PDA

Bekijk Volledige Versie : News: Spamming



belookgratis
08/10/03, 10:56
In tegenstelling tot eerdere berichten blijkt nu dat de Tweede Kamer niet akkoord is gegaan met de wetswijziging, die het beboeten van versturen van ongewenste e-mails mogelijk moet maken. Zo zou minister Donner van Justitie de Kamer geadviseerd hebben om tegen de wetswijziging te stemmen.

Donner is van mening dat het zogenoemde "spammen" bestuursrechtelijk moet worden aangepakt en niet strafrechtelijk. Het laatste is namelijk het geval in het voorstel. Donner vreest dat het strafrechtelijk systeem dan overstelpt zal worden met aangiften.

Eind september stelde Kamerlid Van Dam van de PvdA voor om het spammen beboetbaar te maken. Er zou een maximale boete op komen te staan van 4500 euro.

Ik snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen. In het dagelijks leven krijg je toch ook rotzooi door de brievenbus gemieterd. Dan moet je maar niet online zijn. Alleen als je het kan voorkomen zou mooi zijn.

cridea
08/10/03, 12:01
Ja en wat te denken van alle rotzooi via de telefoon, fax, etc.

®on
08/10/03, 12:15
Origineel geplaatst door belookgratis
In het dagelijks leven krijg je toch ook rotzooi door de brievenbus gemieterd.
In het dagelijks leven kun je kiezen voor NEE/NEE sticker op je brievenbus, je vergelijking gaat wat mij betreft dus niet op.

belookgratis
08/10/03, 12:23
dan nog krijg je die zooi binnen. En als je een bedrijf hebt gooien ze het helemaal vol.

xserve
08/10/03, 20:01
Ik krijg geen 10 tot 50 reclame folders per dag thuis hoor, misschien 10 per week, hoogstens.

Ik vind spam veel vervelender!