PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwsbrief over het keurmerk: HostMerk



Rik
16/10/03, 17:06
Beste mensen,

Aankomend weekend zal de eerste nieuwsbrief met globale informatie over het keurmerk de deur uit gaan.
Ik kreeg wat vragen over waar men zich kon aanmelden voor deze nieuwsbrief.
Ik zal het adres hier nogmaals plaatsen zodat iedereen zich alsnog kan aanmelden.

Stuur even een mailtje naar:
nieuwsbrief HostMerk.nl (houmijopdehoogte@hostmerk.nl) , dan ontvang je voortaan alle updates !

15 november is de eerste vergadering en direct daarna zal veel duidelijk worden.
Pas na die datum gaan we definitief aan de slag.

Ik wil even iedereen bedanken voor de support tot nu toe, jullie berichten dat wij met een goed initiatief bezig zijn maakt ons alleen maar sterker in onze wil dit definitief door te zetten.
Het keurmerk is een plan dat 100% zeker doorgaat, belofte van mijn kant ;)

Mvg Rik van Esser

Rik
18/10/03, 01:40
Ik schop hem nog maar eens omhoog door een extra post te plaatsen ;)

OPROEP
Zijn er toevallig mensen hier die zich wat "dieper" met de ontwikkeling van het keurmerk willen bemoeien ?

1)
Om te zorgen dat we NU genoeg, en GOEDE feedback kunnen krijgen....
2)
Om te zorgen dat de rest van de hosters weet dat er wel degelijk serieus aan gewerkt wordt...

zoeken wij:
Een X-aantal webhosters die zich de komende maanden willen opwerpen als "watchdogs" voor de rest van de collega's in NL ...

DUS: bedrijven MET een KvK inschrijving en ervaring ;)

Tevens word die groep ondernemers gevraagd om aanwezig te zijn bij de besprekingen en de uiteindelijke oprichting.
Jullie advies en kennis is van groot belang en men heeft zicht/inspraak in het geheel.

Zie deze groep als een "afzonderlijke" adviescommissie vanuit de branche...

15 november hebben wij een vergadering waar het keurmerk definitief vorm gaat krijgen.

Post jullie reacties, wij zijn erg benieuwd.
De nieuwsbrief heeft al aardig wat deelnemers inmiddels, dus interesse is er wel degelijk :)

M.v.g. Rik van Esser, namens de gehele groep van HostMerk.

Rik
18/10/03, 02:16
Heel even een bericht voor de zuiderburen:

We krijgen veel reacties, ik lees er ook nogal wat op het forum zelf.
In principe richten we dit keurmerk nu op voor Nederland.
Naar alle waarschijnlijkheid zal het na die oprichting ook beschikbaar worden voor België.

Webhosters die zaken in Nederland doen maar in België gevestigd zijn komen in principe niet in aanmerking voor het Nederlandse keurmerk.
Dit is uitvoerig besproken en bracht te veel complicaties met zich mee.

Mochten er al mensen zijn die het gehele concept straks voor België onder handen willen nemen als HostMerk Nederland eenmaal actief is, dan kunnen die zich alvast bij mij melden.

De personen die dit in België voor hun rekening willen gaan nemen moeten zich realiseren dat er aardig wat tijd en kennis in kan gaan zitten vanuit u als bestuurslid.

Dillard
18/10/03, 02:19
Beste Rik,

Ik volg de initiatieven mbt het keurmerk met belangstelling, omdat ik zelf eerder een soortgelijk idee heb gehad (is niet veel verder dan een idee gekomen overigens :) )

Ik heb dus zeker wel interesse mee te denken over:
- Criteria
- Positionering
- PR
- Operationele processen
- etc.

Wij zitten -net als jij- in Breda, dus qua reisafstand kunnen we het ook erg praktisch houden.

Laat me maar even wat weten, ik hoor het graag!

Groet, Dillard

Rik
18/10/03, 02:28
Origineel geplaatst door Dillard
Beste Rik,

Ik volg de initiatieven mbt het keurmerk met belangstelling, omdat ik zelf eerder een soortgelijk idee heb gehad (is niet veel verder dan een idee gekomen overigens :) )

Ik heb dus zeker wel interesse mee te denken over:
- Criteria
- Positionering
- PR
- Operationele processen
- etc.

Wij zitten -net als jij- in Breda, dus qua reisafstand kunnen we het ook erg praktisch houden.

Laat me maar even wat weten, ik hoor het graag!

Groet, Dillard

Hoi Dillard !

Erg leuk dat je hierover mee wenst te denken, prima wat mij betreft.
Het is echter wel zo dat we als groep de boel gaan bespreken straks (15 november), daar ben je eventueel van harte welkom als je dat leuk zou vinden.

Tijdens die meeting gaan we het concept, zoals we dat de afgelopen twee maanden hebben uitgedacht, voledig doorspreken en uitwerken.

Dillard
18/10/03, 02:38
Hoi Rik,

Als je mij de tijd die jullie in gedachten hebben, even laat weten (hier, PM of per mail) dan plan ik hem direct in mijn agenda!

