PDA

Bekijk Volledige Versie : Beleefdheid tegenover anderen



Rik
23/10/03, 18:48
Ik merk steeds meer posts met "grove" en "irritante" opmerkingen van mensen hier op het forum.

Zo'n opmerking als die van Warsaw (zie hier ergens onderaan (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=34692&perpage=15&pagenumber=1)) dat hier allemaal "stumpers" lopen maakt mij vrij pissed.... en dat vraagt om een reactie (zet je PM even aan Warsaw ;))

Als iemand een probleem met iemand heeft, handel het dan af via PM of mail, ga niet hele groepen, of personen, beledigen in een openbaar forum, daar komt gezeik van...

Ook ik krijg VEEL info van jullie allemaal, zo ook over Colinks, maar om nu alles erbij te betrekken en telkens flames te plaatsen is toch niet normaal ?

Gelieve wat "liever" tegen elkaar te zijn in het vervolg...

electric
23/10/03, 19:46
Ik sluit me 100% aan bij deze opmerking van rik :)

Naar mijn mening kan de forum net zo goed gesloten worden als dit niet verandert want anders krijg je alleen maar een forum waar je 90% gescheld ziet en dat wilt niemand hier denk ik.
Misschien dat het voor de mods 'verstandig' is om dat soort posts te editen/deleten en/of de user strafpunten tegevens wegens abnormaal gedrag.

voor zo ver mijn mening er over :)

UbErZ
23/10/03, 20:47
Helemaal mee eens rik!

Zero tolerance wat betreft flames wellicht een idee? Gelijk bannen bij misdragingen.

Ik hou in ieder geval van jullie allemaal :)

Santario
23/10/03, 20:51
En ik denk 24 uur per dag aan jullie ;) Ontopic: dat soort gedragingen moeten hier inderdaad niet kunnen. Beetje sarcasme ok, is goed voor de lachspieren als we elkaar maar in elkaars waarde laten :)

Savvas
23/10/03, 20:54
vraag me af of er nog een hack voor VBB komt waarbij je precies elke connectie en ip kan nagaan en van welk land het afkomstig is, het schijnt kennelijk wel nodig te zijn hoe triest het ook is...

Maar daareentegen, wat heeft het voor zin om elke keer hier als politie-agentje te gaan optreden, daar wordt niemand vrolijk van.

Je kan hier praktisch geen woord meer zeggen of het woord tegen je gebruikt. Het geen wat men "eerlijkheid" noemt word niks minder dan afgestraft met opmerkingen, geruchten en flames.

Dan vraag je je af, waar komt dat door, doen de mods hun werk niet goed? Nee denk niet dat dat de oorzaak is, wij zijn zelf de oorzaak en moeten nu de gevolgen ondervinden. Degene die zich altijd netjes gedragen zullen verschikkelijk balen van de manier van zaken zoals het nu is, maar het heeft geen zin om je erover te gaan lopen opwinden want ze verzinnen toch telkens iets nieuws.

Rik mijn suggestie: doe de moeite niet

Rik
23/10/03, 20:59
Origineel geplaatst door UbErZ


Ik hou in ieder geval van jullie allemaal :)

HAHAHAHAHA... zo erg hoeft nu ook weer niet, maar ik snap je punt ;)

Rik
23/10/03, 21:02
Origineel geplaatst door NetRouting


Rik mijn suggestie: doe de moeite niet

Ik doe er verder nog maar 1 moeite voor: zorgen dat ik zelf niet tekeer ga, en dat ben ik beu, normaal pik ik bepaalde zaken niet en kan ik nogal tekeer gaan ;)

Nu is het gewoon "moeilijk" om rustig te blijven soms... en dat is nergens voor nodig.

