PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Load



keepow
19/10/03, 13:22
Hallo, ik zat net eens even op een site te kijken en ik kon niet meer op de ftp. Toen keek ik bij de server status en zag dat alles up was behalve Server Load 4.00 (1 cpu), gebruikt de website waar ik gekeken heb nu teveel of alle sites samen die op de server staan.

Ps. ik keek via cpanel.

host3000
19/10/03, 13:39
Origineel geplaatst door keepow
Hallo, ik zat net eens even op een site te kijken en ik kon niet meer op de ftp. Toen keek ik bij de server status en zag dat alles up was behalve Server Load 4.00 (1 cpu), gebruikt de website waar ik gekeken heb nu teveel of alle sites samen die op de server staan.

Ps. ik keek via cpanel.
De serverload geldt voor de server, dus alle processen die op de server lopen = alle sites en systeemprocessen.

Het cijfer waarnaar je verwijst, geeft aan dat er 4 processen op cpu tijd wachten (is geen serverload). Dat betekent niet dat de server niet bereikbaar zou zijn. Ik heb wel eens op een server '10' gehad, en alles was gewoon bereikbaar. Overigens is '10' wel erg veel.

Elke server heeft pieken in de belasting. Dat is niet erg. Zolang de belasting maar niet continue zo hoog is.

Maw, het lijkt mij sterk dat deze '4' de oorzaak er van is dat je geen ftp toegang had. De oorzaak ligt waarschijnlijk ergens anders.

wdv
19/10/03, 13:47
Houd er even rekening mee dat *BSD load absoluut niet valt te vergelijken met Linux load!

Holger
20/10/03, 09:48
Je hebt een optie bij PureFtpd dat hij geen nieuwe connecties accepteerd vanaf een load van 4

Dus gok ik dat er Pureftpd draait op die bak

*<EDIT>
# If the system is more loaded than the following value,
# anonymous users aren't allowed to download.

MaxLoad 4
</EDIT>*

host3000
20/10/03, 10:07
Origineel geplaatst door Holger
Je hebt een optie bij PureFtpd dat hij geen nieuwe connecties accepteerd vanaf een load van 4

Dus gok ik dat er Pureftpd draait op die bak

*<EDIT>
# If the system is more loaded than the following value,
# anonymous users aren't allowed to download.

MaxLoad 4
</EDIT>*
CPanel draait met Proftp

Cybafish
20/10/03, 10:12
cPanel draait ook met pure-ftpd..

Holger
20/10/03, 10:22
Yep heb zelf Cpanel met PurefFtpd draaien
Ga eens naar Tweak Ftp Settings :-)

host3000
20/10/03, 10:22
Origineel geplaatst door Cybafish
cPanel draait ook met pure-ftpd..
Je hebt gelijk, sorry (het is nog vroeg)

Cybafish
20/10/03, 10:31
Té vroeg inderdaad, de moeheid slaat hevig toe hier :D

chielsen
27/10/03, 18:14
Wat is eigenlijk het nadeel van pure ftp als dat er is? Het is namelijk wel evel sneller etc...

McRox
27/10/03, 20:40
Origineel geplaatst door keepow
Toen keek ik bij de server status en zag dat alles up was behalve Server Load 4.00 (1 cpu), gebruikt de website waar ik gekeken heb nu teveel of alle sites samen die op de server staan.


Hoeft geen verband te hebben met aantal sites op de server..

Vergelijk de server met een 100mbit lijn. Die heb je toch om tot 100mbit te bursten? Een paar pieken tijdens de drukke tijden moet geen probleem zijn. Echter, wanneer de 100mbit lijn behoorlijk lang vol zit, dan moet met toch denken aan een 2e lijntje :D

Een server load van 4.00 voor een P3tje is behoorlijk veel en kan ten koste gaan van de snelheid. Bij een dual p3 met een redelijk hoeveelheid geheugen hoort dit echter geen probleem op te leveren :)


Origineel geplaatst door chielsen
Wat is eigenlijk het nadeel van pure ftp als dat er is? Het is namelijk wel evel sneller etc...

De opbouw van PureFTPd is "lichter" en beter beveiligd. ProFTPd is zwaarder, zeker bij een groot aantal gebruikers dat zich tegelijk aanmeldt. ProFTPd heeft echter wel meer toeters en bellen :)

Het is bijna windows vergelijken met linux :D