PDA

Bekijk Volledige Versie : KVK/BTW, vaste kosten per jaar



resellerhostnl
17/10/03, 17:22
Als je een kvk inschrijving hebt en BTW-nummer, wat moet je dan per jaar nog extra betalen behalve natuurlijk je +/- 30 euro KVK-lidmaatschap en je belasting?

Heb je bij de hosters ook een soort brancheorganisatie waar je verplicht lid van moet worden?

FSCJasper
17/10/03, 17:24
Ik dacht dat kvk inschrijving jaarlijks €63,50 kostte?

resellerhostnl
17/10/03, 17:27
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik dacht dat kvk inschrijving jaarlijks €63,50 kostte?

Het gaat om 2 werknemers en het wordt een eenmanszaak, ik zal is bij de kvk kijken.

FSCJasper
17/10/03, 17:29
Eenmanszaak word ik ook over week,maar mij is dus vaak verteld dat het €63,50 is..ook door iemand van de KvK zelf...

resellerhostnl
17/10/03, 17:33
o das balen, naja verder zijn er geloof ik geen kosten eh?

FSCJasper
17/10/03, 17:35
Nee,niet dat ik weet...BTW nummer is gratis, dan alleen de jaarlijkse kosten voor KVK lijkt me. Kan iemand van dit forum die ervaringen met het KVK heeft wat meer duidelijkheid geven hiermee aub, sinds ik ook alleen maar ervaringen heb gehoord van andere,en 1maal telefonisch contact heb opgenomen...

Santario
17/10/03, 17:38
Zo moeilijk is dat toch niet? Check www.kvk.nl >> http://assets.kvk.nl/overdekamer/artikelassets/jaarl_bijdrage/vraag1.html. Come on jongens, beetje inventiever mag wel hoor :)

Cybafish
17/10/03, 17:39
Ik heb dit jaar bijna 100 euro aan de KvK betaald? Ben ik opgelicht? :D

wdv
17/10/03, 17:41
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik heb dit jaar bijna 100 euro aan de KvK betaald? Ben ik opgelicht? :D

Misschien heb je ook nog je algemene voorwaarden gedeponeerd bij de KvK? :)

Santario
17/10/03, 17:44
Ik voor de VOF € 96,71 + idd nog wat kosten voor deponeren van de AV. Vroeg nog of er BTW over geheven werd, mochten ze niet ;)

FSCJasper
17/10/03, 17:46
Origineel geplaatst door Santario
Zo moeilijk is dat toch niet? Check www.kvk.nl >> http://assets.kvk.nl/overdekamer/artikelassets/jaarl_bijdrage/vraag1.html. Come on jongens, beetje inventiever mag wel hoor :)

2e url is down :D

Rik
17/10/03, 17:48
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik heb dit jaar bijna 100 euro aan de KvK betaald? Ben ik opgelicht? :D

of andere diensten van ze afgenomen...
K.v.K. West-Brabant is het voor een eenmanszaak 54.- euro... elke KvK bepaald dat bedrag blijkbaar zelf...

resellerhostnl
17/10/03, 17:48
Origineel geplaatst door FSCJasper


2e url is down :D

spoiler:




haal de . weg!!!!!


tnx voor de links btw :)

RobbertC
17/10/03, 17:48
Vergeet de verzekeringskosten niet.

FSCJasper
17/10/03, 17:50
ow ja,foutje van me :)

Maar Rik, het kan toch niet bij elke provincie andere prijs zijn? Is toch landelijk afgesproken?

resellerhostnl
17/10/03, 17:51
Origineel geplaatst door RobbertC
Vergeet de verzekeringskosten niet.

de verzekeringskosten van wat? ik gebruik de thuiscomputer en mijn servers zijn allemaal verzekerd door de managers....

Santario
17/10/03, 17:51
of gewoon even puntje weghalen natuurlijk uit de URL :)

http://assets.kvk.nl/overdekamer/artikelassets/jaarl_bijdrage/vraag1.html :)

InstantXs
17/10/03, 18:03
de prijzen zijn per regio verschillend.. je hebt een basis bedrag die overal het zelfde is, en per regio nog een toeslag.
echt veel scheelt het trouwens niet per regio

FSCJasper
17/10/03, 18:06
Ik vind toch aardige verschillen kwa prijs erin zitten..ookal is het begrijpelijk dat dit gebeurde( thanx to Rik ;) ).

Rik
17/10/03, 18:07
Origineel geplaatst door FSCJasper
ow ja,foutje van me :)

Maar Rik, het kan toch niet bij elke provincie andere prijs zijn? Is toch landelijk afgesproken?

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat elk kantoor zijn eigen werkgebied heeft.
Deze gebieden zijn natuurlijk niet even groot, en belangrijker, elke regio bevat een verschillend aantal, en soort, ondernemingen.

