PDA

Bekijk Volledige Versie : Starter wil graag uitleg.....



Race
16/10/03, 20:34
Een goededag allen,
Ik wil graag een hosting bedrijf beginnen en had van een pro wat steun en uitleg nodig. Ik heb wel ideeen maar moet het zien te structureren aan de hand van begeleiding en evt. adviezen. Graag hou ik mij bij deze aanbevolen. Degenen die graag wat adviezen willen geven mogen mij gewoon mailen.
wie, wat , waar , hoe en waarom?
wie: doelgroep : hobbyisten
wat : webhosting
hoe: hangt af van begeleiding en adviezen
waarom: eigen baas

alvast bedankt

resellerhostnl
16/10/03, 20:45
sorry maar ik vind dit een btje een vaag topic, wat wil je nou precies van ons, adviezen waarover?

Santario
16/10/03, 20:50
Welk vooronderzoek heb je zelf al gedaan? Wat je nu vraagt is namelijk wel heel erg breed. Neem eens contact op met de Kamer van Koophandel bij je in de buurt, een goed startpunt (of kijk even op www.kvk.nl)

bjorn
16/10/03, 20:51
Hoe je het best kunt starten en waar je rekening mee moet houden zeker! :-s

Maar je mag wel meer uitleggen van ben je meer van plan om je dienstverleening aan jongeren te bieden of ben je meer van plan om aan bedrijven?

Als je voor jongeren gaat zou je de prijs wel niet te hoog mogen hebben, dus geen 150 euro voor 100MB maar 120 euro voor 100MB das nu éénmaal jongeren hun nadeel, weinig geld. Voor bedrijven is de mark weer anders je prijs mag daar niet te laag zijn maar ook niet te hoog, te laag = niet te vertrouwen en te hoog = te duur.

Race
16/10/03, 20:54
vaag topic vindt ik het niet
er staat toch wel duidellijk in wat mijn vragen zijn?
ik wil eigen baas zijn en wil graag een webhosting bedrijf beginnen. degenen die dat al gedaan hebben weten wat de voors en tegen zijn.
ook vraag ik wat er voor nodig is om een hosting bedrijf te beginnen en waar zou je als starter moeten denken.

nog vaag ? stel dan de vragen.

Santario
16/10/03, 20:59
Begin sowieso met een goed businessplan die je laat controleren door een derde die gelijk kan bepalen of je doelstellingen haalbaar zijn. Mijn advies daarnaast is om eventueel als reseller te beginnen (maak goede afspraken, eventueel SLA!) zodat je weinig kosten kwijt bent en rustig kan groeien. Daarnaast hebben wij 98% van het hele proces geautomatiseerd en dat scheelt tijd, heel veel tijd :)

Race
16/10/03, 21:00
Origineel geplaatst door Santario
Welk vooronderzoek heb je zelf al gedaan? Wat je nu vraagt is namelijk wel heel erg breed. Neem eens contact op met de Kamer van Koophandel bij je in de buurt, een goed startpunt (of kijk even op www.kvk.nl)

vooronderzoek heb ik gedaan bij de doelgroepen die ik wil bedienen en dat heb ik al uitgelegd.
ik bedrijf een hobby die internationaal op hoog nivo wordt bedreven,
ook heb ik al enige websites gemaakt voor die hobby-maten en geplaatst op gratis sites.
maar lastig is dat je doodgegooid wordt met banners en reclames.
wil je toch knowledge delen zou het niet op een irritante manier moeten zijn , maar onder eigennaam bijv. en bij een hosting bedrijf die toevallig wel binding heeft met de sport bijv.
raakvlakken zijn dat de zelfde hobby maten eigen bedrijven hebben, dus kijk eens aan , wel degelijk vooronderzoek

Race
16/10/03, 21:02
Origineel geplaatst door bjorn
Hoe je het best kunt starten en waar je rekening mee moet houden zeker! :-s

Maar je mag wel meer uitleggen van ben je meer van plan om je dienstverleening aan jongeren te bieden of ben je meer van plan om aan bedrijven?

