PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller starten ?



reneovertoom
17/10/03, 18:31
Hey mensen !
Interessant forum ditte :)

Maar goed, even een vraagje tikken met mijn bevroren vingers :|
Ik wil een piepklein :D bedrijfje "starten", voor het hosten van wat sites voor vrienden en kennissen, en wellicht wat derden.

Nu heb ik technisch GEEN verstand van de software,hardware etc. voor het draaiende houden van "de zaak" dus zoiets zou ik dan uit willen besteden. Klopt het dat ik dan goed zit met het woord "reseller" ?

Ik wil dus 1 domein, ofwel pakket, waar ik gewoon een stuk of 20 domeinen ONAFHANKELIJk van elkaar kan laten draaien. Is dit mogelijk ? Kan iemand mij hier meer over zeggen, of dit mogelijk is, en bij wie :) ?
Groeten !
Rene

FSCJasper
17/10/03, 18:34
Ja,denk dat Reseller dan het beste is ja. Als je meer nodig hebt kan je makkelijk upgraden en wordt je groter neem je een dedicated server. Als je een mod dit laat verhuizen naar Aanvragen zal iemand je wel goed bod doen denk ik :)

reneovertoom
17/10/03, 18:37
Dankje :)
Ik wacht nog even met aanvragen, omdat ik niet te hard van stapel wil lopen :) Ik wil eerst even wat op een rijtje zetten alvorens ik mezelf in het diepe wil storten.

Maar als je nog wat meer informatie hebt, over met name de voor- en nadelen hoor ik die graag van je ! :) Of iemand anders natuurlijk ;)

FSCJasper
17/10/03, 18:48
Ik wil je graag helpen hoor met je informatie te geven. Je kan me toevoegen op msn, dan help ik je ermee. Zal je geen aanbieding doen ofzo, dat gebeurt wanneer je wilt op het forum. Sinds ik ook begonnen was( lees ben) als reseller weet ik wel zaken waar je op kunt letten ed. Dus voeg me maar toe,en als je dat niet hebt, via dit forum dan he ;)
Als je voor vrienden en kennissen wilt doen moet resellen geen probleem zijn, en zijn er ook geen nadelen die ik nu kan bedenken. Natuurlijk moet je wel kijken wat je wilt..kwaliteit of kwantiteit( NL - VS). Je kan beste even kijken hoeveel interesses je hebt van vrienden, en daar op gebasseerd een pakket laten samenstellen voor die prijs. Als je vragen hebt hoor ik dat graag van je :)

reneovertoom
18/10/03, 17:47
Sorry voor mijn late reactie :) ik zal even wat vragen op papier zetten, en die vanaaf naar je mailen :) Dat is wat beter dan MSN, dat duurt zo lang en ik weet niet of het dan voor je uitkomt :)
Je hoort nog van me !
Grtz
Rene

FSCJasper
18/10/03, 18:11
Is goed hoor :)
En Msn komt me altijd uit,dus dat is geen probleem ;)
Als je vanavond rond 10 uur hebt gemaild,zal ik deze dag nog antwoord op al je vragen geven. Dus,ik hoor het wel van je :)
Succes!

mvg,
Jasper Oelers

RobbertC
18/10/03, 18:31
Waarom kan dit niet gewoon via het forum?

reneovertoom
18/10/03, 18:33
Hmm....ik heb nogal wat vragen :s mag dat ? Ik bedoel, dan wordt mijn bericht VET lang :D Maa ok, je hebt gelijk, ik post al mijn vragen hier deal :) ?

RobbertC
18/10/03, 19:51
Deal :)

FSCJasper
18/10/03, 19:54
Deal ;)

reneovertoom
18/10/03, 20:03
Hierrrrrr zijn ze :D Sorry voor de vele vragen, maar ik wil eerst een beetje goed informatie inwinnen alvorens ik voor verrassingen kom te staan ;)

