PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw idee voor hosting administratiesoftware



hvr1985
23/10/03, 16:52
Hallo,

Een paar dagen terug heb ik een thread geplaatst over het starten van een webhostingbedrijf dat zich richt op jongeren, zoals een aantal van jullie misschien heeft gelezen. Maar er kwamen zoveel nadelen naar boven, dat ik sterk begin te twijfelen of het wel verstandig is om zo´n bedrijf te beginnen. Maar tijdens het brainstormen over zo´n bedrijf kreeg ik ineens een ander idee, wat wellicht beter zal aanslaan. Voor zover ik weet is er nog geen bedrijf die zoiets aanbiedt in de vorm die ik in gedachten heb. Het is dus niet een volledig nieuw idee, maar wel een nieuwe uitvoering ervan. Dit klinkt natuurlijk allemaal erg vaag. Ik wil namelijk liever niet het idee op dit forum posten, aangezien een ander er dan met mijn idee vandoor kan gaan. Ik zal een korte omschrijving geven van wat het inhoudt. Het zou fijn zijn als de mensen die interesse hebben in het idee mij dat even laten weten. Dan kan ik contact met ze opnemen om een aantal zaken te bespreken. Zo weet ik ook meteen of er wel vraag is naar mijn idee.

Ik heb een bepaalde vorm van administratiesoftware in gedachten. Deze is volledig gericht op webhostingbedrijven en zal in het Nederlands geproduceerd worden. De kosten zullen laag blijven, rond de 10 Euro per maand. Waarom een prijs per maand? O.a. omdat ik van plan ben om de software door te blijven ontwikkelen. Wanneer een bedrijf een goede uitbreiding weet voor de software, wil ik dit gewoon gratis toevoegen om de software te verbeteren. Mijn bedoelding is ook om de software zo te maken, dat je alles volledig aan kan passen naar eigen smaak. En ik hoop dat het me lukt om d.m.v. deze software het inhuren van een accountant overbodig te maken.

Ik weet dat dit een erg vaag verhaal is, maar bedrijven die nog op zoek zijn naar goede administratiesoftware voor een lage prijs, of bedrijven die graag een goedkopere optie zoeken dan ze nu hebben, vraag ik om even hier te posten dat ze interesse hebben. Als er genoeg mensen zijn open ik zelf denk ik even een forum, zodat een aantal zaken besproken kunnen worden.

OeliBoelie
23/10/03, 17:02
Dan moet je minimaal 5 goede updates hebben per maand, niet een bugfix oid

hvr1985
23/10/03, 17:10
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Dan moet je minimaal 5 goede updates hebben per maand, niet een bugfix oid

En waarom is dat? 10 Euro per maand lijkt me voor een webhostingbedrijf toch niet teveel geld, mits de software goed bevalt. Die betaling per maand is, omdat het anders voor mij weinig zin heeft om achter elkaar door te blijven gaan met de ontwikkeling. Lijkt me niet dat een webhostingbedrijf erop zit te wachten om elke maand een update te moeten kopen. Dus dan zou er weinig anders op zitten om heel af en toe een keer een nieuwe versie uit te brengen. Wanneer ik gewoon per maand betaald krijg en door blijf gaan met de ontwikkeling (via een nauwe samenwerking met de bedrijven die de software gebruiken) lijkt het me dat de kwaliteit van de software het beste wordt.

almar
23/10/03, 20:32
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Dan moet je minimaal 5 goede updates hebben per maand, niet een bugfix oid

Onze administratiesoftware werkt en moet ook gewoon blijven werken. Als je het over bugfixes hebt lijkt het mij niet meer interessant.

hvr1985
23/10/03, 22:33
Origineel geplaatst door almar


Onze administratiesoftware werkt en moet ook gewoon blijven werken. Als je het over bugfixes hebt lijkt het mij niet meer interessant.

Ik was niet degene die begon over bugfixes... :)

thema
23/10/03, 23:09
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Dan moet je minimaal 5 goede updates hebben per maand, niet een bugfix oid

5 updates voor een programma is vrij veel per maand. Dan heb je het volgens mij ook over bugfixes.

