PDA

Bekijk Volledige Versie : afscheiden van de "rest" ?



[QWS]
19/10/03, 21:13
ik zie regelmatig relatief nieuwe ideeën van hosting bedrijven om zich af te zonderen van de "doorsnee" hosting bedrijven. hierbij doel ik op dingen als:

- geen contracten over lengte overeenkomst.
- niet goed geld terug voor een bepaalde tijd
- geen setupkosten
- bekende en goede netwerken ( true server bijv.)
- heel goedkoop ( VS servers bijv.)

en zo zijn er nog wel wat dingen waarmee bedrijven zich presenteren. Maar ik vroeg me af , welk van deze dingen hebben nu echt effect. ik denk dat 80% van de klanten niet let op de contract duur en het netwerk dus ook dat veel mensen het niet uitmaakt of de servers in Nederland of in de VS staan. Ik denk dus eerder dat ze op de lage prijzen afgaan of het gemak waarmee bedrijven te vinden zijn. als je bovenaan staat in de bekende zoekmachines dan zal een doorsnee klant eerder voor je kiezen dan voor een bedrijf die veel goedkoper is en niet goed te vinden is. Uiteindelijk update het merendeel van de klanten zijn/haar websites niet dagelijks maar eerder maandelijks of misschien helemaal niet.

Zelf geef ik de eerste 14 dagen niet goed geld terug, maar of klanten nu voor mij kiezen omdat ik dat geef weet ik niet. ik doe het eerder om de klanten het gevoel te geven dat ze alles gewoon rustig uit kunnen proberen.

maar terug naar mijn vraag:

hebben dit soort dingen echt effect? :)

bjorn
19/10/03, 21:29
My Host richt zich op bedrijven, en voor hun is het wel belangrijk dat ze weten dat het netwerk goed is. Ook hebben ze liever dat de servers in NL of BE staan...


- geen contracten over lengte overeenkomst.


Is gewoon handig!
Wij hebben het staan dat er geen opzegging wordt gedaan dat het contract gewoon automatis met 1 jaar wordt verlengt.

mdf
19/10/03, 21:35
Ik heb geen idee of dit soort dingen echt werken; ik heb een hele tijd alles in de VS gehost en geen enkele klant had daar problemen mee.
Nu ben ik alles aan het overbrengen naar eigen servers hier in Nederland, maar geen vragen van klanten waar die servers komen te staan.
Mijn idee is dus dat het mensen niet zoveel interesseerd waar hun site gehost is als hij maar bereikbaar is.

Ik heb het idee dat de meeste klanten alleen interesse hebben in prijs en uptime. De geografische locatie waar de servers staan interesseerd ze niet net zoals via welke netwerken de verbindingen lopen.

Rik
20/10/03, 00:11
Origineel geplaatst door melchior
Ik heb geen idee of dit soort dingen echt werken; ik heb een hele tijd alles in de VS gehost en geen enkele klant had daar problemen mee.
Nu ben ik alles aan het overbrengen naar eigen servers hier in Nederland, maar geen vragen van klanten waar die servers komen te staan.
Mijn idee is dus dat het mensen niet zoveel interesseerd waar hun site gehost is als hij maar bereikbaar is.

Ik heb het idee dat de meeste klanten alleen interesse hebben in prijs en uptime. De geografische locatie waar de servers staan interesseerd ze niet net zoals via welke netwerken de verbindingen lopen.

Als je het op de juiste manier aan ze laat weten heeft het wel degelijk effect...
Als je op de website uit gaat legen dat het met snelheden wel degelijk veel scheeld zullen veel bedrijven daar op in gaan, immers een langzame website is zo weggeklikt zeker als het vanuit een zoekmachine gedaan wordt....

GEEN SETUPKOSTEN

Werkt natuurlijk ook, is een fijn gevoel dat men er aan over houdt en dus werkt het.... al is het maar een klein beetje... het gaat om het totaalplaatje.

[QWS]
20/10/03, 00:16
ja dat scheelT waarschijnlijk wel ja. maar je kan iemand die er geen verstand van heeft er natuurlijk ook van overtuigen dat de VS servers sneller zijn. niemand zet natuurlijk iets slechts over zijn verbindingen/service op haar eigen website..