ELTino
23/10/03, 21:07
Ik weet niet in hoeverre mijn stem telt als n00b op WHT, maar de sfeer vind ik over het algemeen wel goed. Op sommige momenten zoals gister is het allemaal wat minder, maar volgens mij is dat maar af en toe. Een kleine flame-war kan op zijn tijd natuurlijk ook geen kwaad :)

Maar wat ik gewend ben van andere fora, is dat de mod veel meer ingrijpt. Dit is natuurlijk wel een iets specialer forum, aangezien het vooral voor serieuse vakmensen is, maar toch mag er wel een beetje meer ingegrepen worden...

Santario
23/10/03, 21:17
Eey Eltino, leuke sweaters hebben jullie btw van SixFlagsFans.nl ;)

Klopt wel inderdaad, maar zoals ik altijd heb geleerd: een gladde rug, mensen die zonodig moeten laten weten dat ze er zijn gewoon negeren... ook al kost dat soms erg veel moeite :S

superior-is
23/10/03, 22:18
Origineel geplaatst door ELTino
Ik weet niet in hoeverre mijn stem telt als n00b op WHT, maar de sfeer vind ik over het algemeen wel goed. Op sommige momenten zoals gister is het allemaal wat minder, maar volgens mij is dat maar af en toe. Een kleine flame-war kan op zijn tijd natuurlijk ook geen kwaad :)

Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Beetje stangen moet ook kunnen. En reken maar dat er wat gal gespuid wordt in m'n PM doos als ik eens weer 'iets' heb gemodereerd. Vandaar dat ik er ook vaak voor kies om 'stil' te moderateren. Dus wat geblaf/offtopic gedoe wordt weg ge-edit, threads worden stilletjes verplaatst en ik gok dat 90% het niet eens in de gaten heeft dat er wat gemoderated wordt. Ik denk niet dat het prettig is dat een thread wordt 'onderbroken' door een moderator, want dat gaat meestal ook offtopic.

Vind de sfeer op het forum ook goed en vind het zeer prettig dat er mensen zijn die wel beschaafd kunnen reageren. Mocht je toch iets zien van 'dat kan niet door de beugel', dan neem a.u.b. gebruik van 'bericht dit bericht aan de moderators' of PM een moderator. Met z'n allen werken we dan aan een beter en vooral vriendelijk/beschaafd forum.

ELTino
23/10/03, 22:28
Origineel geplaatst door Santario
Eey Eltino, leuke sweaters hebben jullie btw van SixFlagsFans.nl ;)


Of het is laat op de avond

Of ik begrijp hem gewoon niet :)

Booster
23/10/03, 23:26
Origineel geplaatst door ELTino
Ik weet niet in hoeverre mijn stem telt als n00b op WHT, maar de sfeer vind ik over het algemeen wel goed. Op sommige momenten zoals gister is het allemaal wat minder, maar volgens mij is dat maar af en toe.
You ain't seen nothing yet ;)


Een kleine flame-war kan op zijn tijd natuurlijk ook geen kwaad :)
That depends, als er mensen naar aanleiding van een flamewar met shitloads aan TCP/IP pakketjes naar elkaar gaan gooien, dan maak je borst maar nat. Bedrijfswebsite down, klachten van klanten, etc.

Zowiezo komen hier (helaas) ook klanten, wat de sfeer op sommige punten nogal grillig kan maken. On the other hand, flamewars worden ook vast wel opgemerkt door klanten, wat negatieve publiciteit oplevert.
Helaas schijnt dat een hoop mensen niet uit te maken.

Overigens trek ik hier zeer zelden mijn mond open over verschillende hosters, goed of slecht. Tenminste nog iets van neutraliteit.

Rik
24/10/03, 02:01
Ik krijg ook veel te horen, veel zaken waarvan ik denk hoe is het mogelijk, zaken die dus onderling gebeuren, en niet op het forum besproken worden verder.... vanwege "tegenaanvallen"...

Diep triest soms... ik "hoor" onafhankelijk te zijn vanwege het Keurmerk, maar krijg ondertussen wel een hoop te horen.

Mede daarom wil ik hierbij ook even vermelden dat al deze berichten, via mail, en PM, straks NIET meegenomen worden in beoordelingen van de webhoster in kwestie.