Het idee is goed. Ben benieuwd.
Is het de bedoeling dat dit browser based is of een windows applicatie?
Heb je al ervaring in deze richting, want dit is geen makkelijke job. Als je het goed wilt doen en je begint nu met de ontwikkeling, dan heb je je eerste release ergens 2de kwartaal volgend jaar, als je opschiet ;-)

hvr1985
23/10/03, 23:20
Ik merk dat het zo niet echt gaat werken, dus ik zal maar gewoon met het hele idee naar buiten komen. Het is toch geen idee om rijk van te worden, dat neemt niet weg dat een ander er aardig wat mee kan verdienen. Maar dat risiko neem ik dan maar.

Ik wilde een Nederlandstalig administratiesoftwarepakket ontwikkelen voor webhosters met PHP en een MySQL database. En uiteraard fakturen in pdf-formaat.

Ik probeer via dit forum een aantal hosters te zoeken met interesse in mijn software. Die kunnen dan vertellen wat ze allemaal van zo'n softwarepakket verwachten, en al die mogelijkheden probeer ik dan op een zo flexibel mogelijke manier in te bouwen. Dus dat je via een eenvoudige setup-wizzard alle instellingen zelf kan bepalen.

De software wil ik zelf gaan hosten, om zo de broncode niet uit handen te geven. Ik heb nog niet vaker administratiesoftware geschreven. Ik heb al wel behoorlijk veel ervaring met PHP en MySQL. Ik ben wel gewend admin-systemen te schrijven om websites te beheren. En ik heb voldoende wiskundige kennis in huis om een mooi en prettig werkend systeem in elkaar te kunnen zetten.

Ik begrijp dat het geen makkelijke job is zoals thema zegt, maar ik ben ervan overtuigd dat ik genoeg kennis heb om deze software te schrijven. Dat er veel tijd in gaat zitten begrijp ik.

thema
23/10/03, 23:29
Ik heb wel interesse maar gezien de reactie tot nu toe weet ik niet of het wat gaat worden.
Aangezien ik redelijk wat ervaring heb met administratiesoftware kan ik je wellicht helpen hier en daar?

Je kunt overigens een php-encoder gebruiken om je source te beschermen ;-)

Het zou denk ik wel mooi zijn als het pakket te koppelen is met een winkelscripts (algemene koppeling). Dan denk ik dat je niet alleen webhosters als klant gaat hebben. Ik heb een aantal webwinkels waarvan er sowieso eentje interesse in zou kunnen hebben in een soort gelijk systeem.

Clearhosting
24/10/03, 00:13
Jammer dat er niet zoiets eigenlijk al is heb het NU nodig ;)

(heb wel belangstelling dus)

dotnetjunkie
24/10/03, 04:43
Toen ik je idee las was ik eerst enthousiast maar toen ik las dat het weer iets in php ging worden helaas niet meer :)
Jammer, want we konden anders zeker reseller geworden zijn. Wij en verschillende klanten van ons zijn immers vragende partij voor zo'n systeem, en mocht het ook voor een andere branche dan alleen de hosting-sector in te zetten zijn, dan hebben wij hier zelfs een grote klanten-base voor!
Echter, het moet:
1) ontwikkeld zijn in .NET en met SQL server als database
2) op server(s) van de klant te draaien zijn
Punt 2 is bij gebruik van ASP.NET trouwens al geen issue, omdat daarbij de broncode in een DLL gecompileerd wordt, en je dus je source niet vrijgeeft.
Mocht iemand iets dergelijk kennen in .NET of eraan bezig zijn, dan hoor ik dat graag. Anders gaan we het ongetwijfeld zelf ontwikkelen want ik zie dat dit idee inderdaad geld waard is, maar dan wel op het nieuwe platform dat blijkbaar sneller dan wie ook had durven dromen in de bedrijven en bij onze klanten doorgebroken is. (voor php zijn er trouwens reeds genoeg goede paketten, zoals modernbill e.a.)

bytewise
24/10/03, 10:36
Wij hebben zeker ook interesse.

WilcoOnline
24/10/03, 11:37
hvr1985 we kunnen onze krachten natuurlijk ook bundelen.. Neem maar even contact met me op via msn.. als het goed is sta ik daar nog in.. anders mail me maar even

Deimos
24/10/03, 11:42
Genoemde software hebben wij intern ontwikkeld en in gebruik. Ik kan je zeggen dat het een flinke tijd kan duren voordat genoemde goed werkt.