1. Hoe zit het met MIJN config, kan IK alle users aanmaken, en alle opties zoals MySQL, Ruimte, Datatraffic ZELF regelen ?
2. Ik moet natuurlijk ingeschreven staan als ¡§bedrijf¡¨ wat voor ondernemings vorm moet je kiezen, en wat zijn de voor-en nadelen van elkander ? En uiteraard, wat zijn de kosten van deze inschrijvingen.
3. Wat zijn de risico¡¦s voor een reseller ?
4. Hoe zit het met verantwoording van gebruik van dataverkeer? Software die brak is, klanten die bij mij klagen over down-time, betalingen, als zij iets bestellen, moet ik dan wachten totdat MIJ BETAALD is ? Of niet?
5. Je moet natuurlijk ook een Bankrekening openen als bedrijf, welke bank is goed, wat zijn de mogelijkheden, en wat zijn de kosten?
6. De klant betaald per acceptgiro neem ik aan? Hoe kom je aan deze formulieren en dergelijke? Want je moet natuurlijk wel als een echt bedrijf over komen ļ
7. Hoe geschiedt de boekhouding, aangezien je met belastingen bezig bent?
8. Welke marge zou ik kunnen hanteren op pakketten, zodat ik iig na 1 jaar (indien genoeg klanten uiteraard) mijn break-even point bereikt hebt? En hoe draag je de BTW af.
9. Kun je bijv. ook een printer ZONDER BTW kopen, aangezien je zulke dingen nodig gaat hebben? En tot hoever kun je gaan met zonder BTW kopen voor ¡§de zaak¡¨ ?
10. Stel ik wil echt reseller worden, wat zou ik nog meer moeten weten? Ik bedoel, ik weet de grondbeginselen van het hosten zelf, maar technisch ben ik totaal NIET, dus welke pakketten, en vooral, welke Panels zijn handig voor mij of de user? Welke is ¡§gewild¡¨ ? Wat zijn de voor-nadelen van de Panels in kwestie?
11. Hoe zit het met de snelheid van de pakketten? Ik koop dus traffic en ruimte in, maar wat is het verschil tussen ¡§jullie¡¨ Ik wil namelijk wel gewoon snel en kwaliteit bieden. Zit iedereen aan AMS-IEX, waar moet ik precies op letten?
12. Wat is PRECIES het nadeel van hosting in de VS ? Wat is het verschil met bones vanuit Nederland ?
13. Waarom zie ik niemand die ASP ondersteund? Of kand at niet op linux ?
14. Ik zie dat veel reseller pakketten beginnen bij 2 GB, en 50 GB traffic, maar ik wil gewoon klein beginnen en uitbreiden, kan een reseller pakket op maat gemaakt worden ?
15. Heb ik zelf controle over de datatraffic? Of iig, kan ik zien wie WAT gebruikt, en hoeveel totaal, dus een beetje totale statistieken zeg maar ļ
16. Kan ik ook backups maken voor het gehele systeem? Of gaat dat automatisch? Ik wil de klanten uiteraard wel tevree houden.
17. Zit er een limiet aan het aantal domein wat ikzelf kan invoeren/exploiteren? Ik heem aan dat ik met een 1GB 10 van 100 kan maken, maar ook 20 van 50 ?
18. Ik heb VAST nog een hoop vragen nadat jullie antwoord gegeven hebben op bovenstaande vragen :D

FSCJasper
18/10/03, 20:42
1- Bij elk resellerpakket kan je zelf users aanmaken, en ook limieten instellen, zoals Mysql ed.
2- Als je in je eentje het gaat doen, is een Eenmanszaak je geschikte aanmelding, en zoals je in ander topic kunt lezen is het verschillend per provincie. Het ligt rond de 54 tot 70 euro p/j.
3 - Voor resellers zijn niet veel risico's. Kosten zijn laag en bijna geen toevals kosten.
4 - Dat zijn 2 vragen tegelijk :) . Wij maken hostingaccount al meteen bij bestelling aan. Alleen domeinnaam wachten we mee tot de betaling is binnengekomen. Over de downtijd, proberen host te zoeken met weinig downtijden en uptime garantie.
5 - Ik doe alles via de SNS bank, makkelijk online alle bankzaken regelen.
6 - Ik laat de klant gewoon online overschrijving, alles geregeld :)
7 - Alles goed opslaan in wiskunde boeken en alles maar ook alles bijhouden zodat je niet de zak bent bij controles
8 - Met reselling kan je binnen 2 maanden al je 'breakpoint' bereiken. Je moet ze evenduur maken als je kwaliteit geeft..niet te duur,en geen budgethosting.
9 - Als je btw nummer hebt, kan je op alles wat voor bedrijfsuitvoering gebruikt kan worden btw aftrekken. Dit gebeurt wel op einde van jaar via belastingdienst
10 - Als je vragen hebt is dit forum altijd the place to be. En anders kan je mij altijd even mailen, ik doe dat graag :)
11 - Vs is langzamer maar goedkoper, NL is sneller maar duur dataverkeer. Ik raad je voor te beginnen NL aan..
12 - VS is langzamer en meer downtijden. NL is gewoon betere kwaliteit netwerken en servers ivm de meeste in de VS..over Bones weet ik helaas niets,moet ik je schuldig blijven
13 - ASP is alleen goed op Windows server,en omdat de meeste Linux servers hebben...
14 - Je kunt bij iedereen wel een pakket op maat maken. Je kan het beste goed onderzoeken welke het beste aan je eis voldoet, beetje onderhandelen en je vind je pakket wel :)
15 - Bij de meeste cpaneels kan je je dataverkeer van jezelf en de klanten in de gaten houden.
16- Backups moet je meestal zelf doen, en dat kan in je cpaneel.
17 - Sommige hebben inderdaad een limiet op account,maar dat is bij iedereen verschillend.
18 - We wachten met smacht op je volgende vragen. Fire at will ;)
12 -

reneovertoom
18/10/03, 21:00
Thx voor de antwoorden :)
Ik zal er morgen ongetwijfeld meer posten na een nachtje slapen :D
:thumbs up:

