PDA

Bekijk Volledige Versie : Supportforum bij Hostingsites



FSCJasper
21/10/03, 20:47
Wat vinden jullie van supportforums op hostingsites voor de klanten om vragen te stellen? Handig of onnodig?

Dennis
21/10/03, 21:07
Interessant, maar mijn voorkeur gaat naar een private-helpdesk.

OeliBoelie
21/10/03, 21:14
Onnodig, ik vind dit eigenlijk een beetje _te_ onprof.

FSCJasper
21/10/03, 21:16
Dennis, het forum wordt alleen gebruikt als extra he. Support via mail en msn is ook beschikbaar natuurlijk. Dit is dus totaal als extra..

Dentist
21/10/03, 21:18
Ik vind support via msn ook zeer onproffesioneel eigenlijk...

Dentist
21/10/03, 21:20
Ik zou zeggen dat fax/tel/email de enige professionele kanalen zijn om met je klanten te communiceren.

FSCJasper
21/10/03, 21:21
Via msn en telefoon zijn wel de enige zaken waar je meteen antwoord op je vragen krijgt..ik denk dat dat toch zeker een meerwaarde heeft.

Pantsy
21/10/03, 22:17
MSN/Forum/Livechat zeeeeer onhandig en onoverzichtelijk, het probleem vooral bij dit soort middelen is dat mensen/klanten de neiging hebben om voor elk wissewasje iets te gaan posten/vragen/msgen. Iets wat natuurlijk goed is, maar een hoster zit daar niet echt altijd op te wachten. Deel liever mijn support/werk tijd goed in dan dit te besteden aan msn chats ed.

Dentist
21/10/03, 22:28
Trancepit: Andere uitleg voor dezelfde gedachte van mijn kant...

OeliBoelie
21/10/03, 23:11
Wat vinden jullie dan van een ticketsysteem, dan geef je toch ook antwoord, en dan kan de klant weer reageren....

almar
21/10/03, 23:39
Een forum lijkt mij erg amateur-achtig overkomen.

Cybafish
22/10/03, 00:09
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Wat vinden jullie dan van een ticketsysteem, dan geef je toch ook antwoord, en dan kan de klant weer reageren....

Heeft weinig toegevoegde waarde t.o.v. e-mail en daarnaast weten veel mensen niet hoe het werkt. Wij overwegen zelf wel om phplivesupport als extra aan te bieden..

wdv
22/10/03, 19:40
Wij gebruiken naast e-mail ook een ticketsysteem, vind het zelf erg overzichtelijk werken.

Forum komt een beetje amateuristisch over vind ik.

faisj
23/10/03, 22:27
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Wat vinden jullie dan van een ticketsysteem, dan geef je toch ook antwoord, en dan kan de klant weer reageren....

weet jij waar je zo een systeem kan downloaden?

Cybafish
23/10/03, 22:30
www.modernbill.com, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

faisj
23/10/03, 22:33
Origineel geplaatst door Cybafish
www.modernbill.com, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

????
ik vat je even niet

OeliBoelie
23/10/03, 23:34
Origineel geplaatst door faisj


weet jij waar je zo een systeem kan downloaden? Gewoon zelf maken, dan weet je wat het kan en wat het doet ;)

Pantsy
23/10/03, 23:43
Het ticketsysteem in modernbill is voor weinig gebruik zeer geschikt, maar voor echt intensief gebruik... bah

faisj
24/10/03, 00:02
Origineel geplaatst door TrancePitt
Het ticketsysteem in modernbill is voor weinig gebruik zeer geschikt, maar voor echt intensief gebruik... bah

en hoeveel zie je als weinig en intensief

Pantsy
24/10/03, 00:26
Hangt er vanaf hoeveel gebruik ervan word gemaakt, +/- 3 tickets per dag is peanuts en overzichtelijk, maar meer word wel onhandig na een tijdje. Zoek eens op de forums van modernbill, dan vind je ongetwijfeld nog meer reacties op dit onderwerp.

faisj
24/10/03, 00:56
heb je een url voor me?

ultranetworkz
24/10/03, 02:14
Ja modernbill is goede optie zit ticket syteem en alles wat je nodig hebt al in :)

En anders moet je een ticket systeem laten scripten ;)

Ik vind overigens support via Forum heel slecht onpro niet overzichtelijk enz dus doe dat maar gewoon niet is mijn mening ;)

Msn kan nog wel , ik doe het zelf ook alleen ben maar op bepaalde tijden online .. dat is altijd verschillend :p
Maar mijn voorkeur gaat toch ook uit naar gewoon e-mail ;)

Pantsy
24/10/03, 08:50
Het maakt niet eens uit of het er "niet prof" uitziet, dat is gewoon totale bullshit "wie" bepaald of het er "prof" of "niet prof" eruit ziet. Tis aan het bedrijf zelf de keuze om een forum neer te zetten voor support, er zijn zelfs hosters die van hun simpel support forum meteen een online community van te bouwen (niet dat het vaak lukt :P).

Dennis
24/10/03, 10:28
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Gewoon zelf maken, dan weet je wat het kan en wat het doet ;) Meeste mensen kennen hier geen php volgens mij. Verder kun je eens kijken op hotscripts.com, perldesk.com en natuurlijk google.com

Icheb
24/10/03, 14:08
Origineel geplaatst door faisj


weet jij waar je zo een systeem kan downloaden?
Ik heb freshmeat.net er eens bij gepakt, daar kwam ik met 1 zoektocht op hetvolgende :
http://freshmeat.net/search/?q=ticket+system&section=projects

faisj
24/10/03, 14:27
Origineel geplaatst door Icheb

Ik heb freshmeat.net er eens bij gepakt, daar kwam ik met 1 zoektocht op hetvolgende :
http://freshmeat.net/search/?q=ticket+system&section=projects

thanx