PDA

Bekijk Volledige Versie : PhPbb forum werkt niet..



FSCJasper
17/10/03, 16:32
Bij ons werkt een phpbb forum niet ..dus ook bij alle klanten. Ligt dat aan de server of is er andere mogelijkheid van hetgene wat fout kan zijn en heeft iemand anders hier ervaringen mee?

Santario
17/10/03, 16:40
Wat krijg je voor foutmeldingen?

FSCJasper
17/10/03, 16:43
Als ik bezig ben met installatie, zegt die dat het is afgerond,maar dan begint gewoon de installatie opnieuw en is de db al voorgeschreven..en dat herhaalt zich maar...

Santario
17/10/03, 16:45
Je moet de config file downloaden en even uploaden naar je FTP :) Werkt het dan wel?

FSCJasper
17/10/03, 16:51
alle files in de map van php heb ik geupload of bedoel je andere file?

Santario
17/10/03, 16:56
Aan het eind van de installatieprocedure moet je een configje downloaden en uploaden naar je ftp, krijg je die optie?

FSCJasper
17/10/03, 16:58
ja, na die optie zegt die dat die voltooit is en dan begint ie weer opnieuw..

Santario
17/10/03, 16:59
Alles goed ge-chmod?

FSCJasper
17/10/03, 17:04
Alles heb ik gedaan volgens de procedure..niet alleen ik maar dus ook klanten hebben er last van( laatst gehoord van een klant) en ik zou dat dus graag geregeld willen hebben maar vind de fout niet. Alles is goed gedaan volgens procedure..en iemand met ervaring van PhPBB lukte het ook niet..

paas
17/10/03, 17:28
Heb dat ook wel eens gehad. Klein foutje gemaakt bij het installeren. Wil je het opnieuw doen krijg je inderdaad iets van; "DataBase bestaat al".
Ik moest dan eerst al die DB's handmatig verwijderen.

Daarna ging het goed.

Wellicht dat iemand je hier wil helpen.
Ik ben iig bereid een poging te ondernemen.
Zul je wel eerst je inloggegevens van een 'test'-account moeten aanleveren.

Santario
17/10/03, 17:39
Als meerdere klanten er last van hebben, kijk eens op het forum van Phpbb, misschien dat daar de oplossing te vinden is :) Hou ons iig even op de hoogte als je wilt, vind dit wel interesting. Ik zal zelf vanavond ook even gaan kijken :)

FSCJasper
17/10/03, 17:51
Jongens ,bedankt voor jullie reacties. Zal alles nog eens goed gaan uitchecken en kijken of ik op het forum nog iets van :)

Santario
17/10/03, 17:56
Forum is ontiegelijk uitgebreid, als je daar een reactie post krijg je geheid tig reacties dus dat zal geen probleem zijn :) Succes!!!

Dennis
20/10/03, 15:44
<?php

// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!

$dbms = 'mysql';

$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'daweb002';
$dbuser = 'daweb_board';
$dbpasswd = 'mc32ko43';

$table_prefix = 'phpbb_';

define('PHPBB_INSTALLED', true);

?>Volgens mij kijkt phpBB alleen maar naar 'PHPBB_INSTALLED' bij het laden van index.php -> install.php

bjorn
20/10/03, 20:22
Mag ik vragen welke controlpanel je gebruikt?
Wij hebben ook problmen gehad bij het installeren van PHPBB, dit kwam door een fout van CPanel onze controlpanel. CP heeft een key er voor op de markt gebracht en toen hebben wij natuurlijk deze gebruik sinds dien geen problmen meer...

Cripton
21/10/03, 16:12
Begin eens helemaal clean. Dus ga naar phpMyAdmin en verwijder alle records van de database wat met phpBB te maken heeft

Installeer opnieuw en vul alles goed in. Het belangrijkste wat je moet invullen is:

- Host (localhost)
- Database Naam
- Database Gebruikersnaam
- Database Wachtwoord
- Forum gebruikersnaam
- Forum wachtwoord

Als alles goed is geinstalleerd zal hij het moeten doen nadat je config.php hebt ge-upload

Directory Install en (nog een ander) moet je verwijderen

Daarna zal ie het moeten doen

FSCJasper
21/10/03, 19:45
Jongens,heb is gelukt :) . Ik hoefde alleen de config.php file handmatig te uploaden en 2 mappen te deleten en alles werkt nu :) . Check ander topic voor een poll over forums voor hostingsites

faisj
23/10/03, 21:02
Origineel geplaatst door bjorn
Mag ik vragen welke controlpanel je gebruikt?
Wij hebben ook problmen gehad bij het installeren van PHPBB, dit kwam door een fout van CPanel onze controlpanel. CP heeft een key er voor op de markt gebracht en toen hebben wij natuurlijk deze gebruik sinds dien geen problmen meer...

waar staat die key?