Als je voor jongeren gaat zou je de prijs wel niet te hoog mogen hebben, dus geen 150 euro voor 100MB maar 120 euro voor 100MB das nu éénmaal jongeren hun nadeel, weinig geld. Voor bedrijven is de mark weer anders je prijs mag daar niet te laag zijn maar ook niet te hoog, te laag = niet te vertrouwen en te hoog = te duur.

eigenlijk is de bedoeling niet om jongeren te bedienen, maar klanten zoals eerder opgenoemd. die zijn bereid te betalen voor een stukje service en begeleiding voor hun site.

bjorn
16/10/03, 21:17
Origineel geplaatst door Race


eigenlijk is de bedoeling niet om jongeren te bedienen, maar klanten zoals eerder opgenoemd. die zijn bereid te betalen voor een stukje service en begeleiding voor hun site.

Dus als ik het goed begrijp help je mensen die online een eigen website willen hebben en daar help je aan mee, dus je help aan de site en dergelijke....

Rik
16/10/03, 21:28
Heel vaagjes allemaal....

OF je begint een serieus bedrijf, of je blijft "gratis" vrienden helpen.
Begin inderdaad eens op de kvk.nl te kijken, ga starten met een Businessplan bijvoorbeeld, dan krijg je vanzelf meer inzicht in je bedoelingen en je verwachtingen.
Zonder doel GEEN ondernemer zeg ik vaak ;)

xserve
17/10/03, 00:14
Dus je wil een webhostingbedrijf beginnen omdat je dan eigen baas wordt? Hmm, maar je weet er eignelijk niks van. Ik zou ook beginnen met het schrijven met hoofdletters, wordt je al iets serieuzer genomen.

Grumpy
17/10/03, 00:37
Het is ook handig om de hobby op te noemen.

Race
17/10/03, 01:15
dus maw er wordt hier niks serieus genomen als je in kleine letters schrijft?

Race
17/10/03, 01:17
wordt er hier ook gesproken welke doelgroepen bedient worden dan?
de essentie van mijn vragen zijn nog steeds niet beantwoord.

rq
17/10/03, 01:33
Dus jij wilt advies?

Hier is mijn advies: Eerst je middelbare school afmaken.

tom
17/10/03, 01:44
zelfde advies als rq :p

Grumpy
17/10/03, 01:44
Als jij niet goed informatie levert, kan men niet goed adviseren en zal men dat ook niet doen.

Race
17/10/03, 02:03
geeft duidelijk het niveau van bepaalde mensen weer........

rq
17/10/03, 02:12
Snel je flame (na deze post) wissen Race? Erg verstandig. Voortaan niet op de man spelen, wil je?

Race
17/10/03, 10:23
wie is ermee begonnen dan?
maar ik zal in elk geval mijn geld en tijd elders besteden,

nog bedankt voor de adviezen

DaVaRiOuS
17/10/03, 10:50
beetje vage doelgroep: hobbyisten :)

stel je nou eens voor...
oma'tje lief heeft als hobby borduren...
denk je nou echt omdat ze borduren zo leuk vindt ook daarover een website gaat maken?

zal ongetwijfeld wel eens voorkomen schaal 1:1000

maar als dat je doelgroep is, dan zal je hoogstens in de MIN draaien, en dus failed gaan.

maar om te beginnen adviseer ik je eens het volgende:

- maak een ondernemingsplan, maak daarin op: wat ga je doen, wat wil je aanbieden, hoe pak je het aan, wat zijn de kosten ervan, wat voor apparatuur/benodigheden moet je extra aanschaffen; denk hierbij aan papier/enevoloppen/fax/telefoon/etc...

- ga naar de kvk en maak een afspraak met een adviseur die je precies kan vertellen of je ondernemingsplan goed genoeg is en wat er eventueel aan veranderd moet worden.

- ga langs familie/kenissen die een eigen zaak hebben en vraag daar om informatie wat bijvoorbeeld de moeilijke dingen zijn waar je tegenaan kan lopen etc...

zoals je nu dus opmerkt lijkt het wat overdreven, maar dat is het totaal niet! het kost even wat geld maar dan ben je meteen een heel stuk weizer en heb je een grotere kans van slagen.
wat de meeste bedrijven doen is een server huren bij een bedrijf (dedicated managed of unmanaged als je zelf genoeg ervaring/verstand van linux hebt) dat kost gemiddeld zo'n 150 euro in de maand.
hiermee ben je goedkoper uit dan dat je meteen groots gaat beginnen en meteen een 1/4, 1/2 of zelfs een 1/1 19" rack huurt bij 1 van de vele providers in een datacenter. (Amsterdam/Rotterdan/Doetichem)

ik ga zelf ook binnenkort beginnen met het draaien van een hostingbedrijf.
ik kan je wel alvast vertellen dat wij beginnen met een UN-managed server (goedkoper, heb zelf veel kennis van linux) en we zitten in Amsterdam (RedBus) bij het beginnen nemen we 1 server en zodra we merken dat het goed loopt dan nemen we een 2e server erbij en zo steeds verder.
we hebben al uit berekend zodra we 5 servers hebben draaien als dedicated, dat we overstappen naar een eigen 19" Rack @ Amsterdam Telecity. hierbij moeten we zelf 5 nieuwe servers kopen wat al gauw 8000 euro kost. (2U)
de keuze voor 2U servers hebben we genomen omdat hier minder snel problemen mee ontstaan kwa warmte.

ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen...

Race
17/10/03, 11:15
DaVaRiOuS bedankt.

Dit is een goed begin. Ook ben ik al eerder bj KVK geweest en met een adviseur gesproken, dat is niet nieuw voor mij.
Business plan opzetten: daar heb ik wel wat stramienen voor liggen.
Over de doelgroep kan ik je wel vertellen dat het niks te maken heeft met borduren, maar leuk dat je dat even aanhaalt. Is wel een stukje die ik inderdaad beter zou moeten uitleggen. Maar dat kan ik wel doen in mijn business plan. Het heeft wel te maken met een doelgroep(en) dat geld heeft en de meesten van hen hebben geen site draaien of weten niet hoe dat in mekaar steekt. Daar hebben we al een webdesigner voor. Over linux weet ik niet zoveel, maar ik leer snel.
Ik zit zelfs in de ICT en ben troubleshooter voor klanten die wij in heel Nederland hebben zitten. Het betreft voornamelijk M$crosoft infrastructuren met Citrix metaframe.

ps. Ik heb nu het idee dat deze topic wel tot zijn recht komt. Ik hoef niet naar de bank te stappen om startgeld te lenen.

DaVaRiOuS
17/10/03, 12:21
Neej, naar de bank hoef je zeker niet te gaan.
Als je niet eens 150 euro per maand kan ophoesten dan kun je beter nog ff niet beginnen :)

maar dat bordure was maar eevn een voorbeeldje :)

in ieder geval veel success met het opstarten van je bedrijf, concurentje :p

Santario
17/10/03, 12:38
Mag ik vragen naar je leeftijd Race?

Race
17/10/03, 13:32
Origineel geplaatst door Santario
Mag ik vragen naar je leeftijd Race?

37 jaar , met heel veel werkervaring en heel veel big boys toys, die heel veel geld opleveren (hoef niet naar de bank).
Ik heb in veel sectoren gewerkt en heb een groot netwerk.

Santario
17/10/03, 14:33
Sorry dat ik het dan even zeg, maar ik vind dat je dan zeer weinig geleerd heb in het verleden gezien je zogenaamde achtergrond. Als dat echt waar was had je het zeker niet zo uitgedrukt maar het zal allemaal wel. Vind idd dit hele topic een beetje vaag en je komt zeker niet over als een zakenman (als ik het zo mag noemen) die beslagen ten ijs probeert) te komen. Succes in iedergeval.

superior-is
17/10/03, 15:00
Origineel geplaatst door Race


37 jaar , met heel veel werkervaring en heel veel big boys toys, die heel veel geld opleveren (hoef niet naar de bank).
Ik heb in veel sectoren gewerkt en heb een groot netwerk.

Als je in zoveel sectoren hebt gewerkt, dan weet je dat je een flink zak geld niet alle problemen oplost bij het starten van een bedrijf. Probeer ook te investeren in kennis als die nog ontbreekt.

Rik
17/10/03, 15:22
Origineel geplaatst door Race


37 jaar , met heel veel werkervaring en heel veel big boys toys, die heel veel geld opleveren (hoef niet naar de bank).
Ik heb in veel sectoren gewerkt en heb een groot netwerk.

Krijg hier een "netwerk-marketing" smaakje bij... kan dat kloppen Race ?

Als dat zo is, benader een "normale" onderneming dan NIET op die manier ;) zal dan zeker niet slagen namelijk.

DaVaRiOuS
17/10/03, 16:58
ikzelf ben 18

Cybafish
17/10/03, 17:30
Origineel geplaatst door Race


37 jaar , met heel veel werkervaring en heel veel big boys toys, die heel veel geld opleveren (hoef niet naar de bank).
Ik heb in veel sectoren gewerkt en heb een groot netwerk.

:D

Quasi hic non virus est, tamen bonus reperivere est ;)

Keuningen
19/10/03, 16:58
inferium memoria!