Aangziek de K.v.K's toch uit hun kosten moeten komen zullen ze deze tarieven daarop afstemmen.

Santario
17/10/03, 18:37
Blij dat ik in Brabant zit :) (heb je 't weer he, de voordelen van Brabant ;))

Rik
17/10/03, 18:43
Origineel geplaatst door Santario
Blij dat ik in Brabant zit :) (heb je 't weer he, de voordelen van Brabant ;))

Alweer 1, damm :D

Moet ik wel zeggen dat Brabant momenteel één van de meest aantrekkelijke provincies is qau vestigingsklimaat voor bedrijven.
De groei is dan ook enorm hier.

RobbertC
17/10/03, 18:59
Origineel geplaatst door resellerhostnl


de verzekeringskosten van wat? ik gebruik de thuiscomputer en mijn servers zijn allemaal verzekerd door de managers.... Ziekenfonds is in ieder geval verplicht, en als je het serieus wilt gaan aanpakken zijn dingen als rechtsbijstand, arbeidsongeschiktheid enz. misschien ook handig.

Santario
17/10/03, 19:06
Regio Gelderland (was het toch?) moet je nu in iedergeval niet zitten, daar gaan procentueel gezien de meeste mensen op dit moment ten onder :( Eigenlijk vaag, zou juist denken dat het regio A'dam was ofzow :)

Rik
17/10/03, 19:12
Origineel geplaatst door Santario
Regio Gelderland (was het toch?) moet je nu in iedergeval niet zitten, daar gaan procentueel gezien de meeste mensen op dit moment ten onder :( Eigenlijk vaag, zou juist denken dat het regio A'dam was ofzow :)

Cijfers schommelen heel erg, en het ligt inderdaad meer aan de effecten van steden/regio's als complete provincies denk ik.

Hier bij Breda wordt momenteel zoveel op het gebied van de HSL e.d. gedaan, nieuwe stationsomgeving dat soort zaken, aansluiting op dat treinnetwerk waardoor je bijvoorbeeld in een uurtje in Parijs kunt zijn... of in 20 minuutjes in Amsterdam wat nu nog zo'n 2 uur van je tijd kost...
Daarom is deze regio nu populair, en dat trekt het geheel van de cijfers over Brabant omhoog... regio Eindhoven vertrekken juist weer iets meer bedrijven als vroeger ....

Heel veel zaken spelen mee waardoor bedrijven (met name de grotere en internationale bedrijven) kiezen voor een bepaalde stad, of regio...

IVX Internet
18/10/03, 13:09
wil niet veel zeggen maar is wel landelijke afgesproken hoor, ligt eraan wat je aan extra opties bijneemt dacht ik zomaar.

En een VOF betaald jaarlijkse meer dan eenmanszaak bv, ligt eraan in welke categorie zit namelijk!!

Hoe is het met jullie ondernemings oplettendheid gezet trouwens allen hier!!! Want als je je inschrijft bij de KvK krijg je automatisch een overzicht met de prijzen die met hanteert voor eenmanszaken, vof's, bv's etc... lees alle papieren eens goed jo!

ivx.nl

Rik
18/10/03, 13:16
Origineel geplaatst door IVX Internet
wil niet veel zeggen maar is wel landelijke afgesproken hoor, ligt eraan wat je aan extra opties bijneemt dacht ik zomaar.

En een VOF betaald jaarlijkse meer dan eenmanszaak bv, ligt eraan in welke categorie zit namelijk!!

Hoe is het met jullie ondernemings oplettendheid gezet trouwens allen hier!!! Want als je je inschrijft bij de KvK krijg je automatisch een overzicht met de prijzen die met hanteert voor eenmanszaken, vof's, bv's etc... lees alle papieren eens goed jo!

ivx.nl

Wil niet lullig zijn, maar die tarieven verschillen wel degelijk ;)
Die lijst die jij hebt is voor jouw regio waarschijnlijk...

Hier krijg je die lijst bijvoorbeeld niet bij je inschrijving !
Verder is het zo dat het WEL enkele euro's per kantoor kan verschillen...

met mijn oplettendheid is het BTW goed ;)

Pantsy
18/10/03, 16:59
Waren alle prijze niet landelijk rechtgetrokken dit jaar bij de kvk? Zo iets zeiden ze bij de kvk... misschien is het alleen voor de uitreksels :P

dotnetjunkie
19/10/03, 04:37
Hé, vreemd :)
Hier in België betaal je dus niets jaarlijks, enkel een éénmalig bedrag bij het opstarten van je zaak.

Rik
19/10/03, 05:00
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Hé, vreemd :)
Hier in België betaal je dus niets jaarlijks, enkel een éénmalig bedrag bij het opstarten van je zaak.

