PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanbetalers



DaVaRiOuS
22/10/03, 10:07
Hoi allemaal,

Mijn factuurprogramma die geeft automatisch een melding wanneer er een wanbetaler is. hierbij kan ik dan meteen een aanmaning laten versturen waarin dus binnen 7 werkdag het bedrag over gemaakt moet zijn (normale kosten + 10 euro administratie kosten) voor de 2e aanmaning wordt deze extra kosten van 10 euro verhoogd naar 25 euro

maar hoe kan je het regelen dat als de klant nog steeds niet betaald een (rechtzaak) aan te spannen tegen deze klant dat hij opgevolgd wordt door de deurwaarde waardoor hij dus verplicht wordt te betalen.

alle betaling gaan bij ons via bank (overschrijving).
Bij een apart invul formulier kunnen wij het via automatisch incasso innen (wat dus voor ons een groot voordeel is, en de klant hoef er niet meer bij om te kijken)

Om de inkomen gemakkelijk te checken hebben wij een online overzicht van het inkomen en uitgaven.

Hiernaast is ons minimale contract 3maanden (één kwartaal).
Als de klant persee een maand-op-maand contract wil is dit ook mogelijk waarbij de 1e betaling € 8 eenmalige administratiekosten in rekening worden gebracht.

nu ga ik een beetje afwijken van mijn onderwerp.... :)

maar bij ons hebben de klanten als voordeel dat ze bij ons een hostingpakket kunnen aanschaffen op maat.
de klant bepaald wat er in zijn pakket moet komen.
Hierbij hebben wij zelf uiteraard zelf ook wat vaste punten staan zoals:
OS: Redhat Linux 9.0
Control Panel: Plesk (wordt over een aantal maanden overgegaan naar CPanel)
Geen SSH toegang
Ftp toegang <- die juist wel :)
Frontpage support

Voor de domainen hebben wij ook een apart CP voor de klant (dit is een optie) waar ze zelf hun domain kunnen beheren (Nameservers aanmaken/verwijderen, Informatie wijzigen, etc..)

BeNeWS
22/10/03, 11:00
Ben je nu reclame aan het maken voor je fakturatieprogramma, hostingbedrijf, ...

Of wat is de bedoeling van deze post ?

superior-is
22/10/03, 11:04
Wat een maf bericht zeg. :)

UbErZ
22/10/03, 11:07
Te veel koffie op wellicht? :)

FSCJasper
22/10/03, 11:07
Dit lijkt me meer aan advertentie of heb ik het mis?

xxlwebhosting
22/10/03, 11:52
Origineel geplaatst door DaVaRiOuS
Mijn factuurprogramma die geeft automatisch een melding wanneer er een wanbetaler is. hierbij kan ik dan meteen een aanmaning laten versturen waarin dus binnen 7 werkdag het bedrag over gemaakt moet zijn (normale kosten + 10 euro administratie kosten) voor de 2e aanmaning wordt deze extra kosten van 10 euro verhoogd naar 25 euro

7 werkdagen in wel erg gauw. Ik zou gaan werken met een betalingstermijn van minimaal 14 dagen, is net wat realistischer en klantvriendelijker. Voor de herinnering kun je eventueel wel de 7 dagen termijn gebruiken.

bjorn
22/10/03, 12:00
tja, om hoeveel gaat het bedrag? 70 euro? dan is dat bedrag gewoon te laag om een rechtzaak in te spannen. Anders kost het je nog meer, sluit zijn hosting af, zeg hem dat de reden daar voor is dat ze niet optijd hebben betaald... En wel blijven vragen naar het geld, als ze et betalen het accounts terug online zetten.

DaVaRiOuS
22/10/03, 12:15
het is geen reclame oid.
mijn vraag was eigenlijk hoe je het geld alsnog kan innen wanneer er een klant is die niet kan of wil betalen om 1 of andere domme reden.

maar ik zei in me post al dat ik wat afdwaalde :)

sorry als het erop lijkt dat ik wat wilde adverteren, dat is dus niet mijn bedoeling!!