Cybafish
20/10/03, 00:22
Tja, als ik zie naar hoe FutureFlex het afgelopen jaar is veranderd.. we zijn van USA reseller gegroeid naar een toch wel robuust bedrijf met een paar Nederlandse servers. Ik denk dat dat eigenlijk datgene is waar alle serieuze hosts zich naartoe werken. Hoe dan ook, ik hou niet zo van de extreme budget markt (het "digitalus volk"). Wij richten ons op het middensigment van de markt. Kwaliteit, maar toch betaalbaar, en dat werkt!

Rik
20/10/03, 00:44
Origineel geplaatst door [Liver]
ja dat scheelT waarschijnlijk wel ja. maar je kan iemand die er geen verstand van heeft er natuurlijk ook van overtuigen dat de VS servers sneller zijn. niemand zet natuurlijk iets slechts over zijn verbindingen/service op haar eigen website..

Totdat je het keurmerk wilt gaan krijgen straks ;)

root
22/10/03, 00:44
Ik snap niet waarom iedereen de setupkosten en al dat soort kleine dingen weg wimpelt om maar klanten binnen te halen. Mijn prijzen en dergelijke zijn al 2 jaar constant en in de 5 jaar dat ik bezig ben zit ik al op de 16 servers. Ik geloof er niet in om dat soort dingen weg te gaan halen en al het mogelijke te proberen om maar klanten binnen te halen.

Stabiliteit werkt ook goed. Dit resulteert in klanten die een jaren lange samenwerking aangaan. Dit is precies de markt die ik wil hebben. De klant die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, die mag naar de student die een zakcentje bij verdient. ( Niet iedereen is student en niet iedereen host voor een zakcentje, dit om geen discussie te krijgen hier over )

Servers in NL is voor mijn klanten belangrijk. Deze willen niet omrijden via antwerpen als ze van amsterdam naar limburg willen.

Waar blijft het keurmerk ?

Rik
22/10/03, 00:52
Origineel geplaatst door ensimguru
Waar blijft het keurmerk ?

15 november is de oprichtingsvergadering van de Stichting.
Daarna zal het allemaal ontwikkeld gaan worden (het systeem is bedacht inmiddels).

Wanneer de daadwerkelijke lancering is weten we nog niet 100% zeker, we doen het goed, en dat kost tijd en voorbereiding ;)

Mvg Rik

Savvas
22/10/03, 09:33
Ik denk dat sommige dingen wel degelijk effect hebben, dit kan ik concluderen uit iets wat ik sinds kort doe: gratis proefmaanden colocatie aanbieden. Er zijn veel geïnteresseerden voor merk ik en de wat serieuzere bedrijven komen er ook op af, het wekt vertrouwen denk ik als iemand zijn boeltje rustig een maand mag testen zonder kosten en zonder contractsbinding.

Wat betreft de punten die jij noemde Liver, het komt idd erg veel voor en of het effect heeft durf ik je niet te zeggen gezien ik het niet uitgebreid heb lopen testen ofzo ;)

BeNeWS
22/10/03, 11:12
Origineel geplaatst door [Liver]
ja dat scheelT waarschijnlijk wel ja. maar je kan iemand die er geen verstand van heeft er natuurlijk ook van overtuigen dat de VS servers sneller zijn. niemand zet natuurlijk iets slechts over zijn verbindingen/service op haar eigen website..

Wat maakt het uit WAAR die server staat ?

Het is toch het. WORLD WIDE WEB !!

Staat hij in NL, dan zal iemand buiten Europa een minime vertraging hebben, staat hij in Africa dan zal iemand buiten Africa vertraging hebben.

Wat voor de klant het meest belangrijk is dat is dat zijn website op een vlotte manier bereikbaar is.

Wij hebben onlangs een klant van een NL host overgenomen. Hij heeft nu zijn site op onze servers in de VS gezet.
Hij beweert dat zijn site bij ons SNELLER laad dan bij zijn vorige host.

Hoe kan dit denk je nu:
Het was een PHP/MySQL gestuurde site. Zijn vorige site stond op een oude server (Pentium I).
Bij ons staat zijn site nu op een Pentium IV.
Deze server verwerkt de PHP-scripts veel vlugger.

