PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalen kvk voor einde van jaar ? ?



FSCJasper
21/10/03, 13:15
Hallo,

Ik kom met nog een vraag over het kvk nummer. Ik weet dat bij mij in de buurt het €63,50 kost, en wil eigenlijk donderdag het nummer gaan halen. Nu heb ik gehoord dat ik dan op januari opnieuw het volle bedrag moet betalen,dus dan zijn het wel 2 dure maanden! Weet iemand hier meer van, of ik nu donderdag EN Januari moet betalen?

clesoft
21/10/03, 13:30
Je betaald altijd het jaarbedrag ongeacht of je je in januari of december inschrijft. Advies: schrijf je in januari in.

Rik
21/10/03, 14:18
Origineel geplaatst door clesoft
Je betaald altijd het jaarbedrag ongeacht of je je in januari of december inschrijft. Advies: schrijf je in januari in.


?? en dan drie maanden wachten ??

Ik betaal elk jaar, rond de tijd van inschrijving krijg ik een factuurtje....
Kan me niet voorstellen dat iemand die zich nu inschrijft over twee/drie maanden weer moet betalen....

Hier iig niet :D

overload
21/10/03, 14:28
Origineel geplaatst door Rik



?? en dan drie maanden wachten ??

Ik betaal elk jaar, rond de tijd van inschrijving krijg ik een factuurtje....
Kan me niet voorstellen dat iemand die zich nu inschrijft over twee/drie maanden weer moet betalen....

Hier iig niet :D


Toch is het zo als je in December betaald zal je óók weer in Januari
moeten betalen.Gewoon het volle pond.
Belachelijk maar waar.

FSCJasper
21/10/03, 14:43
Zit iemand in Limburg met die ervaring?

Rik
21/10/03, 14:54
Origineel geplaatst door overload



Toch is het zo als je in December betaald zal je óók weer in Januari
moeten betalen.Gewoon het volle pond.
Belachelijk maar waar.

Dan zal ik wel een uitzondering zijn, heb al jaren een eenmanszaak en heb daar nooit wat van gemerkt, betaalde altijd in maart....

FSCJasper
21/10/03, 15:06
Ik hoop dat ik dat geluk ook heb zoals jij rik, anders moet ik wachten tot januari en dat hoop ik dus niet :(

Santario
21/10/03, 15:35
Vroeger was het zo dat je betaalde naar gelang of de helft van het lopende jaar al voorbij was. Nu betaal je een vast bedrag per jaar, ongeacht of het maart of december is. Als je je dus nu inschrijft krijg je in januari inderdaad weer een factuur. Bel de KVK maar op en ask :)

FSCJasper
21/10/03, 15:49
** Eindelijk kan ik kvk gaan halen na weken wachten,krijg je dit te horen:(. Hopelijk dat er iets te regelen valt ofzo( weet nooit in Limburg ;) ) en anders moet ik weer wachten..tot januari :(

RobbertC
21/10/03, 16:04
Dat zou zo'n €30 per maand zijn, dat is toch wel te doen?

Gescheld mag je op een openbaar forum overigens achterwegen laten :)

FSCJasper
21/10/03, 16:07
Mwa,ik ben geen groot bedrijf he. Moet nog bekendheid opbouwen en heb nog weinig inkomsten. Met andere kosten erbij zou ik uitkomen op rond de €60,- en dan over 2 maanden nog maal de kosten kvk, dus dat wordt krap..

Scheldwoord is weggehaald ';) ..ff emotie he

ChemicalWH
21/10/03, 16:07
Origineel geplaatst door FSCJasper
Verdomme,eindelijk kan ik kvk gaan halen na weken wachten,krijg je dit te horen:(. Hopelijk dat er iets te regelen valt ofzo( weet nooit in Limburg ;) ) en anders moet ik weer wachten..tot januari :(

je MOET helemaal niets he.. je kiest er dan zelf voor om niet die kosten "dubbel" te betalen.. ik kan me trouwens niet voorstellen dat het inderdaad zo gaat.. hier in brabant betaal je ook gewoon op jaar termijn.
in maart bijv. registreren.. is het volgnende jaar in maart weer betalen.

maar je weet maar nooit met die limburgers..... :) als ik jou was Jasper.. zou ik gewoon dat nummer halen.. of je nu in january weer moet betalen of niet..

