03, 14:16
Ja dat van die mysql vind ik ook beetje raar :p Zeg gewoon maximaal 10 db's als een klant er dan meer wilt vraag je een x bedrag per db .

En opzich met dat per jaar betalen vind ik geen punt doe ik zelf ook :p

roland
26/10/03, 18:53
In dit geval kan je wel de term onberperkt gebruiken (ik zou het niet doen). Bij ruimte en dataverkeer ligt het anders.

je kan beter bv: pop3: 400 en mysql 5, meer extra betalen. Dit zijn getallen die de doorsnee gebruikers nooit halen. En kost jou ook niets extra's om het aan te maken (behalve tijd/administratie).

Ik kan dit kompleet mis hebben als ik dit fout heb, ben zelf nl geen hoster. Dus aub niet gaan flamen als ik het fout heb.

AlfaHosting
26/10/03, 21:20
Origineel geplaatst door FSCJasper
Wat wil je zonder? Het domein wordt dan meteen aan site gekoppeld,en zonder domein kom je niet ver denk ik zo..ookal moet ik nog even kijken want er is voor te beginnen ook een http:// ip adres/~gebruikersnaam ..maar domeinnamen zijn altijd nodig lijkt me zo

Je kan ook bv. een domein hebben bij een andere provider dan waar je host.

Rik
26/10/03, 23:15
Origineel geplaatst door roland
In dit geval kan je wel de term onberperkt gebruiken (ik zou het niet doen). Bij ruimte en dataverkeer ligt het anders.

Ik denk dat je beter die term helemaal nergens kunt gebruiken... zeker over een poosje niet... het is in principe altijd PURE misleiding, je kunt NIETS onbeperkt aanbieden...

je kan beter bv: pop3: 400 en mysql 5, meer extra betalen. Dit zijn getallen die de doorsnee gebruikers nooit halen. En kost jou ook niets extra's om het aan te maken (behalve tijd/administratie).

En dat kost geen geld ?
Je hebt nog veel meer kosten (als het goed is), tenzij je het inderdaad als illegale onderneming doet ... en dus bijvoorbeeld geen BTW afstaat aan de vrienden van de Belastingdienst ;), geen verzekeringen hebt en verder lak hebt aan de wetgeving.

Ik kan dit kompleet mis hebben als ik dit fout heb, ben zelf nl geen hoster. Dus aub niet gaan flamen als ik het fout heb.


Ah, ik had eerst even verder moeten lezen ;)
Foutje, maar je had het dus inderdaad mis, er zitten veel kosten in het hebben van een bedrijf.
Om jou als klant de goeie service te kunnen geven zijn heel veel zaken nodig.
Het gaat dus niet alleen om de investering in de hardware, maar de zaken eromheen maken producten duurder (en vergeet de staat niet ;))

Ben je ook nog student, en ondernemer, dan is je tijd JUIST extra kostbaar, de vlieger dat het niets kost "behalve wat tijd en administratie" gaat dus inderdaad niet op ;)
De administratie "slokt" tijd op... dat moet zeer goed en secuur gebeuren dat het veel tijd in beslag neemt.

Cripton
27/10/03, 11:06
Origineel geplaatst door FSCJasper
Dennis, dan moet ik erbij schrijven domeinnaam verplicht..en zoals al werd gezegt komt dat erg sneaky over..omdat de pakketten dan niet volledig zijn..

Dat kan je op 2 manieren doen:

Keuze 1: Pakket goedkoper maken en de huidige domein erbij zetten

Keuze 2: Een 2e domein registreren

De meeste klanten die bij mij op zo'n situatie zitten kiezen vaak keuze 2.

faisj
27/10/03, 12:37
Ik denk dat je wel een beetje naar boven mag met je prijzen.

roland
27/10/03, 12:55
Je hebt nog veel meer kosten (als het goed is), tenzij je het inderdaad als illegale onderneming doet ... en dus bijvoorbeeld geen BTW afstaat aan de vrienden van de Belastingdienst , geen verzekeringen hebt en verder lak hebt aan de wetgeving.

