PDA

Bekijk Volledige Versie : Co-locatie providers ams-ix



host3000
21/10/03, 10:32
Ik ben benieuwd of er ervaringen zijn met de ams-ix co-locatie providers (ik bedoel dus rechtstreeks SARA, Global etc), die uitzonderlijk goed of uitzonderlijk slecht zijn.

Nu snap ik wel dat (bijna) niemand de rommel in z'n eigen voortuin noemt en het gaat mij niet om de kwaliteit van de bar of de vriendelijkhied van de staff (hoewel dat natuurlijk niet onbelangrijk is ;) ).

Ik vraag mij dus af of er echte zware (al dan niet technische) redenen zijn om met één of meerdere van de ams-ix co-locators NIET of JUIST WEL in zee te gaan.

Mijn tweede vraag is, of er ervaringen zijn met een aanzienlijke reductie in fee met een van de co-locators.

Alvast bedankt.

InstantXs
21/10/03, 10:47
Wat bedoel je precies?
je zoekt colocaters die op de zelfde locatie staan?? of in de zelfde suite? of bedoel je colocaters met een eigen ams-ix verbinding?

host3000
21/10/03, 11:06
Origineel geplaatst door InstantXs
Wat bedoel je precies?
je zoekt colocaters die op de zelfde locatie staan?? of in de zelfde suite? of bedoel je colocaters met een eigen ams-ix verbinding?

Ik bedoel een van deze vier:


- Global Switch

- NIKHEF

- SARA

- TeleCity

Booster
21/10/03, 13:35
Mijn ervaringen met de Telecity-2 suites zijn uitstekend mag ik wel zeggen.

Tijdens de verschillende stroomstoringen in Amsterdam greep de noodstroom tenminste op tijd in. (in tegenstelling tot die bij NIKHEF en volgensmij ook Sara)
De beveiliging is 'gewoon' in orde, en relatief strict.
Goed verlichte ruimtes met voldoende sterke airco.

Van Global Switch hoor ik nog wel eens dat het een beetje een zooitje is, maar dat is slechts van horen zeggen dus, geen eigen ervaring mee.

InstantXs
21/10/03, 13:48
nee gek he.. op nikhef was er toen niet eens een noodstroom voorziening :p

Booster
21/10/03, 14:11
Aja, je hebt gelijk. Althans bij de eerste stroomstoring van toen was dat inderdaad het geval, NIKHEF had geen backups terwijl dat wel overeen gekomen was ;)
Maar het punt staat, de backups (aanwezig of niet) grepen niet op tijd in.

NLISP
25/10/03, 22:54
Heb alleen maar 1 ding te zeggen dat Globalswitch gewoon veruit de beste is. Niet dat sara en nikhef meteen zwaar inferieur zijn maar telecity is een ramp. Teveel mensen die je niet in een datacentrum wil hebben zitten daar. Bovendien is de beveiliging ten opzichte van globalswitch gebrekkig

[Elwin]
26/10/03, 00:50
NovaXS ziet er opzich ook wel netjes uit. Alleen de security mag daar wel wat beter. Maar zo heeft elke colo wel weer wat. :)

host3000
26/10/03, 01:19
Ik zoek dus eigenlijk (op termijn) een colo faciliteit waar ik direct een ams-ix poort kan krijgen (nou ja, krijgen...).

Ik vind Global wel gruwelijk duur. Misschien heeft alle kwaliteit z'n prijs, maar of het zo duur als Global moet zijn .....

megaroot
26/10/03, 01:40
Globalswitch duur?

Indicatieprijzen, maandelijks:

- Novaxess: 250 Euro/cabinet (incl. cabinet)
- Redbus: 275 Euro/cabinet (excl. cabinet)
- Globalswitch: 400 Euro/cabinet (incl. cabinet)
- Telecity: 400 Euro/cabinet (excl. cabinet)
- Interxion: 450 Euro/cabinet (excl. cabinet)

Dit zijn prijzen vanaf 5 - 15 cabinets. Onder de 15 cabinets is het niet interessant (reken minimaal 150 tot 200 euro bovenop deze prijzen), dan kan je beter bij in partij in gaan staan.

Boven de 15 cabinets kan je leuke prijzen regelen, reken op kortingen tussen de 100 en 150 Euro op bovenstaande richtprijzen.

host3000
26/10/03, 04:13
Location
Global Switch Amsterdam
Johan Huizingalaan 759
Amsterdam
The Netherlands

» Pricing
To rent a single rack is EUR6,000 per year
A minimum 1 year contract
This includes a connection to the customer port on the AMS-IX switch
Installation: EUR980 one time fee



Co-location at SARA
: For details on co-location at SARA please contact us at marketing@sara.nl. You may also contact our Marketing and Sales Department by telephone +31 (0)20 592 3000 or fax +31 (0)20 66 831 67. We can offer you services that meet your requirements.
» Pricing
The cost for co-location of one full 46 HU rack is:
Monthly fee ranging from Euro 800.-- to Euro 600.-- (excl. VAT)
One time installation fee ranging from Euro 900.-- (excl. VAT) to installation free of charge

Dit verschil ben ik vanuit gegaan.....

p.s. Ik zit nog niet aan de 5 cabinets.

Booster
26/10/03, 21:28
Ja....?
€ 6000 per jaar voor 1 rack bij globalswitch, of minimaal € 7200 bij SARA. (eventuele installatiekosten niet meegerekend)

Hoezo is Global Switch dan gruwelijk duur?

host3000
26/10/03, 21:33
*zucht*

er zijn momenten dat lezen niet mijn sterkste kant is. kortom, ik heb het volledig verkeerd gelezen....

dank voor de inspanning om mij dit te laten inzien ;)

Deimos
26/10/03, 21:38
Origineel geplaatst door NLISP
Heb alleen maar 1 ding te zeggen dat Globalswitch gewoon veruit de beste is. Niet dat sara en nikhef meteen zwaar inferieur zijn maar telecity is een ramp. Teveel mensen die je niet in een datacentrum wil hebben zitten daar. Bovendien is de beveiliging ten opzichte van globalswitch gebrekkig
Ben zelf ook zeer te spreken over TC2 en RB. Beide locaties zijn enorm net en zou zelf niet weten waarom genoemde beide onder zouden doen.
Zelf vind ik nadeel van GS dat alle suites in 1 ruimte staan. Dat er niet per suite een accesslock is.

Booster
27/10/03, 01:24
Origineel geplaatst door host3000
dank voor de inspanning om mij dit te laten inzien ;)
No problem ;)

En tja, 6000 of 7200, het blijft een hoop geld, dat is waar.

Fabian
24/11/03, 17:33
Origineel geplaatst door Deimos

Ben zelf ook zeer te spreken over TC2 en RB. Beide locaties zijn enorm net en zou zelf niet weten waarom genoemde beide onder zouden doen.

Bij mijn weten heeft amsix geen pop @ redbus en daar ook geen plannen voor dus daar heeft host3000 weinig aan :)

Dennis
24/11/03, 21:03
Origineel geplaatst door NLISP
Heb alleen maar 1 ding te zeggen dat Globalswitch gewoon veruit de beste is. Niet dat sara en nikhef meteen zwaar inferieur zijn maar telecity is een ramp. Teveel mensen die je niet in een datacentrum wil hebben zitten daar. Bovendien is de beveiliging ten opzichte van globalswitch gebrekkig Hoe lang heb je zelf bij TeleCity ge-colocate?

Ik ben er geweest en ik was onder de indruk :)
Niet alles was zeer nieuw, maar ze hadden alles gewoon redundant, aangesloten om AMS-IX, gewoon alles!