FSCJasper
21/10/03, 16:24
Ik ga gewoon langs de kvk en bel ze straks even op. Als het mogelijk is neem ik het natuurlijk mee, maar wil eerlijk gezegt geen dubbele kosten gaan betalen voor deze 2 maanden, dan doe ik het wel iets rustiger aan...maar ik WIL dat nummer hebben, dus hopelijk dat het ook zoals ik Brabant kan..en anders moet ik er maar een nachtje goed over denken.

overload
21/10/03, 16:25
Lees hier onder maar effe
K.V.K (http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39386)

Groetjes

p.s. ook zo'n leuk 3 letter domein ;)

FSCJasper
21/10/03, 16:32
Waarom is Brabant dan een uitzondering ???

Edit: Ik heb het kvk gemaild. We horen het zo wel :)

RobbertC
21/10/03, 16:35
Jasper, aangezien je er zo serieus mogelijk mee bezig bent, waarom start je niet iets groter? Misschien dat je ouders of andere bekende/familieleden wat geld willen lenen? Dan begin je toch klein, maar toch even iets serieuzer en beter dan nu.

Gewoon als goed bedoeld advies ;)

overload
21/10/03, 16:36
Hoe kom je er bij dat Brabant een uitzondering is?


Lees de site maar eens goed door ik denk dat je dat wel interessant vind.

FSCJasper
21/10/03, 16:53
@ Robbert- Bedoeling was eerst om van mijn spaargeld kvk te halen en mijn zakelijke rekening te gebruiken voor andere uitgaven. Nu mag dat niet meer omdat mijn ouders bang zijn dat ik een fout erin ga maken omdat het toch aardige bedragen zijn voor een scholier. Ik mag ook mijn spaargeld niet gebruiken als geld voor het bedrijf. Ze willen kort samengevat niet dat ik een fout maak waardoor ik veel geld aant betalen kom bijvoorbeeld. En ik wil mijn bedrijf neit in gevaar brengen, voor de klanten niet en voor mezelf niet.

@ Overload- afgaand van de reactie van Rik dat hij wel het bedrag op de maand mag betalen. Ook vind ik het raar van de verschillende prijzen maar dat is me al uitgelegd :)

Cybafish
21/10/03, 17:08
Tja SIDN werkt ook zo, als je op 31 maart deelnemer word kun je voor 2 kwartalen betalen op 1 april :)

Rik
21/10/03, 18:38
"Het leven is goed in het Brabantse land.... "":D""

Rik
21/10/03, 18:42
Origineel geplaatst door Cybafish
Tja SIDN werkt ook zo, als je op 31 maart deelnemer word kun je voor 2 kwartalen betalen op 1 april :)

Hier betalen we bij de KvK toch ECHT per jaar, en dus na inschrijving pas weer een jaar later in die zelfde periode (factuur gaat op de dag van inschrijving de deur uit).

ChemicalWH
21/10/03, 20:10
Origineel geplaatst door FSCJasper
@ Robbert- Bedoeling was eerst om van mijn spaargeld kvk te halen en mijn zakelijke rekening te gebruiken voor andere uitgaven. Nu mag dat niet meer omdat mijn ouders bang zijn dat ik een fout erin ga maken omdat het toch aardige bedragen zijn voor een scholier. Ik mag ook mijn spaargeld niet gebruiken als geld voor het bedrijf. Ze willen kort samengevat niet dat ik een fout maak waardoor ik veel geld aant betalen kom bijvoorbeeld. En ik wil mijn bedrijf neit in gevaar brengen, voor de klanten niet en voor mezelf niet.

Jasper,

ik weet niet of ik dit goed begrijp of niet.. maar zoals ik denk dat het is.. je ouders laten je geen investering doen in het "bedrijf"...
een beetje fatsoenlijk bedrijf heeft ECHT een investering nodig hoor...
en tja.. dat is meestal een risico wat je echt wel moet nemen.
je kunt echt niet verwachten gelijk winst te maken.. zonder enige cent geinvesteerd te hebben in het bedrijf :-/

FSCJasper
21/10/03, 20:16
Origineel geplaatst door ChemicalWH


Jasper,

ik weet niet of ik dit goed begrijp of niet.. maar zoals ik denk dat het is.. je ouders laten je geen investering doen in het "bedrijf"...
een beetje fatsoenlijk bedrijf heeft ECHT een investering nodig hoor...
en tja.. dat is meestal een risico wat je echt wel moet nemen.
je kunt echt niet verwachten gelijk winst te maken.. zonder enige cent geinvesteerd te hebben in het bedrijf :-/

Daar geef ik je helemaal gelijk in. Ik heb het er vaak met de ouders over gehad,en heb enkele investeringen gedaan. Financieel is het wel in orde, maar dubbele kosten voor Kvk is wat teveel van het goede vind ik. Ik probeer het met het kvk te overleggen donderdag wat de beste optie is. Ik wil er zeker in investeren maar wil ook zorgen dat financieel het goed blijft, ook voor klanten natuurlijk. Ik zal het er nog eens goed met mijn ouders over hebben,en proberen mijn budget te versterken,maar de zaken gaan laatste tijd goed...als dat zo blijft zal ik na een tijdje niet veel financiele 'problemen' hebben.