de vlieger dat het niets kost "behalve wat tijd en administratie" gaat dus inderdaad niet op
De administratie "slokt" tijd op... dat moet zeer goed en secuur gebeuren dat het veel tijd in beslag neemt.[/


Ik weet niet hoe lang jij bezig bent met 1 pop3 aan te maken.... doorsnee gebruiker echt niet meer dan 5 mins.
dus als je een klant 30 of 400 pop3 boxen aanbiedt dan is het gelijk een kompleet ander verhaal? lijkt me stug...


In theorie is onbeperkt niet mogelijk, maar kijk jij eens hoeveel mailaliassen je krijgt op 1 terrabite. Zo goed als onbeperkt lijkt mij. Daarom zei ik ook, niet doen voor bandbreedte en webruimte.

Rik
27/10/03, 13:03
Origineel geplaatst door roland


Ik weet niet hoe lang jij bezig bent met 1 pop3 aan te maken.... doorsnee gebruiker echt niet meer dan 5 mins.
dus als je een klant 30 of 400 pop3 boxen aanbiedt dan is het gelijk een kompleet ander verhaal? lijkt me stug...

Ik ben daar heel kort mee bezig zelfs, 1 mailtje... daar gaat het toch niet om, OF je doet serieus een poging een winstgevende onderneming op te zetten, OF je doet het om een zakcentje te verdienen, en dan moet je niet doen alsof je een bedrijf bent...

In theorie is onbeperkt niet mogelijk, maar kijk jij eens hoeveel mailaliassen je krijgt op 1 terrabite. Zo goed als onbeperkt lijkt mij. Daarom zei ik ook, niet doen voor bandbreedte en webruimte.

In praktijk is onbeperkt al helemaal niet mogelijk....
En "zo goed als onbeperkt" bestaat niet, dus dit lijkt me een duidelijke zaak, als je het wilt aanbieden moet je het zelf weten, maar niet hier op het forum, en straks ook niet als je het Keurmerk wilt gaan halen als Hoster...

BeNeWS
27/10/03, 13:14
Laat de klant de keuze.


Betaling per maand (zonder domeinnaam)

Als ze per jaar betalen geef je als bonus een gratis domeinnaam. (ipv gratis 13° maand)

Rik
27/10/03, 13:22
Origineel geplaatst door BeNeWS
Laat de klant de keuze.


Betaling per maand (zonder domeinnaam)

Als ze per jaar betalen geef je als bonus een gratis domeinnaam. (ipv gratis 13° maand)

Dat is weer een hele goeie, en zeker aangezien je de kosten van die registratie al in de berekening van het pakket meeberekend.

M.a.w., betalen ze per maand, dan betalen ze toch voor een domein (die kosten) maar aangezien je de administratiekosten extra hebt elka maand gaat dat bedrag daar naar toe....

Op die manier speel je meer op "safe", en je geeft de klant de mogelijkheid om een "gratis" domeinnaam te krijgen als ze direct per jaar betalen ;)

BeNeWS
27/10/03, 15:14
Origineel geplaatst door Rik


Dat is weer een hele goeie,

Zo zie je maar Rik, er zijn ook nog slimme Belgen :D

Rik
27/10/03, 16:12
Origineel geplaatst door BeNeWS


Zo zie je maar Rik, er zijn ook nog slimme Belgen :D

Inderdaad, ze blijven me verbazen :p

Savvas
27/10/03, 19:27
Origineel geplaatst door Rik


Inderdaad, ze blijven me verbazen :p

kunnen de brabanders wat van leren he :o ;)

roland
27/10/03, 23:02
In praktijk is onbeperkt al helemaal niet mogelijk....
En "zo goed als onbeperkt" bestaat niet, dus dit lijkt me een duidelijke zaak, als je het wilt aanbieden moet je het zelf weten, maar niet hier op het forum, en straks ook niet als je het Keurmerk wilt gaan halen als Hoster...


dus deze hosts krijgen geen keurmerk:

- qweb
- subhosting
- plexhost
- vevida
- planetinternet
- creptor
en de lijst gaat maar door en door.

