PDA

Bekijk Volledige Versie : Misbruik whois door oa Proserve?



Bob2
08/10/03, 16:46
Regelmatig krijg ik reclame post gericht aan de naam van het Administratief contact van de website.

Zo ook vandaag van een bekende in hosting wereld: Proserve.
Mijn vraag is zijn er meerdere die de Proserve "aanbiedingen" ongewenst per post hebben ontvangen?

Ondanks een duidelijke NEE NEE op de bus komt dit soort reclame er dus toch in. Veelal zijn het hosting bedrijven die de SIDN leden lijst lijken af te gaan opzoek naar klanten. Soms is wat informatie/ reclame best leuk maar het moet niet teveel worden. Tevens betwijfel ik het of de SIDN deze manier van werken van haar leden goedkeurt.

wdv
08/10/03, 16:47
Hmm, valt me behoorlijk tegen van Proserve.

InstantXs
08/10/03, 16:47
vaak halen ze zulke gegevens bij de kvk vandaan
daar kan je per brache enzo adres gegevens van bedrijven krijgen

Bob2
08/10/03, 16:49
Naam administratief contact van de domeinnaam komt in mijn geval niet voor in de KVK registers. Lijkt me dus uit te sluiten dat op deze manier aan de gegevens is gekomen.

Bob2
08/10/03, 16:53
Origineel geplaatst door wdv
Hmm, valt me behoorlijk tegen van Proserve.

Had het ook niet verwacht van dit bedrijf, maar blijkbaar proberen ze via deze omstreden manier ook nog wat klanten te binden.

InstantXs
08/10/03, 16:54
wat stond er precies in die brief dan?

Savvas
08/10/03, 17:02
Origineel geplaatst door InstantXs
wat stond er precies in die brief dan?

ben ik ook erg nieuwsgierig naar, is niks voor Proserve dit....

belookgratis
08/10/03, 17:17
Kan je de mail hier posten?

Bob2
08/10/03, 18:06
Bijdeze... het is overigens wel heel netjes allemaal.
Ik heb ook zeker niets tegen Proserve, alleen de manier waarop er aan gegevens wordt gekomen en zeker niet alleen door Proserve.

Bob2
08/10/03, 18:08
en hier nr2 (mag dit overigens wel volgens de forum regels??) aandieding in het domeinnaamforum....

Xess.nl
08/10/03, 18:16
Ik heb een compleet contract binnengehad zelfs vandaag van proserve... :|

Toon
08/10/03, 19:46
/me heeft ook al van ProServe post gehad.

Domenico
09/10/03, 03:08
Is er iets aan de hand met ProServe?

tom
09/10/03, 04:13
ik geen post van proserve :( :(

wel telefoon van een zekere "peter"

superior-is
09/10/03, 10:18
Maar op even terug te komen op de topic. Ze hoeven dus geen misbruik te hebben gemaakt van de whois functie van SIDN, want adressen zijn natuurlijk ook via andere manieren in te kopen. Mits de spam per post komt, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Onze shredder doet zijn taak wel.

(overigens geen proserve mailing mogen ontvangen)

Toon
09/10/03, 13:28
hij is hier ook al door de snipper heen

Ijsbox
09/10/03, 16:46
nu voel ik me achter gesteld dat ik alleen maar een aanbieding van een reseller van proserve krijg ;)

tom
10/10/03, 04:32
Geen reactie van ProServe ? :)

Normaal loopt hij over van kritiek op anderen ;)

cridea
10/10/03, 08:20
Ze hebben zeker op dit mailtje gereageerd wat ik vandaag ook kreeg:

Dear Sirs,

I am able to crawl WhoIs.org data and wanted to ask you if you would be interested in it. I can offer you complete information which is available on WhoIs.org (email address, name of the registrator, expiry date, etc.) for 600-700,000 business domains of websites listed on Yahoo! Business. How much can you offer for this data? Which paricular fields of the data are you most interested in?