®on
22/10/03, 00:28
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik heb het er vaak met de ouders over gehad,en heb enkele investeringen gedaan. Financieel is het wel in orde, maar dubbele kosten voor Kvk is wat teveel van het goede vind ik.
Over wat voor investeringen hebben we het hier eigenlijk, als een euro of 65 al teveel is?

Dominic
22/10/03, 00:50
De KvK moet je per jaar betalen.
Ook in limburg jasper :)

Als je je nu inschrijft betaal je tot 1 jan. het volle bedrag, en dan voor 2004 weer.

Rik
22/10/03, 00:59
Origineel geplaatst door Dominic
De KvK moet je per jaar betalen.
Ook in limburg jasper :)

Als je je nu inschrijft betaal je tot 1 jan. het volle bedrag, en dan voor 2004 weer.

Zoals al een paar keer is aangegeven, ik betaal ALTIJD in maart voor een inschrijving, heb me toen ook in maart ingeschreven... het KAN dus verschillen, ik betaal ook PER jaar, alleen niet per 1 januari ;)

Blijkbaar zijn er toch verschillen in de regio's, verder niets om je druk over te maken Jasper, betalen moet je toch, en die 60.- euro zijn wel erg lage kosten.

Dominic
22/10/03, 01:16
Origineel geplaatst door Rik


Zoals al een paar keer is aangegeven, ik betaal ALTIJD in maart voor een inschrijving, heb me toen ook in maart ingeschreven... het KAN dus verschillen, ik betaal ook PER jaar, alleen niet per 1 januari ;)

Blijkbaar zijn er toch verschillen in de regio's, verder niets om je druk over te maken Jasper, betalen moet je toch, en die 60.- euro zijn wel erg lage kosten.

ik heb er laatst voor gebeld, en toen zij zo'n doos tegen me dat alle tarieven per 1-1 in rekening worden gebracht :s
maar ik krijg ook altijd een rekening gedateerd op de inschrijfdatum dus het zal wel zo zijn he :)

zolang het maar bij 1x per jaar blijft ga ik niet dwarsliggen :P

rq
22/10/03, 03:15
Origineel geplaatst door Rik

Blijkbaar zijn er toch verschillen in de regio's, verder niets om je druk over te maken Jasper, betalen moet je toch, en die 60.- euro zijn wel erg lage kosten.
Dat is 3 maand winst man! ;)

Rik
22/10/03, 03:18
Origineel geplaatst door rq

Dat is 3 maand winst man! ;)

Tja, dan ben je de helft van al je winst al kwijt in jaar 1 aan de KvK :D

Savvas
22/10/03, 09:15
Origineel geplaatst door Rik
"Het leven is goed in het Brabantse land.... "":D""

Beginnen we nou alweer over Brabant :D:p

Jasper: het lijkt me sterk dat de KvK het dubbel in rekening brengt, zal als ik jou was gewoon even de KvK in Limburg een belletje geven, die kunnen het je precies uitleggen wat voor jou van toepassing is :) (Oh btw, langs gaan voor informatie lijkt me slecht plan gezien je financiele stand, gezien de Kvk daar al snel €30 per uur voor rekent..)

FSCJasper
22/10/03, 10:56
Mijn inkomsten zijn al wat hoger dan dat geworden ;)

@ Netrouting - Ik wist niet dat de kvk daar geld voor vraagde voor half uurtje informeren. Ik zal vanmiddag even bellen naar kvk te maastricht (heb ze gister ook gemaild trouwens :) ) en dan vraag ik hoe dat geregeld wordt...en het is hetzelfde kvk als bij Dominic, dus het zou nog kunnen ;) .

Rik
22/10/03, 12:08
Origineel geplaatst door NetRouting


Beginnen we nou alweer over Brabant :D:p

Jasper: het lijkt me sterk dat de KvK het dubbel in rekening brengt, zal als ik jou was gewoon even de KvK in Limburg een belletje geven, die kunnen het je precies uitleggen wat voor jou van toepassing is :) (Oh btw, langs gaan voor informatie lijkt me slecht plan gezien je financiele stand, gezien de Kvk daar al snel €30 per uur voor rekent..)