De performantie van de server is in vele gevallen veel belangrijker dan de locatie. Dit is iets waar VEEL mensen geen rekening mee houden.

host3000
22/10/03, 11:40
Origineel geplaatst door BeNeWS


Wat maakt het uit WAAR die server staat ?

Het is toch het. WORLD WIDE WEB !!

Staat hij in NL, dan zal iemand buiten Europa een minime vertraging hebben, staat hij in Africa dan zal iemand buiten Africa vertraging hebben.

Wat voor de klant het meest belangrijk is dat is dat zijn website op een vlotte manier bereikbaar is.

Wij hebben onlangs een klant van een NL host overgenomen. Hij heeft nu zijn site op onze servers in de VS gezet.
Hij beweert dat zijn site bij ons SNELLER laad dan bij zijn vorige host.

Hoe kan dit denk je nu:
Het was een PHP/MySQL gestuurde site. Zijn vorige site stond op een oude server (Pentium I).
Bij ons staat zijn site nu op een Pentium IV.
Deze server verwerkt de PHP-scripts veel vlugger.

De performantie van de server is in vele gevallen veel belangrijker dan de locatie. Dit is iets waar VEEL mensen geen rekening mee houden.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar :D

Locatie is natuurlijk belangrijk, net zoals andere zaken (server specs etc). Het gaat erom dat het doel van de server in de gaten gehouden wordt. Zo kan een VS server heel handig zijn voor een Nederlands bedrijf dat in de VS klanten heeft, om maar wat te noemen.

btw Pentium I is wel erg buiten het gebruikelijke:p

BeNeWS
22/10/03, 11:52
Origineel geplaatst door host3000

btw Pentium I is wel erg buiten het gebruikelijke:p

Zo'n oude Cobalt RAQ. AMD processor met 64 Mb RAM.
Der zijn er nog meer als je denkt.

bjorn
22/10/03, 12:09
Origineel geplaatst door BeNeWS


Wat maakt het uit WAAR die server staat ?

Het is toch het. WORLD WIDE WEB !!

Staat hij in NL, dan zal iemand buiten Europa een minime vertraging hebben, staat hij in Africa dan zal iemand buiten Africa vertraging hebben.

Wat voor de klant het meest belangrijk is dat is dat zijn website op een vlotte manier bereikbaar is.

Wij hebben onlangs een klant van een NL host overgenomen. Hij heeft nu zijn site op onze servers in de VS gezet.
Hij beweert dat zijn site bij ons SNELLER laad dan bij zijn vorige host.

Hoe kan dit denk je nu:
Het was een PHP/MySQL gestuurde site. Zijn vorige site stond op een oude server (Pentium I).
Bij ons staat zijn site nu op een Pentium IV.
Deze server verwerkt de PHP-scripts veel vlugger.

De performantie van de server is in vele gevallen veel belangrijker dan de locatie. Dit is iets waar VEEL mensen geen rekening mee houden.


Ik heb klanten die toch liever op een NL of BE server zitten dan op een US server hoor! En tja geef wel toe als je je servers in de US zet zijn de kosten veel lager, maar dat is wel een voordeel :-) Maar als je dan telkens naar daar moet om een server bij te steken :-s...

BeNeWS
22/10/03, 12:12
Origineel geplaatst door bjorn

Maar als je dan telkens naar daar moet om een server bij te steken :-s...

Ik ben nog geen enkele keer naar daar geweest.
Daar zorgt het datacenter voor.
Voor onderhoud (herstellingen) & updates (hardware) zorgen zij ook.

Er moet wel voor betaald worden, maar als ik het hier laat doen door iemand of ik doe het zelf kost dat ook tijd en geld.

Mog
22/10/03, 20:35
@BeNeWS; Maarja dan krijg je er tenminste nog investeringsaftrek voor en btw teruggave.
Servers ergens hebben staan die niet van je bedrijf zijn is imho voor als je een beetje bedrijf bent zonde van t geld.
Tevens kun je niet leuk backups maken (traaag en duur).