Wat een tijd trouwens om afspraken te maken ;)

1u-server
18/10/03, 02:49
rik en andere,

Zijn er misschien ook plannen om dit te beginnen in Belgie ???
Dit zou wel goed kunnen zijn ;-).

Zijn er mensen met dit in gedachte, misschien is er dan wel iets mogelijk.

MVG
Wim

HBCS
18/10/03, 11:00
zodra ik weet waar en hoelaat ben ik zeker van de partij
ik vindt het namelijk een goed en strak plan als het er door komt
en met z'n allen sta je ook sterker dan alleen

Keuningen
18/10/03, 13:29
Jah ik heb ook wel intresse!

Hosting is voor mij geen hoofdmoot.. maar zou toch wel graag betrokken zijn bij hostmerk.

Rik
18/10/03, 13:49
Origineel geplaatst door Keuningen
Jah ik heb ook wel intresse!

Hosting is voor mij geen hoofdmoot.. maar zou toch wel graag betrokken zijn bij hostmerk.

Je kunt je in iedergeval al op de hoogte laten houden door middel van de nieuwsbrief, met tips en dergelijke kun je me altijd mailen ;)

Voor de bespreking zoeken we momenteel echt even naar wat hosters met ervaring, een paar "ouwe rotten" in het vak zullen we maar zeggen...

Rik
18/10/03, 14:25
Origineel geplaatst door pcexpress
rik en andere,

Zijn er misschien ook plannen om dit te beginnen in Belgie ???
Dit zou wel goed kunnen zijn ;-).

Zijn er mensen met dit in gedachte, misschien is er dan wel iets mogelijk.

MVG
Wim

Zie mijn 2e post hierboven ;)

Rik
19/10/03, 17:20
Zijn er geen Belgen die hiermee aan de slag willen voor BE straks ?

Grumpy
19/10/03, 20:46
Heb je haast ofzo :)?

Rik
19/10/03, 20:47
Origineel geplaatst door Grumpy
Heb je haast ofzo :)?

Nee hoor, wou hem weer ff omhoog schoppen ;)

chester
20/11/03, 21:30
Origineel geplaatst door Rik

Voor de bespreking zoeken we momenteel echt even naar wat hosters met ervaring, een paar "ouwe rotten" in het vak zullen we maar zeggen...
mmm...kan ik hieruit iets opmaken? of loop ik nu te ver vooruit op de ontwikkelingen?

Ik mag toch aannemen dat men wel degelijk rekening gaat houden met kleine, jonge, doch serieuze bedrijfjes, die hun best doen om zich een plekje te verwerven, zonder direct opgeslokt te worden door de grote concurenten die zich via een keurmerk en de daarbij komende astronomische aanvraagkosten van 100 euro of meer, per keer zich van zoveel mogelijk vormen van kleine concurentie willen ontdoen?

Of loop ik mij nu zorgen te maken om niets...om de woorden 'ouwe rotten' ? ;)

Grumpy
20/11/03, 21:46
Origineel geplaatst door chester

mmm...kan ik hieruit iets opmaken? of loop ik nu te ver vooruit op de ontwikkelingen?

Ik mag toch aannemen dat men wel degelijk rekening gaat houden met kleine, jonge, doch serieuze bedrijfjes, die hun best doen om zich een plekje te verwerven, zonder direct opgeslokt te worden door de grote concurenten die zich via een keurmerk en de daarbij komende astronomische aanvraagkosten van 100 euro of meer, per keer zich van zoveel mogelijk vormen van kleine concurentie willen ontdoen?

Of loop ik mij nu zorgen te maken om niets...om de woorden 'ouwe rotten' ? ;)
Het was een oproep naar een aantal hosters met veel ervaring. Die zouden ons heel goed kunnen helpen tijdens de bespreking.

De bespreking is inmiddels al geweest.


Verder is het zo dat er een bedrijf het keurmerk kan krijgen als er aan bepaalde eisen wordt voldaan. Eisen die voor zowel een klein als een groot bedrijf geen probleem moeten zijn.
100 euro is ver van astronomisch. Voor een SIDN lidmaatschap betaalt men immers 600 euro per jaar.

Ik kan op dit moment niet vertellen wat de bedragen gaan worden, maar men moet niet vergeten dat die, naar mijn mening, kleine investering snel terug kan verdiend kan worden, gezien het keurmerk een kwaliteitslabel is. "Goede reclame voor een lage prijs."

rq
20/11/03, 22:14
Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een totaal andere website die zeer interactief zal zijn voor zowel de consument, als voor de Webhosters.
Binnenkort meer informatie hierover.
Wat voor interactiviteit moet ik dan ongeveer aan denken?

Grumpy
20/11/03, 22:56
Binnenkort meer informatie hierover.
Zegt genoeg lijkt me. :)

rq
20/11/03, 23:17
Origineel geplaatst door Grumpy

Zegt genoeg lijkt me. :)
'Ongeveer'. :)

Rik
21/11/03, 00:06
Origineel geplaatst door rq

'Ongeveer'. :)

Niets ontvangen ?

chester
21/11/03, 03:23
Origineel geplaatst door Grumpy


100 euro is ver van astronomisch. Voor een SIDN lidmaatschap betaalt men immers 600 euro per jaar.