Dat het even duidelijk is ;)

Mvg

rq
24/10/03, 03:04
DoSen heeft weinig meer met een flamewar te maken natuurlijk. Nou vind ik wat spottende of cynische opmerking op een forum nog wel kunnen. Maarja sommige mensen hebben nou eenmaal lange tenen ;)

Rik
24/10/03, 04:19
Ja, ok, kijk, ik daag ook wel eens uit... ik heb het meer over op de man spelen, schelden, bedrijgen... onzin verspreiden, DDOS shit, al die onzin.

electric
24/10/03, 04:22
Origineel geplaatst door Rik
Ja, ok, kijk, ik daag ook wel eens uit... ik heb het meer over op de man spelen, schelden, bedrijgen... onzin verspreiden, DDOS shit, al die onzin.
Forum leden die dat soort ongein uithalen mogen van mij per direct gebanned worden hier..

Rik
24/10/03, 04:38
Ja, van mij ook, maar moet ik dan alles gaan aangeven bij Domenico ?, lijkt me niet de juiste manier toch ?... voorbeeld he, anderen krijgen ook genoeg te horen/zien... gegronde zaken.

Warsaw PL
24/10/03, 10:42
Origineel geplaatst door Rik
Ik merk steeds meer posts met "grove" en "irritante" opmerkingen van mensen hier op het forum.

Zo'n opmerking als die van Warsaw (zie hier ergens onderaan (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=34692&perpage=15&pagenumber=1)) dat hier allemaal "stumpers" lopen maakt mij vrij pissed.... en dat vraagt om een reactie (zet je PM even aan Warsaw ;))

Als iemand een probleem met iemand heeft, handel het dan af via PM of mail, ga niet hele groepen, of personen, beledigen in een openbaar forum, daar komt gezeik van...

Ook ik krijg VEEL info van jullie allemaal, zo ook over Colinks, maar om nu alles erbij te betrekken en telkens flames te plaatsen is toch niet normaal ?

Gelieve wat "liever" tegen elkaar te zijn in het vervolg...

Beste Rik,

Ik heb geschreven: de meeste stumpers. Daarmee heb ik absoluut niet gegeneraliseerd.

Ik ben het helemaal met je eens dat het elke keer weer de verkeerde kant op gaat. Maar dat blijf je houden als iemand een topic begint over het wel en wee van een andere hoster, dan komen de goeie en slechte reacties nu eenmaal snel.

Ik ben, voor het laatst nu, weg bij Coloheaven, en kan het moeilijk verkroppen dat elke keer weer een goed bedrijf, althans voor mij, wordt afgebrand door mensen die niet eens weten wat zich in het bedrijf afspeelt.

Waarom willen weten hoe ze het voor elkaar krijgen met bandbreedte ?
En waarom zelf niet aan de slag om Cpanel tegen 30.00 euro per maand aan te bieden ?

Ik betaal nu maar 140 ex voor 2 mbit op het beste netwerk van Europa.......en daarom ben ik happy en zal ik ze verdedigen ten opzichte van een ieder die het bedrijf ongemotiveerd blijven aanvallen.

Ik adverteer niet, ik word er uiteindelijk niet wijzer van.

Rik
24/10/03, 12:45
Origineel geplaatst door Warsaw PL


Beste Rik,

Ik heb geschreven: de meeste stumpers. Daarmee heb ik absoluut niet gegeneraliseerd.

Je begrijpt wel dat het wel zo overkomt, als je schrijft "de meeste stumpers hier"...
Kijk, dat er een hoop zakelijk niet goed bezig zijn, daar geef ik je gelijk in..., maar beter "proberen" ze toch in de juiste richting te duwen, als de grond in te boren, is mijn idee.

Ik ben het helemaal met je eens dat het elke keer weer de verkeerde kant op gaat. Maar dat blijf je houden als iemand een topic begint over het wel en wee van een andere hoster, dan komen de goeie en slechte reacties nu eenmaal snel.

