PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met Namserver in rootservers.



Frenck
22/10/03, 10:56
Hoi,

Ik heb een probleem met het registeren van com/net/org domein namen.

Het zit zo. We hebben een hosting bedrijf premiumhosting.nl.

Hierop hebben we een ns1, ns2, ns3 & ns4 (waarbij ns1&2 een server is en ns3&4 een andere server)

Nu probeer ik bij EV1Servers (RackShack) een domein te registeren. Dat is gelukt, de volgende stap is wijzigen van de nameservers op het desbetreffende domein.

Ik voer in ns3. & ns4.premiumhosting.nl als namservers en dan krijg ik de volgende melding terug:

Unable to add nameservers: Command failed: unable to verify existence of nameserver ns3.premiumhosting.nl

(Overigens speelt die probleem bij meerdere registratie, ook bij tucows of Gandi bijvoorbeeld)

Kortom ns3 & ns4 zijn niet aangemeld bij de rootservers als nameserver. Ik heb zojuist de stichting gebeld over dit probleem. Maar die zeggen me niet te kunnen helpen. Ik moest maar bellen met de rootservers (een opmerking die ook nergens op slaat).

Zijn er meer mensen met dit probleem en is er eventueel een oplossing?

../Frenck

Myrdhin
22/10/03, 11:37
ff zoeken met google levert de volgende link op:
http://www.registersite.com/support/faq/nameserver.nihtml#4b

Pas die oplossing toe op jouw registrar.

Frenck
22/10/03, 11:48
Sorry deze vat ik niet helemaal :S kun je misschien een iets nadere uitleg geven?

host3000
22/10/03, 11:52
Hij bedoelt wrsch:
Zorg dat jouw (.nl) nameservers bij de registrar geregistreerd zijn.

Myrdhin
22/10/03, 12:48
Origineel geplaatst door Frenck
Sorry deze vat ik niet helemaal :S kun je misschien een iets nadere uitleg geven?
Is toch vrij duidelijk. Je moet je registrar mailen (waar je de domeinen hebt geregistreerd) en vragen of ze jouw nameservers in hun registry lijst willen opnemen.

Wellicht kunnen ze je bij RackShak verder helpen. Stuur ff een mail naar hun support adres met deze vraag.