Wie ben jij om uit te maken of dat astronomisch is of niet, als ik dat voor ons wel vind? Dat SIDN lidmaatschap is dan ook werelds grootste naaierij, men verkoopt weer eens gebakken lucht. Welkom in nl.

Dat lidmaatschap is dan ook nog wel een eindje weg, gezien dit nu simpelweg door een ander bedrijf gebeurt.


Origineel geplaatst door Grumpy

Ik kan op dit moment niet vertellen wat de bedragen gaan worden, maar men moet niet vergeten dat die, naar mijn mening, kleine investering snel terug kan verdiend kan worden, gezien het keurmerk een kwaliteitslabel is. "Goede reclame voor een lage prijs."

Speculatie?

Het is een kwaliteitslabel.

Ik help het je hopen ;) Zou zonde zijn als het label na uitkomst direct weer ter discussie moet worden gesteld. Ik houd mij overigens uiteraard aanbevolen voor verdere discussies en excuseer mij dat ik ten tijde van het opstarten van het initiatief nog niet, of nauwelijks op dit forum was.

Grumpy
21/11/03, 07:16
Denk wat je wilt. Niemand verplicht je om voor het keurmerk aan te melden.
Als je het bedrag te hoog vindt, moet je het vooral niet doen.


Je moet niet vergeten dat er veel kosten gemaakt worden. Die moeten wel gedekt worden. Natuurlijk is een keurmerk voor 50 euro vast wel te regelen. Gezien het een kwaliteitslabel is, moet het goed uitgevoerd worden, daarbij worden kosten gemaakt. Doen we dat niet, kan het keurmerk nooit als een kwaliteitslabel profileerd worden.

MacLeod
21/11/03, 08:03
Yo,


Origineel geplaatst door Grumpy
Denk wat je wilt. Niemand verplicht je om voor het keurmerk aan te melden.
Als je het bedrag te hoog vindt, moet je het vooral niet doen.


Je moet niet vergeten dat er veel kosten gemaakt worden. Die moeten wel gedekt worden. Natuurlijk is een keurmerk voor 50 euro vast wel te regelen. Gezien het een kwaliteitslabel is, moet het goed uitgevoerd worden, daarbij worden kosten gemaakt. Doen we dat niet, kan het keurmerk nooit als een kwaliteitslabel profileerd worden.


maar het mag nooit afhangen vd hoogte van bijv 50 / 100 euro.

kwaliteitslabel keurmerk & kosten maken? wordt dat ook 'ergens' verantwoordt? stichting oid zal het dan wel worden.

onafhankelijk keurmerk? wie bepaalt dat eigenlijk en is het eigenlijk 'echt' nodig zo'n keurmerk?

hebben we in nl overal een keurmerk nodig, of is het gewoon om concurenten 'uit de markt' te drukken?

ik weet het eigenlijk ook niet, keurmerk voor je auto, huis,eten, etc etc
:(

Weppel
21/11/03, 08:40
Ik weet niet of dit het feedback topic is voor het keurmerk HostMerk, maar ik probeer het toch maar even.

Allereerst: Er is een bericht gepost op Tweakers.net (http://www.tweakers.net/nieuws/29755). Erg netjes!

Ten tweede, op de website, als je het logo selecteerd komt er ineens een verborgen "K" naar boven. Lijkt me dat je die even wil weghalen ;) ter verduidelijking even een screenshotje.

http://ams02.rens-ams.nl/foutje.gif

Tot zover mijn op/aanmerkingen :) Ga zo door!

Dillard
21/11/03, 08:41
Origineel geplaatst door MacLeod
Yo,
maar het mag nooit afhangen vd hoogte van bijv 50 / 100 euro.

kwaliteitslabel keurmerk & kosten maken? wordt dat ook 'ergens' verantwoordt? stichting oid zal het dan wel worden.

onafhankelijk keurmerk? wie bepaalt dat eigenlijk en is het eigenlijk 'echt' nodig zo'n keurmerk?

hebben we in nl overal een keurmerk nodig, of is het gewoon om concurenten 'uit de markt' te drukken?

ik weet het eigenlijk ook niet, keurmerk voor je auto, huis,eten, etc etc
:(

Zols op de site te lezen is zal het Keurmerk vanuit een stichting worden opgezet.

Wie bepaalt dat het nodig is ? De markt ? In ieder geval is het geen verplichte keuring, bedrijven die zich graag aansluiten EN aan de voorwaarden voldoen mogen het keurmerk voeren.

Eijkb
21/11/03, 11:05
Een keurmerk. Leuk.

Jammer dat het zo (overhaast) publiek gemaakt is met o.a een bericht op tweakers.net. De site is niet af, het domein staat geregistreerd door een particulier, de inhoud van de site is verre van compleet en ga zo maar door. Gewoon een paar commentaren van tweakers.