Rik
28/10/03, 01:49
Origineel geplaatst door roland


dus deze hosts krijgen geen keurmerk:

- qweb
- subhosting
- plexhost
- vevida
- planetinternet
- creptor
en de lijst gaat maar door en door.

Een Webhoster die straks het keurmerk eventueel wenst te dragen, kan natuurlijk altijd voor de keuring zorgen dat alles in orde is.
De criteria omvatten veel zaken.

Mocht er ergens staan "onbeperkt e-mail adressen" dan zullen ze dit echt wel aanpassen in 1000 of zo....

Er is dus ook pas na een keuring te zien of een bedrijf wel of geen keurmerk gaat krijgen...

FSCJasper
11/11/03, 20:21
Ik heb weer pakketten gemaakt, na inspiratie van een hoster ( thanx :) ) Wat vinden jullie van de huidige?

keepow
12/11/03, 11:54
Raar, als je de hele tijd pakketen blijft wisselen.
De aanbieding snap ik oojk niet echt?
Ik snap hem wel maar ik had het anders gedaan.
Nu neemt bv. een klant pakket H-Start terwijl de aanbieding goedkoper is.
Of geef je de klant een bericht als je de bestelling krijgt?
Of word in tijden van aanbieding het gekozen pakkewt altijd naar de aanbieding gezet als deze het zelfde is als het gekozen pakket?

FSCJasper
12/11/03, 17:21
Blijf wisselen omdat ik nog steeds geen goede gevonden heb. Aanbiedingen worden ook anders gedaan, maar dat komt nog wel. Als de klant H-start neemt zal ik hem bericht sturen over de aanbieding natuurlijk. Ik denk dat ik deze pakketten blijf houden, want staan we goed zo denk ik. Ook als iemand voorheen pakket had besteld blijven de prijzen en pakketten hetzelfde natuurlijk ;)

Digiover
24/11/03, 23:04
Ik heb me nog niet in het keurmerk ingelezen, maar toch wil ik hier even (onder voorbehoud) op reageren.


Origineel geplaatst door roland


dus deze hosts krijgen geen keurmerk:

- qweb
- subhosting
- plexhost
- vevida
- planetinternet
- creptor
en de lijst gaat maar door en door.

Wij adverteren met "onbeperkte subdomeinen" en ik moet toegeven dat dit inderdaad niet echt mogelijk is (je bent bijvoorbeeld altijd gelimiteerd aan de schijfruimte op de DNS servers), maar onder normale omstandigheden kan je toch aardig wat subdomeinen kwijt in een zonefile, meer dan een klant nodig heeft. De "grootste" heeft er momenteel 630, om maar een voorbeeld te noemen.
Lijkt ook een beetje raar om er "tot wel 1000 subdomeinen" van te maken op de website :)

Maar bedankt voor het aandachtspuntje :P

paulmatthijs
24/11/03, 23:36
Wij adverteren met "onbeperkte subdomeinen" en ik moet toegeven dat dit inderdaad niet echt mogelijk is

is het niet een oplossing als je gewoon ipv onbeperkt '100' neerzet + 'meer subdomeinen gratis op aanvraag'? zo hou je ook een beetje in de hand wat je klanten doen op je server...

Digiover
24/11/03, 23:43
Origineel geplaatst door paulmatthijs


is het niet een oplossing als je gewoon ipv onbeperkt '100' neerzet + 'meer subdomeinen gratis op aanvraag'? zo hou je ook een beetje in de hand wat je klanten doen op je server...

Momenteel kunnen klanten nog niet zelf DNS instellingen (A, MX, CNAME records) wijzigen, dit moeten wij, op aanvraag, doen. Vanaf +/- juli volgend jaar zal het wel mogelijk zijn, maar ik denk dat je een goed punt hebt, bedankt.