PDA

Bekijk Volledige Versie : Supermicro SuperServer 6011Hi



thomas
12/01/03, 00:28
Volgens http://www.supermicro.com/PRODUCT/SUPERServer/SuperServer6011HI.htm ondersteunt deze server 2 Intel PIII cpu's maar kan je ook 2 Intel Celeron's 1,3ghz erop gooien ? Kan je eigenlijk Celly's uberhaupt in dual schakelen?

Tweakhost
12/01/03, 15:33
Dat weet ik bijna zeker van niet. En ga er ook van uit dat het niet de standaard pIII proc's zijn die erin kunnen. Ik heb eens een dual intel pIII servertje gebouwd met een intel mobo. Ik moest toch terug om even de juiste piii server processors te halen. De standaard proc's deden niks.

Domenico
12/01/03, 17:02
Origineel geplaatst door thomas
Kan je eigenlijk Celly's uberhaupt in dual schakelen?

Ja hoor!
http://www.kikumaru.com/pc/celeron/index_e.html

En er zijn nog veel meer sites met info hierover.
http://www.google.nl/search?q=dual+celeron&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

thomas
12/01/03, 20:57
Het gaat over de 1,3Ghz celly's dus info over oude celly's van 266mhz is spijtig genoeg niet echt te gebruiken, maar toch bedankt voor te zoeken :)

Domenico
12/01/03, 21:07
Heh, daar heb ik dus overheen gelezen. ;)

Deimos
13/01/03, 12:58
Origineel geplaatst door thomas
Volgens http://www.supermicro.com/PRODUCT/SUPERServer/SuperServer6011HI.htm ondersteunt deze server 2 Intel PIII cpu's maar kan je ook 2 Intel Celeron's 1,3ghz erop gooien ? Kan je eigenlijk Celly's uberhaupt in dual schakelen?
Kan jij mij misschien uitleggen hoe ik die specs moet interpeteren?? Stel ik koop de bak met bovenstaande url. Moet ik er dan vervolgens nog zelf HD's, CPU en RAM instoppen???

WebBizz
13/01/03, 18:07
Ja, de supermicro servers bestaan uit kast + mobo + cd etc. Processor (of processoren), geheugen en harddisk(s) stop je er zelf in naar keuze.

thomas
13/01/03, 20:49
Zoals WebBizz al zegt, het is een gewone barebone dit wilt zeggen dat je een mooi gekoelde 1u case krijgt met een server moederbord erin gebouwt. Verder heb je nog slimcdrom en diskette. Dus gewoon nog ff ram hd en cpu bestellen klaar is de boel. Voordeel aan supermicro is dat het proffesionele servers zijn, dus een perfecte koeling en zeker geen bughtmobo's etc...

Deimos
13/01/03, 20:53
Interessant, toch eens wat meer verdiepen in die apparaten

thomas
14/01/03, 21:46
Origineel geplaatst door Deimos
Interessant, toch eens wat meer verdiepen in die apparaten

Als dedicated servers rule ze :) Niet veel werk aan maar het werkt wel degelijk. Kost wel wat meer maar nog altijd goedkoper dan die servelinux :)

Deimos
14/01/03, 22:01
Ik had ze meer in gedachten als colocated bakken. Dus voor "eigen" (dus starhost) gebruik. Nog meer mensen ervaring met deze dingen en of andere servers?

WebBizz
14/01/03, 22:26
ALs je een ServeLinux vergelijkt met een SuperMicro met vergelijkbare specificaties is een SuperMicro inderdaad goedkoper. Maar bedenk wel dat de ServeLinux servers geïnstalleerd en wel, inclusief Slash control panel komen. En als je een daarmee vergelijkbare configuratie op een SuperMicro server wilt zetten kom je bij Plesk uit en dan is een SuperMicro server ineens een flink stuk duurder, maar overigens wel weer goedkoper en veel krachtiger van een Cobalt.

Overigens heb ik slechte ervaringen met ServeLinux en dat hoor ik van meerdere mensen... En over SuperMicro hoor ik juist weer hele goede ervaringen. Het is maar wat je wilt: kwaliteit kost altijd geld.

thomas
15/01/03, 00:53
Servelinux komt tesamen met turbolinux, niet echt veel gebruikt denk ik. De meeste mensen kiezen voor debian, slackware, freebsd of redhat dus ben je met die installatie eigenlijk totaal niets :)

Je zegt hier:
Overigens heb ik slechte ervaringen met ServeLinux en dat hoor ik van meerdere mensen... En over SuperMicro hoor ik juist weer hele goede ervaringen. Het is maar wat je wilt: kwaliteit kost altijd geld.

Maar supermicro kost nog altijd minder dan servelinux dus kost de kwaliteit niet meer, of jij hebt gewoon een typ fout gemaakt :)

WebBizz
15/01/03, 10:31
Hmm, beetje warrig opgeschreven inderdaad :) Een SM met dezelfde hardwarespecificaties als een SL is inderdaad goedkoper. En beter.