Ik werk zelf ook bij een hosting bedrijf en ben best benieuwd naar wat Hostmerk ons gaat brengen. Echter, ik heb nu het idee dat het opgericht is voor en door een clubje hosters die elkaar kennen en hier op de een of andere manier snode plannen hebben ontwikkeld.

Kan dat idee ontkracht worden door iemand van de organisatie??

Dillard
21/11/03, 11:27
Er is bewust gekozen voor een 'vroeg persbericht' om de hostingmarkt alvast te informeren over het nieuwe keurmerk.

In het persbericht staat ook duidelijk dat de stichting nog opgericht moet worden (statuten schrijven, gang langs notaris etc), hiermee is registratie op naam van de stichting nog niet mogelijk. Zodra de stichting operationeel is zal dit omgezet worden.

Het is niet zo dat HostMerk is opgericht door een clubje hosters die elkaar kennen, in de afgelopen maanden is iedereen op dit forum openlijk betrokken geweest bij dit initiatief en had dus aanwezig kunnen zijn afgelopen zaterdag.

Ten slotte: zoals ook in het persbericht terug te lezen is: er zal tal van voorzieningen getroffen om straks een onafhankelijke keuring te waarborgen. Het bestuur zal GEEN invloed hebben op de keuringen, zij is er alleen voor het in de markt plaatsen van het keurmerk. Na 12 maanden (aanloop) zal er een nieuw bestuur gekozen worden. De keuringen zelf worden verricht door mensen die zelf geen enkele relatie hebben met een hostingbedrijf. Daarnaast wordt er een raad van deelnemers en een raad van advies in het leven geroepen die het bestuur en de operationele organisatie volgen. Deze twee raden kunnen het bestuur afzetten.

Redelijk democratisch, toch ?

Eijkb
21/11/03, 11:36
Ziet er inderdaad goed uit. Ik ben 'overtuigd'. Nu de rest van de wereld nog :p gezien mijn vragen/aan- en opmerkingen ontstaan zijn uit het nieuwsbericht op tweakers.net.

Ik zal het iig eens overleggen met mijn partner in crime in hoeverre wij het nodig vinden ons te kwalificeren voor het keurmerk. Dat is natuurlijk nog een breekpunt: Hoe ga je consumenten duidelijk maken toch maar te moeten kiezen voor een bedrijf met keurmerk?

Ik ga dit voor zover mogelijk eens op de voet volgen!

Succes!

HBCS
21/11/03, 13:37
en wat met de webhosters die niet op dit forum komen ?
hoe worden die geinformeerd ?
ik denk namelijk dat er maar een klein aantal op dit forum komen
en als je het goed wil doen moet je ze dus allen aanschrijven
zowel de groten als de kleintjes

ps ik had afgezecht voor afgelopen zaterdag
wat ik wel erg jammer vond maar ja je kan geen 2 dingen tegelijk

Dillard
21/11/03, 13:46
Daarom nu ook het persbericht en de nieuwsbrief waarop ingeschreven kan worden.

En zeker zullen straks alle hostingbedrijven worden aangeschreven.

Eijkb
21/11/03, 13:53
Ik hoop dat de site ook de inhoud van de nieuwsbrieven gaat weergeven gezien ik geen zin heb om me in te schrijven voor nieuwsbrief 2586 :p

Dillard
21/11/03, 14:00
Jazeker, als je op nieuwsbrief klikt, staat er een link 'aanmelden' (die moeten we nog even aan andere naam geven). Als je daarop klikt kom je in een keuzescherm waarook het archief te vinden is.

Rik
21/11/03, 14:17
Origineel geplaatst door MacLeod
Yo,
maar het mag nooit afhangen vd hoogte van bijv 50 / 100 euro.

kwaliteitslabel keurmerk & kosten maken? wordt dat ook 'ergens' verantwoordt? stichting oid zal het dan wel worden.

Ja, er zijn kosten (vrij veel zelfs) en JA het zal vanuit een Stichting gaan gebeuren.
Deze stichting is NON-profit, alle opbrengsten worden o.a. in de verbetering en de marketing gestoken (immers bekendheid onder jullie klanten is hetgeen we moeten hebben ;))

onafhankelijk keurmerk? wie bepaalt dat eigenlijk en is het eigenlijk 'echt' nodig zo'n keurmerk?

Dat bepalen de consumenten, en die beslissen snel genoeg.
Ja, een keurmerk is HARD nodig, kijk hier op het forum maar eens rond ;)

hebben we in nl overal een keurmerk nodig, of is het gewoon om concurenten 'uit de markt' te drukken?

Nee, niet overal, wel voor de zaken die het de consument en de eindgebruiker dusdanig moeilijk maken dat het wel moet...
De Webhostingm,arkt is redelijk aan het verzieken , mee eens ?

Rik
21/11/03, 14:18
Origineel geplaatst door Weppel
Ik weet niet of dit het feedback topic is voor het keurmerk HostMerk, maar ik probeer het toch maar even.

