PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is Credit Card Direct Charge?



argusvdm
08/10/03, 21:02
Hallo,

Een klant wil betalen via creditcard. Nu kan ik wel creditcard betalingen accepteren via Bidpay, Paysystems en Moneybookers, maar de klant wil betalen door gebruik te maken van 'Credit Card Direct Charge'.

Iemand enig idee wat dit precies inhoudt en hoe dat in z'n werk gaat?

Santario
09/10/03, 11:50
Navraag bij Ibill leert mij dat het te maken heeft met recurring billing. Komt er op neer dat jij automatisch iedere maand van de desbetreffende creditcard gaat 'incasseren'. Ik ken in NL de mogelijkheden daarvoor niet zo, in de VS is het in iedergeval zo geregeld mits je een schriftelijke machting hebt van je klant. Ik zou het niet accepteren omdat de klant dan altijd de bedragen nog terug kan vorderen, ook al gaat het misschien moeilijk... het is mogelijk. Bij betalingen middels een tussenpartij (die hij dus ZELF moet uitvoeren) is dit, afgezien van het opgeven dat er gefraudeerd is, nagenoeg niet mogelijk. CC bedrijven zijn hier nl. een stuk strenger op gaan toezien.

Als een klant nl. (bij Ibill althans) 3x een betaling die hij zelf heeft gedaan terug laat terugvorderen wordt hij op een soort van blacklist geplaatst. Als ik jou was zou ik je klant gewoon ZELF de betalingen laten uitvoeren op de door jou aangegeven wijze. Doe ik ook en nog nooit problemen mee gehad. Tuurlijk, recurring billing is een stuk makkelijker maar er zitten meer haken en ogen aan.

Domenico
09/10/03, 12:32
Je kan CC betalingen aanbieden via bijvoorbeeld 1 van de volgende bedrijven:

Authorize.net
WorldPay
FuturePay
2Checkout
QuickCommerce.net
eProcessingNetwork.net
PlanetPayment
Echo
EFTSecure
eWAY
PSIGate
CyberCash
Pay Flow Pro
BluePay
LinkPoint

Pantsy
09/10/03, 13:04
multipay (nederlands)