PDA

Bekijk Volledige Versie : Te Koop PlugInInfo.com



PlugInInfo
23/10/03, 21:57
Te Koop PlugInInfo.com

Dit is het domein waar eerst de oude versie van mijn website op stond.
Het is geen interessante naam als merk (dat geef ik toe), maar de naam is nog steeds verbonden met hostingadvies.

Cripton
24/10/03, 19:04
hoeveel wil je er voor hebben?

PlugInInfo
25/10/03, 16:03
Origineel geplaatst door Cripton
hoeveel wil je er voor hebben?

Wat jij ervoor wilt geven. Ik heb dus geen minium bedrag.

Rik
25/10/03, 16:56
Thijs, maak voor je zelf alvast wel een berekening, omzetten afgelopen jaren, hou met een aantal zaken rekening ;)

Houd die cijfers voor je zelf, maar maak wel degelijk even een redelijke schatting over de waarde...

PlugInInfo
25/10/03, 17:18
Origineel geplaatst door Rik
Thijs, maak voor je zelf alvast wel een berekening, omzetten afgelopen jaren, hou met een aantal zaken rekening ;)

Houd die cijfers voor je zelf, maar maak wel degelijk even een redelijke schatting over de waarde...

Daar heb je misschien wel gelijk in, maar ik wil hem wel verkopen. Ik kan wel een hoge prijs gaan vragen, dan wil echter niemand de domein kopen.

Gewoon bieden dus… :)

Rik
26/10/03, 22:42
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Daar heb je misschien wel gelijk in, maar ik wil hem wel verkopen. Ik kan wel een hoge prijs gaan vragen, dan wil echter niemand de domein kopen.

Gewoon bieden dus… :)

Inderdaad, maak voor je zelf iig een minimale- en een maximale prijs...
Ik zou zo eerlijk gezegd geen bedrag weten, ken de geschiedenis niet.
Er zijn blijkbaar momenteel geen klanten aan verbonden ?

Mvg Rik

Cripton
27/10/03, 11:00
Daar heb jij gelijk in maar als je geen minimum bedrag weergeeft denkt iedereen dat ie te laag biedt.

Het zou mooi zijn als het bedrag lager dan de 100 euro zit

Sjoerd
28/10/03, 12:01
bied dan ;)

Rik
28/10/03, 12:03
Origineel geplaatst door Onsforum
bied dan ;)

:D 25.-

PlugInInfo
28/10/03, 14:10
Origineel geplaatst door Rik


:D 25.-

Mooi het openingsbod is er. :) Ik zat zelf eigenlijk wel aan een hoger bedrag te denken maar als iemand anders niet hoger biedt gaat het domein naar Rik.

Rik
28/10/03, 15:49
Dat moet je niet doen joh, is zonde, maak er een goed verkoopplan voor en je kunt vele malen meer ontvangen...

PlugInInfo
28/10/03, 16:00
Origineel geplaatst door Rik
Dat moet je niet doen joh, is zonde, maak er een goed verkoopplan voor en je kunt vele malen meer ontvangen...

Blijkbaar is er toch niet zoveel interesse en kan ik geen hoge prijs vragen. Wat versta jij precies onder een verkoopplan?

Rik
28/10/03, 16:15
Je zou eigenlijk naar een bepaald streven moeten werken.
Het is je onderneming geweest toch ?

1)
Een inschatting gaan maken wat het je in het verleden heeft opgebracht...
2)
De naamsbekendheid... is de naam een "bekende" in deze markt bijvoorbeeld... heb je in het verleden veel geadverteerd ? (m.a.w., kan het zo zijn dat de naam iets oproept bij grotere groepen webmasters/potentiële klanten ?)
3)
Je had het over de merknaam, heb je die gedeponeerd, die kosten moet je dan bv al doorberekenen...
4)
Een goodwill, zou je er inkomsten mee gehaald hebben de komende twee jaar ?
5)
Hardware/voorraad, lopende contracten....
6)
Bestaand klantenbestand ?

Zo zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet gaan houden.
Op die manier kom je tot een realistische waarde... dat zou jouw startprijs moeten zijn uiteindelijk....

Dan kun je gaan kijken, waar ga ik het verkopen als concept... dat wordt een ander verhaal.