Met betrekking tot hetzelf hosten zijn er een aantal nadelen. Zo is de hele administratie niet te bereiken wanneer je server om wat voor reden dan ook niet te bereiken is. VOordeel is wel dat wanneer je alles op 1 server draait de boel gemakkelijk is te updaten en dat je maar 1 licentie nodig hebt voor PDFlib, ik neem immers aan dat elke klant eigen facturen krijgt met eigen logo e.d. En dan is de commerciele versie van PDFlib nodig om bestaande pdf documenten te kunnen editten.

resellerhostnl
24/10/03, 14:41
dit soort spul bestaat allang hoor, zoek maar eens in google op bijv. CPanel billing software, dan kom je uit bij Modernbill, phpbilling etc. Die hebben ook nog de integratie met control panels, domeinregistars en betaalgateways geregeld, en zijn voor een redelijk lage prijs ($100-$400) te koop.

hvr1985
24/10/03, 15:33
Origineel geplaatst door resellerhostnl
dit soort spul bestaat allang hoor, zoek maar eens in google op bijv. CPanel billing software, dan kom je uit bij Modernbill, phpbilling etc. Die hebben ook nog de integratie met control panels, domeinregistars en betaalgateways geregeld, en zijn voor een redelijk lage prijs ($100-$400) te koop.

Ik weet best dat er allang administratiesoftware is, die ook geschikt is voor webhostingbedrijven. Toch zie ik regelmatig de vraag naar specifieke software voor webhostingbedrijven langskomen op webhostingtalk.nl. Verder hoef ik geen reacties als 'zoiets bestaat al'. Ik wil niet bot klinken ofzo, maar er zijn nu al een paar mensen die interesse hebben getoond dus ik zie het wel zitten.

Even een reactie op thema: Dat idee om de source te beveiligen met een php-encoder lijkt me wel een goed plan. Maar dan lijkt het me het beste om 2 mogelijkheden te geven voor de klant: Bij mij hosten, per maand betalen en gratis updates. Of zelf hosten, eenmalig betalen en betalen voor nieuwe updates (mits de klant deze update nuttig vindt).

Het lijkt me vrij ingewikkeld om ook de klanten die zelf de software hosten te laten betalen per maand (en dan krijgen ze natuurlijk wel gratis updates). Tenzij iemand er een goede oplossing voor weet.

hvr1985
24/10/03, 15:37
Sorry thema, ik las een stukje over het hoofd:

"Ik heb wel interesse maar gezien de reactie tot nu toe weet ik niet of het wat gaat worden.
Aangezien ik redelijk wat ervaring heb met administratiesoftware kan ik je wellicht helpen hier en daar?"

Ik kan zeer zeker veel hulp gebruiken! En dan niet zozeer in de vorm van programmeren, maar meer in het bedenken van de mogelijkheden, en het toepassing van die mogelijkheden. Ik sta open voor alle suggesties...

Wilco, ik spreek je wel op MSN. Ik weet niet of ik het programmeerwerk samen met iemand anders wil doen, maar er zijn natuurlijk wel andere gebieden waar we kunnen samenwerken. Ik ga nu even een forum aanmaken, alle geinteresseerden kunnen zich daar aanmelden.

resellerhostnl
24/10/03, 15:38
Origineel geplaatst door hvr1985

Het lijkt me vrij ingewikkeld om ook de klanten die zelf de software hosten te laten betalen per maand (en dan krijgen ze natuurlijk wel gratis updates). Tenzij iemand er een goede oplossing voor weet.

gewoon een check inbouwen op ip-nummer oid. die op verschillende servers controleert of het ip-nummer een licentie heeft, deze check valt bijna niet te omzeilen als je je source encrypt met bijv. zend encoder of ioncube

bjorn
24/10/03, 15:42
hvr1985 wij zouden graag ook meer willen weten, wij zoeken een systeem dat het volgende kan:

- Klant besteld
- Klant krijgt via email factuur + contract
- Factuur houd een code in (BV: ZI 5225)
- Klant betaald factuur met code mededeeling
- Betaaling ontvangen = ons mailen met de klanten gevens en bestelling
- Wordt de factuur niet binnen de x aantal dagen betaald dan krijgen ze een herhaalings mail met mededeeling van kijk je hebt de factuur nog niet betaald.
- Factuur + Contract blijft maar 30 dagen geldig als ze niet hebben betaald.

hvr1985
24/10/03, 16:01
Forum is aangemaakt. Aanmelden is niet nodig, maar is misschien wel handig. Als je je niet aanmeldt, zet dan wel duidelijk je naam erbij.

http://www.vanramshorst.nl/forum

Iedereen met echte interesse in de software (voor zowel de ontwikkeling als het gebruik ervan) is van harte welkom op dit forum!