Allereerst: Er is een bericht gepost op Tweakers.net (http://www.tweakers.net/nieuws/29755). Erg netjes!

Ten tweede, op de website, als je het logo selecteerd komt er ineens een verborgen "K" naar boven. Lijkt me dat je die even wil weghalen ;) ter verduidelijking even een screenshotje.

http://ams02.rens-ams.nl/foutje.gif

Tot zover mijn op/aanmerkingen :) Ga zo door!


Waar maak je je druk om ???

Rik
21/11/03, 14:23
Origineel geplaatst door Eijkb
Ziet er inderdaad goed uit. Ik ben 'overtuigd'. Nu de rest van de wereld nog :p gezien mijn vragen/aan- en opmerkingen ontstaan zijn uit het nieuwsbericht op tweakers.net.

Ik zal het iig eens overleggen met mijn partner in crime in hoeverre wij het nodig vinden ons te kwalificeren voor het keurmerk. Dat is natuurlijk nog een breekpunt: Hoe ga je consumenten duidelijk maken toch maar te moeten kiezen voor een bedrijf met keurmerk?

Ik ga dit voor zover mogelijk eens op de voet volgen!

Succes!

Daar gaan uiteindelijk de meeste kosten naar toe....
Het betalen van personen die uiteindelijk moeten gaan keuren kost ook geld ;)

Het keurmerk zal in de markt gezet worden juist voor die consument/eind gebruiker.
M.a.w. die doelgroep gaan we optimaal proberen te bereiken.
Er komen nog gesprekken met de Consumentenbond, of deze org. het keurmerk gaat ondersteunen is echter nog niet zeker.

De onafhankelijkheid van het keurmerk zal ter discussie komen te staan, aan ons de taak om er alles aan te doen dit zo goed mogelijk en correct mogelijk op te zetten.
Daar gaat tijd in zitten, wederom, veel tijd.
Het oprichten van een stichting is niet zo moeilijk, het oprichten van een stichting met zeer duidelijke, maar ingewikkelde statuten wordt een ander verhaal.

Rik
21/11/03, 14:28
Origineel geplaatst door Dillard
Jazeker, als je op nieuwsbrief klikt, staat er een link 'aanmelden' (die moeten we nog even aan andere naam geven)

...done

MacLeod
21/11/03, 14:35
Yo,


Origineel geplaatst door Dillard
In ieder geval is het geen verplichte keuring, bedrijven die zich graag aansluiten EN aan de voorwaarden voldoen mogen het keurmerk voeren.

yep net zo nep als het iso certificaat, als je er geen hebt, dan......, je wordt gewoon gedwongen, om met je bedrijf een 'keurmerk' aan te vragen met als resultaat ?

Grumpy
21/11/03, 14:40
Het is niet verplicht. Als het dan flopt, is het nog altijd niet verplicht.

Rik
21/11/03, 14:51
Origineel geplaatst door MacLeod
Yo,



yep net zo nep als het iso certificaat, als je er geen hebt, dan......, je wordt gewoon gedwongen, om met je bedrijf een 'keurmerk' aan te vragen met als resultaat ?

We kunnen je nergens toe dwingen, doen dat ook niet....

Als de consument vertrouwen in het keurmerk heeft straks, dan bepaald die het wel ;)

rq
21/11/03, 15:13
ISO standaarden gaan toch wel wat verder dan een kwaliteits eis.

Dennis
21/11/03, 15:29
Ik schrok wel even toen ik op Tweakers.net keek. Ik dacht: "Zou het allemaal voor niets geweest zijn?! Heeft een ander groot bedrijf, grote groep een hosting-keurmerk gestart?"

Gelukkig bleek het gewoon Hostmerk te zijn die een persbericht naar buiten heeft gebracht.

chester
21/11/03, 15:53
Beste allemaal,

Ik zie hier wat ongeruste reacties waar ik wel in kan komen, en ik ben blij dat ik niet de enige ben die nog wat sceptisch is. Ik hoop echter, dat de initiatief nemers deze reacties wel voor kennis aannemen, en het meer als 'extra nuttige' informatie blijft zien..

Het lijkt mij voor jullie zaak dat jullie een ieder kunnen overtuigen van het nut van dit Keurmerk.

Ik zie het nut ervan in, op dit moment, voor de grotere, al enkele jaren bestaande bedrijven. Dit straalt er helaas iets te duidelijk van af met woorden als 'ouwe rotten', ervaren hosters etc.

Tussen de regels door valt te lezen dat dit mede zal veroorzaken dat een aantal 'laat-bloeiers' die ondanks dat ze een heus ingeschreven hostingbedrijfje bezitten met hun eerste 30 domeinen, waarschijnlijk het onderspit gaan delven. Reacties als: 'denk wat je wilt' zijn daarmee niet echt hoopvol.

Het doel mag nooit zijn dat bedrijven gedwongen worden te stoppen. Het mag hooguit zijn dat men aan bepaalde eisen gaat voldoen. De opmerking 'dan doe je het toch niet' is een zeer foute insteek. Dit zou een 'keuze' moeten zijn.