Soms wel, al kan het ook bij een hoop Topics wel goed gaan, in die zin moet ik zeggen dat de Mods het toch ook goed in de hand hebben.
Zoals Superior al aangaf, hij blijft onafhankelijk.

Ik ben, voor het laatst nu, weg bij Coloheaven, en kan het moeilijk verkroppen dat elke keer weer een goed bedrijf, althans voor mij, wordt afgebrand door mensen die niet eens weten wat zich in het bedrijf afspeelt.

Moet ik je wel gelijk in geven, opzich doe ik dat ook, maar dat is wat ik bedoel met dat ik veel info krijg....
Ik ben al jaren actief op internet, kan veel "even controleren" zullen we maar zeggen...
Heb een aardig netwerkje...

Waarom willen weten hoe ze het voor elkaar krijgen met bandbreedte ?
En waarom zelf niet aan de slag om Cpanel tegen 30.00 euro per maand aan te bieden ?

Tja, dit zijn toch zaken die hier besproken worden, zo is het nu eenmaal.
Zijn zaken die met de branche te maken hebben.

Ik betaal nu maar 140 ex voor 2 mbit op het beste netwerk van Europa.......en daarom ben ik happy en zal ik ze verdedigen ten opzichte van een ieder die het bedrijf ongemotiveerd blijven aanvallen.

Ik adverteer niet, ik word er uiteindelijk niet wijzer van.

OK, maar het gaat om de manier waarop je op anderen reageerde, af en toe kom je aardig, tja hoe zeg je dat netjes (;)) "grof-uit-de-hoek"... dat lokt uit tot zwaardere reactie, en misschien wel ff een attack op je server binnenkort door één of andere malloot.

Laten we het gewoon een beetje relaxed houden, en zorgen dat je elkaar helpt om op een "professioneler niveau" te komen, dat is alleen maar beter voor jullie eigen markt, en het vertrouwen daarin dat op het moment o.a. door een flinke groep resellers, en webhosters, kapot wordt gemaakt ;)

Grumpy
24/10/03, 19:16
Origineel geplaatst door Rik
Diep triest soms... ik "hoor" onafhankelijk te zijn vanwege het Keurmerk, maar krijg ondertussen wel een hoop te horen.

Mede daarom wil ik hierbij ook even vermelden dat al deze berichten, via mail, en PM, straks NIET meegenomen worden in beoordelingen van de webhoster in kwestie.

En bovendien gaat Rik niet eens keuren. :D

Rik
24/10/03, 20:58
Dat bedoel ik te zeggen :D

Booster
25/10/03, 02:50
Rik, een tijdje geleden hadden jij en ik het er nog over, over het geheim houden van je bedrijfsnaam op dit forum.

I guess it's paying off really well for me, as we speak. Ben blij dat ik er nog nooit mijn mond over open gedaan heb. Ookal zeg ik eigenlijk nooit wat over anderen.

Alles wat werknemers hier zeggen wordt direct gelinkt aan hun bedrijf.
Hij zegt domme dingen >> zijn bedrijf is dom
Hij heeft geen verstand van zaken >> zijn bedrijf is een vodje
etc.

Wat ik bedoel te zeggen is: zolang dat soort mensen op dit forum niet opgroeien zullen ze het waarschijnlijk nooit snappen. Steek er niet teveel moeite in. Het is een nobel doel, maar niet ten koste van de hoeveelheden tijd die je erin zou moeten steken.

And now... back to Max Payne...

BeNeWS
25/10/03, 03:11
Je kunt je ook nog de volgende vraag stellen: wat is het NUT van dit forum ?

Heb juist even de ledenlijst geraadpleegd. er zijn MAAR 75 leden die meer als 100 posts hebben.

Ik veronderstel dat het allemaal conculegas van mekaar zijn, die niets liever doen dan mekaar afbreken.

ik kom hier ook meerdere keren per dag naar de posts kijken, maar het zijn meestal discussies van dit bedrijf zo, dat bedrijf zo, ...

Zouden we niet beter mekaar helpen in plaats van mekaar de grond in te boren ?