De KvK leverd dan ook heel wat meer services en mogelijkheden voor dat bedrag ;)

Mog
19/10/03, 08:03
Vergeet ook niet dat je na een tijdje te maken krijgt met "the worst of all"
omzetbelasting.

resellerhostnl
19/10/03, 09:13
Origineel geplaatst door Rik


De KvK leverd dan ook heel wat meer services en mogelijkheden voor dat bedrag ;)

waar je ook nog flink voor moet betalen, soms wel 6 euro voor een velletje uitprinten uit hun database :(

resellerhostnl
19/10/03, 09:14
Origineel geplaatst door Mog
Vergeet ook niet dat je na een tijdje te maken krijgt met "the worst of all"
omzetbelasting.

maar als je onder de 1800zoveel euro aan BTW per jaar blijft heb je de regeling kleine onderneming.

Mog
19/10/03, 09:30
Origineel geplaatst door resellerhostnl


maar als je onder de 1800zoveel euro aan BTW per jaar blijft heb je de regeling kleine onderneming.


Dat maakt 150 euro per maand, daar kun je toch niet van leven.. laat staan appartuur voor aanschaffen, kantoorspullen, diensten zoals telefoon, internet etc etc..

resellerhostnl
19/10/03, 13:53
Origineel geplaatst door Mog



Dat maakt 150 euro per maand, daar kun je toch niet van leven.. laat staan appartuur voor aanschaffen, kantoorspullen, diensten zoals telefoon, internet etc etc..

150 euro aan BTW per maand, dat betekend dus bijna 800 euro per maand. best goed als bijverdienste. (Ben geen boekhouder, maar dit kan ik mij herinneren.)

Rik
19/10/03, 16:12
Laat mij maar een paar ton omzetbelasting betalen :D GRAAG zelfs ;)

Mog
19/10/03, 18:21
Origineel geplaatst door resellerhostnl


150 euro aan BTW per maand, dat betekend dus bijna 800 euro per maand. best goed als bijverdienste. (Ben geen boekhouder, maar dit kan ik mij herinneren.)

Ik praat nu over omzetbelasting wat je moet betalen over je winst,
dat heeft niks met btw te maken in directe zin, btw krijg je terug op facturen voor produkten en diensten voor je bedrijf.

De winst die je bedrijf maakt moet je belasting voor afdragen,
goed voorbeeld;

Bedrijf x maakt per jaar 1 miljoen euro winst, bedrijf x komt dan in schaal van 50% omzetbelasting ongeveer, bedrijf x moet dus aan het einde van het jaar een half miljoen afdragen aan de belasting.
Dit wordt uiteraard een iets ander bedrag omdat ik hier geen rekening hou met btw maar het blijft nog steeds een leuke spaarpot vol.

De baas van bedrijf x heet klaas, klaas neemt ook loon uit zn winst om zelf zn prive zaakjes voor mekaar te hebben, klaas zn bedrijf heeft reeds 50% afgedragen aan de belasting. omdat klaas wel van leuke porsches en mooie bootjes houdt neemt heeft hij zo'n 10000 euro per maand te besteden hierover moet klaas weeer 50% loonbelasting betalen aan het eind van het jaar, overigens mag dat door het bedrijf gedaan worden en hoeft dat niet persee prive.


Hierboven staat natuurlijk een extreem voorbeeld maar je komt standaard al vrij gauw in de 30% schaal voor omzet en loonbelasting, dus ik zou zeggen reken maar eens uit en kijk of je nog eens zo positief over die belasting bent ;)

Rik
19/10/03, 18:25
Origineel geplaatst door Mog


Ik praat nu over omzetbelasting wat je moet betalen over je winst,
dat heeft niks met btw te maken in directe zin, btw krijg je terug op facturen voor produkten en diensten voor je bedrijf.

De winst die je bedrijf maakt moet je belasting voor afdragen,
goed voorbeeld;

Bedrijf x maakt per jaar 1 miljoen euro winst, bedrijf x komt dan in schaal van 50% omzetbelasting ongeveer, bedrijf x moet dus aan het einde van het jaar een half miljoen afdragen aan de belasting.

De baas van bedrijf x heet klaas, klaas neemt ook loon uit zn winst om zelf zn prive zaakjes voor mekaar te hebben, klaas zn bedrijf heeft reeds 50% afgedragen aan de belasting, omdat klaas wel van leuke prosches en mooie bootjes houdt neemt heeft hij zo'n 10000 euro per maand te besteden hierover moet klaas weeer 50% loonbelasting betalen aan het eind van het jaar, overigens mag dat door het bedrijf gedaan worden en hoeft dat niet persee prive.


Hierboven staat natuurlijk een extreem voorbeeld maar je komt standaard al vrij gauw in de 30% schaal voor omzet en loonbelasting, dus ik zou zeggen reken maar eens uit en kijk of je nog eens zo positief over die belasting bent ;)

Wat hier boven staat klopt niet helemaal hoor... je hebt als eenmanszaak niets met de loonbelasting van doen (indien je geen personeel hebt....), alle winst is jouw inkomen, en over die gehele winst betaal je OMZET belasting...