Pardon ??

30,- euro voor informatie ???
Weet niet bij welke KvK jij komt, maar ik heb dat in 10 jaar nog NOOIT meegemaakt, dat ze iemand geld voor info vragen.....

ChemicalWH
22/10/03, 12:12
nope.. is hier in brabant echt niet het geval :)
informatie is gratis.. .sterker nog.. elke 2e donderdag van de maand of zo mag je zelfs een uurtje gratis met een accountant babbelen :-)

tja.. wat zal ik zeggen... Brabant rules :-p

host3000
22/10/03, 12:18
Origineel geplaatst door ChemicalWH

tja.. wat zal ik zeggen... Brabant rules :-p

:X :X :X :X :r

Is het jullie wel eens opgevallen, dat Brabanders het hardst van de daken schreeuwen dat het daar zo geweldig is? Hebben jullie een minderwaardigheidscomplexje te compenseren wellicht?;)

Rik
22/10/03, 12:23
HAHAHAHA, nee, we hebben het gewoon GOED !!

Beste zakelijke mogelijkheden, minste kosten (blijkbaar) en het leukste, het mooiste voetbal :D

FSCJasper
22/10/03, 12:37
Hopen dat het in Limburg net zo goed als in Brabant is :) . Zitten hier geen limburgers die ervaringen hebben op kvk hier..zou wel zo handig zijn. Kan iemand die kvk in Limburg( liefst maastricht) heeft gehaald even via pm contact opnemen,zodat we via msn daarover kunnen hebben? Is misschien makkelijker..want met Brabant kom ik nergens ;)

Rik
22/10/03, 12:42
1 telefoontje = VOLDOENDE, dan weet je direct ALLES wat je weten wilt ;)

FSCJasper
22/10/03, 12:44
Heb mail teruggekregen van kvk, en ga straks even bellen ;)

rq
22/10/03, 14:06
Informatie kost hier bij de KvK Enschede ook niks. Lijkt me wel erg sterk dat ze daar iets voor rekenen.

FSCJasper
22/10/03, 15:15
Ik heb KvK net gebeld en kreeg als antwoorden;

- Is het mogelijk om jaarlijks op de maand van inschrijving te betalen?
Blijkbaar niet,want elk jaar worden de prijzen overkeken en wanneer de prijs berekend is,wordt voor iedereen een factuur uitgedraaid,dus normaal in Januari. ( Raar dat sommige dat niet hebben)

-Sommige betalen jaarlijks op de maand van inschrijving..hoe kan dat?
Dat is blijkbaar raar geval want jaarlijks zou de factuur in Januari uitgedraait worden en kan niet maandelijks voor iedereen aparte factuur uitgedraait worden.

-Hoe kan dat iedere kvk andere prijzen heeft?
Dat antwoord wist ik al maar goed, iedere kamer heeft eigen prijzen.(makkelijk toch)


Andere woorden, ik hoop dat ik morgen naar kvk kan gaan( startersadviseurs afspraak van paar dagen nodig) en proberen mee info te krijgen.

Savvas
22/10/03, 15:31
Die €30 concludeer ik uit een brief die ik toen der tijd in de brievenbus kreeg. €30 per uur voor inlichtingen en dergelijke.

Nu moet ik de brabanders toch een pluspuntje geven, bah :p ;)

Rik
22/10/03, 15:35
Origineel geplaatst door NetRouting
Die €30 concludeer ik uit een brief die ik toen der tijd in de brievenbus kreeg. €30 per uur voor inlichtingen en dergelijke.

Nu moet ik de brabanders toch een pluspuntje geven, bah :p ;)

En zaterdag avond a.s. nog één :D

Savvas
22/10/03, 20:13
Origineel geplaatst door Rik


En zaterdag avond a.s. nog één :D

je maakt het me wel moeilijk zeg :p

Rik
22/10/03, 20:57
Origineel geplaatst door NetRouting


je maakt het me wel moeilijk zeg :p

:D snap je 'm ?

TMourik
25/10/03, 15:53
zelf ben ik afgelopen weken ook druk bezig geweest met de KvK , maar mbt de prijzen van €30,- per uur etc is mij niks van bekend.

hoe het zit hier met betalen tot januari en in januari weer betalen, ga ik nog even navragen maandag en of ik nou de kosten nu moet betalen en in januari weer, dat risico moet ik maar lopen.