Grumpy
25/10/03, 14:18
Origineel geplaatst door BeNeWS
Heb juist even de ledenlijst geraadpleegd. er zijn MAAR 75 leden die meer als 100 posts hebben.

Ik veronderstel dat het allemaal conculegas van mekaar zijn, die niets liever doen dan mekaar afbreken.

Laat ik je er even op wijzen dat jij ook meer dan 100 posts hebt.

En trouwens je veronderstelling klopt niet. Ik heb geen bedrijf ik ben dus ook geen conculega van hosters hier. :O

Domenico
25/10/03, 14:52
Origineel geplaatst door BeNeWS
Heb juist even de ledenlijst geraadpleegd. er zijn MAAR 75 leden die meer als 100 posts hebben.

En volgend jaar zelfde tijd?
Je zegt hier dus eigenlijk helemaal niets mee. ;)

FSCJasper
25/10/03, 15:08
Origineel geplaatst door BeNeWS
Je kunt je ook nog de volgende vraag stellen: wat is het NUT van dit forum ?

Heb juist even de ledenlijst geraadpleegd. er zijn MAAR 75 leden die meer als 100 posts hebben.

Ik veronderstel dat het allemaal conculegas van mekaar zijn, die niets liever doen dan mekaar afbreken.

ik kom hier ook meerdere keren per dag naar de posts kijken, maar het zijn meestal discussies van dit bedrijf zo, dat bedrijf zo, ...

Zouden we niet beter mekaar helpen in plaats van mekaar de grond in te boren ?

Ik hoor ook bij de boven de 100 ( niet zo'n beetje) maar ik zal niemand hier afbreken. Laatst wel gereageert over Colinks, zoals Warsaw, vind ik niet dat mensen zonder ervaring iemand mag afknallen om zo even te mogen zeggen. Ik geef geen opmerking over bedrijven die ik niet ken, en mocht ik opmerking maken en die is niet goed aangekomen bij de bedrijfseigenaar zal ik meteen de post wijzigen( dat dus als ik met de host in kwestie geen ervaring heb). Als er om een bedrijfscheck wordt gevraagd, vind ik dat alleen mensen met ervaring met die host mogen reageren, niet afgaand van de reacties van andere. Zoals Rik met dit topic al aangeeft, moet je altijd beleefd zijn tegen je collega's ..want als jij hun helpt, zullen zij je ook helpen ..daar ben ik zeker van. Maar wat bereik je als je ieder in de grond gaat stampen om die klant te krijgen. Ja joepi, klant erbij en dan..daar gaat je respect van de andere hosters en dat heeft iedereen nodig en verdiend ook iedereen als het ook maar respect verleent!

Rik
25/10/03, 15:23
Origineel geplaatst door BeNeWS
Je kunt je ook nog de volgende vraag stellen: wat is het NUT van dit forum ?

Heb juist even de ledenlijst geraadpleegd. er zijn MAAR 75 leden die meer als 100 posts hebben.

Ik veronderstel dat het allemaal conculegas van mekaar zijn, die niets liever doen dan mekaar afbreken.

Je veronderstelling klopt niet helemaal.... er zijn er veel meer die geen conculega van je zijn, of zoals Grumpy al aangaf, niet eens een bedrijf hebben....
Het nut van het forum lijkt me wel duidelijk, je ziet dat er dagelijks vele vragen/probleempjes worden opgelost over het gehele forum...
Misschien kijk je naar een "te" beperkte groep posts...

ik kom hier ook meerdere keren per dag naar de posts kijken, maar het zijn meestal discussies van dit bedrijf zo, dat bedrijf zo, ...

Ligt er een beetje aan in welke forums je gaat kijken natuurlijk...

Zouden we niet beter mekaar helpen in plaats van mekaar de grond in te boren ?

Dat is wel de bedoeling, alleen kan vaak 1 verkeerde opmerking (of "verspreking") al voldoende zijn om een perfecte discussie om te buigen naar een ordinaire scheldpartij... :D