PDA

Bekijk Volledige Versie : 19" inch Racks?



Desmond
08/01/03, 13:28
Waar kopen jullie je racks?

niet al te duur want we hebben er een stuk of 5 nodig ;)

thomas
08/01/03, 13:41
Origineel geplaatst door Desmond
Waar kopen jullie je racks?

niet al te duur want we hebben er een stuk of 5 nodig ;)

Valt te zien wat jij duur noemt, prijzen voor goede kasten zijn ongeveer 900 - 1250 euro dus zou je best ook een max prijs geven voor de 5 tesamen.

uFx
08/01/03, 14:21
Bij Compricon (www.compricon.nl) halen wij onze Minkels kasten. De prijs verschilt: voor een complete kast betaal je zo'n 1100 euro, maar je kunt bijvoorbeeld de deuren weglaten (goed voor je koeling! :))

thomas
08/01/03, 15:55
Origineel geplaatst door uFx
Bij Compricon (www.compricon.nl) halen wij onze Minkels kasten. De prijs verschilt: voor een complete kast betaal je zo'n 1100 euro, maar je kunt bijvoorbeeld de deuren weglaten (goed voor je koeling! :))

Mja geen glazen deuren nemen, gewoon deure met gatjes in rule wel :)
Maar zo een kast zonder deur ziet gewoon niet uit in een cage :)

ric0
08/01/03, 16:17
Nog niet gekocht maar wel gecharmeerd van de Antec kasten die Hermac verkoopt (Viddel verkoopt ze ook). Hiervoor kochten we 3U 19" kasten van Enlight, alleen die zijn erg diep...

superior-is
08/01/03, 16:30
Geh, volgens mij hebben sommige hier het over 19" cabinets en sommige om casings. :)

uFx
08/01/03, 16:34
Origineel geplaatst door thomas


Mja geen glazen deuren nemen, gewoon deure met gatjes in rule wel :)
Maar zo een kast zonder deur ziet gewoon niet uit in een cage :)

Een serverruimte hoeft geen balzaal te zijn :) Ik vind koeling belangrijker dan hoe mooi je serverruimte eruit ziet. Zolang het er maar verzorgt uitziet :)

Desmond
08/01/03, 16:47
Ik doelde dus op RACKS :)

42U 600 mm breed en 800 mm diep.

Glazen deur dakje erop en slotje erin ;)

thomas
08/01/03, 17:13
Origineel geplaatst door Desmond
Ik doelde dus op RACKS :)

42U 600 mm breed en 800 mm diep.

Glazen deur dakje erop en slotje erin ;)

Hmz ik zou geen glazen deuren nemen stuckt mega kwa koeling. De kasten die wij nu gebruiken zijn 47 units hoog en 1 meter diep, lekker stevig zijn ze ook :) http://elwin.fast-is.nl/cabinets.jpg

ric0
08/01/03, 18:20
Origineel geplaatst door Desmond
Ik doelde dus op RACKS :)

42U 600 mm breed en 800 mm diep.

Glazen deur dakje erop en slotje erin ;)

Ik was niet wakker...

superior-is
08/01/03, 21:45
Origineel geplaatst door thomas

Hmz ik zou geen glazen deuren nemen stuckt mega kwa koeling. De kasten die wij nu gebruiken zijn 47 units hoog en 1 meter diep, lekker stevig zijn ze ook :) http://elwin.fast-is.nl/cabinets.jpg

Ranzige foto IMHO (lees: ik haal er niet veel uit). Van welk merk zijn deze kasten en wat is (voor Desmond belangrijk) de prijs?

Wij hebben nou ook kasten met een glazen (rokerig, dus donker) deur, wat opzich wel charmant uitziet met die knipperende ledjes erachter. Geen deuren is natuurlijk het beste voor de koeling, maar niet iedereen heeft de luxe van een eigen serverruimte. Als de mogelijkheid er is en als we nieuwe kasten nodig zouden hebben, dan zou mijn voorkeur denk'k ook uitgaan voor een fijnmazig gaatjes deur.

We Dare
09/01/03, 00:40
Als je nieuwe Dell of Compaq (HP) servers op wilt hangen moet je er ook op letten dat je beter 60x90 kasten kan nemen want in 60x80 passen ze maar net, de standaard Dell rails passen niet eens goed in 60x80.
Mocht je veel 1- en 2U servers op willen hangen dan kan je het beste geperforeerde deuren nemen in plaats van plexiglas want ondanks dak fans e.d. willen die kasten nog wel eens heet worden van binnen.
Wij gebruiken kasten van het merk Rittal en voor een compleet 60x90 rack zit je zo'n beetje rond de 1200 Euro.
Een foto van het 60x80 type Rittal: http://www.we-dare.tv/racks3.jpg

JD

thomas
09/01/03, 03:45
Origineel geplaatst door superior-is


Ranzige foto IMHO (lees: ik haal er niet veel uit). Van welk merk zijn deze kasten en wat is (voor Desmond belangrijk) de prijs?

Wij hebben nou ook kasten met een glazen (rokerig, dus donker) deur, wat opzich wel charmant uitziet met die knipperende ledjes erachter. Geen deuren is natuurlijk het beste voor de koeling, maar niet iedereen heeft de luxe van een eigen serverruimte. Als de mogelijkheid er is en als we nieuwe kasten nodig zouden hebben, dan zou mijn voorkeur denk'k ook uitgaan voor een fijnmazig gaatjes deur.

De kasten komen uit een faillet bedrijf in Globalswitch (hall1) er staan nog een stuk of 1000 kasten, prijs is 1250euro het stuk :)

almar
13/01/03, 00:45
1000 kasten en dan nog 1250 eurootjes vragen.

Dat is zeker * NOT DONE *

Dan had je beter even bij de veiling van KPNQUEST langs kunnen gaan.

Daar lag spul dat state-of-the-art was en voor een prikkie weg ging.

thomas
13/01/03, 01:18
Origineel geplaatst door almar
1000 kasten en dan nog 1250 eurootjes vragen.

Dat is zeker * NOT DONE *

Dan had je beter even bij de veiling van KPNQUEST langs kunnen gaan.

Daar lag spul dat state-of-the-art was en voor een prikkie weg ging.

We hadden vroeger kasten uit de ebone ruimte, deur was niet echt stevig de binnenkant daarin tegen was wel zeer stevig. Waren maar 42u en met een deur die kapotbuigt niet echt te gebruiken.