Mog
19/10/03, 18:28
Ik weet niet exact hoe het in een eenmansbedrijf in elkaar steekt maar dit heeft buiten een eenmansbedrijf om zeker de toepassing. (vof,bv,nv)

Maar in het geval van eenmanszaak klopt het inderdaad Rik, al blijf je natuurlijk nooit eeuwig in je eentje alles doen als je een beetje wil doorgroeien.

Rik
19/10/03, 18:30
Origineel geplaatst door Mog
Ik weet niet exact hoe het in een eenmansbedrijf in elkaar steekt maar dit heeft buiten een eenmansbedrijf om zeker de toepassing. (vof,bv,nv)

Vind het overigens wel vreemd dat je bij een eenmanszaak geen loonbelasting hoeft te betalen...

Waarom is dat vreemd ?
Alle gemaakte winst is jouw inkomen, daar hoeft maar 1 belasting over betaald te worden lijkt me...

Mog
19/10/03, 18:32
Jup ik zag het, zie 1 bericht terug.

Rik
19/10/03, 18:52
Origineel geplaatst door Mog
Maar in het geval van eenmanszaak klopt het inderdaad Rik, al blijf je natuurlijk nooit eeuwig in je eentje alles doen als je een beetje wil doorgroeien.

;)

Klopt, maar dan betaal je (net als ik) alleen loonbelasting en sociale lasten over de uren van je personeel, niet over de eigen uren (bij een eenmanszaak).

Bij een V.O.F en BV en dergelijke geef je jezelf als eigenaar een vast salaris, dan moeten er inderdaad belasting/soc.lasten worden afgedragen...

U heeft gelijk ;)

Mog
19/10/03, 19:03
Ach ja ben ook geen boekhouder, belasting zorgt iig wel dat ze gespekt worden ;)

Rik
19/10/03, 19:12
hehe, dat is één ding dat 100% zeker is :D

Dennis
19/10/03, 20:07
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik heb dit jaar bijna 100 euro aan de KvK betaald? Ben ik opgelicht? :D En wij zijn in totaal wel 110 aan KVK kwijt geraakt :P

Exclusief Algemene Voorwaarden
Exclusief BTW-***

Rik
19/10/03, 20:09
Origineel geplaatst door DennisCitus
En wij zijn in totaal wel 110 aan KVK kwijt geraakt :P

Exclusief Algemene Voorwaarden
Exclusief BTW-***

Voor een inschrijving eenmanszaak ??

Dennis
19/10/03, 20:13
Origineel geplaatst door Rik
Voor een inschrijving eenmanszaak ?? Had ik topic wat beter moeten doorlezen?

Nee, VOF met 2 vennoten (moeilijk woord).

DaVaRiOuS
20/10/03, 01:27
Uw jaarlijkse bijdrage
Rechtsvorm: Eenmanszaak
U bent ingeschreven bij kamer Haaglanden
Aantal medewerkers: Niet van toepassing
Maatschappelijk kapitaal: Niet van toepassing
U valt in groep 1

Uw jaarlijkse bijdrage is in totaal: € 67,43
Dit bedrag bestaat uit de volgende onderdelen:
Wetsuitvoering: € 12,78
Voorlichting *: € 37,25
Regionale stimulering *: € 14,15
SER-opslag **: € 3,25

excl. AV

Rik
20/10/03, 01:30
Origineel geplaatst door DaVaRiOuS
Uw jaarlijkse bijdrage
Rechtsvorm: Eenmanszaak
U bent ingeschreven bij kamer Haaglanden
Aantal medewerkers: Niet van toepassing
Maatschappelijk kapitaal: Niet van toepassing
U valt in groep 1

Uw jaarlijkse bijdrage is in totaal: € 67,43
Dit bedrag bestaat uit de volgende onderdelen:
Wetsuitvoering: € 12,78
Voorlichting *: € 37,25
Regionale stimulering *: € 14,15
SER-opslag **: € 3,25

excl. AV

Ik twee keer ingeschreven, laatste pas geleden 54,- eurootjes :D
Lang leven Brabant

Santario
20/10/03, 10:09
Heb je het weer he dat brabant ;)

DaVaRiOuS
20/10/03, 16:34
pff ik ga nie moeilijk doen over die 13 euro hoor :)

Rik
20/10/03, 16:36
Origineel geplaatst door DaVaRiOuS
pff ik ga nie moeilijk doen over die 13 euro hoor :)

Zou ik ook niet doen, zal weinig uitmaken ook ;)

HBCS
21/10/03, 10:44
doe je de boekhouding zelf ??
anders komt dat er ook nog bij