DaVaRiOuS
22/10/03, 12:16
Origineel geplaatst door xxlwebhosting


7 werkdagen in wel erg gauw. Ik zou gaan werken met een betalingstermijn van minimaal 14 dagen, is net wat realistischer en klantvriendelijker. Voor de herinnering kun je eventueel wel de 7 dagen termijn gebruiken.

mijn betalingen gaan 1x in de 3maanden (kwartaal), en na geen betaling wordt er een aanmaning verstuurd en die herhaalt de betaling die dan binnen 7 werkdagen voldoen moet zijn.

zoals jij dus bedoeld, bedoel ik het ook :)

iFast
23/10/03, 20:02
Als de klant niet wilt betalen zou je dit kunnen doen:
- Alles afbreken voor die klant (verwijderen van account en dergelijke)
- Als het om een groot bedrag gaat (boven de 200€ ) kan je natuurlijk aangifte doen maar moet je met goede bewijzen komen en dat is moeilijk doordat je op internet handelt. Maar er is natuurlijk wel een handtekening neergezet op het contract en dat moet voldoende zijn.
- Een zwarte lijst publiceren op internet voor wanbetalers??? Met adressen etc. www.wanbetalers.nl zoiets bestaat dus al alleen is waarschijnlijk niet uitgewerkt.

Grumpy
23/10/03, 20:05
Origineel geplaatst door iFast
- Een zwarte lijst publiceren op internet voor wanbetalers??? Met adressen etc. www.wanbetalers.nl zoiets bestaat dus al alleen is waarschijnlijk niet uitgewerkt.
Naar mijn weten mag dit niet. Er is een wet voor bescherming van prive gegevens.

DaVaRiOuS
24/10/03, 10:28
In mijn factuur programma zit een optie *zwarte lijst*
ik ga gebruik maken van ADBPlus

Maar ik heb al contact gehad met het incasso bureau en die gaan alles voor me verzorgen.

WebBizz
24/10/03, 12:21
Origineel geplaatst door iFast

- Als het om een groot bedrag gaat (boven de 200€ ) kan je natuurlijk aangifte doen maar moet je met goede bewijzen komen en dat is moeilijk doordat je op internet handelt. Maar er is natuurlijk wel een handtekening neergezet op het contract en dat moet voldoende zijn.


Aangifte doen? De politie heeft daar niets mee te maken en kan daar ook niets aan doen. Business to business of business to consumer is privaatrecht, geen publiek of strafrecht. Je zult daarvoor zelf maatregelen moeten nemen (incassobureau / rechtzaak / deurwaarder).

MacLeod
24/10/03, 12:27
Yo,


Origineel geplaatst door DaVaRiOuS
maar ik zei in me post al dat ik wat afdwaalde :)
sorry als het erop lijkt dat ik wat wilde adverteren, dat is dus niet mijn bedoeling!!

haha :D wel origineel, maar ik kon er ook geen "touw aan vast knopen"

Oja, als een bedrijf niet wil/kan betalen? heb je leveringsvoorwaarden en je kunt evt. kiezen voor jaarlijkse betalingen?

bij geen enkle reactie op jouw aangetekende schrijven, gewoon direct een incassobedrijf/deurwaarders brief laten sturen. meestal volgt er wel een reactie.

DaVaRiOuS
24/10/03, 14:44
uhh IFast, aangifte doen?
sorry maar jij blaast ook maar een beetje in de lucht.

Ik heb al het één en ander geregeld dus het komt goed.

alleen het incassobureau rekent 7% excl. kosten van de hoofdsom.
normaal gesproken betaald de debiteur dit, als de dibiteur hier alsnog niet op reageert dan kost het mij die 7%.

maar is het ook zo als ze niet naar het incassobureau luisteren dat hun automatisch de deurwaarden inschakelen?
of moet je dat ook weer zelf regelen? (als ik dit zelf regelt, wat heeft dat incasso bureau dan voor zin?) :)

Cereal
24/10/03, 14:54
Misschien kun je ook een 'no cure no pay' bedrijf inschakelen, die vragen alleen geld als het lukt het bedrag te innen.

DaVaRiOuS
24/10/03, 15:50
iw,, nou ik zit bij de incassodienst.nl en die zijn no cure no pay

dit kreeg ik als mailtje:

Geachte heer,

U kunt uw debiteur de incassokosten dooberekenen
het is uw eigen verantwoordelijkheid.

Wij rekenen 7% excl. van het bedrag dat we incasseren,
als debiteur de incassokosten betaald is het voor u gunstig
want dan krijgt ude hoofdsom. Betaalt zij deze niet dan kost het u 7% excl. btw van de hoofdsom

bjorn
24/10/03, 17:26
Origineel geplaatst door DaVaRiOuS
Betaalt zij deze niet dan kost het u 7% excl. btw van de hoofdsom

Dan kost het u 7% van het bedrag dat je wow innnen, hallo dan betaal iemand het altijd, of wel ben jij het of wel is het de klant.

no cure no pay zou ik het dan dus niet echt noemen!