PDA

Bekijk Volledige Versie : Prive Berichten



Bas
23/10/03, 17:24
Hoi,

als je je registreerd op dit forum, krijg je automatisch een welkomst prive bericht. Dat werkt prima, maar het is misschien handiger, als de radio button om prive berichten te gebruiken dan standaard op On staat, ipv nu Off tijdens de registratie. Zo hoeft men niet eerst de prive berichten aan te zettenom jullie welkomst bericht te lezen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Rik
24/10/03, 14:50
Ik denk dat het niet voor niets "privé" heet, dat je daarom de mensen in eerste instantie erover moet laten nadenken of ze het wel aan willen hebben.
Wekt ook wat "vertrouwen" over het systeem, dat het "veilig" is ;)

Dennis
24/10/03, 16:17
Ik denk zelf dat mensen het ook juist standaard aan willen. Ik ben voor standaard op 'on' dus.

Bas
24/10/03, 16:20
Origineel geplaatst door Rik
Ik denk dat het niet voor niets "privé" heet, dat je daarom de mensen in eerste instantie erover moet laten nadenken of ze het wel aan willen hebben.
Wekt ook wat "vertrouwen" over het systeem, dat het "veilig" is ;)

Wat is prive? Hoe weet ik dat jullie ze niet lezen?
Tevens, het is onlogisch om standaard een bericht te sturen, maar het niet mogelijk maken om het meteen te lezen. Niet efficient lijkt mij.

Wat kan er ook op tegen zijn om prive berichten te ontvangen? Men kan hier moeilijk ongewenste spam ontvangen lijkt me.

Rik
25/10/03, 00:51
Origineel geplaatst door Bas


Wat is prive? Hoe weet ik dat jullie ze niet lezen?

Ik kan geen berichten lezen hoor !
En dat meen ik :o

Tevens, het is onlogisch om standaard een bericht te sturen, maar het niet mogelijk maken om het meteen te lezen. Niet efficient lijkt mij.

Wat kan er ook op tegen zijn om prive berichten te ontvangen? Men kan hier moeilijk ongewenste spam ontvangen lijkt me.

Dat is iets voor Domenico denk ik, zit wel iets in, van de andere kant, er zijn er toch genoeg die geen PM aan willen, ook geen e-mail (iets dat wel zelf gekozen kan worden)

Domenico
25/10/03, 14:45
Wie toegang heeft tot de database heeft uiteraard ook toegang tot de prive berichten. Ik zal er deze week eens naar kijken, het lijkt me niet moeilijk om de PM optie als standaard op aan te zetten.

FSCJasper
25/10/03, 15:44
Als er door de mods en admin naar de PM berichten wordt gekeken of dat ze toegang daartoe hebben..dan is het geen Prive meer..zeg eens eerlijk; lezen jullie de Prive berichten ook?( vraag voor de mods)

Rik
25/10/03, 15:47
Origineel geplaatst door FSCJasper
Als er door de mods en admin naar de PM berichten wordt gekeken of dat ze toegang daartoe hebben..dan is het geen Prive meer..zeg eens eerlijk; lezen jullie de Prive berichten ook?( vraag voor de mods)

Hehe, zou best dat ik "erbij" kan, maar hoe :huh: , al sla je me dood...
Heb daar ook niets aan verder, dus waarom zou ik dat doen ?

Denk dat Domenico bedoeld dat je als eigenaar van een dergelijk forum natuurlijk de hele database kunt doorlopen... m.a.w. de eigenaar kan erbij, de rest niet... (denk ik).

Domenico
25/10/03, 16:04
Rik heeft het goed maar wat zou ik met die informatie moeten? En denken jullie dat ik niets beter te doen heb? Er zullen vast wel mensen zijn die denken dat ik de prive berichten lees maar zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Nee, ik lees de PM's niet.

Rik
26/10/03, 23:31
Had ik totaal niet verwacht, wou er mee aangeven dat het "normaal" is dat de eigenaar daar als enige toegang toe heeft...

Dat jij er niks mee doet e.d. lijkt me logisch, zoals je aangaf, je hebt wel wat beters te doen ;)

Cripton
27/10/03, 12:30
Origineel geplaatst door Rik
Had ik totaal niet verwacht, wou er mee aangeven dat het "normaal" is dat de eigenaar daar als enige toegang toe heeft...

Dat jij er niks mee doet e.d. lijkt me logisch, zoals je aangaf, je hebt wel wat beters te doen ;)

Mij lijkt het ook logisch dat de Admin daar toegang voor heeft. Als hij merkt dat er rare dingen via PM over komen, zal hij ze lezen en die persoon aanspreken.

Maar zoiets zal niet gauw gebeuren.

Myrdhin
27/10/03, 12:35
Origineel geplaatst door FSCJasper
Als er door de mods en admin naar de PM berichten wordt gekeken of dat ze toegang daartoe hebben..dan is het geen Prive meer..zeg eens eerlijk; lezen jullie de Prive berichten ook?( vraag voor de mods)
Laten we de vraag omdraaien: Jij hebt toegang tot de complete server waar je klanten hun website/email op hebben draaien. Is de email van je klanten nu niet meer prive? Jij leest toch ook niet de mail van je klanten?

Cripton
27/10/03, 12:43
Origineel geplaatst door Myrdhin

Laten we de vraag omdraaien: Jij hebt toegang tot de complete server waar je klanten hun website/email op hebben draaien. Is de email van je klanten nu niet meer prive? Jij leest toch ook niet de mail van je klanten?

Uiteraard moet E-mail gewoon privé zijn dus hoeft een Admin het ook niet te lezen. Als je daar wel toegang voor hebt zal ik alleen kijken als er echte grote problemen zijn bij bv. het versturen van e-mails

Grumpy
27/10/03, 13:32
Origineel geplaatst door Cripton
Uiteraard moet E-mail gewoon privé zijn dus hoeft een Admin het ook niet te lezen. Als je daar wel toegang voor hebt zal ik alleen kijken als er echte grote problemen zijn bij bv. het versturen van e-mails
PRIVÉberichten, je blijft er gewoon van af. (punt)