PDA

Bekijk Volledige Versie : dns hosting



Robbert
14/10/03, 16:48
Ik kom al een paar weken op deze site omdat ik binnenkort een eigen hosting/reseller pakket wil nemen. Alleen heeft deze vraag heeft hier niets mee te maken ;) Ik zal eerst even onze situatie uitleggen:

We hebben lokaal een eigen web/ftp/mail server draaien. Onze domeinnaam wordt op dit moment gehost door Demon, maar daar zit een duur hostingpakket bij die we toch niet gebruiken.

Mijn baas wil nu dat de domeinnaam verhuisd wordt naar een provider zonder dat er een pakket aan gekoppeld zit. Uiteraard moet die dan doorgestuurd worden naar onze eigen servers, dus (b)smtp / pop / www / ftp moet blijven werken zoals het nu werkt. Bij Demon is dit alleen mogelijk i.c.m. een pakket.

Er zijn echter veel sites die domeinnamen registreren/verhuizen. Maar het is me niet duidelijk welke sites alleen het adres forwarden (dus naar http://provider/~user, wat niet de bedoeling is), en welke precies leveren wat we nodig hebben. Het schijnt dat dit dns hosting heet. Als ik het goed begrijp, krijgen we dan een control panel waar we de dns/mx records aan moeten maken. Of zijn er nog meer dingen waar we rekening mee moeten houden?

Kortom, ik zoek een provider die de domeinnaam door kan sturen naar ons ip-adres. Want door de bomen...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat u mij kunt helpen.

Deimos
14/10/03, 16:55
DNS hosting kan elke ISP u aanbieden mits zij toegang hebben tot nameservers. Ik raad u dan ook aan om enkele bedirjven aan te schrijven die u wat lijken en met hun de DNS hostign te regelen.

Kosten voor DNS-hosting opzich zijn nihiel.

Robbert
14/10/03, 17:07
Bedankt voor uw reactie. Ik heb al een paar bedrijven gebeld, en de kosten variëren van 7,50 euro tot 60 euro per jaar. Die laatste leek mij al wat veel, maar is 7,50 euro een normale/redelijke prijs? En zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden?

Deimos
14/10/03, 17:16
Het geen waar je rekening mee zou moeten / kunnen houden is het feit of u zelf de DNS gegevens wenst te beheren. Indien u dit wenst kan de prijs iets hoger liggen.
Zelf vind ik de genoemde € 60,= aan de hoge kant. Zelf denk ik daarom ook dat het bedrijf in kwestie daarom aannam dat zij voor u BSMTP moesten gaan draaien. Deze dienst is veelal prijzig.

Voor enkel DNS-hosting zou ik aan een bedrag van 10-20 euro per jaar denken.

RobbertC
14/10/03, 17:34
Robbert, welkom op het forum. Het is op dit forum een beetje een gewoonte om elkaar aan te spreken met 'je' in plaats van 'u' om het geheel wat minder formeel te houden. Uiteraard ben je daar geheel vrij in op zich, het is meer een tip ;)

Domenico
14/10/03, 18:35
Het kan ook gratis hoor dus als je verder kijkt zal je zeker wat hosters vinden waarbij dit bij een verhuizing of registratie is inbegrepen.

Het is een beetje extra service verlening waarbij sommige hosters het gewoon even voor je regelen en andere hosters er 60 euro per jaar extra voor willen hebben. :huh:

Robbert
14/10/03, 20:46
met gratis bedoel je zeker niet dat de domeinnaam ook gratis is? ;) Daarom vind ik 7,50 voor een domeinnaam+dns hosting niet duur, integendeel.

Ik heb net even gezocht met google op gratis dns hosting (http://www.google.com/search?q=%22gratis+dns+hosting%22), maar dan krijg ik bijna alleen deense sites :) Wel heb ik gratis sites als zoneedit.com gevonden, maar zijn die servers ook betrouwbaar? Dus niet dat ze er regelmatig uit liggen...

Maar de domeinnaam moet sowieso verhuisd worden, dus zoneedit etc. lijkt me geen optie aangezien we voor 7,50 klaar kunnen zijn in nederland.

TechXP
14/10/03, 21:14
Zoneedit.com vind ik best wel goed. Ik heb nog nooit gemerkt dat die er uit ligt.

WebBizz
14/10/03, 21:26
De 7,50 is bedoeld als een toeslag bovenop de prijs van een domein volgens mij.

TechXP
14/10/03, 22:58
Kan je ook hele/halve dns-servers huren? Hoe duur is dat?

Deimos
14/10/03, 23:08
DNS servers zijn vast wel te huur bij providers. Dat is vaak geen enkel probleem. Kosten vallen opzich wel mee.

Robbert
15/10/03, 11:07
Origineel geplaatst door WebBizz
De 7,50 is bedoeld als een toeslag bovenop de prijs van een domein volgens mij.
Volgens mij niet, want op die site staat


Kiest u ervoor om een domein (...) registreren, dan kunt u via ons web-based DNS systeem uw domein naar eigen wens beheren. U kunt uw domein naar uw eigen server of uw DSL-adres laten wijzen.
en


Deze registratiekosten gelden voor parkeren van uw domein of voor gebruik op uw eigen server.