PDA

Bekijk Volledige Versie : Service License Agreement voor resellers



Icheb
16/10/03, 00:31
Op dit moment heb ik contact met iemand die geïnteresseerd is om reseller bij mij te worden.
Aangezien hij verzekert wilt zijn van goede kwaliteiten, wenst hij een SLA af te sluiten. Ik kan mezelf volledig vinden in zijn standpunt, maar ik heb hier geen SLA klaarliggen. Dus ik vroeg me af wat ongeveer normale waardes hiervoor zijn.

Hij stelt zelf voor dat er minimaal 95 % uptime per maand moet zijn, wordt dit niet bereikt dan 1 euro per dag, per aan hem verkochte mb dataverkeer. Dit lijkt me redelijk veel, omdat hij van plan is 10Gb dataverkeer te nemen bij zijn reseller account.
Zijn tweede voorstel was 1 euro per dag, per door hem doorverkochte mb dataverkeer. Dit is denk ik al heel wat minder, maar wat heb ik hier precies mee te maken ?
Ook was het zijn idee dat dit ingaat op het moment dat er een service down is, dus ik weet niet of het zo is (ik geloof het wel), maar ik heb een klein beetje het gevoel dat deze persoon mij op probeert te lichten door het voorstellen van een belachelijke SLA.

Hoe doen jullie dit precies ?

wdv
16/10/03, 00:39
Dus als jij er 1 dag uit zou liggen (na die 95%) zou dat je 10240 euro kosten? Lijkt me een beetje belachelijk..

edit: met andere woorden, daar mag hij dan ook wel vrij stevig voor betalen.

Mog
16/10/03, 00:52
95% vind ik al wat raar

T begint meestal vanaf 97%.

Of over die mb regel, nonsens
Je kan m geven wat hij wil
maar dan moet die 5% ook 5% zijn van zijn maandelijks te betalen bedrag bijvoorbeeld.

Als ik mij laat verzekeren met een uitkeringsbedrag a dagobert duck, heb ik per maand ook een flinke vaste last ;)

The MAzTER
16/10/03, 01:28
...

Cripton
16/10/03, 11:43
Dat SLA is zo gek nog niet en als je daarvoor 10240 euro kan verdienden als de server ff eruit vliegt, dan ben je gelijk binnen. Maar hoe groot is de kans dat de server eruit vliegt?

InstantXs
16/10/03, 11:48
(ps: SLA betekend niet service license agreement. de L staat voor level)

Icheb
16/10/03, 14:29
Origineel geplaatst door Cripton
Dat SLA is zo gek nog niet en als je daarvoor 10240 euro kan verdienden als de server ff eruit vliegt, dan ben je gelijk binnen. Maar hoe groot is de kans dat de server eruit vliegt?

Tot nu toe is hij er sinds begin september door mij er ongeveer 3 minuten uitgeweest (apache restarten na recompile etc), maar als ik gewoon kijk naar de verbinding zelf is hij er door onderhoud in het datacentre al iets langer uitgeweest, dan kom ik uit op een uurtje of 2.



(ps: SLA betekend niet service license agreement. de L staat voor level)

edit :
Eens zien hoe lang het duurt voor een modje even wilt helpen hiermee :D



Of over die mb regel, nonsens
Je kan m geven wat hij wil
maar dan moet die 5% ook 5% zijn van zijn maandelijks te betalen bedrag bijvoorbeeld.

Dit klinkt eigenlijk wel goed, hier heb ik niet zoveel problemen mee, want als de server er dan bijv. door kapotte raid uitknalt, dan kan ik het ook betalen...



95% vind ik al wat raar

T begint meestal vanaf 97%.

Ik zei hem al van te voren, dat ik geen 99,99 % uptime kan garanderen, omdat dit toch wel ietsje onrealistisch is in mijn ogen. Toen vertelde hij mij dat hij 95% uptime per maand genoeg vond.

InstantXs
16/10/03, 14:47
5% is 36 uur, dus dan hoef je niks te betalen als je een kapot onderdeel hebt en de zelfde dag vervangt

Cybafish
16/10/03, 14:49
- 99% uptime garantie
- 5% van maandbedrag restitutie voor ieder uur downtime na deze 95% waarbij het maximaal uitkeerbare bedrag het volledige maandbedrag zal zijn.

Zoiets zou ik afspreken :)

ultranetworkz
16/10/03, 15:00
Origineel geplaatst door Cybafish
- 99% uptime garantie
- 5% van maandbedrag restitutie voor ieder uur downtime na deze 95% waarbij het maximaal uitkeerbare bedrag het volledige maandbedrag zal zijn.

Zoiets zou ik afspreken :)

Ja dat vind ik ook wel een goed idee :)

Icheb
17/10/03, 17:33
Origineel geplaatst door Cybafish
- 99% uptime garantie
- 5% van maandbedrag restitutie voor ieder uur downtime na deze 95% waarbij het maximaal uitkeerbare bedrag het volledige maandbedrag zal zijn.

Zoiets zou ik afspreken :)

Klinkt zeer goed in mijn oren.
Nu nog eens zien of deze reseller dit 'risico' wel aandurft...

Keuningen
18/10/03, 14:51
wat ik doe .. en ook redelijk vind


is max 8 uur downtime per maand ...

dit defineren als 100 %

meer dan 8 uur downtime geeft hem het recht service stop te zetten

tussen die 0 en 8 uur zelf staffels teruggaven bedenken