Als democratische en onafhankelijke Stichting is het dus ook van groot belang dat men deze keuring voor iedereen toegankelijk maakt. Immers, het is van belang dat er genoeg concurrentie is, aangezien wel bewezen is dat alleen maar grote bedrijven die kleintjes opslokken de doodsteek voor een gezonde economie is, en dat wil het Hostmerk vast niet op z'n geweten hebben.

Het kan nooit goed voor het keurmerk zijn als het kort na aanvang al direct ter discussie wordt gesteld. Negatieve reclame is zeer snel gemaakt en of men nu in hun gelijk staat of niet, de discussie op zichzelf is al slecht voor het keurmerk.

Dus...het lijkt mij zaak dat er nagedacht wordt, over hoe men 'kleintjes' kan behouden, die niet direct nog eens opgezadeld willen worden met extra jaarlijkse kosten van enkele honderden euro's, sinds er nog geen garantie is voor extra inkomsten daardoor. Kunnen deze bedrijfjes hun betalingen een jaar uitstellen tot het merk zich bewezen heeft, bijvoorbeeld?

Ik ben benieuwd, en hoopvol! naar jullie creatieve gedachten.... ;)

Het moge overigens duidelijk zijn dat ik nog steeds een 'voorstander' ben..!

Rik
21/11/03, 16:07
Origineel geplaatst door chester
Beste allemaal,

Ik zie hier wat ongeruste reacties waar ik wel in kan komen, en ik ben blij dat ik niet de enige ben die nog wat sceptisch is. Ik hoop echter, dat de initiatief nemers deze reacties wel voor kennis aannemen, en het meer als 'extra nuttige' informatie blijft zien..

Zoals je weet volgen we alles, en nemen we alles mee in de uiteindelijke beslissingen.

Het lijkt mij voor jullie zaak dat jullie een ieder kunnen overtuigen van het nut van dit Keurmerk.

Ik zie het nut ervan in, op dit moment, voor de grotere, al enkele jaren bestaande bedrijven. Dit straalt er helaas iets te duidelijk van af met woorden als 'ouwe rotten', ervaren hosters etc.

Die "ervaren" hosters had ik nodig omdat er kennis uit jullie markt nodig is om dit op te zetten.
Ik vroeg naar die "oude-rotten" om mee te praten, niet om het beleid te bepalen ;)
Ik denk dat juist deze grotere bedrijven de grootste moeite gaan hebben om het keurmerk te gaan halen, dat weet ik wel zeker...
Het beantwoorden van e-mail na een week tijd bijvoorbeeld is iets dat wij niet gaan accepteren...

Tussen de regels door valt te lezen dat dit mede zal veroorzaken dat een aantal 'laat-bloeiers' die ondanks dat ze een heus ingeschreven hostingbedrijfje bezitten met hun eerste 30 domeinen, waarschijnlijk het onderspit gaan delven. Reacties als: 'denk wat je wilt' zijn daarmee niet echt hoopvol.

Ik weet niet over welk stukje je het nu hebt, 1 ding is zeker, ook de kleinste, zelfs de gene die net zijn begonnen, kunnen aan alle voorwaarden voldoen.
Ik begrijp de "onrust" en de vragen, ik hoop alleen dat jullie ons de tijd geven om het duidelijk, en correct op te zetten.
Op het moment dat wij jullie de criteria laten weten zal dat deel bijvoorbeeld al veel vragen wegnemen...

Als democratische en onafhankelijke Stichting is het dus ook van groot belang dat men deze keuring voor iedereen toegankelijk maakt. Immers, het is van belang dat er genoeg concurrentie is, aangezien wel bewezen is dat alleen maar grote bedrijven die kleintjes opslokken de doodsteek voor een gezonde economie is, en dat wil het Hostmerk vast niet op z'n geweten hebben.

Ik beloof je bij deze dat het GEEN effect kan, en mag hebben !
Het gaat er niet om dat de grotere overblijven overblijven, het gaat erom dat de kleintjes (die JUIST service kunnen verlenen) geholpen worden doordat de illegale kleintjes die de markt verpesten eruit gehaald worden...
Het gaat erom dat de consument kan zien "o, die heeft het keurmerk, dus die werkt iig volgens de Nederlandse wet..."
Dat soort zaken.

Het kan nooit goed voor het keurmerk zijn als het kort na aanvang al direct ter discussie wordt gesteld. Negatieve reclame is zeer snel gemaakt en of men nu in hun gelijk staat of niet, de discussie op zichzelf is al slecht voor het keurmerk.