Do you need whois data on all yahoo's websites? Or is it not important for you whether this data would be related to popular sites (registered on Yahoo) or the rest 36 million domains which are not websites really?

Please let me know what kind of whois data you need, for what kind of domains and I'm sure we'll find a way to partner!

Desperately waiting for your answer,

Tom Orel

Savvas
10/10/03, 09:37
kreeg zojuist een e-mail binnen van microsoft met reclame voor windows 2003 server edition...Het moet niet gekker worden zeg :mad:

superior-is
10/10/03, 10:38
Heb gisteren wel een reclame mogen ontvangen van iemand die in het netwerk van Proserve zit, dus bij deze nog bedankt! :)

Rick L.
13/10/03, 23:00
Ik wordt regelmatig gebeld met de vraag of ik een server wil bestellen bij Proserve, door diezelfde Micha. Ook kreeg ik enkele weken geleden een nieuwsbrief van ze per post.

Ik weet niet hoe ze aan mijn gegevens komen, ik heb het ze niet gekregen.

babak
25/11/03, 19:58
chja, ze bellen zelfs klanten van anderen op met een "leuke voorstel" ;)
en dat had ik ook zeker niet van Proserv verwacht :rolleyes:

Deimos
25/11/03, 21:05
Novaxxess (of hoe je het ook schrijft) is ook op die manier bezig ze zijn dus zeker niet de enige.

Andrew
25/11/03, 21:53
Origineel geplaatst door Deimos
Novaxxess (of hoe je het ook schrijft) is ook op die manier bezig ze zijn dus zeker niet de enige.
mja maar die hebben gewoon klanten te kort :p

xxlwebhosting
25/11/03, 21:59
Origineel geplaatst door Andrew

mja maar die hebben gewoon klanten te kort :p

Welk bedrijf heeft dat nou niet dan :D

InstantXs
25/11/03, 22:08
Transip belt ook op...

superior-is
25/11/03, 22:19
Origineel geplaatst door Deimos
Novaxxess (of hoe je het ook schrijft) is ook op die manier bezig ze zijn dus zeker niet de enige.

Even tussendoor, maar ik ben nog nooit een normale verkoper van novadinges tegen gekomen. Althans normaal als in 'goed voorbereid, goed verhaal, geen arrogantie'.

En over klanten te kort -- dat zeggen ze ook aan de telefoon. Zeker als ik hun tarieven mag geloven. :)

mdf
26/11/03, 02:02
Ik voel me toch ernstig achtergesteld hoor; ik wordt door niemand bestookt met emails, direct mailings, telefoontjes enz.
Kan niemand ze even doorsturen naar mij? ;) :D

babak
26/11/03, 02:58
Origineel geplaatst door melchior
Ik voel me toch ernstig achtergesteld hoor; ik wordt door niemand bestookt met emails, direct mailings, telefoontjes enz.
Kan niemand ze even doorsturen naar mij? ;) :D

Zal ik dan jou opbellen met een leuke offerte?:D

Hierbij krijg je alvast een idee van hoe goed mijn netwerk niet is: (zie bijlage) :D

host3000
26/11/03, 09:37
:D
Het is idd moeilijk nog een capabele troll voor je staff te vinden :p

Oh ja Melchior, pm je 06 nummer maar. Dan zal ik 'm aan Proserve doorgeven als ze de volgende keer bellen.

ultranetworkz
29/11/03, 22:00
Maar proserve mag toch wel reclame per post sturen?... dat doet een normale winkel toch ook?... Als ze misbruik maken van de whois oke maar hij mag volgens mij gewoon recleme per post sturen toch ? :p en dat als je een stikker op de deur hebt en je krijgt die toch in de bus ligt aan de postbode volgends mij

mihosnet
30/11/03, 19:53
Een NEE NEE stikker helpt natuurlijk niet als de brief is geadresseerd...

babak
30/11/03, 19:56
ik wil wel een "NEE NEE stikker" op mijn emailbox. ;)