FSCJasper
18/10/03, 22:02
Dan zal ik ze morgen beantwoorden;)

Slaap lekker :)

reneovertoom
19/10/03, 16:14
Ok, hier nog wat vraagjes :)

19 - Hoe komt het dat de reseller pakketten onderling zo veel verschillen qua prijs, voor hetzelfde pakket?
20 - De algemene Voorwaarden van je resellerbedrijf, kun je die gewoon kopieren van je moederbedrijf?
21- Kunnen de klanten "zien" dat je reseller bent, en op welke manier? Ook al zal ik me niet op de zakelijke markt gaan richten, wil ik toch professioneel overkomen en kwaliteit kunnen bieden.
22- Hoe te doen met ondersteuning/Service ? Wanneer er wordt gevraagd om scriptfouten, of MySQL errors?
23- Ik neem aan dat ik met een eigen identiteit naar voren kan komen? Dus eigen briefhoofd, eigen huisstrijl e.d. ?
24 - Nog even over dat BTW kopen, het scheelt namelijk 19%, maar ik twijfel of je echt zo ver kan gaan? Kan ik bijvoorbeeld dus 2 nieuwe TFT schermen en computers kopen zonder daarover BTW over hoeven te betalen? In dat geval zou iedereen die KVK kosten er zo uit hebben :|

Dat was hem weer tot zover :D

Rik
19/10/03, 16:23
Je schreef een paar keer dat je wel als echt bedrijf wenst over te komen (in alle twee de lijstjes met vragen)...

Zorg gewoon dat je ook een echt bedrijf BENT... als reseller is het vrijwel niet te doen om alle kosten die bij het runnen van een zaak komen kijken te behappen... m.a.w. maak een keuze tussen het "resellen" (als je dit als extra dienst wilt aanbieden) of ga denken aan een serieus hostingbedrijf.

Antwoord op vraag 24: je moet ALTIJD BTW betalen !, alleen heb je als bedrijf de mogelijkheid om voor je investeringen en inkoop de BTW terug te vorderen...

Nog even kort: in principe ben je altijd terug te vinden als "reseller" als je dit ook bent... kwestie van zoeken ;)

FSCJasper
19/10/03, 16:24
19 - De servers zijn anders, en ander netwerk, en ander datacenter en dus andere prijzen. Zo zijn er nog meer zaken die de prijsbepaling doen..maar das te lang om op te noemen :)
20 - Als je toestemming van hun hebt,mag je dat meestal doen. Beter is de voorwaarden zelf goed door te lezen, en daarop baseer je je eigen AV
21 - Meestal kunnen ze dat zien, dmv een DNS controle bijvoorbeeld. Sommige doen het fantastisch wegstoppen zodat het net lijkt of je eigen servers hebt.
22 - Neem aan dat je klanten bedoelt? Zij kunnen vragen over fouten in het script, maar je bent niet vereist die te beantwoorden want dat is je taak niet,ookal is het zeker fijn voor de klant als je dat kunt doen.
23 - Dat kan natuurlijk
24 - Hehe,dat werd mij ook laatst gevraagd. Dat zou je echt kvk zelf moeten vragen,maar ik dacht dat het maar een % van je omzet terug gevraagd mag worden. Weet ik niet zeker dus moet je maar navragen..

Zo, weer lading vragen afgewerkt ;) . Nu deel 3 :)

reneovertoom
20/10/03, 15:19
ok :)
25- Op het forum ben ik vaak het woord bursten tegengekomen? Maar ik heb niet kunnen ondervinden wat het nu daadwerkelijk is, wat is het precies?
26- Nog even terugkomende op de grote prijsverschillen in NL-servers, wordt er hier en daar soms wat geknepen? Zo ja, is dit merkbaar voor de thuis-internetter die vaak toch niet boven de ~200KB komt? Want je kunt wel veel capaciteit hebben, maar als dat niet bereikt kan worden dan heb je er niets aan.
27- De snelheid van de sites van mijn klanten, dat ligt aan de server waar IK host, en het datacenter?
Nu technisch, wat zijn zo'n beetje de eisen die de server moet hebben, en welk datacenter is snel? Of anders gezegd, via welke verbindingen is het "snel" te noemen?

Ik zit nu dus een beetje in het proces van bekijken,vergelijken -en analyseren. Dus ik hoop dat jij/jullie wat specifiekere info voor me hebben betreffende de datacenters en servers :)

Rik
20/10/03, 15:26
True server is één van de snelste in NL...