Ik denk dat jeje wel kunt afscheiden door extra services aan te bieden,
ik noem een noc monitoring mogelijkheid, notificaties middels sms, proffesionele backups, systeem engineer mogelijkheid.

overload
25/10/03, 16:21
Ach er zijn toch nog mensen creatief genoeg om zicht te onderscheiden.

www.357hosting.com (http://www.357hosting.com)


Hmm krijgt het woord emailbom toch een héle andere betekenis lol

InstantXs
25/10/03, 16:38
Origineel geplaatst door NetRouting
Ik denk dat sommige dingen wel degelijk effect hebben, dit kan ik concluderen uit iets wat ik sinds kort doe: gratis proefmaanden colocatie aanbieden. Er zijn veel geïnteresseerden voor merk ik en de wat serieuzere bedrijven komen er ook op af, het wekt vertrouwen denk ik als iemand zijn boeltje rustig een maand mag testen zonder kosten en zonder contractsbinding.


Nee, hier komen eerder mensen op af die elke maand ergens anders een gratis maand nemen..(of niet savvas?)

Rik
26/10/03, 23:19
Origineel geplaatst door InstantXs


Nee, hier komen eerder mensen op af die elke maand ergens anders een gratis maand nemen..(of niet savvas?)

Ik ben geen Savvas, maar je hebt wel gelijk, het trekt klanten die je waarschijnlijk over een maand, of misschien over een paar maanden, liever kwijt als rijk bent ;)

Die gaan voor "gratis" en "goedkoop", het kan juist zijn markt zijn, maar ik zou een ander segment kiezen iig ;)

Savvas
27/10/03, 08:30
Origineel geplaatst door Rik


Ik ben geen Savvas, maar je hebt wel gelijk, het trekt klanten die je waarschijnlijk over een maand, of misschien over een paar maanden, liever kwijt als rijk bent ;)

Die gaan voor "gratis" en "goedkoop", het kan juist zijn markt zijn, maar ik zou een ander segment kiezen iig ;)

het is nou niet dat ik de indruk krijg dat er zulke mensen over de vloer komen, komen genoeg aanvragen maar neem de wat serieuzer lijkende eruit. Wat ik vind, als een klant de prijs en kwaliteitsverhouding bevalt doet die niet meer de moeite om te verhuizen..Tenzij het echt zoals je het zegt van die pelgrims zijn die aan het rondtrekken zijn :p

Rik
27/10/03, 11:10
Origineel geplaatst door NetRouting


het is nou niet dat ik de indruk krijg dat er zulke mensen over de vloer komen, komen genoeg aanvragen maar neem de wat serieuzer lijkende eruit. Wat ik vind, als een klant de prijs en kwaliteitsverhouding bevalt doet die niet meer de moeite om te verhuizen..Tenzij het echt zoals je het zegt van die pelgrims zijn die aan het rondtrekken zijn :p

hehe, "de HostingPelgrims" , is overdreven, maar er is wel degelijk een grote groep klanten die zich zo van webhosting bediend...

InstantXs
27/10/03, 11:18
Origineel geplaatst door Rik


hehe, "de HostingPelgrims" , is overdreven, maar er is wel degelijk een grote groep klanten die zich zo van webhosting bediend...

Het zijn niet alleen de klanten die het doen, maar ook hosting bedrijven zelf...

Rik
27/10/03, 11:49
Origineel geplaatst door InstantXs


Het zijn niet alleen de klanten die het doen, maar ook hosting bedrijven zelf...

De mens is een kuddedier ;)

Weppel
29/10/03, 16:52
Wat wij doen is redelijk uniek, en ook erg fijn voor de klant zelf. Onze doelgroep zijn bedrijven die goed en snel vertegewoordigt willen worden op het internet.
Wij zorgen dat de website gebouwt word, online gezet word, email accounts aangemaakt worden, en vaak stellen we ook op locatie de email accounts in. Hiervoor betalen de mensen wel een redelijk bedrag per maand (bij een normale webhost zouden ze voor 2,5 euro per maand klaar zijn), maar de service die we erbij leveren is ongekend. Geen enkele klant van ons heeft ooit een woord gerept over een te hoge prijs.
Ook doen wij alleen maar regionaal klanten werven, niet dat we straks 100km moeten rijden als er een email accountje fout staat :P

Deze formule verkoopt goed, en levert aardig wat op. Voor ons een gouden formule :)