De discussie opgang brengen is juist niet slecht, laat iedereen maar zeer veel vragen stellen en er op inhaken, graag.
Op die manier kunnen wij juist het geheel beter afstemmen en opzetten.
Het nu uitbrengen van het persbericht en de nieuwsbrief zijn een formaliteit.
Via de juiste kanalen willen we zorgen dat alles openbaar te raadplegen is doormiddel van persberichten en de nieuwsbrief.
Ik hoop dat e.e.a. nu iets duidelijker is.
Het gaat om het vertrouwen in internet, in de e-commerce, het "aankopen" doen via internet, dat wordt momenteel naar de knoppen geholpen, en daar heeft NIEMAND profijt van ;)

Dus...het lijkt mij zaak dat er nagedacht wordt, over hoe men 'kleintjes' kan behouden, die niet direct nog eens opgezadeld willen worden met extra jaarlijkse kosten van enkele honderden euro's, sinds er nog geen garantie is voor extra inkomsten daardoor. Kunnen deze bedrijfjes hun betalingen een jaar uitstellen tot het merk zich bewezen heeft, bijvoorbeeld?

We zullen dit zeker gaan bespreken, er is al over een dergelijke constructie nagedacht, en het gaat ook niet om de kosten/inkomsten, het gaat erom dat er een kwaliteit komt die hoog genoeg is voor ons NL volkje, en waar je als hoster iets mee kan.
De consument gaat uiteindelijk bepalen of het keurmerk een waarde heeft, die bepaald of er gekocht gaat worden bij een bedrijf met het keurmerk, of bij ééntje zonder....

Ik ben benieuwd, en hoopvol! naar jullie creatieve gedachten.... ;)

Het moge overigens duidelijk zijn dat ik nog steeds een 'voorstander' ben..!

Ik ben blij dat je een voorstander bent.
Ook vindt ik het goed dat je zeer kritisch blijft, perfect ;)

Mvg Rik.

chester
21/11/03, 16:34
Vooralsnog zeer tevreden met je reactie Rik. Hoopvol!

vriendelijk dank.

MacLeod
21/11/03, 18:55
Yo,


Origineel geplaatst door rq
ISO standaarden gaan toch wel wat verder dan een kwaliteits eis.

nou ik heb bij mijn oude werkgever iets anders meegemaakt, bezoekje van de iso stelde nix nada voor! wel ff veel eurootjes schokken, de screening is gewoon waardloos en ik hoop dan ook, dat een zich zelf respecterend bedrijf in de hosting bizz zich kan onderscheiden vd meute!

een keurmerk alleen is geen 'veilig' instrument vd klanten, maar volgens mij dan, een evt aanvulling vd keuze v de klant.

Rik
21/11/03, 18:57
Voor de mensen die de nieuwsbrief graag willen ontvangen, je kunt deze gewoon aanvragen via de site (www.hostmerk.nl).
Daar is ook de vorige brief te lezen.

Ik schrijf dit even omdat ik vrij veel mails krijg voor meer info en/of de nieuwsbrief.

Weppel
22/11/03, 14:50
Origineel geplaatst door Rik



Waar maak je je druk om ???

Sorry dat ik jullie wilden helpen. Het zal niet meer gebeuren...

Rik
22/11/03, 14:54
Origineel geplaatst door Weppel


Sorry dat ik jullie wilden helpen. Het zal niet meer gebeuren...

Zo was dat niet bedoeld, er zijn echter belangrijkere zaken ;)
We hebben nu even meer tijd besteed aan het naar buiten brengen van de juiste info...

De uiteindelijke websites hebben niets met deze info site te maken verder.

Weppel
24/11/03, 10:08
Origineel geplaatst door Rik


Zo was dat niet bedoeld, er zijn echter belangrijkere zaken ;)
We hebben nu even meer tijd besteed aan het naar buiten brengen van de juiste info...

De uiteindelijke websites hebben niets met deze info site te maken verder.

In mijn ogen zul je die informatie professioneel naar buiten moeten brengen, een fout in je website helpt daar niet echt bij .. dat was de achterliggende gedachte.

Dennis
09/08/05, 17:32
Origineel geplaatst door Rik
Het keurmerk is een plan dat 100% zeker doorgaat, belofte van mijn kant ;)http://web.archive.org/web/*/http://www.hostmerk.nl

"Binnenkort treft u hier een overzicht van bedrijven die zich bij SHN hebben aangesloten."
http://www.hostmerk.nl :)

Zijn er nu mensen die zich al hadden aangemeld? Hebben jullie je geld nu terug gevraagd? Hoe verloopt dit nu verder? De aanmeldingsprocedure is meer dan een half jaar geleden geopend en nog steeds staan er geen goedgekeurde webhosters op de website.

P.the.chicken
09/08/05, 17:40
:D en wat was de waarde van rik zijn belofte :D kom eens met updates

Mikey
09/08/05, 18:55
Dennis, vraag me echt af wat de meerwaarde nu is. Er is al langer duidelijk dat er tot nu toe niet zo heel veel gebeurd. Wat is je achterliggende gedachte om zo`n thread te kicken ? Betalen hoefde je toch pas op moment je door de hele procedure heen was ?!

clesoft
09/08/05, 19:37
Door "tegenvallende" aanvragen en inkomsten ligt alles volgens mij stil, en sterft een langzame dood.

P.the.chicken
09/08/05, 19:39
Origineel geplaatst door Mikey
Dennis, vraag me echt af wat de meerwaarde nu is. Er is al langer duidelijk dat er tot nu toe niet zo heel veel gebeurd. Wat is je achterliggende gedachte om zo`n thread te kicken ? Betalen hoefde je toch pas op moment je door de hele procedure heen was ?!

Dat mensen toch intresse hebben in het keurmerk en er op wachten ?

Rik
09/08/05, 20:59
Ik heb persoonlijk niets meer met het keurmerk te maken mensen ;)
Heb enkel het opstapje gegeven.

Ik weet wel dat de heren achter de schermen zeer druk bezig zijn en het geheel zeker niet zal 'doodbloeden', geen zorgen daarover. Verdere informatie kunnen jullie het beste via www.hostmerk.nl opvragen ;)

Rik
09/08/05, 21:03
Origineel geplaatst door P.the.chicken
:D en wat was de waarde van rik zijn belofte :D kom eens met updates

Je zou kunnen beginnen met een vriendelijkere instelling ;)

P.the.chicken
10/08/05, 12:46
Origineel geplaatst door Rik


Je zou kunnen beginnen met een vriendelijkere instelling ;)

:P Was meer als grapje bedoelt ;)

Rik-edit: Ok dan ;)

Mikej0h
22/08/05, 23:13
Ik vind het keurmerk zeker een goed initiatief, echter ik ben wel bang dat een aantal kleinere partijen welke hard aan het opboxen zijn tegen de grotere hosters hierbij in het niet worden gesteld.

Als voorbeeld neem ik mijn eigen bedrijfje, loopt prima en inprincipe leek het me een zeer goed idee om me in te schrijven voor het keurmerk. Helaas staat in de voorwaarden dat een SIDN Deelnemers-schap verplicht is, dit is iets wat ik ten zeerste betreur.
Op dit moment draai ik met twee partijen waar ik direct bij SIDN registreer.

Voorals nog zit de SIDN registratie er voor ons gewoon nog niet in, wat inhoud dat het keurmerk ook niet doorgaat.
99% van de items op de eisenlijst is correct, op eentje na. Vind ik persoonlijk jammer.

Het geeft mij de indruk dat het keurmerk alleen bedrijven welke een bepaalde omzet draaien, klantdici, service en support haal je niet uit omzet. Maar goed, genoeg negatief gelult.

Triloxigen
22/08/05, 23:17
Origineel geplaatst door Mikej0h
Ik vind het keurmerk zeker een goed initiatief, echter ik ben wel bang dat een aantal kleinere partijen welke hard aan het opboxen zijn tegen de grotere hosters hierbij in het niet worden gesteld.

Welk van de verplichte punten waar je aan moet voldoen dragen werkelijk bij aan de kwaliteit?

XS-24
22/08/05, 23:31
2.2 zijn DNS draaien conform RFC 1912 EN RFC 2182;

5.3 dagelijks backups aanmaken en extern opslaan;

6.7 Het moet niet mogelijk zijn dat een klant bestanden kan bekijken welke niet aan hem toebehoren.

Die 3?

Triloxigen
22/08/05, 23:33
2 Punten daarvan zijn eigenlijk de enige die gelden.

Dagelijkse backups maken is leuk, maar hoevaak hebben we al wel niet gehoord dat backups spontaan zijn verdwenen?

Mikej0h
22/08/05, 23:35
Origineel geplaatst door XS-24
2.2 zijn DNS draaien conform RFC 1912 EN RFC 2182;

5.3 dagelijks backups aanmaken en extern opslaan;

6.7 Het moet niet mogelijk zijn dat een klant bestanden kan bekijken welke niet aan hem toebehoren.

Die 3?

Dat zijn inderdaad items die de kwaliteit kunnen aangeven.
Echter hoe ze dat onderzoek op 't gebied van service & support gaan keuren is mijn raadsel.

Die bovenstaande punten is bij ons trouwens in orde, 't is gewoon alleen die SIDN registratie, om te huilen eigelijk :'(

Mikej0h
22/08/05, 23:37
Origineel geplaatst door Triloxigen
2 Punten daarvan zijn eigenlijk de enige die gelden.

Dagelijkse backups maken is leuk, maar hoevaak hebben we al wel niet gehoord dat backups spontaan zijn verdwenen?

Tsha, goede opmerking, toch blijf ik zoiets bullshit vinden als je naar een externe lokatie upload. Die backups houd je bij en test je uiteraard ook uit op functionaliteit.

Voor de gemoedsrust van de consument kan ik me voorstellen dat zo'n keurmerk ze over de streep kan trekken.
Echter het geeft in dit geval weinig in kwaliteit aan, maar meer of 't bedrijf 't geld ervoor over heeft.

Een ander iets is, stel dat een bedrijf niet lekker blijkt te zijn en wel zo'n keurmerk heeft, hoe wordt daar door de stichting op gereageerd ?
Bij andere concurrende keurmerken (niet op hostinggebied) kan je dan kosteloos terecht bij andere partijen.